Elsa 'Queen of Arendelle'
“The Cold Never Bothered Me Anyway”.
Rumpel's blik beangstigde mij, waarom moest hij mij zo aankijken terwijl hij in gesprek was met Quinn. Ik balde mijn vuisten en voelde hoe er ijs ontstond. Ik moest mij niet zo op de kast laten jagen door hem, hij genoot van dit moment dat was wel duidelijk. Hij begon te grinniken, 'Ow dearie ik weet wel zeker dat ze je heeft gemist, en...' Hij grinnikte weer even. 'Het was niet mijn schuld maar van wel toen ik, Rumplestiltskin nog eigen macht over eigen lichaam had, nu is hij bijna dood dearie.' Hij keek op een psychopatische manier naar ons twee. 'Maar jullie deel van de deal is volbracht, nu de mijne.' Ik zuchtte opgelucht. Hij keek ons even omstebeurt aan. 'Jo, die blijkbaar mijn dochter zou zijn heeft deze vloek uitgesproken, ze wil mij.' Hij wees even naar zichzelf. 'Gebruiken om jullie allemaal op te sluiten en pijn te doen, alleen.' hij grijnsde. 'Dat ga ik niet doen, haar plan zal niet slagen. Vraag me niet of ik weet hoe je deze vloek kan verbreken want helaas weet ik dat niet.' Ik was letterlijk geschokt bij het horen van dit nieuws. Toen ik opzij keek zag ik ook de verbazing op Quinn's gezicht, toch leek ze zich snel te herstellen. "Dankjewel," en ze maakte uit beleefdheid een kleine buiging naar Rumplestiltskin. Ook ik knikte ter goedkeuring naar Rumple. "Maar betekent dit dat je aan onze kant staat?" vroeg ze nieuwsgierig. Ik was verbaast dat ze deze vraag stelde, maar was wel benieuwd naar het antwoord van Rumplestiltskin. Het was toch duidelijk dat hij alleen maar voor zich zelf koos. Maar het was inderdaad vreemd dat hij ons geen pijn wilde doen. Ik hield wijselijk mijn mond, ik wilde niet dat hij van gedachten zou veranderen. Bovendien vond ik het fijn dat Quinn het woord deed.
Regina Mills 'The Evil Queen'
“The Evil Queen is inside me, always trying to get out”
Graham pakte zijn drankje aan en schudde zijn hoofd. "Dat is nou het probleem Regina. Mijn leven is niet zeker hier." Hij leunt wat meer naar voren naar mij toe. "Hades weet altijd waar ik ben en ik denk niet dat hij mij hier een gelukkig leven laat opbouwen." Ik knikte teleurgesteld, ik gunde het hem maar hij had inderdaad gelijk. Ik had hem graag verteld dat ik zijn probleem op kon lossen, maar Hades is voor mij zelfs te sterk. Ik zuchtte "Helaas is er niet voor iedereen een happy ending weggelegd." Ik was gelukkig met Robin, dat wel, maar of ik nou mijn echte happy ending gevonden had? Ik snapte niet waarom het leven soms zo oneerlijk kan zijn. "Je hebt gelijk wat betreft Hades, maar op dit moment verziekt hij je leven niet. Geniet van de fijne momenten, hoe kort ze ook duren, dat is wat ik sinds kort probeer te doen." Wauw Regina, ik kon bijna Artie's baan overnemen. Ik grinnikte om mijzelf en ik bedacht mij dat ik mij sinds tijden niet zo ontspannen had gevoeld.
When you believe your dreams come true