Halbrand schreef:
(...)
Aah, I feel u. Ben ooit ook nog een Marauders fanfic begonnen waarin ik zelfs JK's stijl wilde overnemen en ik ben drie hoofdstukken ver gekomen hahaha. James ging me wel altijd heel goed af :')
En wel goed eigenlijk! Ik had een heel goed beeld van wat ik in mijn proloog wilde en mijn eerste versie was best kak (ook omdat het een stuk over zeilen gaat en ik heb daar geen ervaring in, maar daar is ChatGPT dan weer heel handig voor aangezien Google me helaas weinig kan vertellen over specifieke zeilsituaties in termen die ik begrijp lol) maar na drie herschrijvingen zit de balans tussen realistische techniek en spanning/emotie wel goed denk ik en ben ik er toch echt wel trots op ^^
Het is net James (en Sirius) waar ik bang voor ben dat hij te ééndimensionaal 'sassy popular boi' (voor Sirius 'sassy popular boi with traumatic backstory') gaat worden. Sowieso is mijn tweede hoofdstuk James POV, en dat gaat wel ok, denk ik (is al even af, moet gewoon vandaag of morgen nog eens nalezen). Maar dat is dan ook vooral een 'James at home' hoofdstuk, dus daar is minder probleem qua early interaction met andere Marauders. Enfin, we zien wel. Sowieso probeer ik nooit andermans schrijfstijl over te nemen, komt niet goed haha.
En oh, fijn om te horen! Ja, ChatGPT is echt een wonder. Geen goede schrijver, maar wel een heel goede weetjesgenerator. Ik kijk ernaar uit! (Oh, vraagje trouwens: ik heb Windstil nooit uitgelezen—denk je dat dat van groot belang is om Hoogtij te lezen, of lukt het ook zonder? (: )
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried