• Hier inschrijven, en info: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=178911
    Je moet je eerst ingeschreven hebben, dan pas kun je meedoen.
    Hier is het speeltopic.
    Veel schrijfplezier!
    We beginnen bij een normale eerste schooldag.


    Never grow up, it's a trap.



    Lidia Volkova • Daughter of Zeus

    "Ik vraag me ook af of hij nou zo goed is met z'n zwaard of dat hij enkel bluft," fluister ik heel zachtjes met een sadistische glimlach "Mimmi heeft echt geluk dat ze gemakkelijk vrijstelling kan vragen,". Ik sluit mijn schrift.
    "Ik ben uitzonderlijk goed met een zwaard, wat te verwachten is van een dochter van Zeus, dus deze theorie is nutteloos." Fluister ik er gauw eraan toe op z'n zacht.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Francisco Julián Sánchez
    Son of Hades | 17 | Sleepy | Cooking | A little annoyed | Talking to Iphigeneia
    ''He wasn't Batman, but he also wasn't The Joker. He would save you, but he isn't a vigilante.''


    Een kort gilletje liet hem grijnzen. Vaag hoorde hij het woord 'pestkop', iets waardoor zijn grijns groter werd. ''Je kent me toch?'' antwoordde hij ietwat sarcastisch. Na zijn opmerking over ontbijt en dat hij een goede kok was, begon de toon van de witblonde dame uitdagend te klinken. ''Laat maar zien wat je kan.'' zei ze en Francisco kreeg weer een grijns rondom zijn lippen. ''Met alle plezier, Iphigeneia.'' grijnsde hij terug, voordat hij de kamer verliet en nog een ''Veel succes!'' achter hem hoorde. Hij liep de trap af naar de keuken en opende enkele kastjes en de koelkast. Wafels en roerbakei werd het. Francisco pakte de ingrediënten en de materialen en begon eerst een paar eieren in een pan te kapot maken, waarna hij het vuur aanzette. Vervolgens begon hij met de mix te maken voor de wafels en het wafelijzer zijn stekker in het stopcontact te doen. Tenslotte begon hij te roeren in de eieren die al redelijk droog waren geworden.
    ''Een persoonlijke chef, wie had dat ooit gedacht Franky?'' hoorde hij achter zich. Francisco draaide zich om en kreeg eventjes een grijns. ''Ik weet het, soms heb ik nogal verborgen talenten.'' antwoordde hij, nog steeds grijnzend. ''We moeten wel opschieten, anders zijn we écht laat.'' zei Iphigeneia vervolgens. Kort haalde Francisco zijn schouders op. ''Ik moet toch nog bij het hotel langs, omkleden, school en voetbal spullen pakken.'' mompelde hij terug, terwijl hij de wafels op twee borden legde, met toast en de roerbakeieren erop. Vervolgens deed hij was slagroom en aardbeien op de wafels. Hij zette het bord voor Iphigeneia neer. ''Buen apetito, belleza.'' zei hij zachtjes tegen haar en hij gaf haar een kus in haar nek, waar hij ook diverse blauwe plekken zag van gisteravond. ''Draco was zo aardig om me een sms te sturen,'' hoorde hij vervolgens en hij keek eventjes toe hoe ze begon te eten, maar richtte zijn aandacht op het bericht. Waar niet veel later nog eentje van Draco bij kwam. Een schampere lach rolde over Francisco's lippen. ''Dus,'' begon hij en hij nam een hap van het toast met de roerbakeieren erop. Zodra hij deze hap had weggewerkt, keek hij Iphigeneia weer aan. ''wat moet ik hem aan doen?'' vervolgde hij. ''Dat joch begint me echt te ergeren, met zijn houding altijd alsof hij de beste is door zijn familie en zo.'' mompelde Francisco geërgerd.


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    Julia Chase



    Meisje ~ 16 jaar ~ Dochter van Athena ~ FC: Alexandra Daddario

    'Ik wil ook wel weten of hij het echt zo goed kan.' Fluister ik zachtjes terug met een glimlach. 'Ja, ze heeft echt geluk, dan kan ze saaie en nutteloze lessen zoals deze overslaan.' Fluister ik terwijl ik in mijn boek blader. 'Ik ben ook goed met een zwaard, hij wint echt niet van mij, ik ben de dochter van Athena.' Fluister ik erachteraan. 'kijk is naar de klok, het is nog maar een kwartiertje. Weet jij wat we hierna hebben?' Vroeg ik fluisterend aan haar.

