• Helaas geen prijs, behalve de gezelligheid! Wie heeft er zin in een gezellig potje (in Mafia-style) Weerwolven van Wakkerdam?

Regels van het spel
    - Tijdens het spel verklap je niet je rol. Aan niemand. De maffia overlegt met elkaar via PB en weten dus wie de andere leden van de maffia zijn, verder weet niemand elkaars rol. Vertel je rol ook niet aan mensen die niet meespelen of mensen die al dood zijn in het spel.
    - Een dag duurt drie dagen. Hetzelfde geldt voor een nacht. Zodat er genoeg gediscussieerd kan worden en iedereen de kans heeft hun verdenkingen / meningen aan te geven. Speel actief mee en deel je verdenkingen.
    - Op de eerste dag wordt de Burgemeester door iedereen (openlijk) gekozen. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt verkozen als Burgemeester. Denk goed na over wie het wordt! De burgemeester kan zowel een maffia-lid als een gewone burger zijn.
    - De Maffia moeten op de tweede dag van de nacht hun slachtoffer naar mij PB’en. Zo heeft de heks tijd om te besluiten of ze het slachtoffer wilt laten leven of nog iemand anders wilt doden.
    - De ziener geeft zo snel mogelijk door wiens rol hij of zij wilt zien. Als de ziener niet sterft die nacht, krijgt hij of zij de rol te zien.
    - De burgemeester heeft invloed op het spel alleen in de dagfase. Bij gelijkspel heeft de Burgemeester de beslissende stem.

Rollen:
     Burgers: Hebben geen speciale functie.
    - Mortician: Mag eenmalig iemand tot leven brengen.
     Maffia: Overleggen stilletjes met andere leden van de Maffia (in PB), kiezen samen een slachtoffer en geven dit door aan de spelleider.
    - (Maffia) Capo converteert een speler twee keer naar keuze.
    - (Maffia) Consigliere maskeert zijn rol naar een andere rol voor twee kansen.
     Heks: Heeft twee drankjes: één om een slachtoffer te redden, één om te doden. Dit laat degene z.s.m weten aan de spelleider (aan mij) wat de beslissing is.
     Ziener: Mag twee keer een speler aanwijzen bij de spelleider om een rol in te kijken.
     Burgemeester: De burgemeester mag één keer in het spel een eliminatie tijdens de dagfase tegenhouden. Dit kan strategisch worden gebruikt om een burger te redden van een verkeerde beslissing.
    De Priest zegent een speler voor de rest van de nacht. Wat betekend dat die de nacht niet gedood kan worden.
    De Pyromaan steekt een huis van een persoon in brand, een rolverandering van desbetreffende persoon heeft direct effect. 5x, om de nacht.

Spelverloop samenvatting:
    Nachtfase: Spelers met speciale rollen voeren hun geheime acties uit. De maffia kiezen hun slachtoffer.
    Dagfase: De groep ontdekt de gevolgen van de nacht, alle spelers discussiëren en stemmen wie ze verdenken van het zijn van een maffia.
    Elke fase duurt 3 dagen, zodat mensen genoeg tijd hebben voor keuzes / stemmen. De afwisseling tussen nacht en dag blijft doorgaan totdat één van de groepen (maffia of burgers) wint. Maffia wint automatisch als ze in de meerderheid zijn en de burgers wanneer ze alle leden van de Maffia hebben uitgeschakeld.

Deelnemers:
    Kobyla
    lustforlife
    Thestral
    Caverna
    Aeviternal
    Krokant
    Sgaeyl / Burger
    SweetTooth
    Aldea

[ bericht aangepast op 22 dec 2024 - 18:09 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

ThestraI schreef:
    (...)
    Wil je daar wat te lezen bij hebben? 👀

Heel graag! Heb je toevallig iets liggen? 👀

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Het is wat later vandaag, maar het komt eraan! Ik ben even eten koken. 👍

Cratos schreef:

Take your time! En eet smakelijk alvast!

