Setha
Angstig loop ik over straat, op elk moment kan iets gebeuren.
Elk moment, een gebeurtenis in je leven, elk moment, kan er iets fout gaan.
Elke stap, verder van de waarheid, terug naar een leugen
Elke stap, terug naar de toekomst en verder naar het verleden.
Elke dag zit ik weer zo te dichten, in mezelf om mezelf een beetje te blijven.
Bang hoef ik niet te zijn, de kracht in mij is groter dan iedereen, tenminste, dat denk ik.
Ik gebruik het niet maar wil het ook niet gebruiken... Nog niet... Pas als ze me iets aandoen.
Het is donker, eigenlijk vind ik dat wel fijn, storm zou het eigenlijk nog beter maken... Nee, geen toverkracht, nog niet!
Maar toch... eventjes maar... ik laat de boosheid door me heen vloeien en creëer regen en onweer, de wind gaat sneller en de mensen die nog buiten zijn vluchten naar binnen, wat een geweldig gevoel... een gevoel van, Vrijheid...
Ik kijk om me heen, een meisje zit gehurkt iemand af te luisteren, ik ga op een bankje tegenover zitten en luister naar de wind die steeds harder begint te waaien, de storm die steeds verder gaat, alsof ik de mensen nu pijn aan het doen ben, de mensen die mij ook pijn hebben gedaan. Het is niet altijd fijn om een nakomeling van Seth te zijn, de enige nu nog! Maar ik was ook de enige met toverkracht. Ik kijk strak naar het meisje die gehurkt zit, wat is ze aan het doen?
het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]