• Helaas geen prijs, behalve de gezelligheid! Wie heeft er zin in een gezellig potje (in Mafia-style) Weerwolven van Wakkerdam?

Regels van het spel
    - Tijdens het spel verklap je niet je rol. Aan niemand. De maffia overlegt met elkaar via PB en weten dus wie de andere leden van de maffia zijn, verder weet niemand elkaars rol. Vertel je rol ook niet aan mensen die niet meespelen of mensen die al dood zijn in het spel.
    - Een dag duurt drie dagen. Hetzelfde geldt voor een nacht. Zodat er genoeg gediscussieerd kan worden en iedereen de kans heeft hun verdenkingen / meningen aan te geven. Speel actief mee en deel je verdenkingen.
    - Op de eerste dag wordt de Burgemeester door iedereen (openlijk) gekozen. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt verkozen als Burgemeester. Denk goed na over wie het wordt! De burgemeester kan zowel een maffia-lid als een gewone burger zijn.
    - De Maffia moeten op de tweede dag van de nacht hun slachtoffer naar mij PB’en. Zo heeft de heks tijd om te besluiten of ze het slachtoffer wilt laten leven of nog iemand anders wilt doden.
    - De ziener geeft zo snel mogelijk door wiens rol hij of zij wilt zien. Als de ziener niet sterft die nacht, krijgt hij of zij de rol te zien.
    - De burgemeester heeft invloed op het spel alleen in de dagfase. Bij gelijkspel heeft de Burgemeester de beslissende stem.

Rollen:
     Burgers: Hebben geen speciale functie.
    - Mortician: Mag eenmalig iemand tot leven brengen.
     Maffia: Overleggen stilletjes met andere leden van de Maffia (in PB), kiezen samen een slachtoffer en geven dit door aan de spelleider.
    - (Maffia) Capo converteert een speler twee keer naar keuze.
    - (Maffia) Consigliere maskeert zijn rol naar een andere rol voor twee kansen.
     Heks: Heeft twee drankjes: één om een slachtoffer te redden, één om te doden. Dit laat degene z.s.m weten aan de spelleider (aan mij) wat de beslissing is.
     Ziener: Mag twee keer een speler aanwijzen bij de spelleider om een rol in te kijken.
     Burgemeester: De burgemeester mag één keer in het spel een eliminatie tijdens de dagfase tegenhouden. Dit kan strategisch worden gebruikt om een burger te redden van een verkeerde beslissing.
    De Priest zegent een speler voor de rest van de nacht. Wat betekend dat die de nacht niet gedood kan worden.
    De Pyromaan steekt een huis van een persoon in brand, een rolverandering van desbetreffende persoon heeft direct effect. 5x, om de nacht.

Spelverloop samenvatting:
    Nachtfase: Spelers met speciale rollen voeren hun geheime acties uit. De maffia kiezen hun slachtoffer.
    Dagfase: De groep ontdekt de gevolgen van de nacht, alle spelers discussiëren en stemmen wie ze verdenken van het zijn van een maffia.
    Elke fase duurt 3 dagen, zodat mensen genoeg tijd hebben voor keuzes / stemmen. De afwisseling tussen nacht en dag blijft doorgaan totdat één van de groepen (maffia of burgers) wint. Maffia wint automatisch als ze in de meerderheid zijn en de burgers wanneer ze alle leden van de Maffia hebben uitgeschakeld.

Deelnemers:
    Kobyla
    lustforlife
    Thestral
    Caverna
    Aeviternal
    Krokant
    Sgaeyl / Burger
    SweetTooth
    Aldea

[ bericht aangepast op 22 dec 2024 - 18:09 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

lustforlife schreef:
    Anyway, ik stem voor Aldea.

Ik las even terug en Aldea ging als derde mee met de burgemeester stem ronde op Caverna, met als toevoeging dat het random was, maar als er al twee mensen op Caverna stemmen en jij mee gaat, vind ik dat niet een random stem, maar mee stemmen!
    Daarnaast vind ik Aldea daarna verdacht stil en we moeten wat dus ja.

In het begin van zo'n spel is het toch altijd een beetje gokken. Hoewel ik het ermee eens bent dat een 'stille' speler minder leuk is, kan ik me nauwelijks voorstellen dat je met een leuke rol niks gaat zeggen. Dat wil niet zeggen dat ik iedereen die actief is meteen verdenk, want zonder actieve mensen heb je geen leuk spel.

