Love writing this story!
--
En thanks voor al de lieve reacties, al is het nog steeds niet nodig.
Viperian schreef:
(...)
Gaat dit nog om dezelfde. . .? Meid. Brutal tough honesty here. Je bent jezelf aan het overtuigen voor iets om de relatie te behouden. Geen idee of dit een liefdes interesse is of niet, maar wie dan ook zou ik hetzelfde blijven zeggen: degene is toxic. Is hij je sanity echt waard? Dat je maar èèn positief ding kan opnoemen tegen zoveel minpunten vertelt mij genoeg. Dumpen. I'm not even sorry for this, think of yourself, he sounds like an immature ass.
Ik noem vooral maar èèn positief ding omdat ik aan het ranten was. Wat ik vooral doe over negatieve dingen, dus dat betekent niet meteen dat er echt maar èèn positief ding is aan deze vriendschap. Al volg ik je redenatie wel en praat het zeker niet alles goed, maar ik ben zelf ook niet flawless en de vriendschap is niet enkel de negatieve aspecten.
Catmint schreef:
(...)
Als eerste, ik ben het eens met de andere adviezen die al gegeven zijn. Blijf thuis, je geeft het zelf al aan. En als iemand zo kinderachtig doet, dan hoeft het ook niet.
As someone met een partner die slecht is met emoties en empathie; Sommige mensen hebben geen empathisch vermogen of het emotionele inzicht van een natte theedoek, maar het gedrag van afk gaan hele dag omdat je iets later dan gepland online bent is niet dat. Dat is niet je zin krijgen en manipulatief gedrag vertonen, zodat jij je excuses aan gaat bieden en hij weer een reden heeft om tegen je te gebruiken emotioneel gezien. In plaats van upset worden kan hij ook uitleggen hoe je het wel moet doen in het spel, en hij kan zeker zelf initiatief tonen om te meeten. Als alleen jij inzet moet tonen en hij klaarblijkelijk niet als ik het zo uit de tekst lees ('als jij niet vraagt, dan hoeft het voor mij niet'), dan ben jij geen hoge prioriteit voor hem in mijn ogen. Het boeit hem niet, want hij gaat toch wel iets anders doen als jij niks plant, basically.
Tevens, als edit erbij: ooit hadden wij een vriendengroep en hier zat 1 persoon in die zichzelf altijd achtergesteld voelde. Hij vond zichzelf zielig, omdat hij nog steeds single was maar hij probeerde ook niet actief. Volgens mij wilde hij gewoon dat 1 specifieke van de 3 dames in onze groep hem zou verkiezen over haar vriendje op dat moment. Of misschien had hij gewoon hoop op 1 van de 3, niet specifiek iemand, idk.
Daarnaast, hij speelde toen een tijd veel League of Legends met iemand, en ik en die andere iemand werden betere vrienden toen en toen gingen we ook LoL spelen, want we waren allebei beroerd. Gewoon lekker tegen bots, zonder gedoe of gezeur van die zielige vriend, want hij gaf ook commentaar op wat we deden. Uiteindelijk is dat soort van doodgebloed doordat wij afstand wilden van hem, een pauze, want het ging niet. En dat is ook gewoon begonnen als 'jongens, wacht op mij'.
Ik zou zeggen, dumpen/afkappen die handel voordat het erger wordt. Dit soort gedrag gaat nu misschien alleen nog over later online zijn, iets verkeerds doen bij een spel en gamen in het algemeen, maar dat hoeft niet zo te blijven. Dat laatste puntje vind ik al interessant worden, want dit klinkt als een heel eenzijdige relationship nu. En, uit ervaring met een vriendin die een relatie had met een manipulatief persoon en met die nu voormalige vriend van onze vriendengroep die zichzelf heel zielig vond, run. Kap het af voordat het erger wordt.
True. Hij laat nu ook niet weten of online wat chillen wel een optie is.. Kan best zijn dat hij wil dat ik het weer vraag o.i.d, maar daar heb ik nu geen zin in na zijn onduidelijkheid. Ik ga wel met mijn katten chillen en andere spellen spelen. Er zijn meer dan genoeg opties in mijn Steam library of op mijn Switch, en met random mensen of bots spelen kan zeker ook leuk zijn!
Empatie leek hij juist lang wel te hebben.. We hebben oprecht fijne en serieuze gesprekken kunnen hebben over onze psychologische shit. Emoties zelf zijn lastiger voor hem (om fair redenen) en naar zichzelf kijken vindt hij ook lastig, maar ik heb veel aan onze gesprekken gehad.
Het is inderdaad geen excuus om manipulatief te gaan doen natuurlijk. Je legt goed uit hoe zijn gedrag niet helemaal oké is en je voorbeeld is deels best herkenbaar..
Defying Gravity en For Good (beiden uit Wicked) voelen de laatste tijd ook steeds meer relatable.. Naast dat zijn gedrag al erger lijkt te zijn geworden, of ik zie het nu anders omdat ik er minder goed tegen kan. Ik vind het alleen lastig om na al de jaren vriendschap, de fijne aspecten tussen ons te moeten gaan missen..
If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn | Phlegethon --> Taire