• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 16 dec 2024 - 20:22 ]

Mando -> Zoya

ThestraI schreef:
    (...)
    Wat is OS? Original Story? Persoonlijk, als er voor TWD gekozen wordt, zou ik liever niet met bestaande personages willen (en anders een goede balans ertussen, zo lang ik mijn bedachte rol kan implementeren). Ben te enthousiast over het idee zelf om het dan af te slaan uiteindelijk. Wat zou jij leuk vinden? Zal ik anders toch een ideeëntopic aanmaken voor dit? 🙈

(Yes, Original Story.) Ik was niet per se gehecht aan TWD, het was meer een voorbeeld van een bestaande wereld ^^ Ik ben game voor alles eigenlijk! Zelf ben ik wel meer fan van een story met allemaal eigen karakters, niet met bestaande karakters er in!

Phlegethon schreef:
    This guy... (yes, still him) Oké, ik ben ook wel wat chaotisch met dat ik de laatste tijd soms ook onverwachts dingen thuis moet doen. Maar het onderstaande is enkel het meeste van afgelopen week.

(. . . Afgekort om de post iets minder lang te maken ivm 2 reacties . . . )

Misschien lees ik het verkeerd, maar ik lijk hieruit op te maken dat deze guy je heel naar laat voelen, maar dat je wel nog in contact wilt blijven? Klopt dat? Zo ja, mag ik vragen waarom dat is? <3 cus this relationship worries me a li'l, respectfully

[ bericht aangepast op 30 dec 2024 - 23:18 ]

Mando -> Zoya

Catmint schreef:
    Eindejaarsrealisaties (goed scrabblewoord?) zijn een bitch.

Iemand die ervaring heeft met van baan switchen en een andere richting op gaan dan waar ze voor gestudeerd hebben? Of iemand hier die iets richting vertrouwenspersoon achtig iets doet of iemand kent maybe? Ik ben zo klaar met m'n huidige baan, ik trek het niet meer.

Je mag me DM'en als je wil, ik werk niet als vertrouwenspersoon, maar ik werk wel met mensen en vertrouwelijke/gevoelige informatie en vanuit mijn huidige baan zijn er collega's die verder gaan als vertrouwenspersoon of dat soms ook zijn.

Omnia mutantur, nihil interit

ThestraI schreef:
    (...)
    Blijf thuis. Oprecht, het leven is te kort hiervoor. Kies voor jezelf, want je zegt het al: je blijft liever gewoon thuis.

Dit ben ik de laatste tijd al aan het doen hoor! Het is alleen niet altijd even duidelijk wat de beste keuze is, en het is vooral erg sad en jammer. Want een jaar geleden was ik wel bij hem en was het leuk samen.

Whittaker schreef:
    (...)

Misschien lees ik het verkeerd, maar ik lijk hieruit op te maken dat deze guy je heel naar laat voelen, maar dat je wel nog in contact wilt blijven? Klopt dat? Zo ja, mag ik vragen waarom dat is? <3 cus this relationship worries me a li'l, respectfully

Lief van je, maar please don't worry about this!
    Dit was om het van me af te schrijven. Al lees je het wel goed.. Ik wil toch wat in contact blijven omdat we het ook fun en gezellig kunnen hebben samen en ik veel aan hem heb gehad in de jaren van deze vriendschap. Dat kan ik niet zomaar achterlaten. En nieuwe vrienden maken is best lastig.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn | Phlegethon --> Taire

Whittaker schreef:
    (...)
    (Yes, Original Story.) Ik was niet per se gehecht aan TWD, het was meer een voorbeeld van een bestaande wereld ^^ Ik ben game voor alles eigenlijk! Zelf ben ik wel meer fan van een story met allemaal eigen karakters, niet met bestaande karakters er in!

Ik ben het daarmee eens en zal morgen een ideeëntopic ervoor aanmaken om te zien of er überhaupt ammo voor is.

[ I will always love you ]

Phlegethon schreef:
    This guy... (yes, still him) Oké, ik ben ook wel wat chaotisch met dat ik de laatste tijd soms ook onverwachts dingen thuis moet doen. Maar het onderstaande is enkel het meeste van afgelopen week.
    1. Dat hij beneden op zijn DS speelt met zijn ouders is oké (obviously), maar niet dat ik wellicht vandaag 2 uur iets anders zou gamen. . .

