• Helaas geen prijs, behalve de gezelligheid! Wie heeft er zin in een gezellig potje (in Mafia-style) Weerwolven van Wakkerdam?

Regels van het spel
    - Tijdens het spel verklap je niet je rol. Aan niemand. De maffia overlegt met elkaar via PB en weten dus wie de andere leden van de maffia zijn, verder weet niemand elkaars rol. Vertel je rol ook niet aan mensen die niet meespelen of mensen die al dood zijn in het spel.
    - Een dag duurt drie dagen. Hetzelfde geldt voor een nacht. Zodat er genoeg gediscussieerd kan worden en iedereen de kans heeft hun verdenkingen / meningen aan te geven. Speel actief mee en deel je verdenkingen.
    - Op de eerste dag wordt de Burgemeester door iedereen (openlijk) gekozen. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt verkozen als Burgemeester. Denk goed na over wie het wordt! De burgemeester kan zowel een maffia-lid als een gewone burger zijn.
    - De Maffia moeten op de tweede dag van de nacht hun slachtoffer naar mij PB’en. Zo heeft de heks tijd om te besluiten of ze het slachtoffer wilt laten leven of nog iemand anders wilt doden.
    - De ziener geeft zo snel mogelijk door wiens rol hij of zij wilt zien. Als de ziener niet sterft die nacht, krijgt hij of zij de rol te zien.
    - De burgemeester heeft invloed op het spel alleen in de dagfase. Bij gelijkspel heeft de Burgemeester de beslissende stem.

Rollen:
     Burgers: Hebben geen speciale functie.
    - Mortician: Mag eenmalig iemand tot leven brengen.
     Maffia: Overleggen stilletjes met andere leden van de Maffia (in PB), kiezen samen een slachtoffer en geven dit door aan de spelleider.
    - (Maffia) Capo converteert een speler twee keer naar keuze.
    - (Maffia) Consigliere maskeert zijn rol naar een andere rol voor twee kansen.
     Heks: Heeft twee drankjes: één om een slachtoffer te redden, één om te doden. Dit laat degene z.s.m weten aan de spelleider (aan mij) wat de beslissing is.
     Ziener: Mag twee keer een speler aanwijzen bij de spelleider om een rol in te kijken.
     Burgemeester: De burgemeester mag één keer in het spel een eliminatie tijdens de dagfase tegenhouden. Dit kan strategisch worden gebruikt om een burger te redden van een verkeerde beslissing.
    De Priest zegent een speler voor de rest van de nacht. Wat betekend dat die de nacht niet gedood kan worden.
    De Pyromaan steekt een huis van een persoon in brand, een rolverandering van desbetreffende persoon heeft direct effect. 5x, om de nacht.

Spelverloop samenvatting:
    Nachtfase: Spelers met speciale rollen voeren hun geheime acties uit. De maffia kiezen hun slachtoffer.
    Dagfase: De groep ontdekt de gevolgen van de nacht, alle spelers discussiëren en stemmen wie ze verdenken van het zijn van een maffia.
    Elke fase duurt 3 dagen, zodat mensen genoeg tijd hebben voor keuzes / stemmen. De afwisseling tussen nacht en dag blijft doorgaan totdat één van de groepen (maffia of burgers) wint. Maffia wint automatisch als ze in de meerderheid zijn en de burgers wanneer ze alle leden van de Maffia hebben uitgeschakeld.

Deelnemers:
    Kobyla
    lustforlife
    Thestral
    Caverna
    Aeviternal
    Krokant
    Sgaeyl / Burger
    SweetTooth
    Aldea

[ bericht aangepast op 22 dec 2024 - 18:09 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Omg, ik ben gewoon 2 uur te laat. 😱 Jongens, mijn excuses! Ik dacht fr dat het morgen was! Bedankt SweetTooth dat je me erop wees indirect haha 😂 Anders had ik er niet eens over nagedacht. Ik ga meteen aan de slag!

[ bericht aangepast op 18 dec 2024 - 20:15 ]

De stemmen worden geteld. Omdat SweetTooth me eraan herinnerd heeft, nogmaals bedankt 😂, worden enkel de stemmen tot 18.00 uur goed gekeurd. Het stukje wordt ASAP geplaatst, vanavond nog! Mijn excuses iedereen.

