• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    taeh schreef:
    Ik had onlangs een ongeval waardoor mijn hand gebroken is en het suckt, ik kan niet schrijven en dit bericht duurde twee minuten om foutloos te typen. (no_chears)

    Oh, wat ontzettend naar! Sterkte en veel beterschap Ads ^^


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    MT, ik ben echt super enthausiast om te gaan schrijven, heb er zoveel zin in om eindelijk een keer écht mee te doen (:


    Little do you know

    *heeft ineens super veel inspiratie voor een scène waar ik nog lang niet ben*

    + Ik heb nu al 6 abo's en ik heb niet eens een proloog online staan - waar verdien ik dit aan, lol


    There are poems inside of you that paper can't handle

    De struggle dat je twee hoofdstukken geschreven hebt, maar je meer tevreden bent over de tweede dan de eerste. Erg handig dit..

    En ik hoop dat mijn abo's blijven en niet na een hoofdstuk afhaken.(cat)


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik heb echt het gevoel dat De Zielensteler mijn beste verhaal tot nu toe gaat worden, ik zit zo vol met inspiratie en idk het voelt gewoon goed! (yeah)
    Hebben jullie dat soms, ook dat je met een verhaal bezig bent en zo iets hebt van, yes dit is het!


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Ik heb echt het gevoel dat De Zielensteler mijn beste verhaal tot nu toe gaat worden, ik zit zo vol met inspiratie en idk het voelt gewoon goed! (yeah)
    Hebben jullie dat soms, ook dat je met een verhaal bezig bent en zo iets hebt van, yes dit is het!

    Ja, alleen maakte ik toen de fout om het in een short story te proppen.

    // Dan wil je eindelijk je proloog online gooien: is de banner ineens super groot. Zucht


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Dissonant schreef:
    (...)
    Ja, alleen maakte ik toen de fout om het in een short story te proppen.

    // Dan wil je eindelijk je proloog online gooien: is de banner ineens super groot. Zucht


    Oh, wat is er mis met short stories? Of was het eigenlijk niet bedoelt als een short story?

    Oei, ik vind afbeeldingsformaten altijd wat onhandig op Quizlet (;


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    (...)

    Oh, wat is er mis met short stories? Of was het eigenlijk niet bedoelt als een short story?

    Oei, ik vind afbeeldingsformaten altijd wat onhandig op Quizlet (;

    Er is niks mis met short stories, maar ik had te veel content. Ik deed toen mee aan Go short out of your comfort zone, en dat moest in 4 hoofdstukken. Het verhaal is niet echt goed uit de verf gekomen daardoor.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Ik ben echt al hele tijd benieuwd naar jouw verhaal! Ik denk dat wij ongeveer dezelfde interesses hebben wel *kijkt naar je username, ziet berichten over Alexander*
    Ik volg zeker


    Ahw, dat vind ik echt super leuk om te horen!


    Stenenlikker

    Oké boys, ik ben normaal wel goed met 'dt' enzo, maar nu twijfel ik wel echt. In deze zin roept iemand:

    “Kelan! Kelan word wakker!”

    Is 'word' hier nu met 'dt' of niet? Want 'Kelan wordt wakker', als in, Kelan is aan het wakker worden, is wel met 'dt'. Help me out please (flower)

    [ bericht aangepast op 14 jan 2018 - 22:35 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Het is "Kelan, word wakker!" met een komma, haha.

    EDIT. Als het het geval is dat Kelan wakker wordt, is het met dt.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2018 - 22:38 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Plunkett schreef:
    Het is "Kelan, word wakker!" met een komma, haha.

    EDIT. Als het het geval is dat Kelan wakker wordt, is het met dt.

    Ahhh, makes sense. Thanks!


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Dissonant schreef:
    Oké boys, ik ben normaal wel goed met 'dt' enzo, maar nu twijfel ik wel echt. In deze zin roept iemand:
    (...)
    Is 'word' hier nu met 'dt' of niet? Want 'Kelan wordt wakker', als in, Kelan is aan het wakker worden, is wel met 'dt'. Help me out please (flower)


    Iemand roept naar een persoon wat hij/zij moet doen. Het is dus een bevel = de imperatief. Die is zonder dt.
    Maar je merkt zelf dat het verwarrend is in dit geval. Dat komt omdat er een leesteken mist.
    Kelan is hier een aanspreking (vocatief). Om dat duidelijk te maken + dat er een imperatief volgt, plaats je dus best een komma gewoon.
    Dus: 'Kelan, word wakker!'


    A to the Z

    ^ Het gemakkelijkste is om het werkwoord even te vervangen door een werkwoord dat niet eindigt op een d, dan hoor je het ook meteen:
    Kelan, dans wakker!
    Ok, pure onzin, maar je hoort dat dansen geen t heeft, dus geldt dat ook voor worden (:


    Mhm?

    Bartok schreef:
    ^ Het gemakkelijkste is om het werkwoord even te vervangen door een werkwoord dat niet eindigt op een d, dan hoor je het ook meteen:
    Kelan, dans wakker!
    Ok, pure onzin, maar je hoort dat dansen geen t heeft, dus geldt dat ook voor worden (:


    Hoezo pure onzin? Ik dans mijzelf altijd wakker.

    Sorry don't mind me. Ik zag het meteen voor mij en ging stuk.


    At the end we're all cursed