• Helaas geen prijs, behalve de gezelligheid! Wie heeft er zin in een gezellig potje (in Mafia-style) Weerwolven van Wakkerdam?

Regels van het spel
    - Tijdens het spel verklap je niet je rol. Aan niemand. De maffia overlegt met elkaar via PB en weten dus wie de andere leden van de maffia zijn, verder weet niemand elkaars rol. Vertel je rol ook niet aan mensen die niet meespelen of mensen die al dood zijn in het spel.
    - Een dag duurt drie dagen. Hetzelfde geldt voor een nacht. Zodat er genoeg gediscussieerd kan worden en iedereen de kans heeft hun verdenkingen / meningen aan te geven. Speel actief mee en deel je verdenkingen.
    - Op de eerste dag wordt de Burgemeester door iedereen (openlijk) gekozen. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt verkozen als Burgemeester. Denk goed na over wie het wordt! De burgemeester kan zowel een maffia-lid als een gewone burger zijn.
    - De Maffia moeten op de tweede dag van de nacht hun slachtoffer naar mij PB’en. Zo heeft de heks tijd om te besluiten of ze het slachtoffer wilt laten leven of nog iemand anders wilt doden.
    - De ziener geeft zo snel mogelijk door wiens rol hij of zij wilt zien. Als de ziener niet sterft die nacht, krijgt hij of zij de rol te zien.
    - De burgemeester heeft invloed op het spel alleen in de dagfase. Bij gelijkspel heeft de Burgemeester de beslissende stem.

Rollen:
     Burgers: Hebben geen speciale functie.
    - Mortician: Mag eenmalig iemand tot leven brengen.
     Maffia: Overleggen stilletjes met andere leden van de Maffia (in PB), kiezen samen een slachtoffer en geven dit door aan de spelleider.
    - (Maffia) Capo converteert een speler twee keer naar keuze.
    - (Maffia) Consigliere maskeert zijn rol naar een andere rol voor twee kansen.
     Heks: Heeft twee drankjes: één om een slachtoffer te redden, één om te doden. Dit laat degene z.s.m weten aan de spelleider (aan mij) wat de beslissing is.
     Ziener: Mag twee keer een speler aanwijzen bij de spelleider om een rol in te kijken.
     Burgemeester: De burgemeester mag één keer in het spel een eliminatie tijdens de dagfase tegenhouden. Dit kan strategisch worden gebruikt om een burger te redden van een verkeerde beslissing.
    De Priest zegent een speler voor de rest van de nacht. Wat betekend dat die de nacht niet gedood kan worden.
    De Pyromaan steekt een huis van een persoon in brand, een rolverandering van desbetreffende persoon heeft direct effect. 5x, om de nacht.

Spelverloop samenvatting:
    Nachtfase: Spelers met speciale rollen voeren hun geheime acties uit. De maffia kiezen hun slachtoffer.
    Dagfase: De groep ontdekt de gevolgen van de nacht, alle spelers discussiëren en stemmen wie ze verdenken van het zijn van een maffia.
    Elke fase duurt 3 dagen, zodat mensen genoeg tijd hebben voor keuzes / stemmen. De afwisseling tussen nacht en dag blijft doorgaan totdat één van de groepen (maffia of burgers) wint. Maffia wint automatisch als ze in de meerderheid zijn en de burgers wanneer ze alle leden van de Maffia hebben uitgeschakeld.

Deelnemers:
    Kobyla
    lustforlife
    Thestral
    Caverna
    Aeviternal
    Krokant
    Sgaeyl / Burger
    SweetTooth
    Aldea

[ bericht aangepast op 22 dec 2024 - 18:09 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Caverna schreef:
    (...)

Oke ik snap het nog steeds niet helemaal, er kunnen dus dubbele rollen zijn? 🙈 Mogen we dat ook niet weten?

En ik snap dat je als je van maffia naar burger gaat je niks mag verklappen, maar dan kun je dus eigenlijk niks inhoudelijks meer zeggen haha. Ach we zien wel hoe het uitpakt (:

Ik denk dat je het op zich wel kan benoemen toch.. dat je zegt van oh ja ik was maffia en nu niet meer, want dat kan toch ook een tactiek zijn etc etc?
    Dan kunnen er natuurlijk anderen op reageren met huh nee, dat was ik of huh nee dat kan niet, want etc etc

Anders kan je idd ook dat soort wendingen niet meenemen of gebruiken in je game lijkt me. Lijkt me idd wel logisch dat je niet andere mensen hun rollen openbaar maakt, als je die wist doordat je ook weerwolf was.

Zo werd het iig wel vak op andere plekken ook gespeeld!

maybe I could save you from your sins

Anyway, heeft er iemand dus iets te melden wat kan helpen bij de aankomende stemming?
    Of een vermoeden dat ze willen delen?

Ik wacht nog even af, maar er zijn wel een aantal users verdacht stil en die zou ik mee willen nemen in de stemming anders. 👀

[ I will always love you ]

Ja, er kunnen dubbele rollen zijn Caverna.

Ik vraag me eerder af waarom er nu niet gestemd word wie eruit moet. 😅 Heb een aantal keren vermeld dat het een stemdag is.

[ bericht aangepast op 16 dec 2024 - 16:38 ]

Cratos schreef:

Ik vraag me eerder af waarom er nu niet gestemd word wie eruit moet. 😅 Heb een aantal keren vermeld dat het een stemdag is.

Ik heb gezegd dat degenen die stil blijven wil meenemen hierin.

Cratos schreef:

Ik had zelf nog even wat vragen om het allemaal te snappen, haha. Maar anyway, stemmen dus op iemand die nog niks gezegd heeft (heeft iemand die kennis paraat 😂)?

