• Welcome to Riverside • 542 001 days without incident

RollentopicSchrijftopic

Nieuwe praattopic

ROLLEN

Raadsleden
    Benjamin Cervantes-Hererra - 43 - hij/hem - Mando - ENG - 1.1
    Lilith Harris - 34 - zij/haar - Styles - NL- 1.4
    Elliot Callahan - 31- hij/hem - Novalunosis- NL - 1.2

Bewoners
    Cordelia Geneve - 28 - zij/haar- Rionach - NL- 1.2
    Juniper Al'Kapur - 32 - zij/haar- Cecia - ENG - 1.1
    Viktor Kowalski - 35 - hij/hem - Graveborn - NL - 1.2
    Jesse Hale - 35- hij/hem - Malakian - ENG - 1.4

REGELS

• De voertaal tegen Nederlandse karakters is Nederlands. Voor de rest ben je vrij om Nederlands of Engels te schrijven.
    • Aangezien de kolonie relatief groot is, is het inzetten van NPC's om een deel van je verhaal voort te zetten toegestaan. Hou het wel redelijk en hergebruik het liefst personages.
    • Er is een minimum van 100 woorden.
    • De hoofdregels van Qreaties gelden ook hier.
    • 16+ is toegestaan, gelieve wel boven je post vermelden.
    • Gebruik triggerwarnings.
    • Maximaal 2 personages per persoon.

[ bericht aangepast op 6 maart 2025 - 12:20 ]

Mando -> Zoya

Mando schreef:
    (...)

Pre-apocalypse was Benjamin gek op een night out on the town. Geen high end places, maar kleine restaurantjes met een terras, daarna naar een salsa bar of een drag club. Goed eten was een must, bij voorkeur iedere keer iets nieuws. Als eigenaar van een bar was hij goed op de hoogte van lokale evenementen en hij was een graag geziene gast bij culturele festivals.

Post-apocalypse settled hij voor een-op-een tijd (his love language being quality time). Als de voorraden het toelaten kookt hij graag voor zijn date(s) of hij zoekt een dakterras met zicht op de zonsondergang. Hij houdt ervan om zijn date(s) extra aandacht te geven, dus de kans is groot dat ze plotseling wildbloemen in hun woonkamer vinden, of een gedicht in hun jaszak.

Nahw, dit roept aan alle kanten echt BENJAMIN and I love it, haha

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

@ Rionach : Ooooh, voor Cordelia had ik bedacht dat ze (na de apocalyps) een wandeling door de natuur wel fijn zou vinden ── op een veilige plek, en wellicht met haar date naar de sterrenhemel kijken. Intieme dingen delen, misschien samen dansen.

@ Graveborn : WELLLLLL, Juniper was voor de apocalyps niet dezelfde dus het klopt niet echt, moet ik eerlijk zeggen. Ze zou dan meer een romantisch diner leuk vinden, samen dansen, dat soort gedoe.
    Nu danst ze ook heel graag, maar van dat romantische is er misschien (op die manier) niet veel meer van over. Ze houdt ervan om bezig te zijn (not like that, get mind out of gutter) door nieuwe dingen te ontdekken en daarbij haar date hetgeen te leren. (Samen proviand zoeken bijvoorbeeld zie ik al als een mogelijke date HAHA, want je bouwt op elkaar, spendeert tijd met elkaar ── het blijft spannend maar je bond tegelijkertijd.) Ze zou ook wel onder de nachthemel willen liggen met haar date, en als hij geluk heeft, is ze openhartig met hem. Voor de rest : dansen en eten, can never go wrong with that.
    En sex. JA HET SPIJT ME, ze is erg fysiek ingesteld oké.

[ bericht aangepast op 24 feb 2025 - 20:31 ]

[ I will always love you ]

Guess Viktors 😀😌

Don't walk. Run, you sheep, run.

Graveborn schreef:
    Guess Viktors 😀😌

Ik zal hier morgen even een goede gok op wagen.

@ Graveborn : Zou zijn ideale date niet net zoiets als Juun zijn? 🙈 @ Rionach : Wat denk jij??

Ik onderbreek even de VVDD programmering met een voorstel c:

@Iedereen,
    Wat als, met iedereens toestemming, we ieder karakter nog maximaal één post geven voordat we de groep de gemeenschap uit laten gaan? In die post kan iedereen nog de laatste dingen rondbreien voordat de groep echt gaat. Op die manier komt er hopelijk wat meer frisse energie in, want het begint (voor mijn gevoel) een beetje langdradig te worden.

Wat zouden jullie daarvan vinden?

@StFrancis, @Novalunosis,
    Is het een idee om even met z'n drieën te bespreken hoe we het gesprek tussen Ben, Elliot en Jesse goed en snel kunnen laten verlopen? Van "who the fuck are you" naar "hey ga je mee op reis" binnen zo weinig posts moet misschien even uitgedacht worden? 🤭

[ bericht aangepast op 25 feb 2025 - 20:44 ]

Mando -> Zoya

Cecia schreef:
    @ Graveborn : Zou zijn ideale date niet net zoiets als Juun zijn? 🙈 @ Rionach : Wat denk jij??

Hmm, ja ik zie Viktor (toch zeker voor de apocalypse) ook wel aan voor een romantisch diner met twee, echt tijd voor elkaar en op gaan het moment, een dansje doen, maar tegelijkertijd zie ik hem misschien ook wel wat stukjes hebben zoals bijvoorbeeld een actieve date door erop uit trekken (denk aan een ritje op een motor, een dagje weg).
    Hoe dit nu de apocalyose is, misschien vooral genieten van de kleine een op een momentjes gezien nu echt een date gaan doen niet erg "passend" meer is. Misschien ook een subtiele teder gebaar wanneer hij iets gevonden heeft tijdens een zoektocht?