Echter stem ik juist om die reden niet op Aldea - niet omdat ze op mij heeft gestemd, want daar had ik verder geen ene weet van haha.

Ik stem ook niet op onze burgemeester, om dezelfde reden die al genoemd is: die is van rol veranderd, dus het gedrag van voor deze nacht is mijns inziens te willekeurig geworden.

Helaas kies ik dan dus ook voor Lustforlife.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

@lustforlife, @thestral,
    Ik snap jullie redenatie en het kan idd ook goed dat jullie inderdaad het beste voor hebben, of toch iig een van jullie. Maar met dit spel weet je het gewoon niet. Het is ook iets dat je als maffia kan zeggen. Daarnaast zijn we nog aan het begin van het spel en dan heb je gewoon nog niet zo veel waar je wat mee kan. En ik wil toch graag een wat meer gefundeerde stem uitbrengen ipv random.
    Daarnaast kan lekker actief zijn juist een manier zijn om jezelf minder verdacht te maken ;).
    Ah, zo veel denkspelletjes hier, love it, haha.

Ik denk niet dat lustforlife een maffia is of dat ze er (nu althans) uit moet. Niet dat mijn stem veel gaat uitmaken, maar dan gaat deze naar Aldea.

[ I will always love you ]

Kobyla schreef:
    @lustforlife, @thestral,
    Ik snap jullie redenatie en het kan idd ook goed dat jullie inderdaad het beste voor hebben, of toch iig een van jullie. Maar met dit spel weet je het gewoon niet. Het is ook iets dat je als maffia kan zeggen. Daarnaast zijn we nog aan het begin van het spel en dan heb je gewoon nog niet zo veel waar je wat mee kan. En ik wil toch graag een wat meer gefundeerde stem uitbrengen ipv random.
    Daarnaast kan lekker actief zijn juist een manier zijn om jezelf minder verdacht te maken ;).
    Ah, zo veel denkspelletjes hier, love it, haha.

Jaaaaaa dat begrijp ik! Denk dat veel actief zijn iig nu niet erg handig was om mezelf minder verdacht te maken, aangezien het al gek werd gevonden dat ik als eerste mezelf als burgemeester aan bood! Dan zou ik als ik iets te verliezen had echt wel iets veranderen denk ik! Maar ach ieder zo zn stem !!

maybe I could save you from your sins

Overigens iets om over na te denken voor iedereen is dat veel mensen zich verschuilen onder een stem ‘willekeurig’ op iemand uitbrengen, maar wanneer je daarmee dus al meerdere mensen volgt die op diegene gaan, is daar niets willekeurigs meer aan (:

Sgaeyl schreef:
    (...)

Maar wat als dit laatste nu juist een (stukje) tactiek is? Iets dat je goed kan gebruiken om jezelf als maffia achter te verstoppen en zo als verdachte eronderuit probeert te komen?
    Mijn stem gaat daarom, puur op gevoel, toch ook naar jou, lustforlife.

Jaaaa begrijp ik heel goed hahah, maar ik denk dat die tactiek vaak heel snel doorzien wordt in de meeste potjes weerwolven en dat je daar daarom als maffia niet voor zou kiezen!

Ik begrijp je punt verder hoor! Alleen jammer hahaha

Ik stem op SweetTooth, omdat die als eerste meeging met stemmen voor de burgemeester en ik dat verdacht vind. Ik vind dat iedereen verder goeie redenaties heeft, maar ik ben het er mee eens dat een grote move maken op dit punt zowel goed als verdacht is als wolf/maffialid, waardoor ik nog niet met zekerheid durf te stemmen welke van de twee (een goeie move of een verdachte move) het is.

[ bericht aangepast op 16 dec 2024 - 22:22 ]

Tijd voor koffie.

lustforlife schreef:
    Overigens iets om over na te denken voor iedereen is dat veel mensen zich verschuilen onder een stem ‘willekeurig’ op iemand uitbrengen, maar wanneer je daarmee dus al meerdere mensen volgt die op diegene gaan, is daar niets willekeurigs meer aan (:

Haha ja, al moet ik zeggen dat ik zelf niet willekeurig stemde maar bewust juist meeging omdat je anders een ratjetoe aan willekeurige stemmen hebt en anderen natuurlijk ook hun onderbouwing hebben. Ik ga, met mijn eigen onderbouwing erbij, mee in de logica van anderen.