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

Cratos schreef:

Rustig aan! 🙏🏻

maybe I could save you from your sins

Maffia van Wakkerdam – Dag 2: Het Ontwaken van Chaos

Het was een onrustige nacht in het dorp Wakkerdam. De maan stond hoog aan de hemel, haar bleke licht glinsterend over de daken van de huizen. Maar er was een duistere spanning voelbaar. Iets of iemand zou deze nacht onvergetelijk maken.

In de schaduw van een steegje sloop de Pyromaan, een sinister figuur met een bundel fakkels en een blik vol vastberaden waanzin. Zijn doel: een bepaalde huis in brand te zetten. En hij had de woning al in zicht. Hij gleed door de nacht als een schaduw en bereikte al snel de imposante woning.
          Met een krankzinnige grijns stak hij de brandbare olie die hij eerder had uitgegoten aan. Het vuur likte al snel langs de houten gevel en begon het huis te verslinden. Terwijl de vlammen zich uitbreidden, verdween de Pyromaan in de nacht.

Ondertussen had een andere figuur in het dorp zijn werk gedaan. De Priest, een mysterieuze maar gerespecteerde dorpsbewoner, was diezelfde nacht op pad gegaan om een ziel te beschermen. Geleid door een onverklaarbare intuïtie legde hij zijn hand op het hoofd van een van de dorpsgenoten en sprak een zegen uit. Wie dit lotgenoot ook was, deze komende dag zou niets hen kunnen deren.

De ochtend breekt aan, maar in plaats van vogelgezang klinkt het geroezemoes van paniek. Een dikke rookpluim stijgt op boven het dorp, en iedereen haast zich naar de bron van de onrust: het huis van de Burgemeester staat in brand!
          De deur vliegt open, met roet op haar gezicht en een gehavend jasje strompelt de Burgemeester naar buiten. Ze leeft, maar het scheelde weinig. “De Pyromaan,” hijgt ze, “we hebben een Pyromaan in het dorp en die heeft mijn huis in de as gelegd. Gelukkig kon ik nog net ontsnappen!”
          De dorpelingen kijken elkaar geschokt aan. Als zelfs de Burgemeester niet veilig is, wie dan wel? De vlammen hebben niet alleen een huis beschadigd, maar ook de zekerheid van het dorp aangetast. Iedereen is verdacht.
          Het gezicht van de Burgemeester was getekend door rook en vermoeidheid, maar haar stem was helder en vastberaden. "Dit vuur zal ons niet breken," sprak ze. "De dader is ergens hier, tussen ons, en ik zal ervoor zorgen dat we hem vinden."

Maar in de menigte stond de Pyromaan, rustig en zelfvoldaan, kijkend naar de ravage die hij had aangericht. Hij wist dat hij zijn werk nog niet af had. Tegelijkertijd knielde de Priest bij de gezegende dorpsgenoot, biddend dat zijn actie voldoende zou zijn om de duisternis die over Wakkerdam hing, af te wenden.

De dag begint, en de spanning in Wakkerdam is om te snijden. Wie heeft het vuur aangewakkerd? En wie kunnen jullie nog vertrouwen?

Wie wordt eruit gestemd?
    Volgende nachtfase is op 18-12 / Woensdag / 18.00

[ bericht aangepast op 15 dec 2024 - 18:22 ]

"het huis van de Burgemeester staat in brand!" Welke ondankbare heeft het lef?! 😶‍🌫️ Ik zal niet stoppen voor de pyromaan gedoofd is! Pffff. Vandaar dat ik niet goed kon slapen vannacht, lol.

[ I will always love you ]

So it's like that huh?! I'm public enemy #1 now huh?? 👀

Damn, het huis van de burgemeester ook meteen
    They are not happy with the choice

Voor degenen die niet weten wat te doen: er wordt nu door iedereen op iemand gestemd die ze verdenken en / of graag eruit willen. In de nachtfase wordt degene met de meeste stemmen eruit gehaald en dan kan elke (speciale) rol weer zeggen wat hun actie is voor de nacht. Savvy?