Mando schreef:
    Ik onderbreek even de VVDD programmering met een voorstel c:

@Iedereen,
    Wat als, met iedereens toestemming, we ieder karakter nog maximaal één post geven voordat we de groep de gemeenschap uit laten gaan? In die post kan iedereen nog de laatste dingen rondbreien voordat de groep echt gaat. Op die manier komt er hopelijk wat meer frisse energie in, want het begint (voor mijn gevoel) een beetje langdradig te worden.

Wat zouden jullie daarvan vinden?

@StFrancis, @Novalunosis,
    Is het een idee om even met z'n drieën te bespreken hoe we het gesprek tussen Ben, Elliot en Jesse goed en snel kunnen laten verlopen? Van "who the fuck are you" naar "hey ga je mee op reis" binnen zo weinig posts moet misschien even uitgedacht worden? 🤭

Ik denk dat het voor Cordelia in deze setting sowieso wel een beetje op gaat zijn zodra ze de scene verlaten heeft, haar spullen bijeen gepakt en op weg naar Viktor is gegaan.
    Voor mij is het echter wat de rest ook wil en daar pas ik me op aan. ^^

@ Mando Hoe bedoel je precies dat het langdradig word? Imo had ik al vernomen dat het idee was om (binnenkort) op pad te gaan. Ik zit enkel te wachten op Juniper's en Cordelia's posts voor ik verder kan schrijven. Voor mij hoef ik er niet nog een post bij voor Viktor, want ik was met de volgende post al vanuit gegaan te schrijven dat hij de gemeenschap uitgaat.

Misschien is langdradig het verkeerde woord, maar ik had het er met Cecia over dat we graag door willen omdat het voelt alsof we wat lang in de gemeenschap blijven hangen. Vik, Juni en Cordelia zijn al redelijk klaar, maar Elliot, Ben en Jesse moeten nog de binnenkomst van Jesse afhandelen, vandaar het voorstel van nog max. 1 post per character.

[ bericht aangepast op 25 feb 2025 - 21:12 ]

Mando -> Zoya

Dat er een tijd overheen gaat voor mensen posten, kan wellicht ook het gevoel geven van "langdradigheid." Maar ik begrijp het gevoel van door willen gaan, want we willen ook niet dat de RP zo doodloopt. Anders gooien we er een time-jump in voor?
          Tbh ben ik eigenlijk een beetje verward over alles, omdat ik het idee kreeg dat Viktor eerst met enkele ging en toen met de hele groep haha. Viktor is al klaar. Hij staat nogal los van de groep, dus op hem hoeft niet per se gewacht te worden. Hij zou zelf ook vertrekken mits het nodig zijn.

[ bericht aangepast op 25 feb 2025 - 21:28 ]

@ Cecia @Rionach Grappig dat jullie allebei een vorm van dansen hebben neergezet terwijl Viktor daar totaal niet van is 😂😂

In de apocalypse:
    Voor Viktor zou de perfecte date niet iets overdreven romantisch of gepland zijn. Hij houdt niet van geforceerde situaties of grootse gebaren. In plaats daarvan zou het iets eenvoudigs en ongedwongen zijn, iets dat natuurlijk aanvoelt en niet te veel van hem vraagt.
          Een lange rit of wandeling op een verlaten plek, waar het stil genoeg is om een goed gesprek te hebben zonder afleiding—dat zou hem liggen. Misschien ergens aan het water, een kampvuur aansteken, een fles drank delen en gewoon praten over van alles en nog wat, zonder verwachtingen of verplichtingen. Geen opgepoetste versies van zichzelf, gewoon zijn.
          Als er echt iets actiefs aan te pas komt, dan zou hij eerder een schietwedstrijd of een andere speelse uitdaging waarderen. Iets waarbij hij niet alleen kan laten zien wat hij kan, maar ook de ander uitdaagt. En als diegene hem daarin kan bijhouden—of beter nog, hem verslaat—dan zou dat hem alleen maar meer intrigeren.

[ bericht aangepast op 25 feb 2025 - 21:40 ]

Ik beloof dat Juniper snel komt maar m'n energieniveau laat het me de laatste dagen niet toe (het is ook wel een emotioneel zware post). But she'll definitely come.

Graveborn schreef:
    @ Cecia @Rionach Grappig dat jullie allebei een vorm van dansen hebben neergezet terwijl Viktor daar totaal niet van is 😂😂

Ik bedoelde met mijn reactie niet echt het dansen, meer het gedeelte waar hij dan op onderzoek uitgaat en nieuwe dingen ontdekt of leert. Inderdaad ook in een rustige, veilige omgeving.

I quite like his date. Ik zou zo met hem op date gaan. Zoekt hij nog iemand om schietles aan te geven? 👀

Graveborn schreef:
    Dat er een tijd overheen gaat voor mensen posten, kan wellicht ook het gevoel geven van "langdradigheid." Maar ik begrijp het gevoel van door willen gaan, want we willen ook niet dat de RP zo doodloopt. Anders gooien we er een time-jump in voor?
          Tbh ben ik eigenlijk een beetje verward over alles, omdat ik het idee kreeg dat Viktor eerst met enkele ging en toen met de hele groep haha. Viktor is al klaar. Hij staat nogal los van de groep, dus op hem hoeft niet per se gewacht te worden. Hij zou zelf ook vertrekken mits het nodig zijn.

Juniper zal net zo confused zijn, haha. Ik hoef alleen de flashback nog en dan post ik haar, either today or tomorrow. Het lijkt me vooral een dingetje voor Elliot, Benjamin, en Jesse inderdaad, om dat netjes af te ronden zodat de groep kan gaan.