• Helaas geen prijs, behalve de gezelligheid! Wie heeft er zin in een gezellig potje (in Mafia-style) Weerwolven van Wakkerdam?

Regels van het spel
    - Tijdens het spel verklap je niet je rol. Aan niemand. De maffia overlegt met elkaar via PB en weten dus wie de andere leden van de maffia zijn, verder weet niemand elkaars rol. Vertel je rol ook niet aan mensen die niet meespelen of mensen die al dood zijn in het spel.
    - Een dag duurt drie dagen. Hetzelfde geldt voor een nacht. Zodat er genoeg gediscussieerd kan worden en iedereen de kans heeft hun verdenkingen / meningen aan te geven. Speel actief mee en deel je verdenkingen.
    - Op de eerste dag wordt de Burgemeester door iedereen (openlijk) gekozen. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt verkozen als Burgemeester. Denk goed na over wie het wordt! De burgemeester kan zowel een maffia-lid als een gewone burger zijn.
    - De Maffia moeten op de tweede dag van de nacht hun slachtoffer naar mij PB’en. Zo heeft de heks tijd om te besluiten of ze het slachtoffer wilt laten leven of nog iemand anders wilt doden.
    - De ziener geeft zo snel mogelijk door wiens rol hij of zij wilt zien. Als de ziener niet sterft die nacht, krijgt hij of zij de rol te zien.
    - De burgemeester heeft invloed op het spel alleen in de dagfase. Bij gelijkspel heeft de Burgemeester de beslissende stem.

Rollen:
     Burgers: Hebben geen speciale functie.
    - Mortician: Mag eenmalig iemand tot leven brengen.
     Maffia: Overleggen stilletjes met andere leden van de Maffia (in PB), kiezen samen een slachtoffer en geven dit door aan de spelleider.
    - (Maffia) Capo converteert een speler twee keer naar keuze.
    - (Maffia) Consigliere maskeert zijn rol naar een andere rol voor twee kansen.
     Heks: Heeft twee drankjes: één om een slachtoffer te redden, één om te doden. Dit laat degene z.s.m weten aan de spelleider (aan mij) wat de beslissing is.
     Ziener: Mag twee keer een speler aanwijzen bij de spelleider om een rol in te kijken.
     Burgemeester: De burgemeester mag één keer in het spel een eliminatie tijdens de dagfase tegenhouden. Dit kan strategisch worden gebruikt om een burger te redden van een verkeerde beslissing.
    De Priest zegent een speler voor de rest van de nacht. Wat betekend dat die de nacht niet gedood kan worden.
    De Pyromaan steekt een huis van een persoon in brand, een rolverandering van desbetreffende persoon heeft direct effect. 5x, om de nacht.

Spelverloop samenvatting:
    Nachtfase: Spelers met speciale rollen voeren hun geheime acties uit. De maffia kiezen hun slachtoffer.
    Dagfase: De groep ontdekt de gevolgen van de nacht, alle spelers discussiëren en stemmen wie ze verdenken van het zijn van een maffia.
    Elke fase duurt 3 dagen, zodat mensen genoeg tijd hebben voor keuzes / stemmen. De afwisseling tussen nacht en dag blijft doorgaan totdat één van de groepen (maffia of burgers) wint. Maffia wint automatisch als ze in de meerderheid zijn en de burgers wanneer ze alle leden van de Maffia hebben uitgeschakeld.

Deelnemers:
    Kobyla
    lustforlife
    Thestral
    Caverna
    Aeviternal
    Krokant
    Sgaeyl / Burger
    SweetTooth
    Aldea

[ bericht aangepast op 22 dec 2024 - 18:09 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Maffia van Wakkerdam - Nacht 1: De Uitslag

Iedereen heeft hun stem uitgegeven wie de Burgemeester van Wakkerdam wordt. De dorpsoudste neemt het woord, nadat hij alle stemmen bekeken heeft. Het werd spannend, maar hij moest toch een beslissing maken. “Vanavond geven we een kort feest voor de nieuwe Burgemeester van Wakkerdam! Verwelkom Thestral met open armen iedereen!” En hij wenkt Thestral naar voren te komen voor een paar woorden:
          Thestral komt naar voren om de dorpelingen toe te spreken: “Bedankt voor degenen die op me gestemd hebben en voor het vertrouwen. Ik zal zeker mijn best doen dat vertrouwen niet te schaden. Laten we werken naar een veilige Wakkerdam!”

Na een korte zegevieren voor Thestral vervolgde iedereen hun weg naar hun bed. Met een gemixt gevoel van blijdschap voor wellicht een bescherming, en toch een angstig gevoel voor een slachtoffer te worden.

De nacht kruipt over Wakkerdam. Het dorp wordt stil, gehuld in de gloed van de maan. De dieren kruipen in hun holen en de wind ritselt zachtjes door de bomen. De dorpelingen sluiten hun ogen, vermoeid van de intense dag vol beschuldigingen, spanning en geheimen.
          Maar niet iedereen slaapt...
    Maffia:
    In de schaduwen verzamelen de leden van de maffia zich stilletjes. Fluisterend overleggen ze, maar deze nacht besluiten ze hun hand nog niet te spelen. De stilte in het dorp blijft intact, terwijl ze weer verdwijnen in de duisternis. Toch blijven ze nooit ver weg van hun doel af...
    De eerste nacht wordt er niemand vermoord, maar er zijn nog speciale rollen onder jullie die acties kunnen ondernemen...
          Capo (maffia) laat mij weten of je iemand een bezoekje wilt brengen om te converteren. Bedenk dat er een limit is. Je hebt tot 15-12 / 17.30.
          Consigliere (maffia) laat mij weten of je, je rol wilt maskeren. Bedenk dat er een limit is. Je hebt tot 15-12 / 17.30.