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Cratos schreef:

Jaaaa, ik zat eig nog beetje te wachten of mensen met iets gingen komen hahah

Anyway, ik stem voor Aldea.

Ik las even terug en Aldea ging als derde mee met de burgemeester stem ronde op Caverna, met als toevoeging dat het random was, maar als er al twee mensen op Caverna stemmen en jij mee gaat, vind ik dat niet een random stem, maar mee stemmen!
    Daarnaast vind ik Aldea daarna verdacht stil en we moeten wat dus ja.

Ik vind lustforlife ergens heel verdacht, dus mijn stem gaat uit naar deze persoon

Ich liebe dich 27.12.23

Mijn stem gaat naar Lustforlife.

Zoals ik eerder al zei vind ik degenen die op zichzelf stemden voor de burgemeesterverkiezing verdacht. Je geeft jezelf toch een voorsprong en het is een groot voordeel voor de maffia om burgemeester te zijn. Zo kun je als maffia burgemeester de eliminatie van een mede maffialid eenmalig tegenhouden!
    Thestral en lustforlife stemden op zichzelf. Thestral is door de pyromaan nu diens rol kwijt, dus ookal was diegene een maffia, nu niet meer. Wat dus lustforlife overhoudt.

[ bericht aangepast op 16 dec 2024 - 18:37 ]

Aaaah jammer om te zien dat mensen mij verdacht vinden! Snap het ergens wel, aangezien ik het spel redelijk actief speel en op de voorgrond ben getreden, dus heb daar alleen mezelf aan te danken hahah, maar ik wil toch even mezelf een beetje verdedigen.

Ik stemde op mezelf, omdat ik van mezelf weet dat ik een normale rol heb. Ik vind het altijd een beetje jammer dat wanneer mensen burgemeester willen zijn en daar voorgaan dat, dat meteen gezien wordt als een weerwolf actie, terwijl het juist ook veel baat biedt bij normale rollen, om het zo weg te houden bij de speciale rollen die al genoeg power hebben! Dat was iig mijn insteek erachter.

Daarnaast begrijp ik wel dat omdat ik veel aan het woord ben, ik verdacht ben, maar als ik een weerwolf of pyromaan zou zijn, zou ik dan EN als eerste voor burgemeester willen gaan EN als eerste een stem op iemand uitbrengen qua verdenking? Denk dat dat als weerwolf echt too much zou zijn.

"En om nog even een concreet muntje op te gooien om het gesprek op gang te brengen. Ik moet zeggen dat ik degenen die op zichzelf stemden voor de burgemeester verkiezingen toch wel enigszins verdacht vind. Ja, je vestigt de aandacht op jezelf, maar als maffialid is de burgemeesterrol wel erg nuttig, dus misschien het risico waard?"

Ik heb even wat pagina's teruggebladerd en ik zou graag mijn observaties willen delen. Als eerste wordt er gedeeld dat degenen die op zichzelf stemden verdacht zijn. Ik hoor hier volgens degenen bij. Nu heeft lustforlife haar zegje al gedaan, maar ik zou inderdaad willen beamen dat juist doordat ik enkel van mezelf weet geen maffia te zijn (van anderen weet ik het immers niet) ik mezelf daardoor kandidaat stelde. De rol van burgemeester is niet enkel nuttig voor de maffia, maar ook voor de gewone burger die oprecht met een goed hart over wakkerdam wilt zorgen.
    Nu ben ik al aangevallen door de pyromaan, wat niet enkel extra aandacht op mij focust maar ook op mijn positie. Nu zou ik bijna mijn verdenkingen daarover willen delen, maar alles op z'n tijd.
    Doordat Kobyla zo uitgesproken is over de burgemeesterrol en wie er weg moeten (misschien om uiteindelijk één van de maffia het over te laten nemen?), is deze user één van mijn verdachten. SweetTooth is de andere verdachte (eigenlijk zijn er gewoon veel verdacht lol, we zijn op het begin), omdat degene begon met de stem uitbrengen op Caverna.

Misschien goed om te weten, voor als het niet duidelijk in het stukje was, de Priest heeft iemand gezegend. Dat betekend dat degene die gezegend is, niet "gedood" (eruit gestemd) kan worden. Alleen deze dag wordt het ingezet, de rest geldt voor de nacht.

Yay priest.

lustforlife schreef:
    Aaaah jammer om te zien dat mensen mij verdacht vinden! Snap het ergens wel, aangezien ik het spel redelijk actief speel en op de voorgrond ben getreden, dus heb daar alleen mezelf aan te danken hahah, maar ik wil toch even mezelf een beetje verdedigen.

Ik stemde op mezelf, omdat ik van mezelf weet dat ik een normale rol heb. Ik vind het altijd een beetje jammer dat wanneer mensen burgemeester willen zijn en daar voorgaan dat, dat meteen gezien wordt als een weerwolf actie, terwijl het juist ook veel baat biedt bij normale rollen, om het zo weg te houden bij de speciale rollen die al genoeg power hebben! Dat was iig mijn insteek erachter.

Daarnaast begrijp ik wel dat omdat ik veel aan het woord ben, ik verdacht ben, maar als ik een weerwolf of pyromaan zou zijn, zou ik dan EN als eerste voor burgemeester willen gaan EN als eerste een stem op iemand uitbrengen qua verdenking? Denk dat dat als weerwolf echt too much zou zijn.

Maar wat als dit laatste nu juist een (stukje) tactiek is? Iets dat je goed kan gebruiken om jezelf als maffia achter te verstoppen en zo als verdachte eronderuit probeert te komen?
    Mijn stem gaat daarom, puur op gevoel, toch ook naar jou, lustforlife.

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'