Gaat dit nog om dezelfde. . .? Meid. Brutal tough honesty here. Je bent jezelf aan het overtuigen voor iets om de relatie te behouden. Geen idee of dit een liefdes interesse is of niet, maar wie dan ook zou ik hetzelfde blijven zeggen: degene is toxic. Is hij je sanity echt waard? Dat je maar èèn positief ding kan opnoemen tegen zoveel minpunten vertelt mij genoeg. Dumpen. I'm not even sorry for this, think of yourself, he sounds like an immature ass.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Phlegethon schreef:
    1. Dat hij beneden op zijn DS speelt met zijn ouders is oké (obviously), maar niet dat ik wellicht vandaag 2 uur iets anders zou gamen.
    2. Als ik voor een x wat later dan origineel gezegd online bent, vraagt hij niet waar ik ben, maar is hij wel passief agressief als ik wat later antwoord. En is hij de rest van de dag afk of dan hoeft het gamen niet meer.
    3. Hij wordt upset als ik bij een spel wat verkeerd doe, en vraagt zich dan af waarom ik geen initiatief toon in het spel..
    4. Hij zei bij onze vorige meet-up, die grotendeels wel fun was: 'ja, als jij niet vraagt om te meeten, dan hoeft het voor mij niet, maar we hadden gisteren al kunnen meeten.' Dus ik mag geen slechte dagen hebben voor berichtjes versturen? En net stuurt hij voor morgen of ik online hangen bedoel, maar hij antwoord er niet op als ik vraag waar hij aan dacht. Ik kan hier niets mee, en om eerlijk te zijn. Als morgen met de wind een beetje lukt, ben ik liever gewoon thuis morgen. Sad realisation..

Als eerste, ik ben het eens met de andere adviezen die al gegeven zijn. Blijf thuis, je geeft het zelf al aan. En als iemand zo kinderachtig doet, dan hoeft het ook niet.

As someone met een partner die slecht is met emoties en empathie; Sommige mensen hebben geen empathisch vermogen of het emotionele inzicht van een natte theedoek, maar het gedrag van afk gaan hele dag omdat je iets later dan gepland online bent is niet dat. Dat is niet je zin krijgen en manipulatief gedrag vertonen, zodat jij je excuses aan gaat bieden en hij weer een reden heeft om tegen je te gebruiken emotioneel gezien. In plaats van upset worden kan hij ook uitleggen hoe je het wel moet doen in het spel, en hij kan zeker zelf initiatief tonen om te meeten. Als alleen jij inzet moet tonen en hij klaarblijkelijk niet als ik het zo uit de tekst lees ('als jij niet vraagt, dan hoeft het voor mij niet'), dan ben jij geen hoge prioriteit voor hem in mijn ogen. Het boeit hem niet, want hij gaat toch wel iets anders doen als jij niks plant, basically.

Tevens, als edit erbij: ooit hadden wij een vriendengroep en hier zat 1 persoon in die zichzelf altijd achtergesteld voelde. Hij vond zichzelf zielig, omdat hij nog steeds single was maar hij probeerde ook niet actief. Volgens mij wilde hij gewoon dat 1 specifieke van de 3 dames in onze groep hem zou verkiezen over haar vriendje op dat moment. Of misschien had hij gewoon hoop op 1 van de 3, niet specifiek iemand, idk.
    Daarnaast, hij speelde toen een tijd veel League of Legends met iemand, en ik en die andere iemand werden betere vrienden toen en toen gingen we ook LoL spelen, want we waren allebei beroerd. Gewoon lekker tegen bots, zonder gedoe of gezeur van die zielige vriend, want hij gaf ook commentaar op wat we deden. Uiteindelijk is dat soort van doodgebloed doordat wij afstand wilden van hem, een pauze, want het ging niet. En dat is ook gewoon begonnen als 'jongens, wacht op mij'.

Ik zou zeggen, dumpen/afkappen die handel voordat het erger wordt. Dit soort gedrag gaat nu misschien alleen nog over later online zijn, iets verkeerds doen bij een spel en gamen in het algemeen, maar dat hoeft niet zo te blijven. Dat laatste puntje vind ik al interessant worden, want dit klinkt als een heel eenzijdige relationship nu. En, uit ervaring met een vriendin die een relatie had met een manipulatief persoon en met die nu voormalige vriend van onze vriendengroep die zichzelf heel zielig vond, run. Kap het af voordat het erger wordt.

[ bericht aangepast op 31 dec 2024 - 8:20 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Whittaker schreef:
    (...)

Done! ♡

[ I will always love you ]

Love writing this story!

--

En thanks voor al de lieve reacties, al is het nog steeds niet nodig.

Viperian schreef:
    (...)
    Gaat dit nog om dezelfde. . .? Meid. Brutal tough honesty here. Je bent jezelf aan het overtuigen voor iets om de relatie te behouden. Geen idee of dit een liefdes interesse is of niet, maar wie dan ook zou ik hetzelfde blijven zeggen: degene is toxic. Is hij je sanity echt waard? Dat je maar èèn positief ding kan opnoemen tegen zoveel minpunten vertelt mij genoeg. Dumpen. I'm not even sorry for this, think of yourself, he sounds like an immature ass.

Ik noem vooral maar èèn positief ding omdat ik aan het ranten was. Wat ik vooral doe over negatieve dingen, dus dat betekent niet meteen dat er echt maar èèn positief ding is aan deze vriendschap. Al volg ik je redenatie wel en praat het zeker niet alles goed, maar ik ben zelf ook niet flawless en de vriendschap is niet enkel de negatieve aspecten.

