• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

RollentopicSchrijftopic

Nieuwe praattopic

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes-Hererra - 43 - hij/hem - Mando - ENG - 1.1
    Lilith Harris - 34 - zij/haar - Styles - NL- 1.4
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2

Bewoners
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Rionach - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Cecia - ENG - 1.1
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Graveborn - NL - 1.2
    Jesse Hale - 35- hij/hem - Malakian - ENG - 1.4

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 6 maart 2025 - 12:20 ]

Mando -> Zoya

Cecia schreef:
    VVDD : Wat is voor jouw personage de perfecte date?

(was in thema geweest op Valentijnsdag maar het kwam niet in me op zetten, whelp)

Oehh, Elliot is wel van de ondernemende dates en zal ze tot in detail plannen. Picknick met precies diegene zijn lievelingssnacks en drankjes, op een mooie locatie. Een restaurant met goed eten én een mooi uitzicht, een wandeling in het park met een route die net langs straatentertainment en een bankje met uitzicht op een fontein loopt etc. Een bos bloemen hoort er uiteraard bij, net als het openen en sluiten van deuren (A)

Dat mist hij overigens echt wel. Hij is nu nog een beetje zoekende, want de dates zijn nu wat meer beperkt tot binnen terwijl hij juist graag buiten is.
    ----

Wat betreft het overleg omtrent Benjamin, Jesse en Elliot, lijkt mee een goed idee!

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Hellooo, sorry voor mijn inactiviteit van de laatste dagen. Haven't been feeling too well/druk is niet de beste combi :')

Anyway, ik ben nu bezig met alsnog de VVDD te beantwoorden voor Jesse.

In de tussentijd ben ik benieuwd naar wat jullie van het volgende idee van Lieke vinden: Jesse is een volslagen vreemdeling wie zomaar binnen is komen wandelen. Het is logisch dat de meesten hem het liefst niet mee op pad nemen gezien ze niet weten of hij te vertrouwen is en er verder ook geen baat bij hebben.
    Nu kwam Lieke met het idee; wat nou als Jesse de groep verteld over zijn voormalige sanctuary? Deze is momenteel overrun door zombies waardoor Jesse gevlucht is, gezien het er veel te veel waren voor hem alleen. Maar met meer mankracht kan het weer een goede verblijfplaats worden. Daar zijn immers nog genoeg voorraden etc.

Please let me know what you think ^^

How far is far

Ok I had a fun time answering these questions/reading everyone's answers. Zo leuk om te zien hoe de antwoorden allemaal zo anders zijn en zo goed bij het personage passen.

Wat is iets waar je personage écht kwaad van kan worden?

Oef, dat is een goeie haha. Er zijn veel kleine dingetjes wat voor Jesse irritatie puntjes zijn, zoals bijvoorbeeld: mensen die enkel en alleen met hun zelf bezig zijn, klagen om het klagen, betweterigheid (al heeft hij hier zelf zo nu en dan ook wel een handje van) etc.

Maar écht kwaad krijg je hem het snelst met onrechtvaardigheid.

Hoe gaan jullie personages om met vreemden? Vertrouwen ze mensen snel of zijn ze wantrouwend?

Jesse is niet per se wantrouwend, maar hij houdt wel afstand. Het duurt bij hem echt wel even wil je zijn volle vertrouwen hebben. Maar dit komt waarschijnlijk ook voornamelijk doordat hij niemand echt dicht bij hem durft te laten komen, stiekem bang voor afwijzing.

Hebben jullie personages een guilty pleasure (nu of gehad in de oude wereld)? En zo ja, wat is het?

I feel like Jesse has multiple haha. Eén daarvan voor de Apocalyps was chickflick romcoms kijken, het liefst met grote bak mint Chocolate chip ijs of een andere snack wat an sich al een guilty pleasure is lol.

Een andere, welke hij in deze tijd nog steeds kan uitvoeren is keihard mee blèren met muziek in de auto.

Houden jullie personages van alcohol, en zo ja, wat is hun favoriete drankje?

Jesse is nooit écht verslaafd geweest, maar voor de Apocalyps dronk hij toch bijna elke dag wel minstens één biertje. Niet zozeer voor de alcohol en het effect, just because he liked the taste. Maar bier is niet zijn favo alcoholische drankje. Stiekem vindt hij mierzoete cocktails ook erg lekker, maar zijn favoriet blijft toch wel een whisky.

