Elsa 'Queen of Arendelle'
“The Cold Never Bothered Me Anyway”.
Quinn nam plaats op de toonbank en keek mij met een serieus blik aan. "Er is geen twijfel over mogelijk dat Gold hier achter zit. Echter heb ik wel een theorie, waarom hij alles heeft vertelt." Ik knikte nieuwsgierig, benieuwd naar waar ze aan zat te denken. "Gold heeft ons alles vertelt in de hoop dat wij terug naar Jo zouden gaan. Wat dus is gelukt. Hij heeft mijn geheim en jou ijs. Wat hij ermee moet? Geen idee, maar het is vast niks goed." Ze haalde een hand door haar haar en slaakte een diepe zucht. "In de tijd dat we hier naartoe zijn gegaan heeft hij zijn kamp verplaatst en waarschijnlijk Jo iets aangedaan. We hebben het overigens wel over The Dark One..." Ik knikte weer, maar keek haar even verbaast aan. "Ik denk dat je gelijk hebt, maar wat kan hij met mijn ijs beginnen?" Ik staarde even naar mijn handen. "Ik bedoel, alleen ik kan het besturen, hij kan er vrij weinig mee lijkt mij." Het belletje van de winkel rinkelde, waardoor ik mij snel omdraaide. Jo kwam zelfverzekerd naar binnen lopen, mijn blik vertrok direct. "Wat kan ik voor jullie doen dames?" vraagt ze beleefd. Waar haalde ze het lef vandaan? "Jij, jij hebt dit gedaan. Waarom?" Ik besloot mijn gedulde te bewaren en haar eerst haar verhaal te laten doen. Voor de tweede keer werd opgeschrikt door de bel, toen ik mij omdraaide klapte de winkeldeur open. Maar er kwam niemand binnen. "Vreemd?" merk ik op en kijk Quinn en Jo vragend aan. Hierna loop ik naar de deur en werp een blik over straat, maar er is niemand in de buurt. Ik zucht en draai mij weer om, ik sluit de deur achter mij. "Het was vast de wind," zeg ik tegen Quinn. Ik loop weer richting de toonbank. Plotseling voel ik een helse pijn door mijn hele lichaam stromen, ik krimp in één en schreeuw het uit. Zoiets had ik nog nooit gevoeld. Door de pijn heb ik geen controle over mijn krachten, waardoor er op verschillende plekken om mij heen scherpe ijspegels verschijnen. "Quinn je moet hier wegwezen," schreeuw ik. Een kleine sneeuwstorm verschijnt om mij heen. Ik probeer overeind te komen, maar mijn voet voelt zwaar. Als ik naar beneden kijk zie ik dat mijn linkervoet alleen nog maar uit ijs bestaat. Dit had ik nog nooit gezien, ik had nog nooit mijn krachten op mijzelf kunnen gebruiken, bovendien was ik bestand tegen ijs. Het ijs kwam via mijn been langzaam omhoog en ook mijn rechtervoet veranderde in ijs. Met alle macht probeerde ik het ijs te laten verdwijnen, het lukte hooguit het proces te vertragen. Maar ik wist dat ik het niet lang vol kon houden. "Quinn, zeg tegen Anna dat ik van haar hou! En Quinn.. je bent een goede vriendin." Ik slikte en er liep een traan over mijn wang, wetend dat het snel gedaan zou zijn met mij.
Regina Mills 'The Evil Queen'
“The Evil Queen is inside me, always trying to get out”
Graham trok zijn wenkbrauw op uit verbazing. Ik zag dat hij sprakeloos was, wat zeer begrijpelijk is. "Huh, maar..." Hij schudde ongeloofwaardig zijn hoofd. "Ze heet Quinn Rayna en geen Quinn Mills." Hij pakt zijn boekje en laat de aantekening van Quinn zien. "Hier, heeft ze zelf gezegd, behalve," Hij kijkt mij aan met een blik die mij vertrouwen geeft. "als er iets tussen jullie is gebeurd waardoor ze jou achternaam niet wilt." Hij denkt even na "Wat ik me ook afvraag Regina, waarom heb ik haar nooit in het kasteel gezien bij jou?" Ik glimlach een beetje ongemakkelijk. "Quinn Rayna Mills, is haar naam. Ook heeft ze nog een jongere broer, genaamd Hendrick." Ik bekeek kort de aantekeningen die Graham mij voorhield, wat had ze nou weer uitgespookt. "Ik ben haar moeder, maar ik heb haar niet opgevoed," antwoorde ik. "Op jonge leeftijd heb ik ze naar mijn moeder gestuurd in Wonderland, zij heeft ze laten opgroeien." Ik staarde hem even aan, ik had dit nog nooit aan iemansd verteld. "Ik ging in opleiding bij Rumplestiltskin en daarna sprak ik de vloek uit, en kwamen jij en ik in Storybrooke. Er was simpelweg geen plek voor jonge kinderen in mijn leven, wraak nemen op Snow stond voorop. Daarnaast..." Ik slikte, "Het herinnerde mij teveel aan... aan Daniël,' mijn gezicht betrok een beetje.
[ bericht aangepast op 10 sep 2016 - 17:55 ]
When you believe your dreams come true