Catmint schreef:
    (...)

Als eerste, ik ben het eens met de andere adviezen die al gegeven zijn. Blijf thuis, je geeft het zelf al aan. En als iemand zo kinderachtig doet, dan hoeft het ook niet.

As someone met een partner die slecht is met emoties en empathie; Sommige mensen hebben geen empathisch vermogen of het emotionele inzicht van een natte theedoek, maar het gedrag van afk gaan hele dag omdat je iets later dan gepland online bent is niet dat. Dat is niet je zin krijgen en manipulatief gedrag vertonen, zodat jij je excuses aan gaat bieden en hij weer een reden heeft om tegen je te gebruiken emotioneel gezien. In plaats van upset worden kan hij ook uitleggen hoe je het wel moet doen in het spel, en hij kan zeker zelf initiatief tonen om te meeten. Als alleen jij inzet moet tonen en hij klaarblijkelijk niet als ik het zo uit de tekst lees ('als jij niet vraagt, dan hoeft het voor mij niet'), dan ben jij geen hoge prioriteit voor hem in mijn ogen. Het boeit hem niet, want hij gaat toch wel iets anders doen als jij niks plant, basically.

Tevens, als edit erbij: ooit hadden wij een vriendengroep en hier zat 1 persoon in die zichzelf altijd achtergesteld voelde. Hij vond zichzelf zielig, omdat hij nog steeds single was maar hij probeerde ook niet actief. Volgens mij wilde hij gewoon dat 1 specifieke van de 3 dames in onze groep hem zou verkiezen over haar vriendje op dat moment. Of misschien had hij gewoon hoop op 1 van de 3, niet specifiek iemand, idk.
    Daarnaast, hij speelde toen een tijd veel League of Legends met iemand, en ik en die andere iemand werden betere vrienden toen en toen gingen we ook LoL spelen, want we waren allebei beroerd. Gewoon lekker tegen bots, zonder gedoe of gezeur van die zielige vriend, want hij gaf ook commentaar op wat we deden. Uiteindelijk is dat soort van doodgebloed doordat wij afstand wilden van hem, een pauze, want het ging niet. En dat is ook gewoon begonnen als 'jongens, wacht op mij'.

Ik zou zeggen, dumpen/afkappen die handel voordat het erger wordt. Dit soort gedrag gaat nu misschien alleen nog over later online zijn, iets verkeerds doen bij een spel en gamen in het algemeen, maar dat hoeft niet zo te blijven. Dat laatste puntje vind ik al interessant worden, want dit klinkt als een heel eenzijdige relationship nu. En, uit ervaring met een vriendin die een relatie had met een manipulatief persoon en met die nu voormalige vriend van onze vriendengroep die zichzelf heel zielig vond, run. Kap het af voordat het erger wordt.

True. Hij laat nu ook niet weten of online wat chillen wel een optie is.. Kan best zijn dat hij wil dat ik het weer vraag o.i.d, maar daar heb ik nu geen zin in na zijn onduidelijkheid. Ik ga wel met mijn katten chillen en andere spellen spelen. Er zijn meer dan genoeg opties in mijn Steam library of op mijn Switch, en met random mensen of bots spelen kan zeker ook leuk zijn!

Empatie leek hij juist lang wel te hebben.. We hebben oprecht fijne en serieuze gesprekken kunnen hebben over onze psychologische shit. Emoties zelf zijn lastiger voor hem (om fair redenen) en naar zichzelf kijken vindt hij ook lastig, maar ik heb veel aan onze gesprekken gehad.
    Het is inderdaad geen excuus om manipulatief te gaan doen natuurlijk. Je legt goed uit hoe zijn gedrag niet helemaal oké is en je voorbeeld is deels best herkenbaar..

Defying Gravity en For Good (beiden uit Wicked) voelen de laatste tijd ook steeds meer relatable.. Naast dat zijn gedrag al erger lijkt te zijn geworden, of ik zie het nu anders omdat ik er minder goed tegen kan. Ik vind het alleen lastig om na al de jaren vriendschap, de fijne aspecten tussen ons te moeten gaan missen..

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn | Phlegethon --> Taire

De Tijdloze <3

O mia lost elan. Tu isag elythe.

Vandaag lukte met me om een halfuur te wandelen zónder gekke reacties van mijn lichaam te krijgen :3

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Zijn er ook nog andere sneue types die last hebben van hooikoorts in december? ✨🙃

Protect the people.

Door een kerstcadeautje heb ik de kaart-puzzelboeken van denksport ontdekt :D

Do it scared, but do it anyway.

folks i'm still alive

Grote shoutout naar Jolijn (H)

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    folks i'm still alive

Mooi. ❤️

Tijd voor koffie.

Derks schreef:
    folks i'm still alive

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.