Roscoe Roz Jonesy
Yoga instructor Twenty-six Poolside with Darryl & Safiya
"Roscoe
. En wat voor achternaam je ook heb, dit is niet de goede instelling." Ik kantel mijn gezicht een beetje naar achteren zodra daar een vermanende vinger voor komt wapperen. Kwestie van mijn beide ogen veilig te stellen. Hoewel Darryl hier vast zijn eigen mening over en argumenten voor zou hebben ben ik er namelijk zelf niet van overtuigd dat een ooglapje me goed zou staan. "Je moet altijd zo denken; wie word de gelukkige. Ze moet wel een goede smaak hebben wat ze natuurlijk heeft, want kijk naar mij
" Ik trek een wenkbrauw op en voel tegelijk mijn lippen omhoog kruilen terwijl ik Darryl met een vragende blik aankijk. Ofwel bezit die jongen een hele hoge dosis zelfvertrouwen ofwel doet hij net zijn uiterste best het omgekeerde weg te stoppen voor de buitenwereld. Ik laat hem zwijgend nog enkele ogenblikken verder ratelen. Het wordt me inmiddels ook behoorlijk duidelijk dat hij en ik niet hetzelfde type delen. Als ik al een type heb. Ik weet wat ik zoek in een vrouw; iemand die op haar eigen benen staat en haar eigen boontjes kan doppen zonder dat ze daarvoor de waarde van een ander uit het oog verliest. Iemand die zich vol passie en overgave ergens helemaal instort of het helemaal niet doet. Iemand met begrip en een luisterend oor... Kwaliteiten als welke afkomst ze heeft en of ze al dan niet een goede kok is doen er voor mij een pak minder toe. En uiterlijk... Tja, laat ons zeggen dat ik een knap blondje net zo erg kan appreciëren als een mysterieuze brunette of een "vurige rosse" zoals ik het vaak verteld hoor woorden.
"Jonesy," mompel ik nog als antwoord op Darryl's vraag naar mijn achternaam, hoewel zijn aandacht voor mij alweer vervlogen lijkt te zijn. Mijn focus zwakt op zijn beurt af en net wanneer ik de jongedame niet ver van Darryl vandaan wil waarschuwen dat ze op moet letten is het al te laat en botsen de twee tegen elkaar op. Galanter dan ik had verwacht biedt mijn maatje zijn verontschuldigingen aan... om de vrouw twee seconden later van kop tot teen te bekijken. Natuurlijk. Ik rol lachend mijn ogen en kom pas tot de conclusie dat er nog steeds een gesprek gaande is wanneer ik mijn naam hoor. Voor ik echter iets kan doen om deze toe te lichten gaat Darryl vlotjes over tot het proberen loswerken van nog meer kusjes van de dame. Ik kijk geïnteresseerd toe en sta mezelf toe me af te vragen of het hem daadwerkelijk zal lukken. Ik druk mijn lippen stijf op elkaar om een lachje te onderdrukken als onze vlotte jongen mis vangt en met veel flair genegeerd wordt in zijn opzet. Zodra ik de stem van de vrouw mijn richting uit hoor komen ben ik meteen geboeid.
"Heet je echt Roz of heeft hij je meteen gezegend met een bijnaam? Ik ben Safiya, aangenaam." Ik grinnik even en neem de uitgestoken hand van de dame - Safiya aan. Haar handen zijn klein en erg vrouwelijk. Haar stem doet me denken aan honing: vloeiend en apart. Met een glimlach laat ik mijn ogen even over haar gezicht glijden, alvorens te beseffen dat ik haar hand nog steeds in de mijne heb.
"Mijn naam is Roscoe, maar ik verkies Roz," antwoord ik rustig, terwijl ik los laat. "Onze grote vriend hier probeert me met veel dingen te zegenen maar over mijn naam heb ik het volgens mij voorlopig zelf nog voor het zeggen," ga ik lachend verder. "Hij bedoelt het goed, maar hij mist een beetje tact, is het niet, loebas," vervolg ik terwijl ik speels een keer mijn hand door Darryl's krullen haal. "Het gebeurt wel vaker bij mannen als ze een knappe dame ontmoeten," besluit ik, hopend dat Safiya mijn complimentje tussen de regels door leest. Safiya. Safiya. Het is een naam als zwoele zomernacht, als zweetdruppels op je huid en de geur van vijgen en sandelhout. Exotisch.
