• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 16 dec 2024 - 20:22 ]

Mando -> Zoya

Miyah schreef:
    (...)

Noo *hugs* inderdaad niet erg fijn zo.

ughg ik voel me zo shit vandaag, mentaal en fysiek. Mijn hoofd- en buikpijn waren killing. En ik heb echt nergens zin meer in. Al helemaal niet om nog twee dagen te werken en te leren voor m’n opleiding.
    En het geforceerd ‘beste wensen’ moeten wensen aan je collega’s helpt er ook niet aan mee. Blegh, zo geforceerd en lame. Ik snap deze traditie ook gewoon niet,
    Laat mijn autistic en introvert self gewoon met rust.

Thanks (H)
    Het speelt helaas nog steeds erg in mijn hoofd, maar hopelijk kan ons verhaal en wat gamen me wat afleiden!

*hugs back* Hopelijk is de opleiding in elk geval wel leuk, en mocht je er over willen praten, I'm here for you!
    De beste wensen wensen is ook een beetje random soms. Mijn klasgenoten appten bijvoorbeeld vannacht al, en ik vond het niets om per se te moeten antwoorden in de app. xD

[ bericht aangepast op 1 jan 2025 - 21:22 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn | Phlegethon --> Taire

Jongens ik wil slapen (huil)

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Phlegethon schreef:

True. Hij laat nu ook niet weten of online wat chillen wel een optie is.. Kan best zijn dat hij wil dat ik het weer vraag o.i.d, maar daar heb ik nu geen zin in na zijn onduidelijkheid. Ik ga wel met mijn katten chillen en andere spellen spelen. Er zijn meer dan genoeg opties in mijn Steam library of op mijn Switch, en met random mensen of bots spelen kan zeker ook leuk zijn!

Empatie leek hij juist lang wel te hebben.. We hebben oprecht fijne en serieuze gesprekken kunnen hebben over onze psychologische shit. Emoties zelf zijn lastiger voor hem (om fair redenen) en naar zichzelf kijken vindt hij ook lastig, maar ik heb veel aan onze gesprekken gehad.
    Het is inderdaad geen excuus om manipulatief te gaan doen natuurlijk. Je legt goed uit hoe zijn gedrag niet helemaal oké is en je voorbeeld is deels best herkenbaar..

Defying Gravity en For Good (beiden uit Wicked) voelen de laatste tijd ook steeds meer relatable.. Naast dat zijn gedrag al erger lijkt te zijn geworden, of ik zie het nu anders omdat ik er minder goed tegen kan. Ik vind het alleen lastig om na al de jaren vriendschap, de fijne aspecten tussen ons te moeten gaan missen..

Snap dat het lastig is, die herinneringen en nostalgie werken daar net iets te goed voor. Je kan ook een break nemen en open kaart spelen over hoe jij je voelt en dan vooral niet naar zijn respons kijken. Die gaat waarschijnlijk vol staan met verwijten terug dan of een boel loze excuses. Soms is het niet anders en dat doet pijn. Heb zelf ook een goede vriendschap verloren begin 2024, doordat ik iets goed of grappig bedoelde, maar de ander dit anders zag en die ethics/morals clashten. Dat was een vriendschap van 10+ jaar ook (leren kennen op Q toen ik 12/13 was), maar dat is nu niet anders. Doet pijn, zeker na alles waarbij we elkaar hebben geholpen, en het is k**, maar uiteindelijk is het ook haar recht om te zeggen 'ik kies voor mezelf en mijn morals' net als dat ik dat heb gedaan met die vriend die zichzelf zo zielig vond.

Soms moet je gewoon voor jezelf kiezen, maar als je hem nog een kans zou willen geven denk ik dat een break van een x aantal weken met een bericht waarin je uitleg geeft over hoe je je voelt en waarom je even afstand wil nemen een goede optie kan zijn.

