• Helaas geen prijs, behalve de gezelligheid! Wie heeft er zin in een gezellig potje (in Mafia-style) Weerwolven van Wakkerdam?

Regels van het spel
    - Tijdens het spel verklap je niet je rol. Aan niemand. De maffia overlegt met elkaar via PB en weten dus wie de andere leden van de maffia zijn, verder weet niemand elkaars rol. Vertel je rol ook niet aan mensen die niet meespelen of mensen die al dood zijn in het spel.
    - Een dag duurt drie dagen. Hetzelfde geldt voor een nacht. Zodat er genoeg gediscussieerd kan worden en iedereen de kans heeft hun verdenkingen / meningen aan te geven. Speel actief mee en deel je verdenkingen.
    - Op de eerste dag wordt de Burgemeester door iedereen (openlijk) gekozen. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt verkozen als Burgemeester. Denk goed na over wie het wordt! De burgemeester kan zowel een maffia-lid als een gewone burger zijn.
    - De Maffia moeten op de tweede dag van de nacht hun slachtoffer naar mij PB’en. Zo heeft de heks tijd om te besluiten of ze het slachtoffer wilt laten leven of nog iemand anders wilt doden.
    - De ziener geeft zo snel mogelijk door wiens rol hij of zij wilt zien. Als de ziener niet sterft die nacht, krijgt hij of zij de rol te zien.
    - De burgemeester heeft invloed op het spel alleen in de dagfase. Bij gelijkspel heeft de Burgemeester de beslissende stem.

Rollen:
     Burgers: Hebben geen speciale functie.
    - Mortician: Mag eenmalig iemand tot leven brengen.
     Maffia: Overleggen stilletjes met andere leden van de Maffia (in PB), kiezen samen een slachtoffer en geven dit door aan de spelleider.
    - (Maffia) Capo converteert een speler twee keer naar keuze.
    - (Maffia) Consigliere maskeert zijn rol naar een andere rol voor twee kansen.
     Heks: Heeft twee drankjes: één om een slachtoffer te redden, één om te doden. Dit laat degene z.s.m weten aan de spelleider (aan mij) wat de beslissing is.
     Ziener: Mag twee keer een speler aanwijzen bij de spelleider om een rol in te kijken.
     Burgemeester: De burgemeester mag één keer in het spel een eliminatie tijdens de dagfase tegenhouden. Dit kan strategisch worden gebruikt om een burger te redden van een verkeerde beslissing.
    De Priest zegent een speler voor de rest van de nacht. Wat betekend dat die de nacht niet gedood kan worden.
    De Pyromaan steekt een huis van een persoon in brand, een rolverandering van desbetreffende persoon heeft direct effect. 5x, om de nacht.

Spelverloop samenvatting:
    Nachtfase: Spelers met speciale rollen voeren hun geheime acties uit. De maffia kiezen hun slachtoffer.
    Dagfase: De groep ontdekt de gevolgen van de nacht, alle spelers discussiëren en stemmen wie ze verdenken van het zijn van een maffia.
    Elke fase duurt 3 dagen, zodat mensen genoeg tijd hebben voor keuzes / stemmen. De afwisseling tussen nacht en dag blijft doorgaan totdat één van de groepen (maffia of burgers) wint. Maffia wint automatisch als ze in de meerderheid zijn en de burgers wanneer ze alle leden van de Maffia hebben uitgeschakeld.

Deelnemers:
    Kobyla
    lustforlife
    Thestral
    Caverna
    Aeviternal
    Krokant
    Sgaeyl / Burger
    SweetTooth
    Aldea

[ bericht aangepast op 22 dec 2024 - 18:09 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

@lustforlife Geen zorgen, jullie kunnen gewoon speculeren en stemmen tot de nieuwe fase. Helemaal aan jezelf of je je stem wilt veranderen, als het voor mij aan het eind maar wel duidelijk is wiens stem naar wie gaat. 😉

Don't walk. Run, you sheep, run.

Dan verplaats ik mijn stem naar Sweettooth!
    Iets in mij zegt dat we daar wel juist zitten met een maffia stem! Ook omdat ik een bepaald groepje van 3 elkaar wel subtiel zie volgen en Sweettooth daarbij hoort.