    LEVI ACKERMAN



    Ik kijk de klas nog eens rond. Steeds meer mensen kijken op van hun boeken en beginnen te praten. Daaruit trek ik dan maar de conclusie dat iedereen die wilt lezen nu wel klaar is. De opmerkingen van de meiden over mijn humeur negeer ik maar gewoon. Ik ben hier immers niet om populair te zijn, of iets dergelijks. Integendeel. Hoe meer ze me met rust laten, hoe beter.
    'Goed, zijn er nog vragen over de stof?'
    Ik kijk de klas rond. Een enkele leerling steekt zijn hand op en ik beantwoord diens vraag. Voor de rest blijft het eigenlijk vrij stil, wat ik wel had verwacht. Iedereen in dit lokaal is zo omhoog gevallen, arrogant of weet ik het, dat ze zich te goed voelen om wat regels door te nemen. Maar hee, ze zullen zichzelf wel tegen komen wanneer ze de wapen opslag op mogen ruimen en schoon mogen maken.
    'Nogmaals, voor degenen die zichzelf zo hoog inschatten dat ze dit niet hoeven te lezen, ik raad aan het toch te doen. Dit boek is speciaal voor deze school samengesteld en enkele regels, signalen en dergelijke kunnen afwijken van wat jullie gewend zijn. Dit geldt ook voor enkele andere vakken.'


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."



    Lidia Volkova • Daughter of Zeus


    "Het liefst zou ik mijn voet eventjes betasten zodat het breekt en ik dus ook vrijstelling kan regelen," fluister ik glimlachend. "Volgens mij hebben we straks Engelse taal en letterkunde. Zeer interssant maar niet heus," fluister ik "en over de regels waar hij het overhad, volgens Chiron is alles exact hetzelfde als thuis,"

    [ bericht aangepast op 12 juli 2016 - 11:34 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Julia Chase



    Meisje ~ 16 jaar ~ Dochter van Athena ~ FC: Alexandra Daddario

    'Klopt, het is inderdaad niet zo heel interessant.' fluister ik. 'Gelukkig is deze saaie les bijna afgelopen.' fluister ik glimlachend. 'wat hebben wij toch goeie humor he?' Fluister ik er zacht lachend achteraan. 'klopt, denk je dat Chiron dan heeft gelogen?'

    [ bericht aangepast op 12 juli 2016 - 11:37 ]



    Lidia Volkova • Daughter of Zeus

    "Ja, we zijn het nieuwe, komische duo," fluister ik glimlachend "die over alles wel een opmerking zullen hebben," ik doe mijn schrift in mijn tas "Zeus heeft een contract met Chiron dat hij eerlijk moet zijn tegen mij, anders veranderd hij in as,"

    [ bericht aangepast op 12 juli 2016 - 11:40 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Genoveva Leya Sánchez
    Daughter of Hades | 17 | Annoyed | Uniform | Talking to Lidia and Julia
    ''She was a star that wanted to be the moon. Dark and mysterious.''


    Genoveva kreeg een verbaasde blik van de docent, waar ze een lichte glimlach naar stuurde. ''Daarin kan ik je geen ongelijk geven. Helaas voelen deze dames zich te goed voor veiligheidsvoorschriften en zonder dat zij een voldoende hebben op de toets veiligheidsvoorschriften, mag ik hen binnen deze muren geen zwaard geven. Dus, aan iedereen die graag zijn voortreffelijke technieken wilt tonen aan mij en de rest van de klas, ik zou maar opletten. Anders mag je de rest van het jaar de opslag opruimen en geloof me, dat wil je niet.'' antwoordde hij. Niet veel later stelde hij zichzelf voor en maakte een opmerking dat hij geen Facebook had en dat de leerlingen hem dus niet hoefde op te zoeken en vervolgens dat ze iets moesten gaan lezen uit het boek, die Genoveva er dus maar bij pakte. Toen ze allemaal gefluister hoorde keek ze eventjes rond en zag toen dat de dochter van Zeus en Athena over dat ze dit niet nodig hadden en dat ze o zo goed waren.
    ''Weet je, als jullie je zo goed voelen als dochters van Zeus en Athena voor deze les, waar je theorie kunt leren in plaats van enkel praktijk zoals wij op het Kamp leerden, kun je beter meteen gewoon weg gaan. Gezien sommigen hier zich niet zo uit den hoogte voelen en wel gewoon stil kunnen zijn en opletten.'' sprak Genoveva de twee aan, voordat ze zich weer omdraaide en zich richtte op het boek wat voor haar lag.
    Zelf was ze erg goed in zwaardvechten, maar ze had tenminste het respect en de intelligentie om op te gaan letten. Op deze school was alles toch was weer anders en dus zou het goed uitkomen. Daarbij komt dat je altijd nog wat andere dingen zou kunnen leren, vond Genoveva.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2016 - 11:45 ]