[ bericht aangepast op 18 dec 2024 - 20:15 ]

Maffia van Wakkerdam – Nacht 2: Het Oordeel

Het dorpsplein was gehuld in duisternis, slechts verlicht door de flakkerende fakkels die de burgers met zich meedroegen. De lucht trilde van spanning en fluisterende stemmen, terwijl iedereen zich verzamelde rond het houten podium. Daar stond Lustforlife, haar gezicht kalm maar haar handen trilden lichtjes. Ze wist wat ging komen.
          De stemmen waren geteld. De burgemeester, gehuld in een lange jas en met haar wandelstok in de hand, stond naast de doos waarin de stemmen waren verzameld. Haar gezicht was ondoorgrondelijk terwijl ze het resultaat nogmaals las. De menigte keek haar verwachtingsvol aan, sommige blikken gretig, anderen vol twijfel.
          De burgemeester hief haar stok op en sloeg ermee op de grond. Een diepe stilte viel over het plein.
          “De burgers hebben gesproken,” begon zij. Haar stem galmde krachtig door de nacht. “Met een duidelijke meerderheid is besloten dat Lustforlife het dorp moet verlaten.”
          Er klonk gejuich vanuit een paar hoeken van het plein, terwijl anderen met sombere gezichten toekeken. Lustforlife stond rechtop, haar blik strak op de grond gericht. Ze wist dat verzet zinloos was.
          Maar toen sloeg de burgemeester opnieuw met haar wandelstok, en de menigte verstilde opnieuw.
          “En toch,” vervolgde ze, “zal ik dit besluit niet laten doorgaan.”
    Een golf van verontwaardiging ging door de menigte. Kreten van protest klonken vanuit de groep.
          “Dit kan niet!” riep een boze stem. “De regels zijn duidelijk. Onze stemmen zijn bindend!”
          De burgemeester, onaangedaan door het rumoer, hief haar hand op. De menigte viel langzaam stil. “Luister naar mij,” zei ze, haar stem zwaar vol autoriteit. “Jullie hebben gekozen vanuit angst, vanuit chaos, en dat leidt niet tot rechtvaardigheid. Jullie hebben mij als burgemeester gekozen om niet alleen de stem van het volk te vertegenwoordigen, maar ook om het dorp te beschermen tegen zichzelf.”
    Ze draaide zich naar Lustforlife, die haar met grote ogen aanstaarde. “Jij vertrekt niet vannacht.”
          De menigte raakte in beroering. Fluisteringen werden luider, en een paar mensen stapten naar voren. “Als u uw macht gebruikt om haar te beschermen,” zei een oude man, “kunt u ons dan verzekeren dat zij niet degene is die het gevaar brengt? Hoe weten wij dat u geen fout maakt?”
          De burgemeester keek hem strak aan. “Ik maak geen fouten als ik een besluit neem, en ik neem alle verantwoordelijkheid voor wat er komt. Maar laat dit duidelijk zijn: de bescherming van dit dorp is mijn taak. Soms moet ik tegen de meerderheid in gaan om te zorgen dat de toekomst niet verloren gaat.”
          Ze keek de menigte rond, haar blik rustend op elk van hen alsof ze hun gedachten las. “Jullie mogen het niet met mij eens zijn, maar zolang ik burgemeester ben, zullen mijn beslissingen rechtvaardig blijven. En nu is mijn besluit: Lustforlife blijft.
    De menigte viel stil, met slechts het knisperen van de fakkels in de lucht. Niemand durfde openlijk tegen de burgemeester in te gaan. Haar woorden droegen gewicht, zelfs als ze niet iedereen geruststelden.
          Lustforlife ademde diep in, haar ogen gericht op de burgemeester. Ze wist niet wat haar overkwam: dat ze haar macht gebruikte om haar te beschermen. De burgemeester draaide zich om en sprak haar laatste woorden van de nacht:
          “Ga naar huis. Rust. Morgen is een nieuwe dag, en het lot van het dorp is nog lang niet beslist.”
          Langzaam begon de menigte uiteen te gaan. Sommigen mompelden boos, anderen keken met bezorgde blikken achterom naar het podium. De nacht was nog jong, en de maffia slopen nog rond.

Nadat de burgemeester Lustforlife had gered, keerde de stilte langzaam terug op het plein. Maar voordat de dorpelingen uiteen konden gaan, stapte Caverna naar voren.
          “Wacht even,” begon hij, zijn stem vastberaden. “Er is nog iets dat jullie moeten weten. De priester heeft mij vannacht gezegend.”
          De menigte hield de adem in. “Gezegend?” vroeg iemand achterin. “Maar er was geen aanval op je!”
          Caverna knikte. “Dat klopt. Maar de priester koos ervoor om mij te beschermen, ook al was er geen directe dreiging. Waarom? Misschien zag hij iets in mij dat belangrijk is voor dit dorp. Misschien was het een strategische keuze. Wat ik weet, is dit: we moeten samen sterk blijven, want de nacht zal niet altijd zo genadig zijn.”
          De burgemeester trad naar voren en knikte. “We zullen dit alleen overleven als we op elkaar vertrouwen.”
          De menigte mompelde, twijfelend maar ook geraakt door de woorden. Terwijl de dorpelingen langzaam vertrokken, bleef een vraag hangen in de lucht: wie zou de priester de volgende keer beschermen?