[ bericht aangepast op 2 jan 2025 - 8:26 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

@Phlegethon: Ik las laatst een artikel over dat het eigenlijk gek is dat je vriendschappen niet kunt "uitmaken" zoals een romantische relatie en ik moest aan jou denken. Want als een romantische relatie uitgaat omdat je uit elkaar groeit, te veel gedonder hebt, en er simpelweg ongelukkig van wordt, maak je het uit en wordt dat je niet kwalijk genomen (als het goed is): het is je goed recht. Maar zoiets kan ook gewoon bij een vriendschap gebeuren. Soms ontwikkelen mensen zich anders, soms groeien ze uit elkaar, soms gebeurt er iets waardoor ze gewoon niet meer matchen. En eigenlijk zou je het ook dan moeten kunnen "uitmaken", zonder daarbij de ander te verwijten dat het zijn/haar schuld is, maar gewoon omdat je niet meer de energie eruit haalt die je wel uit een vriendschap zou moeten halen.

Helaas bestaat dat "vriendschappen uitmaken" niet en daardoor kom je dus telkens op ongemakkelijke situaties uit waardoor het doodbloedt, dat iemand de ander gaat ghosten, of dat je blijft werken aan een vriendschap die het eigenlijk niet meer waard is (bijvoorbeeld uit schuldgevoel). Maar in jouw situatie is het misschien toch echt beter om te kiezen voor dat wat het dichtste bij uitmaken komt... En dat is het gesprek aangaan, zonder inderdaad verwachtingen te hebben van zijn reactie, en te zeggen dat je dit niet meer ziet zitten zo. Want het is fijn als vrienden er voor je zijn, maar uiteindelijk ben jij zelf de belangrijkste persoon in jouw leven en als jij zó ongelukkig wordt van een vriendschap, gaat er iets heel goed mis.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Nu al gesneuveld, ziek in de bank

Change is for weirdos ~ Niall Horan

Omg ik ben zo blij dat mijn hyperfixatie een keer in een vakantie valt, nu kan ik ongestoord schrijven en hoef ik mij niet schuldig te voelen :Y)

Mando -> Zoya

Whittaker schreef:
    Omg ik ben zo blij dat mijn hyperfixatie een keer in een vakantie valt, nu kan ik ongestoord schrijven en hoef ik mij niet schuldig te voelen :Y)

En ik ben blij dat jij er blij van wordt! 💖

[ I will always love you ]

Hahaha dat moment dat je al 2 jaar met iemand in een appgroep zit en je erachter komt dat het een man is en geen vrouw 😂
    En ik had al die tijd een soort beeld van diegene in mijn hoofd die nergens op slaat

Every villain is a hero in his own mind.

Op één dag blij en enthousiast dansen door de kamer, strontchagrijnig zijn, en dan ineens in huilen uitbarsten. Ik weet het niet meer hoor.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Mooi nummer ontdekt, nu aan het dansen omdat ik opeens energie heb. Heb dit gemist 🩷

Omnia mutantur, nihil interit

Goddamn al drie jaar geleden dat ze overleden is ):

Protect the people.

Thanks everyone!

Catmint schreef:
    (...)

Snap dat het lastig is, die herinneringen en nostalgie werken daar net iets te goed voor. Je kan ook een break nemen en open kaart spelen over hoe jij je voelt en dan vooral niet naar zijn respons kijken. Die gaat waarschijnlijk vol staan met verwijten terug dan of een boel loze excuses. Soms is het niet anders en dat doet pijn. Heb zelf ook een goede vriendschap verloren begin 2024, doordat ik iets goed of grappig bedoelde, maar de ander dit anders zag en die ethics/morals clashten. Dat was een vriendschap van 10+ jaar ook (leren kennen op Q toen ik 12/13 was), maar dat is nu niet anders. Doet pijn, zeker na alles waarbij we elkaar hebben geholpen, en het is k**, maar uiteindelijk is het ook haar recht om te zeggen 'ik kies voor mezelf en mijn morals' net als dat ik dat heb gedaan met die vriend die zichzelf zo zielig vond.

Soms moet je gewoon voor jezelf kiezen, maar als je hem nog een kans zou willen geven denk ik dat een break van een x aantal weken met een bericht waarin je uitleg geeft over hoe je je voelt en waarom je even afstand wil nemen een goede optie kan zijn.