Wat/wie kan jouw personage steeds doen lachen?

Jesse is gek op "slechte", droge humor. Zoals puns, dad jokes, name them.

Ik denk dat Ben Jesse ook wel zou kunnen laten lachen met zijn geflirt. Ook denk ik dat Juniper hem op een gegeven moment wel zou kunnen laten lachen. Ik zie Jesse er wel voor aan om haar uit te dagen door expres met haar te flirten oid zodra hij door heeft dat ze hem niet vertrouwd (wanneer hier tijd overheen gegaan is).

Waar kijk je het meeste naar uit in deze RPG?

Ik kijk het meest uit naar hoe de relaties onderling gaan ontwikkelen!

Kunnen jullie personages dansen? Vinden jullie personages het leuk? Waarom wel/niet?

Nee. En, nee. Sterker nog, Jesse haat dansen. Hij heeft wat betreft dansen de coördinatie van een dronken zeester. Hij snapt het niet, is er belabberd in en vindt het dus ook niet leuk xd

Wat is voor jouw personage de perfecte date?

Voor de apocalyps: samen met zijn date naar een gig van een band/een muziek festival. Ondanks dat hij niet dol is op dansen, doet hij dat misschien stiekem toch wel een beetje in the crowd, waar niemand echt aandacht aan hem besteed xd. Stel je er niets bij voor tho, he still sucks at it lmao.
    Wat hij ook altijd leuk vondt was naar iets van een pretpark of een kermis gaan!

Na de apocalyps: Definitely quality time. Een wandeling maken, zonsondergang/opgang bekijken etc. Het maakt niet zo zeer uit wat ze doen, als het maar samen is.

[ bericht aangepast op 27 feb 2025 - 17:40 ]

How far is far

Mando schreef:
    Ik onderbreek even de VVDD programmering met een voorstel c:

@Iedereen,
    Wat als, met iedereens toestemming, we ieder karakter nog maximaal één post geven voordat we de groep de gemeenschap uit laten gaan? In die post kan iedereen nog de laatste dingen rondbreien voordat de groep echt gaat. Op die manier komt er hopelijk wat meer frisse energie in, want het begint (voor mijn gevoel) een beetje langdradig te worden.

Wat zouden jullie daarvan vinden?

@StFrancis, @Novalunosis,
    Is het een idee om even met z'n drieën te bespreken hoe we het gesprek tussen Ben, Elliot en Jesse goed en snel kunnen laten verlopen? Van "who the fuck are you" naar "hey ga je mee op reis" binnen zo weinig posts moet misschien even uitgedacht worden? 🤭

Ja goed idee! Ik zal Jesse als antwoord op Ben zijn opmerking over de voorraden etc. antwoord laten geven dat hij wel een plek weet welke deze nog wel heeft

How far is far

Oké de codes en shit willen niet meewerken en het is klad, maar Juun staat in ieder geval. Zal zo op de andere berichten in dit topic reageren.

@ Joel : JFC je bent bezig geweest, kudos mate !!!

[ bericht aangepast op 27 feb 2025 - 19:30 ]

[ I will always love you ]

Cecia schreef:
    Oké de codes en shit willen niet meewerken en het is klad, maar Juun staat in ieder geval. Zal zo op de andere berichten in dit topic reageren.

Pffff I knew it was coming and still I'm bawling wtf lady

Mando -> Zoya

@ Joel : ik heb even alles bijgelezen maar erg uitgebreid lukt het me nu niet te reageren (mijn energie is op), vandaar het korte antwoord.
    Het idee vind ik eigenlijk wel passen. Zo kan de groep in elk geval ergens naar toe werken zonder elkaar zo op de lip te zitten, hebben ze een basis om naar terug te keren, en voor Juniper is het wel handig om (op 't eerst) niet zoveel contact te hebben met Jesse.

Ook denk ik dat Juniper hem op een gegeven moment wel zou kunnen laten lachen. Ik zie Jesse er wel voor aan om haar uit te dagen door expres met haar te flirten oid zodra hij door heeft dat ze hem niet vertrouwd (wanneer hier tijd overheen gegaan is).

Can someone sign this man's death certificate in advance? Thank you.
    Nee. En, nee. Sterker nog, Jesse haat dansen. Hij heeft wat betreft dansen de coördinatie van een dronken zeester.