ThestraI schreef:
    "het huis van de Burgemeester staat in brand!" Welke ondankbare heeft het lef?! 😶‍🌫️ Ik zal niet stoppen voor de pyromaan gedoofd is! Pffff. Vandaar dat ik niet goed kon slapen vannacht, lol.

Pfoe gelukkig ben je zelf ongedeerd :( Hopelijk ben je goed verzekerd tegen alle schade.

Het lijkt mij echter nog steeds belangrijker dat we onze focus houden op de maffia. Hoe naar de pyromaan ook is en hoe goed het ook is dat we hem te pakken krijgen, hij hoort wel bij ons burgers en hem doden lijkt me onverstandig. We kunnen iedere burgerstem die we hebben gebruiken. Het lijkt me daarom belangrijk dat we hem weliswaar goed in de gaten houden, maar dat we hem voorlopig wel in leven proberen te houden. Een gevangenisstraf lijkt me passender.

Zijn er nog dingen gebeurd of gezien die noemenswaardig zijn? Mensen die iets willen opbiechten? Anders moeten we, vrees ik, toch gaan kijken naar het stemgedrag. Dat is het enige gedrag wat we tot dusver gezien hebben...

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

@ Caverna: Ik kan niet zeggen dat je ongelijk hebt, en tegelijkertijd is de Pyromaan ook gevaarlijk. In de gevangenis gooien, zal niet gemakkelijk gaan en het kan de hele boel in de war schoppen als degene zo doorgaat. (Sowieso al je spullen verliezen in de brand is geen pretje. Ik was net gesetteld. 🥲) Dus imo staat de pyromaan op eenzelfde level als de mafia. We kunnen degene niet in de gaten houden als we niet weten wie het is. De mafia moet eruit, daar niet van, er is geen plek in Wakkerdam voor zulke praktijken.

Overigens @pyromaan: ik verwacht een vergoeding voor de schrik en alle spullen. Dit zal geind worden zodra je opgepakt bent.

Ik ben wel benieuwd naar wat de anderen hiervan vinden. Iets dat jullie willen delen misschien?

Even een vraagje tussendoor, maar de pyromaan kan dus ook elke nacht een huis van een burger in de fik zetten? Of hoe gaat dat bij die rol precies?
    Want als dat het geval is, is het even noodzakelijk om de pyromaan eruit te halen als de weerwolven toch?

Also, ben het met je eens dat het misschien handig is even te kijken of er s'nachts opmerkelijke dingen zijn gezien. Ook al kan ik begrijpen dat mensen dat niet zo openlijk zouden willen vertellen, gezien de wolven ook mee kunnen luisteren natuurlijk.

lustforlife schreef:
    Damn, het huis van de burgemeester ook meteen
    They are not happy with the choice

Wat vindt jij ervan?

ThestraI schreef:
    (...)
    Wat vindt jij ervan?

Ik ben blij met jou als burgemeester hoor!

lustforlife schreef:
    Even een vraagje tussendoor, maar de pyromaan kan dus ook elke nacht een huis van een burger in de fik zetten? Of hoe gaat dat bij die rol precies?
    Want als dat het geval is, is het even noodzakelijk om de pyromaan eruit te halen als de weerwolven toch?

Also, ben het met je eens dat het misschien handig is even te kijken of er s'nachts opmerkelijke dingen zijn gezien. Ook al kan ik begrijpen dat mensen dat niet zo openlijk zouden willen vertellen, gezien de wolven ook mee kunnen luisteren natuurlijk.

Was dit een vraag naar mij of algemeen? Daarnaast ben ik zelf ook wel benieuwd wat de rest ervan vind, gezien het wel een tijd dezelfde personen zijn die reageren / bespreken.

[ bericht aangepast op 15 dec 2024 - 20:42 ]