Fair.. En ik verwacht die verwijten terug sowieso, maar toch wil ik dit het liefst face-to-face zeggen, dus het is afwachten tot wanneer we elkaar weer zien. Wat misschien nog even gaat duren, want hij kan niet wanneer ik voorstelde en heeft zelf nog geen alternatief genoemd.

Wat, oké ja.. Misschien moet ik toch echt naar iedereen in dit topic, mijn readings hierover, en mijn ouders luisteren en het in elk geval een break geven als een goed gesprek hierover niets gaat uitmaken. Dat is een goede suggestie, hoe lastig dat ook is.

Caverna schreef:
    @Phlegethon: Ik las laatst een artikel over dat het eigenlijk gek is dat je vriendschappen niet kunt "uitmaken" zoals een romantische relatie en ik moest aan jou denken. Want als een romantische relatie uitgaat omdat je uit elkaar groeit, te veel gedonder hebt, en er simpelweg ongelukkig van wordt, maak je het uit en wordt dat je niet kwalijk genomen (als het goed is): het is je goed recht. Maar zoiets kan ook gewoon bij een vriendschap gebeuren. Soms ontwikkelen mensen zich anders, soms groeien ze uit elkaar, soms gebeurt er iets waardoor ze gewoon niet meer matchen. En eigenlijk zou je het ook dan moeten kunnen "uitmaken", zonder daarbij de ander te verwijten dat het zijn/haar schuld is, maar gewoon omdat je niet meer de energie eruit haalt die je wel uit een vriendschap zou moeten halen.

Helaas bestaat dat "vriendschappen uitmaken" niet en daardoor kom je dus telkens op ongemakkelijke situaties uit waardoor het doodbloedt, dat iemand de ander gaat ghosten, of dat je blijft werken aan een vriendschap die het eigenlijk niet meer waard is (bijvoorbeeld uit schuldgevoel). Maar in jouw situatie is het misschien toch echt beter om te kiezen voor dat wat het dichtste bij uitmaken komt... En dat is het gesprek aangaan, zonder inderdaad verwachtingen te hebben van zijn reactie, en te zeggen dat je dit niet meer ziet zitten zo. Want het is fijn als vrienden er voor je zijn, maar uiteindelijk ben jij zelf de belangrijkste persoon in jouw leven en als jij zó ongelukkig wordt van een vriendschap, gaat er iets heel goed mis.

Dat is waar, ik ben alleen niet zo goed in voor mezelf kiezen. En het is lastig, want ik dacht vroeger dat dit een voor-altijd vriendschap zou zijn. Maar ik begin meer en meer te zien dat het niet meer zo goed matched tussen ons. Nu ook weer. Hoe hij reageert op mijn voorstel vind ik eigenlijk helemaal niet oké. Ik heb enkel zondag op maandag genoemd, sure, maar alternatieven noemen kan ook van hem uit komen. En misschien zou het "uitmaken" inderdaad makkelijker moeten zijn, zeker nu ik er niet meer de energie uithaal die ik er vroeger wel uit kon halen. Al merk ik dat meer bij het online samen gamen dan bij fysiek meeten. Fysiek meeten is veel meer fun en een stuk gezelliger dan online meeten nu.

Schuldgevoel is ook een ding ja. Ik doe niet alles perfect natuurlijk, maar dat zou geen excuus moeten zijn voor hoe hij soms doet. Dus een goed gesprek is inderdaad wel op zijn plaats, en dan afhankelijk daarvan doorgaan met de vriendschap of niet.. Wat erg shit voelt, maar misschien wel meer rust kan geven.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn | Phlegethon --> Taire

omg so much to write

Whittaker schreef:

Oké ik neem dit terug :') Hyperfixatie + moeten wachten voelt als een heeeeeele traaaaage windowsupdate als je een deadline hebt.

[ bericht aangepast op 2 jan 2025 - 19:45 ]

Mando -> Zoya

Whittaker schreef:
    (...)
    Oké ik neem dit terug :') Hyperfixatie + moeten wachten voelt als een heeeeeele traaaaage windowsupdate als je een deadline hebt.

Komt goed. We kunnen ook fangirlen in chat als je dat wilt?