Ik zou iedereen die mij niet verdenkt of misschien zelfs vertrouwen in mij heeft, willen vragen om deze stem te volgen (:
    Zodat we onze krachten als burgers kunnen bundelen en niet een van onszelf weg stemmen!

[ bericht aangepast op 17 dec 2024 - 14:33 ]

maybe I could save you from your sins

ThestraI schreef:
    (...)
    Even iets ongerelateerd... maar had je die profielfoto al? 😂

Hahaha ja dat was de reden dat ik überhaupt haantjesgedrag liet zien 😂😂😂

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Oké long story incoming...

Ik heb toch nog eens even teruggebladerd naar het gedrag wat er tot nu toe getoond is en eigenlijk snap ik iets niet helemaal. Waarom zouden de maffia allemaal op dezelfde burgemeester stemmen, als die potentiële burgemeester geen maffia is? Daarmee zorgen ze juist dat er een connectie tussen ze is, en dat is volgens mij wat je als maffia juist zoveel mogelijk wilt voorkomen. En als ik wél maffia zou zijn (en ik weet dat dat niet zo is), dan nog is er minstens één persoon die op mij heeft gestemd zonder maffia te zijn. Dus ik sta eigenlijk niet echt achter de theorie dat de 'meestemmers' meer verdacht zijn.

Oh voor mijn gemak noem ik iedereen een 'hij' omdat ik merk dat ik het lastig vind met usernames om geslacht te herkennen en we spelen toch allemaal fictieve rollen ;)

Mijn theorieën:
    - Kobyla: vestigt wel de aandacht snel op iemand anders na de nachtfase, maar ik vind dat geen gekke beredenering. Dus voor mij (nog) geen reden om verdacht te zijn.
    - lustforlife: Ik had een stem op lustforlife, maar eigenlijk sta ik daar niet meer helemaal achter. Wetende dat je een risico neemt om je als eerste kandidaat te stellen voor het burgemeesterschap, is dat niet erg handig als je maffia bent. Het is namelijk veel verstandiger om jezelf eerst 'betrouwbaar' te maken voor je risico's gaat nemen, dus het zou geen handige maffia-actie zijn.
    - Thestral: Hoewel ik onze burgemeester na het teruglezen niet meer helemaal vertrouw, is diens rol net veranderd en daardoor kunnen we alles wat er voor de nacht gezegd is, niet meenemen in onze overwegingen. Daarom zou ik sowieso nu niet Thestral eruit stemmen. Het was echter niet zo strategisch om op een 'stille' deelnemer te stemmen; ik snap de logica vanuit het perspectief van het spel, maar vanuit strategische overwegingen is het minder handig.
    - Caverna: Haha, ik weet dat ik zelf geen maffia ben. Dus ik stem niet op mij xD
    - Aeviternal: Was meteen naar anderen aan het wijzen over de random stem op mij van SweetTooth. Andere mensen 'verdacht' maken is in mijn ogen een goede tactiek van de maffia om zelf uit de spotlight te blijven; daarom vind ik Aeviternal verdacht. Zeker omdat ie daarna zichzelf als burgemeester beschikbaar stelde... Plus, hij stemt op mij omdat ik mogelijk de pyromaan zou zijn, terwijl het veel belangrijker is om er maffia uit te halen.
    - Krokant: heeft me nog geen reden gegeven om verdacht te zijn.
    - Sgaeyl: lichtelijk verdacht omdat ie niet aangeeft waaróm ie op mij stemde, maar nog niet een hoofdverdachte, mijns inziens.
    - SweetTooth: Stemde als eerste willekeurig op een burgemeester, en daar kwam ik (Caverna) uit. Wat mij betreft is dit juist níet verdacht: SweetTooth trapte gewoon het spel af.
    - Aldea: Ja, het is lichtelijk verdacht dat ie meteen meeging in de stem op mij als burgemeester en het dan een 'random' stem noemt (het meestemmen zelf vind ik niet verdacht).