😂😂
    Also @someone, give him dance lessons. Of laat Jesse toevoegen aan de "dancing sux" club, die momenteel één andere member heeft : Viktor.

[ bericht aangepast op 1 maart 2025 - 14:23 ]

Mando schreef:
    (...)
    Pffff I knew it was coming and still I'm bawling wtf lady

I SAID I'M SORRY.

Here, have some Ben :

[ bericht aangepast op 27 feb 2025 - 20:13 ]

Ook denk ik dat Juniper hem op een gegeven moment wel zou kunnen laten lachen. Ik zie Jesse er wel voor aan om haar uit te dagen door expres met haar te flirten oid zodra hij door heeft dat ze hem niet vertrouwd (wanneer hier tijd overheen gegaan is).

Can someone sign this man's death certificate in advance?

How far is far

Malakian schreef:
    (...)

JESSE HALE.

Malakian schreef:
    Hellooo, sorry voor mijn inactiviteit van de laatste dagen. Haven't been feeling too well/druk is niet de beste combi :')

Anyway, ik ben nu bezig met alsnog de VVDD te beantwoorden voor Jesse.

In de tussentijd ben ik benieuwd naar wat jullie van het volgende idee van Lieke vinden: Jesse is een volslagen vreemdeling wie zomaar binnen is komen wandelen. Het is logisch dat de meesten hem het liefst niet mee op pad nemen gezien ze niet weten of hij te vertrouwen is en er verder ook geen baat bij hebben.
    Nu kwam Lieke met het idee; wat nou als Jesse de groep verteld over zijn voormalige sanctuary? Deze is momenteel overrun door zombies waardoor Jesse gevlucht is, gezien het er veel te veel waren voor hem alleen. Maar met meer mankracht kan het weer een goede verblijfplaats worden. Daar zijn immers nog genoeg voorraden etc.

Please let me know what you think ^^

Cordelia zal inderdaad bij de mensen horen die Jesse het liefst niet mee op pad nemen, mede doordat ze hem niet kent (en daarmee ook niet vertrouwd) 🙈
    Ik vind het idee van een nieuwe sanctuary wel iets hebben. Het biedt sowieso een doel waar de groep naar toe kan werken, weliswaar ieder op hun eigen manier.
    Ik moet met Cordelia al schrijvende gaan uitwerken wat zij hier van gaat vinden, haha.

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Malakian schreef:
    In de tussentijd ben ik benieuwd naar wat jullie van het volgende idee van Lieke vinden: Jesse is een volslagen vreemdeling wie zomaar binnen is komen wandelen. Het is logisch dat de meesten hem het liefst niet mee op pad nemen gezien. . .

Het is er tot nu toe niet van gekomen, maar ik ga hier later uitgebreid op reageren.

Don't walk. Run, you sheep, run.

(weer terug naar de normale programmering 😂)

VVDD: Hebben jullie personages een eerste liefde / relatie gehad?

@ Malakian Heel eerlijk ben ik hier nogal sceptisch in. Dan zou ik het logischer vinden dat de groep bij Riverside blijft en het probeert opnieuw op te bouwen + voorraden zoekt, dan het riskeren van je eigen en andermans leven voor een vraagteken met te veel zombies. Ik zal even alles hieronder droppen met meer uitleg, waarin Viktors antwoord in zit verwerkt en dat van mij (is meer op het einde gericht, maar ik weet dat Viktor hetzelfde erover denkt). Mind you, het is veel, so be prepared.

Viktor (en ik) zijn hier uiterst sceptisch over. Jesse is nog steeds een volslagen vreemde en komt nu met een aanbod dat te goed klinkt om waar te zijn—een verlaten sanctuary, vol met voorraden, die alleen maar heroverd hoeft te worden? Dat klinkt in Viktors oren als een val, of op z’n minst als een enorm risico.
    Zijn eerste instinct zou zijn om Jesse’s verhaal van alle kanten te bevragen:
          1) Waarom is hij als enige ontsnapt? Waren er anderen? Is hij echt de enige overlevende, of heeft hij mensen achtergelaten?
          2) Hoe groot was de sanctuary? Hoeveel mensen leefden er? Wat waren de zwakke plekken in de verdediging waardoor het misging?
          3) Wat voor soort mensen woonden er? Was het een gemeenschap zoals Riverside, of was het een heel ander soort groep?
          4) Wat is de staat van de voorraden? Zijn ze werkelijk intact, of heeft Jesse gewoon geen tijd gehad om te checken?
          5) Waarom zou hij dit delen? Wat wint Jesse ermee door een groep mee te nemen? Wil hij het echt terug, of zoekt hij alleen bescherming? Is het een valstrik?

