• Helaas geen prijs, behalve de gezelligheid! Wie heeft er zin in een gezellig potje (in Mafia-style) Weerwolven van Wakkerdam?

Regels van het spel
    - Tijdens het spel verklap je niet je rol. Aan niemand. De maffia overlegt met elkaar via PB en weten dus wie de andere leden van de maffia zijn, verder weet niemand elkaars rol. Vertel je rol ook niet aan mensen die niet meespelen of mensen die al dood zijn in het spel.
    - Een dag duurt drie dagen. Hetzelfde geldt voor een nacht. Zodat er genoeg gediscussieerd kan worden en iedereen de kans heeft hun verdenkingen / meningen aan te geven. Speel actief mee en deel je verdenkingen.
    - Op de eerste dag wordt de Burgemeester door iedereen (openlijk) gekozen. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt verkozen als Burgemeester. Denk goed na over wie het wordt! De burgemeester kan zowel een maffia-lid als een gewone burger zijn.
    - De Maffia moeten op de tweede dag van de nacht hun slachtoffer naar mij PB’en. Zo heeft de heks tijd om te besluiten of ze het slachtoffer wilt laten leven of nog iemand anders wilt doden.
    - De ziener geeft zo snel mogelijk door wiens rol hij of zij wilt zien. Als de ziener niet sterft die nacht, krijgt hij of zij de rol te zien.
    - De burgemeester heeft invloed op het spel alleen in de dagfase. Bij gelijkspel heeft de Burgemeester de beslissende stem.

Rollen:
     Burgers: Hebben geen speciale functie.
    - Mortician: Mag eenmalig iemand tot leven brengen.
     Maffia: Overleggen stilletjes met andere leden van de Maffia (in PB), kiezen samen een slachtoffer en geven dit door aan de spelleider.
    - (Maffia) Capo converteert een speler twee keer naar keuze.
    - (Maffia) Consigliere maskeert zijn rol naar een andere rol voor twee kansen.
     Heks: Heeft twee drankjes: één om een slachtoffer te redden, één om te doden. Dit laat degene z.s.m weten aan de spelleider (aan mij) wat de beslissing is.
     Ziener: Mag twee keer een speler aanwijzen bij de spelleider om een rol in te kijken.
     Burgemeester: De burgemeester mag één keer in het spel een eliminatie tijdens de dagfase tegenhouden. Dit kan strategisch worden gebruikt om een burger te redden van een verkeerde beslissing.
    De Priest zegent een speler voor de rest van de nacht. Wat betekend dat die de nacht niet gedood kan worden.
    De Pyromaan steekt een huis van een persoon in brand, een rolverandering van desbetreffende persoon heeft direct effect. 5x, om de nacht.

Spelverloop samenvatting:
    Nachtfase: Spelers met speciale rollen voeren hun geheime acties uit. De maffia kiezen hun slachtoffer.
    Dagfase: De groep ontdekt de gevolgen van de nacht, alle spelers discussiëren en stemmen wie ze verdenken van het zijn van een maffia.
    Elke fase duurt 3 dagen, zodat mensen genoeg tijd hebben voor keuzes / stemmen. De afwisseling tussen nacht en dag blijft doorgaan totdat één van de groepen (maffia of burgers) wint. Maffia wint automatisch als ze in de meerderheid zijn en de burgers wanneer ze alle leden van de Maffia hebben uitgeschakeld.

Deelnemers:
    Kobyla
    lustforlife
    Thestral
    Caverna
    Aeviternal
    Krokant
    Sgaeyl / Burger
    SweetTooth
    Aldea

[ bericht aangepast op 22 dec 2024 - 18:09 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Cratos schreef:
    (...)
    Was dit een vraag naar mij of algemeen? Daarnaast ben ik zelf ook wel benieuwd wat de rest ervan vind, gezien het wel een tijd dezelfde personen zijn die reageren / bespreken.

Ja beetje beide hahaha

maybe I could save you from your sins

lustforlife schreef:
    (...)
    Ja beetje beide hahaha

Een pyromaan kan om de nacht een huis in lichterlaaie zetten. 5x. Als dit gebeurd is het instant rol verandering. De rollen en betekenis staan in het topic.

Vaak genoeg als je het mij vraagt.

[ I will always love you ]

lustforlife schreef:
    (...)
    Ik ben blij met jou als burgemeester hoor!

Ik bedoelde eigenlijk wat je van het hele geval vind, maar zag dat we allebei op hetzelfde moment hadden gereageerd. 😂

Cratos schreef:
    (...)
    Een pyromaan kan om de nacht een huis in lichterlaaie zetten. 5x. Als dit gebeurd is het instant rol verandering. De rollen en betekenis staan in het topic.

So, als ik het goed begrijp zou de burgemeester nu in feite een maffialid kunnen zijn? Of verliest diegene slechts diens speciale rol en is nu een gewone burger?

In beide gevallen lijkt de pyromaan me dan wel iemand die je toch uit het spel wil spelen. In het tweede geval kun je dan de behulpzame rollen zoals de priester verliezen, which is not good :C
    Hoe we de pyromaan gaan vinden? I have no clue.

En om nog even een concreet muntje op te gooien om het gesprek op gang te brengen. Ik moet zeggen dat ik degenen die op zichzelf stemden voor de burgemeester verkiezingen toch wel enigszins verdacht vind. Ja, je vestigt de aandacht op jezelf, maar als maffialid is de burgemeesterrol wel erg nuttig, dus misschien het risico waard?