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    LEVI ACKERMAN



    Een van de twee meisjes maakt een opmerking over ene Chiron die zegt dat ze exact hetzelfde zijn. Mag ik me aan haar ergeren? Wat een verschrikkelijk arrogant kind is het. Walgelijk. Maar ik mag niks zeggen, volgens Erwin. Helaas voor Erwin is hij er op dit moment niet, dus ik zeg er toch mooi wat van. Ik hoor een ander meisje nog een opmerking maken tegen de twee, die ik zeker wel kan waarderen, maar dat neemt niet weg dat ik het zelf niet kan laten een opmerking te plaatsen.
    'Jij bent zeker een van die halfgodjes. Luister eens even heel goed naar me. Het universum draait niet om jou of om jouw wereld. Er zitten hier leerlingen uit andere werelden die duelleren volgens andere regels. Dit boek is een combinatie uit die verschillende regels zodat ze aansluiten op iedereen hier. Dus als miss Universe even haar ogen kan openen om te zien dat er nog andere mensen dan jullie halfgodjes op deze planeet rondlopen, dan zou dat heel fijn zijn.'
    Zo, dat was mijn onaardige commentaar voor vandaag. Nog altijd zit ik rustig achter mijn bureau, met mijn armen losjes op tafel en een blik waaruit niets op te maken is. Ik voorspel dat ze nu mega de drama queen uit gaat hangen en een scène gaat schoppen over hoe ze te goed is voor deze les en de les uit stampt met haar neus in de lucht. Allemaal prima. Dan hoef ik tenminste niet meer tegen haar arrogante hoofd aan te kijken. Helaas zie ik haar dan wel weer bij het nablijven.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2016 - 11:52 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Julia Chase



    Meisje ~ 16 jaar ~ Dochter van Athena ~ FC: Alexandra Daddario

    'Dan zal hij wel de waarheid vertellen.' Fluister ik terug ''Weet je, als jullie je zo goed voelen als dochters van Zeus en Athena voor deze les, waar je theorie kunt leren in plaats van enkel praktijk zoals wij op het Kamp leerden, kun je beter meteen gewoon weg gaan. Gezien sommigen hier zich niet zo uit den hoogte voelen en wel gewoon stil kunnen zijn en opletten.'' Ik draai me om en zie de dochter van Hades staan. 'weet je als jij je gewoon nergens mee bemoeid is alle beter.' Zeg ik tegen haar. Nu is de leraar ook nog boos op Lidia.



    Lidia Volkova • Daughter of Zeus

    Ik negeer de preek die gemaakt wordt door een andere halfbloed over mij en Julia. Wanneer de docent met een zeer onacceptabel toontje tegen mij praat wordt ik meteen woest en heb ik de neiging hem te verraden aan mijn vader zodat hij problemen zal krijgen.
    "Ten eerste, Volgens mij staat praten niet gelijk aan een schoonheidswedstrijd, bewaar die opmerking voor een Aphrodite kind en niet voor de kind van Zeus, oppergod die zeer veel om mij geeft. Ten tweede, als ik fluister met Julia, is dat mijn keuze en met fluisteren achterin het lokaal is het geen last voor de medemens dus die opmerking is niet kloppend. Ten derde, ik ben niet de enige die opmerkingen maakt maar je spreekt enkel mij aan, wat belachelijk is,". Als de bel gaat loop ik meteen het lokaal uit. Het is nu pauze dus ik ga meteen richting de directeur om een vrijstelling te regelen.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Julia Chase



    Meisje ~ 16 jaar ~ Dochter van Athena ~ FC: Alexandra Daddario

    Nadat Lidia een geweldige preek had voor de leraar ging de bel. Ik volgde haar het lokaal uit. Ze liep ergens heen. 'Waar ga je heen?'



    Lidia Volkova • Daughter of Zeus

    "Ik ga mijn vrijstelling regelen," zeg ik "ik haalde altijd tienen voor zwaardvechten dus met dat en dat mijn vader zeer machtig is, kan niks mis gaan,". Ik loop naar binnen bij de directeur en tien minuten later loop ik grijnzend naar buiten.
    "Ik heb mijn vrijstelling," zeg ik "ik moet wel tijdens de lessen studeren maar ik heb het daar voor over,". "Ik moest wel eventjes dreigen met een bezoekje van Zeus maar het is gelukt,"

    [ bericht aangepast op 12 juli 2016 - 12:01 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    [Zouden jullie misschien niet zo snel kunnen gaan? Vaak is het gebruikelijk dat je wacht als iemand anders zich er ook mee had gemengd en zo.]


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    LEVI ACKERMAN



    Het is grappig om te zien hoe mijn voorspelling klopt. Het is echt een drama queen die denkt dat alles om haar draait. Het is nog grappiger om haar "comeback" aan te horen, gezien die kant noch wal raakt. Ik sprak haar immers niet aan op het feit dat ze sprak, maar waarover ze sprak. Ach, wacht maar tot ze haar handen vuil mag gaan maken in de opslag.
    'Tot de volgende les,' zeg ik wanneer de bel gaat en iedereen zijn spullen in begint te pakken. Ik roep Julia nog even bij me vanwege die opmerking naar Genoveva.
    'Ik mag hopen dat je in de toekomst normaal kunt doen tegen je mede-leerlingen, want anders ga je het er jezelf niet makkelijker op maken. Een wijs iemand als hij zou dat moeten begrijpen.'
    Met die woorden laat ik haar weer gaan. Ik kijk de absentielijst nog even door, om te zien wie er nu allemaal precies na moeten blijven. Vervolgens pak ik mijn spullen in en sta op, op het moment dat de meeste leerlingen het lokaal hebben verlaten. Ik heb in ieder geval een les overleefd zonder opmerkingen over mijn lengte. De hele les achter een bureau zitten heeft toch wel zo zijn voordelen.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."