Of doel je op de willekeurige stemmen voor mij als burgemeester? Ik ben er nog steeds niet uit wat ik daarvan vond 😂 Al denk ik dat mensen daar dezelfde onderbouwing hebben, namelijk dat ze ook gewoon gaan voor iemand die al meerdere stemmen kreeg om te zorgen dat we niet eindigen met 1 stem per persoon. Maar goed, het kan inderdaad ook een tactiek zijn geweest ;p

Krokant schreef:
    Ik stem op SweetTooth, omdat die als eerste meeging met stemmen voor de burgemeester en ik dat verdacht vind. Ik vind dat iedereen verder goeie redenaties heeft, maar ik ben het er mee eens dat een grote move maken op dit punt zowel goed als verdacht is als wolf/maffialid, waardoor ik nog niet met zekerheid durf te stemmen welke van de twee (een goeie move of een verdachte move) het is.

Waarom ik als eerste stemde, is omdat er anders niemand het voortouw zou nemenen we anders helemaal nergens zouden komen ^^

Ich liebe dich 27.12.23

Mijn stem gaat naar Caverna omdat zij, na haar verlies op burgemeesterschap, een motief heeft om het huis van de burgemeester in brand te steken

"Don't flatter yourself. You were never even a player."

aeviternal schreef:
    Mijn stem gaat naar Caverna omdat zij, na haar verlies op burgemeesterschap, een motief heeft om het huis van de burgemeester in brand te steken

Die begrijp ik. Slimme keuze wel van de pyromaan ook haha. Maar ben er nog steeds van overtuigd dat we niet op zoek moeten naar de pyromaan, hoe onhandig diens rol ook kan zijn. We zijn met 9 mensen. Voor zover ik weet zijn twee daarvan maffia(?). Volgens mij moeten we proberen al onze burgers te beschermen.

Caverna schreef:
    (...)
    Die begrijp ik. Slimme keuze wel van de pyromaan ook haha. Maar ben er nog steeds van overtuigd dat we niet op zoek moeten naar de pyromaan, hoe onhandig diens rol ook kan zijn. We zijn met 9 mensen. Voor zover ik weet zijn twee daarvan maffia(?). Volgens mij moeten we proberen al onze burgers te beschermen.

Ik denk dat ik wel kan vermelden dat er atm 3 maffia onder jullie zijn.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Cratos schreef:
    (...)
    Ik denk dat ik wel kan vermelden dat er atm 3 maffia onder jullie zijn.

Ahh kijk 3 zelfs. Nou dan moeten we onze burgers al helemaal koesteren!

Caverna schreef:
    (...)
    Ahh kijk 3 zelfs. Nou dan moeten we onze burgers al helemaal koesteren!

Even iets ongerelateerd... maar had je die profielfoto al? 😂

[ I will always love you ]

ThestraI schreef:
    "En om nog even een concreet muntje op te gooien om het gesprek op gang te brengen. Ik moet zeggen dat ik degenen die op zichzelf stemden voor de burgemeester verkiezingen toch wel enigszins verdacht vind. Ja, je vestigt de aandacht op jezelf, maar als maffialid is de burgemeesterrol wel erg nuttig, dus misschien het risico waard?"

Ik heb even wat pagina's teruggebladerd en ik zou graag mijn observaties willen delen. Als eerste wordt er gedeeld dat degenen die op zichzelf stemden verdacht zijn. Ik hoor hier volgens degenen bij. Nu heeft lustforlife haar zegje al gedaan, maar ik zou inderdaad willen beamen dat juist doordat ik enkel van mezelf weet geen maffia te zijn (van anderen weet ik het immers niet) ik mezelf daardoor kandidaat stelde. De rol van burgemeester is niet enkel nuttig voor de maffia, maar ook voor de gewone burger die oprecht met een goed hart over wakkerdam wilt zorgen.
    Nu ben ik al aangevallen door de pyromaan, wat niet enkel extra aandacht op mij focust maar ook op mijn positie. Nu zou ik bijna mijn verdenkingen daarover willen delen, maar alles op z'n tijd.
    Doordat Kobyla zo uitgesproken is over de burgemeesterrol en wie er weg moeten (misschien om uiteindelijk één van de maffia het over te laten nemen?), is deze user één van mijn verdachten. SweetTooth is de andere verdachte (eigenlijk zijn er gewoon veel verdacht lol, we zijn op het begin), omdat degene begon met de stem uitbrengen op Caverna.

Denk eigenlijk echt dat je hier perfect twee leden van de maffia te pakken hebt! Kan ik mijn stem nog aanpassen? Of niet?
    Snap het als dat niet kan hoor! Denk niet dat het nog veel uit zal maken tho haha