Kobyla schreef:
    (...)
    So, als ik het goed begrijp zou de burgemeester nu in feite een maffialid kunnen zijn? Of verliest diegene slechts diens speciale rol en is nu een gewone burger?

Het kan vanalles zijn wat in het topic onder 'rollen' staat. Van burger tot pyromaan. Eenmaal dit spel gaande is, kan er best wat verandering inkomen, we zijn met een kleine groep, dus veel bespreken met elkaar en overleggen. Denk dat het ook handig is als de rest van de rollen worden gelezen door iedereen wat het precies inhoudt. Kan wellicht wat meehelpen met het bedenken van strategieën e.d en op wie te stemmen deze ronde.

[ bericht aangepast op 15 dec 2024 - 22:57 ]

Cratos schreef:
    (...)
    Het kan vanalles zijn wat in het topic onder 'rollen' staat. Van burger tot pyromaan. Eenmaal dit spel gaande is, kan er best wat verandering inkomen, we zijn met een kleine groep, dus veel bespreken met elkaar en overleggen. Denk dat het ook handig is als de rest van de rollen worden gelezen door iedereen wat het precies inhoudt. Kan wellicht wat meehelpen met het bedenken van strategieën e.d en op wie te stemmen deze ronde.

Maar dan kan in theorie ook een maffia-lid veranderen in een burger, dus? En kan degene wiens huis in de brand is gestoken dan ook dezelfde rol krijgen als iemand die al bestaat, of wordt er uit een soort "restjes ton" gegrabbeld?

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Jeetje, wat een nacht! Gelukkig is de burgemeester ongedeerd. Degene die dit op zijn geweten heeft is zeker geen fan van de nieuwe burgemeester..

"Don't flatter yourself. You were never even a player."

Voordat ik hier verder op inga, ben ik wel benieuwd naar de observaties en meningen van degenen die nog niet aan het woord zijn geweest. Mochten deze door het spel heen uitblijven, zou ik bijna zeggen één van hun weg te stemmen - want het zou jammer zijn de actieve spelers weg te halen, dan zou het topic snel doodlopen.

ThestraI schreef:
    Voordat ik hier verder op inga, ben ik wel benieuwd naar de observaties en meningen van degenen die nog niet aan het woord zijn geweest. Mochten deze door het spel heen uitblijven, zou ik bijna zeggen één van hun weg te stemmen - want het zou jammer zijn de actieve spelers weg te halen, dan zou het topic snel doodlopen.

Jaaaa, ik ben het hier wel mee eens. Al moet ik wel zeggen dat in het begin wat stiller zijn natuurlijk ook een tactiek kan zijn als je bv een belangrijke rol hebt zoals ziener of heks, om zo niet meteen door de wolven te worden gepakt.

Jee, nou gelukkig ben je er zonder kleerscheuren vanaf gekomen Thestral.
    Hopelijk kunnen we de pyromaan toch tr pakken krijgen, al is de maffia ook een groot gevaar voor ons alle.
    Het is wel lastig nu al een oordeel te vellen denk ik van wie we zouden kunnen verdenken…

Waar moeten we eigenlijk stemmen wie we willen ontmaskeren? Hier of via een prive bericht?

Ich liebe dich 27.12.23

Ik denk hier

@SweetTooth Gewoon hier in het topic.

Caverna schreef:
    (...)
    Maar dan kan in theorie ook een maffia-lid veranderen in een burger, dus? En kan degene wiens huis in de brand is gestoken dan ook dezelfde rol krijgen als iemand die al bestaat, of wordt er uit een soort "restjes ton" gegrabbeld?

Ik kan niet veel verklappen, want dan vertel ik vanalles voor. Het is belangrijk je rol voor je te houden, dat ten eerste, zelfs als je maffialid was en dingen bespreken onder de groep. Het spel zou niks zijn als er wordt gezegd "Ik was maffialid en ben er heel vanaf gekomen. Die en die is het". Als dat gebeurd wordt je eruit geschreven, thats not the way how the game goes. En niet alleen de Pyromaan kan rollen veranderen hè. As for second question, had ik boven jouw reactie daar antwoord op gegeven. Er bestaat geen restjes ton.

Cratos schreef:
    (...)
    Ik kan niet veel verklappen, want dan vertel ik vanalles voor. Het is belangrijk je rol voor je te houden, dat ten eerste, zelfs als je maffialid was en dingen bespreken onder de groep. Het spel zou niks zijn als er wordt gezegd "Ik was maffialid en ben er heel vanaf gekomen. Die en die is het". Als dat gebeurd wordt je eruit geschreven, thats not the way how the game goes. En niet alleen de Pyromaan kan rollen veranderen hè. As for second question, had ik boven jouw reactie daar antwoord op gegeven. Er bestaat geen restjes ton.

Oke ik snap het nog steeds niet helemaal, er kunnen dus dubbele rollen zijn? 🙈 Mogen we dat ook niet weten?

En ik snap dat je als je van maffia naar burger gaat je niks mag verklappen, maar dan kun je dus eigenlijk niks inhoudelijks meer zeggen haha. Ach we zien wel hoe het uitpakt (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain