Elsa 'Queen of Arendelle'
“The Cold Never Bothered Me Anyway”.
Een klein geheimzinnig glimlachje kwam op haar gezicht. Dit keer greep zij het briefje uit mijn handen. "Een locatiespreuk kan ik wel doen." Ze legt het briefje op de tafel neer en houdt haar beide handen erboven neer en sluit haar ogen. Nieuwsgierig keek ik toe, het fascineerde mij om andere soorten magie in werking te zien. Wanneer Quinn haar ogen opent, hangt het briefje in de lucht en begint weg te zweven. "Waar wachten we op?!" roept ze naar mij. Ik kijk het meisje na dat op haar hakken begint te rennen om het briefje bij te houden. Even blijf ik staan om het schouwspel te aanvaren, maar al snel ren ik er achteraan. Hoe onkoninklijk het ook is. Ik ben blij dat ik mijn jurk niet meer aan heb, in deze kleren beweeg ik een stuk makkelijker.
Al snel haal ik Quinn in en komen we op een plek aan waar het briefjes op de grond neervalt. Ik grinnik omdat Quinn buiten adem is. "Wat?" zegt ze hijgend. "Ik zeg niks," zeg ik lachend. "Ik denk dat er iets fout is gegaan." mompelt ze zachtjes. Ik kijk naar de plek waar we beland zijn. Ik snap wat ze bedoelt, er is hier helemaal geen huis of iets. Hier kan Rumple nooit wonen. "Het geeft niet," bemoedigend kijk ik haar aan. "Het viel te proberen." Ik loop langzaam naar het midden van de open plek, waarschijnlijk was het inderdaad fout gegaan. "Heb je wel de juiste coördinaten gebruikt?" grap ik. Langzaam liep ik weer richting Quinn. Vanaf hier bekeek ik de open plek nog een keer, "Hmmm, deze plek is te perfect, er moet hier toch iets zijn?" mompelde ik. Opeens schoot mij iets te binnen. "Oke, ik ga iets proberen. Als dat niet werkt gaan we terug." Ik herinnerde mij iets wat ik ooit had gelezen in onze uitgebreide bibliotheek in Arendelle. Ik concentreerde mij en er verschenen sneeuwvlokjes die uit de lucht kwamen vallen. Geconcentreerd keek ik naar de open plek. Na een tijdje was te zien dat de sneeuw in de lucht bleef hangen, boven de open plek. Alsof het ergens op lag. Enthousiast keek ik Quinn aan, "Het is gelukt." Ze begreep vast nog niet wat er aan de hand was, maar het was precies zo als het boek beschreven had. "Er zit een schild over deze open plek," legde ik uit. "Mensen en dieren kunnen er gewoon door heen lopen en zien alleen een open plek. Maar de sneeuw, dat voorkomt uit magie maakt het schild zichtbaar. Het schild verbergt iets en ik denk dat dat het huis van Rumple is." vertelde ik verder. Ik liet het stoppen met sneeuwen en keek Quinn aan. "Alleen nu is de vraag, hoe komen we binnen?"
Regina Mills 'The Evil Queen'
“The Evil Queen is inside me, always trying to get out”
Graham gaf een klein glimlachje. "Ik ben op de hoogte gehouden van Robin en jou en Emma en Hook." zegt hij met een zwak glimlachje. "Hmm, Hades." raadde ik. "Hoe heb je Robin ontmoet?" vroeg hij vervolgens. Verbaast keek ik hem aan, was hij hier zomaar geïnteresseerd in? Ik glimlachte en vertelde over onze ontmoeting in the enchanted forest en in Storybrooke. "Volgens een goede vriendin zijn we voorbestemd voor elkaar." Ik kreeg een warm gevoel van binnen bij de gedachten aan Robin. Ik hield echt van die man, ik hield net zoveel van hem als van Daniël, misschien zelfs nog wel meer besefte ik. "Heb je mijn moeder gesproken, daar in de onderwereld?" vroeg ik voorzichtig. Ik haatte haar voor alles wat ze mij heeft aangedaan. Maar het is en blijft mijn moeder en dat zou ik altijd blijven onthouden.
[ bericht aangepast op 2 sep 2016 - 0:25 ]
When you believe your dreams come true