Zelfs als Jesse alle juiste antwoorden heeft, zou Viktor niet meteen instemmen. Hij zou eerst willen controleren of er waarheid in zit—misschien door een kleine verkenningsmissie, zonder Jesse eerst mee te nemen. Als hij toch meegaat, zou Viktor hem nauwlettend in de gaten houden, klaar om in te grijpen bij het minste teken dat Jesse niet te vertrouwen is.
          Met andere woorden: Viktor zou dit zeker niet klakkeloos aannemen. Misschien is Jesse oprecht, misschien niet—maar in Viktors ogen is goedgelovigheid iets wat ze zich niet kunnen veroorloven.

Hier komt het punt waar ik over zat, maar weet waarvan Viktor het ook in twijfel trekt: Riverside is al een bestaande gemeenschap, en zelfs als ze door de brand veel zijn kwijtgeraakt, is het strategisch slimmer om daar te blijven en nieuwe voorraden te zoeken dan een compleet nieuwe sanctuary te proberen te heroveren.

Vanuit Viktors perspectief zou hij dat tevens in twijfel trekken:
          1) Waarom zouden ze een andere plek moeten veroveren als ze al een basis hebben?
          2) Is Riverside echt onhoudbaar, of is Jesse’s aanbod gewoon een afleiding?
    Zelfs áls Jesse’s oude plek veiliggesteld kan worden, is het dan niet slimmer om het alleen als een voorraadhub te gebruiken in plaats van erheen te verhuizen?

Mijn voorkeur, tussen de twee, zou dan de prioriteit liggen bij het versterken van Riverside. Een bestaande plek met structuren en een gemeenschap is meer waard dan een sanctuary waarvan ze niets zeker weten—die óók overgenomen is door zombies. Het risico dat ze veel verliezen in een poging iets nieuws te heroveren, terwijl ze Riverside nog hebben, zou voor Viktor te groot zijn. Het klinkt voor mij ook onlogisch.
          Dus tenzij Jesse echt met ijzersterke argumenten en bewijzen komt waarom het beter is dan Riverside (en niet gewoon een nieuwe levensgevaarlijke gok), zou Viktor het als tijdverspilling en een potentieel gevaar zien. In plaats van een onbekend fort te heroveren, zou hij liever energie steken in het herstellen en versterken van wat ze al hebben.

Het is een enorme chaos in mijn hoofd, dus hopelijk heb ik het zo een stuk duidelijker gemaakt.

W.b.t. Cecia's vraag: @ Cecia Viktor heeft relaties gehad, maar dat waren vooral kortstondige relaties gebaseerd op lust en enerzijds begrip. Hij is iemand die diepe connecties niet toelaat, laat staan zich volledig overgeven aan iets kwetsbaars als liefde. In zijn leven heeft hij vrouwen gehad met wie hij een band voelde—een connectie die misschien meer betekende dan hij destijds durfde toe te geven. Maar échte onverbloemde verliefdheid? Die hem uit balans bracht en zijn muren deed wankelen? Dat is een ander verhaal.

Als we het hebben over zijn eerste liefde, komt dit ten pas. Viktors eerste liefde was iemand die zijn ruwe randen wist te verzachten zonder hem te veranderen. Een persoon die hem accepteerde zoals hij was, maar tegelijkertijd hem probeerde een ander perspectief te geven—iemand met geduld, maar ook met een eigen wil. Het was iemand die juist het tegenovergestelde was van Viktor in bepaalde opzichten: waar Viktor gesloten en wantrouwend was, was deze vrouw open en benaderbaar. Iemand die geloofde in verbinding, zelfs in een wereld die Viktor als kil en hard zag.