"Safiya," hoor ik mezelf -helaas te laat- luidop zeggen. "Die naam hoor je niet vaak in Amerika. Welke achtergrond heb je? Als ik dat vragen mag." Mijn nieuwsgierigheid is gewekt.
Finnegan Maxwell Mitchell
23 || Veterinary Student || Poolside || Mikey & Cal, Jackie, Aidan and Leia.
"Nee, ook nog onbekend voor mij," klinkt het van de andere vrouw, die zich enkele seconden later als Jackie voorstelt, uit. Ik moet toegeven dat ik onder de indruk ben van haar stevige handdruk en voel de lach die al zo duidelijk op mijn lippen lag enkel nog groter worden. Een vrouw die stevig in haar schoenen staat, als ik op mijn eerste indruk af mag gaan. Dat mag ik wel. Voor ik er echter de kans toe krijg haar er een complimentje over te geven word ik onderbroken door de man aan wie ik een vraag gesteld had.
Tot mijn grote opluchting lijkt hij in elk geval geen probleem met mijn komst te hebben. Sterker nog, als ik het goed begrijp ben ik voor hem een welkome uitdaging. Het is meteen een grote last die van mijn schouders valt en ik kan alleen maar hopen dat de andere mannen er net zo over denken. Ik verwacht natuurlijk niet van iedereen dat ze staan te popelen me erbij te hebben, maar dat wist ik al ver op voorhand en ik heb de keuze gemaakt hier ondanks dat feit toch te zijn. Hoewel ik het jammer zou vinden mocht iemand me daarop afrekenen besef ik ook dat het iets is dat ik erbij moet nemen.
"Ik heb nog niet met bijzonder veel jongens gesproken om eerlijk te zijn. Maar ik weet zeker dat niemand anders mijn flowercrown zo goed zou kunnen dragen," lacht de andere blonde dame intussen. Ik trek een snoet, alsof ik nog nooit een compliment van zo'n omvang ontvangen heb en lach gezellig met haar mee. . "Ik ben Callista, maar iedereen noemt me Cal. Denken jullie niet dat jullie helemaal gek worden als jullie hier tien weken met elkaar opgescheept zitten?" Ik denk even na over haar woorden, zowel wat haar naam betreft als de vraag over mijn broer. Wat dat laatste betreft hoef ik al geen antwoord meer te verzinnen, gezien mijn broertje dat reeds voor me doet... hoewel ik er waarschijnlijk zelf eerder meet een grapje had op gereageerd. Iets in de zin van dat als je negen maanden op nog geen vierkante meter met elkaar kan leven tien weken in een villa ook wel moet lukken.
"Callista," herhaal ik de naam van het bloemenmeisje. "Hoe wil je zelf genoemd worden?" vraag ik terwijl ik het kroontje van mijn haren pluk en het voorzichtig weer op haar hoofd zet. Ik neem mijn tijd ervoor te zorgen dat het netjes ligt, zo precies mogelijk als voorheen. Ze vertelde net namelijk alleen hoe mensen haar aanspreken, niet met welke naam ze aangesproken wil worden. Ondertussen lijkt de kleine conversatie tussen mijn broertje en Jackie ook alweer afgelopen te zijn, waardoor ik opnieuw mijn aandacht moet verdelen. Hoewel ik met Callista aan het praten was heb ik hier en daar ook snippers van het gesprek van mijn evenbeeld opgevangen.
"Lieve Jackie," spreek ik het andere blondje toe. "Als je me nu al beangstigend vindt, wacht dan maar tot je me ziet als ik net wakker ben," knipoog ik naar haar, terwijl ik haar een zachte en speelse elleboogstoot geef. Inmiddels heeft Mikey aangegeven dat hij liever naar binnen zou willen gaan, omdat hij het gevoel krijgt te verbranden. Ikzelf heb daar echter niet zoveel zin in.
"Weet je wat?" stel ik voor. "Ik ga binnen mijn sunblock en een biertje halen. Dan kan jij ondertussen de charmante Callista en de lieftallige Jackie beter leren kennen. Misschien kunnen jullie een plekje in de schaduw zoeken?" Win-win-win, niet?
"Dames wat drinken jullie?"
Met een glimlach en een speelse saluut alvorens op een sneltempo naar binnen te hollen achter de zonnebrandcrème die ik mijn broertje beloofd had. Nog een wijze raad van moeder: wees voorbereid, bleekscheet.
[ bericht aangepast op 27 feb 2017 - 22:14 ]
Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.