Wat ik bijzonder vind, is dat men liever een random picker had dan een herverkiezing. Van Thestral kon ik dat wel begrijpen, maar het lijkt mij toch meestal prettiger om de keuze te hebben, wetende dat we meer burgers hebben dan maffia. Dus voor mij is iedereen die daarvoor pleitte ook een klein beetje meer verdacht ;P (lustforlife, Sgaeyl, SweetTooth, Kobyla, Krokant; vooral lustforlife, Sgeayl en SweetTooth waren erg vurig hierin).

Anyway, mijn conclusie is: ik vertrouw bijna niemand, maar ik vertrouw momenteel Aeviternal het minst en daarom verplaats ik mijn stem daarnaartoe! XD

@Caverna : Wauw, jij hebt zeker je tijd erin gestoken, kudos. Ik zal morgen de laatste paar pagina's weer even doorlezen en mijn uiteindelijke stem uitbrengen.

[ I will always love you ]

Excuse me beste mede-burgers? We zijn allemaal natuurlijk wantrouwend tegenover elkaar, maar sinds wanneer is stil zijn een misdaad? Ik vind het juist verdacht om daarom op mij te stemmen.

lustforlife, ik verdenk jou van sinister gedrag. Best slim om aandacht op mij te gooien. Maar is dat juist niet verdacht?

-

ThestraI schreef:
    @Caverna : Wauw, jij hebt zeker je tijd erin gestoken, kudos. Ik zal morgen de laatste paar pagina's weer even doorlezen en mijn uiteindelijke stem uitbrengen.

Haha ja ik had tijd dus toen dacht ik, dan maar even goed onderzoek doen 😂 Je kunt WvW niet serieus genoeg nemen hihi

Aldea schreef:
    Excuse me beste mede-burgers? We zijn allemaal natuurlijk wantrouwend tegenover elkaar, maar sinds wanneer is stil zijn een misdaad? Ik vind het juist verdacht om daarom op mij te stemmen.

lustforlife, ik verdenk jou van sinister gedrag. Best slim om aandacht op mij te gooien. Maar is dat juist niet verdacht?

Ik stem niet meer op jou hahah! M’n stem is verplaatst 😊

Caverna schreef:
    Oké long story incoming...

Ik heb toch nog eens even teruggebladerd naar het gedrag wat er tot nu toe getoond is en eigenlijk snap ik iets niet helemaal. Waarom zouden de maffia allemaal op dezelfde burgemeester stemmen, als die potentiële burgemeester geen maffia is? Daarmee zorgen ze juist dat er een connectie tussen ze is, en dat is volgens mij wat je als maffia juist zoveel mogelijk wilt voorkomen. En als ik wél maffia zou zijn (en ik weet dat dat niet zo is), dan nog is er minstens één persoon die op mij heeft gestemd zonder maffia te zijn. Dus ik sta eigenlijk niet echt achter de theorie dat de 'meestemmers' meer verdacht zijn.

Oh voor mijn gemak noem ik iedereen een 'hij' omdat ik merk dat ik het lastig vind met usernames om geslacht te herkennen en we spelen toch allemaal fictieve rollen ;)