Haar naam was Livia “Liv” Moreau. Ze was geboren en getogen in een klein kuststadje, waar ze met een diepgewortelde liefde voor vrijheid en avontuur opgroeide. Haar moeder was een schrijfster en haar vader een voormalig marinier—die na zijn diensttijd een kleine visserij begon. Ze wist hoe de wereld werkte, maar ze koos ervoor om er niet door te laten verteren.
          Livia ontmoette Viktor in een periode waarin hij op een kruispunt in zijn leven stond—te jong, te boos, te veel bezig met overleven op zijn eigen manier. Hij was al gehard door het leven, een man die altijd op zijn hoede was, die mensen op afstand hield. Maar Livia was anders. Ze drong nergens op aan, maar was er gewoon. Ze daagde hem uit zonder dat het een gevecht werd, maakte grapjes over zijn eeuwige norse blik en zijn neiging om altijd een stap achteruit te doen in plaats van vooruit. Ze wist hoe ze tussen zijn muren moest glippen, zonder ze compleet af te breken. Livia zag hem voor wie hij werkelijk was, die hem oprecht mocht en hem een kans gaf om iets echts te hebben.
          Het probleem was dat Viktor dat doorhad. En in plaats van zich eraan over te geven, trok hij zich terug. Viktor was overtuigd van zichzelf dat hij Livia enkel zou kwetsen als hij zou blijven. Hij had toen al het idee dat hij dingen kapotmaakte in plaats van beter te maken. Dus toen de relatie serieuzer werd—of misschien zelfs toen zijn gevoelens dieper groeiden dan hij had verwacht—trok hij zich terug.
          Hij was jong, koppig, en te veel van zichzelf overtuigd dat hij uiteindelijk iedereen van zich af zou duwen. Dus nam hij het heft in eigen handen—verrekte afstandelijk worden, haar wegduwen voordat zij de kans kreeg om hém te laten gaan. Op dat moment voelde het alsof hij controle had: hij had de pijn vooorkomen die onvermijdelijk zou zijn als hij zich echt aan iemand hechtte. Misschien kwam het door de ruzie die ze hadden, of de reeks momenten waarin hij haar opzettelijk op afstand hield, totdat ze het opgaf. Echter gaf Livia niet op uit zwakte, maar omdat ze wist dat ze niet degene kon zijn die hem leerde om zichzelf toe te staan gelukkig te zijn.

De laatste woorden die ze tegen hem zei?
    “Je zult altijd blijven lopen, Viktor. Maar op een dag kijk je om, en dan besef je pas wat je hebt achtergelaten.”

En pas later, toen hij ouder werd en de wereld veranderde, besefte hij dat Livia “the one that got away” was. Niet omdat de liefde niet sterk genoeg was, maar omdat hij het zelf niet toeliet. Hij begon zichzelf af te vragen: Wat als? Wat als hij zichzelf had toegestaan om geliefd te worden? Wat als hij had geloofd dat hij iets anders kon zijn dan alleen iemand die zichzelf en anderen op afstand hield?
          Het zou iets zijn wat hij zelden hardop uitspreekt—geen diepe spijt misschien, maar een stille erkenning dat hij ooit iets had dat waardevol was. . . en het uit zijn handen heeft laten glippen.

De herinnering aan haar zou hem soms achtervolgen, niet per se als een open wond, maar als een zachte melancholie. Iets wat hij nooit zou toegeven, behalve misschien op de zeldzame momenten dat hij alleen is, een glas drank in zijn hand, en een naam in zijn hoofd die hij al jaren niet hardop heeft uitgesproken.

Livia “Liv” Moreau

[ bericht aangepast op 28 feb 2025 - 17:07 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Ik stap hier even in (: Ik snap namelijk waar de terughoudendheid van Juni, Cordelia en Viktor vandaan komt (past tenslotte bij de karakters), dank je wel @Graveborn in het bijzonder voor zo'n uitgebreide uitleg van Viktor's gedachten en vragen, dat biedt een goed perspectief. Het is denk ik duidelijk dat Jesse op deze manier niet heel fijn in de groep past, en dat is natuurlijk vanuit Malakian's perspectief niet erg "leuk" schrijven.

Zouden jullie misschien willen meedenken over wat eventueel wél zou werken? Ik kan mij namelijk voorstellen dat Malakian namelijk nu een beetje vastloopt en ik denk dat wij hem als groep wel zouden kunnen helpen ☺️

Zou het bijvoorbeeld (een deel) oplossen als een van onze karakters hem al kent (van voor of na de apocalypse) en voor hem kan vouchen?

[ bericht aangepast op 28 feb 2025 - 21:32 ]

Mando -> Zoya