Degenen met een speciale rol laten mij in een PB weten of ze hun functie inzetten of niet. Bedenk dat er een limit is.
    Deze nacht gaat het aanvallen van de Maffia in!
    Volgende dagfase is op 22-12 / Zondag / 18.00

[ bericht aangepast op 18 dec 2024 - 21:22 ]

It is done! Willen jullie in het topic 2 dingen laten weten:
    1) A.s. 21 december is mijn vriend jarig. De nieuwe fase zou eig op die dag moeten beginnen, maar het lijkt mij het beste dat niet te doen gezien ik vooral aandacht en tijd besteed met mijn vriend. Vinden jullie het fijner als de nieuwe fase dan op de 20e of 22e komt?
    2) Zijn de geschreven stukken goed genoeg zo of moet het korter?

Oké ik vind het wel verdacht dat er burgemeester nu al de "red power" ingezet heeft 🙈

Anyway, bedankt priester, ik waardeer het enorm ❤️

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Cratos schreef:
    It is done! Willen jullie in het topic 2 dingen laten weten:
    1) A.s. 21 december is mijn vriend jarig. De nieuwe fase zou eig op die dag moeten beginnen, maar het lijkt mij het beste dat niet te doen gezien ik vooral aandacht en tijd besteed met mijn vriend. Vinden jullie het fijner als de nieuwe fase dan op de 20e of 22e komt?
    2) Zijn de geschreven stukken goed genoeg zo of moet het korter?

1) De datum maakt voor mij niet uit! (:
    2) Stukken zijn leuk! Gewoon lekker doen waar jij energie/tijd/inspiratie voor hebt. Dus als het de ene keer langer is dan de andere keer, ook geen probleem.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Oké ik vind het wel verdacht dat er burgemeester nu al de "red power" ingezet heeft 🙈

Anyway, bedankt priester, ik waardeer het enorm ❤️

Jeetje, jij bent er snel bij 8D Haha.

Voor mij is 22 goed.

En de stukken zijn perfect. Love them!

Ich liebe dich 27.12.23

SweetTooth schreef:
    Voor mij is 22 goed.

En de stukken zijn perfect. Love them!

Lief van je!

SweetTooth schreef:
    Maar ik vermoed dat iedere stem(verandering) na 18:00 niet meer geldig is, omdat er aangekondigd is dat de nachtfase vandaag om 18:00 begint. So we shall see

Zoals ik zei, ik kon niet eerder reageren omdat er shit gaande was in m'n persoonlijke leven dus lette daarbij niet bepaald op de tijd. Uiteindelijk is het een spel en niets persoonlijks naar jou bedoeld. 🙏🏻 Iedereen kan verdacht lijken met de kleinste dingetjes.

[ I will always love you ]

ThestraI schreef:
    (...)
    Zoals ik zei, ik kon niet eerder reageren omdat er shit gaande was in m'n persoonlijke leven dus lette daarbij niet bepaald op de tijd. Uiteindelijk is het een spel en niets persoonlijks naar jou bedoeld. 🙏🏻 Iedereen kan verdacht lijken met de kleinste dingetjes.

Hey alles goed. Was ook niets tegen jou. Was ook eerder een kleine gedachten die ik los liet.
    Is en blijft een spel. ^^

Ich liebe dich 27.12.23

1) 22e is goed
    2) De stukken zijn amazing

maybe I could save you from your sins

Also, ik ben enorm dankbaar burgemeester dat je mij gered hebt 🥹🙌🏻😊
    Ik voelde de bui al hangen, maar op deze manier wordt mij een tweede kans gegund om mijn mede burgers te overtuigen van mijn onschuld en samen de maffia te bestrijden!!

Zal deze kans echt goed proberen te benutten! 🩷

maybe I could save you from your sins

Burgie, kan je toelichten waarom je lustforlife gered hebt?

Tijd voor koffie.

Also, laten we dan de 22ste doen inderdaad, en de stukken zijn heel leuk. 😊

Tijd voor koffie.