Mijn theorieën:
    - Kobyla: vestigt wel de aandacht snel op iemand anders na de nachtfase, maar ik vind dat geen gekke beredenering. Dus voor mij (nog) geen reden om verdacht te zijn.
    - lustforlife: Ik had een stem op lustforlife, maar eigenlijk sta ik daar niet meer helemaal achter. Wetende dat je een risico neemt om je als eerste kandidaat te stellen voor het burgemeesterschap, is dat niet erg handig als je maffia bent. Het is namelijk veel verstandiger om jezelf eerst 'betrouwbaar' te maken voor je risico's gaat nemen, dus het zou geen handige maffia-actie zijn.
    - Thestral: Hoewel ik onze burgemeester na het teruglezen niet meer helemaal vertrouw, is diens rol net veranderd en daardoor kunnen we alles wat er voor de nacht gezegd is, niet meenemen in onze overwegingen. Daarom zou ik sowieso nu niet Thestral eruit stemmen. Het was echter niet zo strategisch om op een 'stille' deelnemer te stemmen; ik snap de logica vanuit het perspectief van het spel, maar vanuit strategische overwegingen is het minder handig.
    - Caverna: Haha, ik weet dat ik zelf geen maffia ben. Dus ik stem niet op mij xD
    - Aeviternal: Was meteen naar anderen aan het wijzen over de random stem op mij van SweetTooth. Andere mensen 'verdacht' maken is in mijn ogen een goede tactiek van de maffia om zelf uit de spotlight te blijven; daarom vind ik Aeviternal verdacht. Zeker omdat ie daarna zichzelf als burgemeester beschikbaar stelde... Plus, hij stemt op mij omdat ik mogelijk de pyromaan zou zijn, terwijl het veel belangrijker is om er maffia uit te halen.
    - Krokant: heeft me nog geen reden gegeven om verdacht te zijn.
    - Sgaeyl: lichtelijk verdacht omdat ie niet aangeeft waaróm ie op mij stemde, maar nog niet een hoofdverdachte, mijns inziens.
    - SweetTooth: Stemde als eerste willekeurig op een burgemeester, en daar kwam ik (Caverna) uit. Wat mij betreft is dit juist níet verdacht: SweetTooth trapte gewoon het spel af.
    - Aldea: Ja, het is lichtelijk verdacht dat ie meteen meeging in de stem op mij als burgemeester en het dan een 'random' stem noemt (het meestemmen zelf vind ik niet verdacht).

Wat ik bijzonder vind, is dat men liever een random picker had dan een herverkiezing. Van Thestral kon ik dat wel begrijpen, maar het lijkt mij toch meestal prettiger om de keuze te hebben, wetende dat we meer burgers hebben dan maffia. Dus voor mij is iedereen die daarvoor pleitte ook een klein beetje meer verdacht ;P (lustforlife, Sgaeyl, SweetTooth, Kobyla, Krokant; vooral lustforlife, Sgeayl en SweetTooth waren erg vurig hierin).

Anyway, mijn conclusie is: ik vertrouw bijna niemand, maar ik vertrouw momenteel Aeviternal het minst en daarom verplaats ik mijn stem daarnaartoe! XD

Haha zo lekker fanatiek dit, love it 😍
    In mijn verdediging, ik was niet aan het proberen jullie verdacht te maken: ik benoemde alleen de feiten die ik zag gebeuren. En daarnaast stelde ik me alleen verkiesbaar als burgemeester omdat de andere verkiesbaren voor mij niet echt een legitieme reden gaven waarom zij nou geschikt waren!

Caverna schreef:
    (...)

Haha ja ik had tijd dus toen dacht ik, dan maar even goed onderzoek doen 😂 Je kunt WvW niet serieus genoeg nemen hihi

En nog even amen to dit haha 🙏🏼

"Don't flatter yourself. You were never even a player."

@thestral
    Zou jij overwegen om mee te gaan op Sweettooth?

just a girl trying to save herself over here 🙌🏻

zelfde vraag als hierboven voor jou !
    @aevertinal

Het spijt me mensen, mijn emotionele welzijn atm is allesbehalve oké vandaag dus ik heb geen energie over om hier uitgebreid op te reageren. Wat betekent ivm het stemmen. . .

lustforlife schreef:
    @thestral
    Zou jij overwegen om mee te gaan op Sweettooth?

Sure. Ik verplaats m'n stem naar sweettooth.

Een fijne avond verder gewenst. 🙏🏻
    PS. (De reden dat het nu een beetje verlaat is, komt doordat ik m'n hart even moest luchten bij de TS.)

[ bericht aangepast op 18 dec 2024 - 19:26 ]

[ I will always love you ]

Beetje jammer dat iemand die de aftrap van het spel maakt, meteen als verdacht gezien wordt. Maar is goed. Jullie weten niet wat jullie jezelf aandoen mocht ik eruit gestemd worden. Meer zeg ik niet ;)

Jullie laten je over praten door iemand die zelf enorm verdacht is. Maar denk dat het zo dus functioneert hier. Jammer.

[ bericht aangepast op 18 dec 2024 - 19:45 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Maar ik vermoed dat iedere stem(verandering) na 18:00 niet meer geldig is, omdat er aangekondigd is dat de nachtfase vandaag om 18:00 begint. So we shall see

Ich liebe dich 27.12.23