Priest:
    De Priest knielt in gebed, de kaars flakkerend in de nacht. De Priest wijst iemand aan voor zijn zegen, hopend dat dit kleine gebaar het kwaad op afstand zal houden.
          De Priest laat mij weten wie je wilt zegenen de rest van de nacht. Omdat er niemand vermoord wordt deze nacht, wordt dit ingezet voor de aankomende dagfase. Je hebt tot 15-12 / 17.30.

Ziener:
    Op een heuvel buiten het dorp opent de Ziener haar ogen naar de sterrenhemel. Ze staart diep in de duisternis en zoekt naar een antwoord. Een naam komt in haar visioen, maar verder blijft alles rustig. Ze knikt en laat de stilte weer toe.
          De Ziener laat mij weten of je iemands rol wilt inkijken. Bedenk dat er een limit is. Je hebt tot 15-12 / 17.30.

Heks:
    Bij haar hutje boven op de heuvel draait de Heks een lepel door haar ketel. Ze kijkt naar haar flesjes: het ene vol gif, het andere vol leven. Ze besluit dat vanavond geen nacht is om in te grijpen en blaast de kaars bij haar raam uit.
          De Heks laat mij weten of je één van je drankjes wilt gebruiken. Je hebt tot 15-12 / 17.30.

Pyromaan:
    Diep in het dorp sluipt de Pyromaan langs de huizen. Maar in plaats van benzine uit te gieten, blijft hij even stilstaan onder een boom. Hij kijkt naar de maan en glimlacht. Niet vannacht, denkt hij. Niet vannacht.
          Of toch wel?
          De Pyromaan laat mij weten wiens huis je in vuur en vlam wilt zetten. Bedenk dat er een limit is. Je hebt tot 15-12 / 17.30.

Nogmaals: Spelers met een speciale functie laten het weten in een PB naar mij.

De nacht kabbelt rustig voort, zonder incidenten. De sterren waken over het dorp, en de eerste zonnestralen kondigen een nieuwe dag aan. de dorpelingen openen hun ogen en verzamelen zich op het plein. Het lijkt alsof Wakkerdam even adem mag halen... maar hoe lang zal dat duren?

Volgende dagfase is op 15-12 / Zondag / 17.30.
    Vanaf deze dag is niemand meer veilig...

[ bericht aangepast op 12 dec 2024 - 22:46 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Kippen Mensen van Wakkerdam, ik dank U!!! (buigt)

[ I will always love you ]

Gefeliciflapstaart mevrouw de Burgemeester!

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Goedemorgen allen! De random picker was mij niet gunstig gezind, maar ik ben een waardige verliezer. Gefeliciteerd, Thestral. Dat je ons naar een veilig dorp mag leiden!

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Dank U, allen! En @Caverna: een waardige tegenstander. :Y)
    Gotta love that gif of Rachel, haha.

Gefeliciteerd Thestral! 🙏🏻

maybe I could save you from your sins

Hoe gaat het met jullie?

ThestraI schreef:
    Hoe gaat het met jullie?

Goed goed! Wel heel erg benieuwd naar wat er allemaal in de nacht gaat gebeuren!

Maar even mezelf aan het afleiden met m’n tentamens die eraan komen 😕😕

Ja, ik geloof dat we daar allemaal tot op zekere hoogte wel nieuwsgierig naar zijn. Maar als we onze ramen en deuren op tijd op slot doen, een goed alarmsysteem hebben en steun bieden aan onze mede-wakkerdammers geloof ik dat we al goed op weg zijn! 🦝

Wil het afleiden lukken of heb je afleiding van die afleiding nodig? haha.

ThestraI schreef:
    Ja, ik geloof dat we daar allemaal tot op zekere hoogte wel nieuwsgierig naar zijn. Maar als we onze ramen en deuren op tijd op slot doen, een goed alarmsysteem hebben en steun bieden aan onze mede-wakkerdammers geloof ik dat we al goed op weg zijn! 🦝

Wil het afleiden lukken of heb je afleiding van die afleiding nodig? haha.

Raampjes worden hier zeker goed dicht getimmerd! 👩‍🔧🛠️🔩

Hahaha neeee heb minder afleiding nodig juist oepsieee

Gefeliciteerd aan de nieuwe burgemeester!

Hopelijk blijft het vannacht nog lekker rustig.

Hoe zitten we erbij hier? Hebben we de raampjes goed dichtgetimmerd? 👀

Ik heb alles dichtgetimmerd en alles sloten goed vergrendelt! Nu lekker warm met een deken op de bank 😌

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Sgaeyl schreef:
    Ik heb alles dichtgetimmerd en alles sloten goed vergrendelt! Nu lekker warm met een deken op de bank 😌

Wil je daar wat te lezen bij hebben? 👀

Ik heb sowieso maar kleine raampjes. Wel lekker cosy de open haard aangezet en nu met mijn ereader op de bank. Deze haan gaat vanavond heerlijk met de kippen op stok 😴

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain