• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar! *O*


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Kan iemand me misschien helpen met een naam? Een naam voor een mannelijke professor in een futuristische wereld. Het liefste een voor- en achternaam c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ziegler schreef:
    Kan iemand me misschien helpen met een naam? Een naam voor een mannelijke professor in een futuristische wereld. Het liefste een voor- en achternaam c:



    Behind the name

    Misschien heb je hier wat aan? ^-^

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 16:48 ]

    Mijn hoofdpersonage noemt momenteel "Storm".
    Ik merk vaak dat ik namen die in het Nederlands een bestaand woord zijn, vaak gebruik. Ik heb vaak ook bijvoorbeeld de neiging om een personage "Halt" te noemen zoals in de Grijze Jager. En zo gaat er in mijn story ook een "Splinter" zijn. (:


    I wanna be a wizard!

    Necessity schreef:
    (...)

    Nice!!
    Misschien iets van een mistig kerkhof/mistig bos ofzo? Al is hij zo ook heel erg gaaf

    Dankje! (:
    Ik zat zelf ook al te denken aan iets mistigs. Het verhaal speelt zich af in Londen, dus ik heb ook al wat locaties geprobeerd, maar ik vind het nog steeds net niet passen.

    Btw, hoe noteren jullie je verhaallijnen en ideeën?
    Ik probeer telkens nieuwe strategieën uit, maar heb nog steeds niet het ideale voor mij gevonden. Ik maak het me nog te vaak te onoverzichtelijk.

    Ik houd een word documentje bij waar ik af en toe wat neerzet. Ook heb ik een schriftje bij de hand of mijn telefoon met notities die ik vol kalk met dingen.


    26 - 02 - '16

    Saberhagen schreef:
    Ik houd een word documentje bij waar ik af en toe wat neerzet. Ook heb ik een schriftje bij de hand of mijn telefoon met notities die ik vol kalk met dingen.

    Hmhm, ik heb zelf ook een boekje die ik vaak bij me heb.

    Ik heb alleen veel moeite met het noteren zelf. Ik doe echt alles door elkaar waardoor het zo moeilijk is om allemaal bij te houden. Geldt ook voor de verhaallijn, die van mij is echt kriskras over een word document verspreid. :'D

    KyloRen schreef:
    (...)
    Hmhm, ik heb zelf ook een boekje die ik vaak bij me heb.

    Ik heb alleen veel moeite met het noteren zelf. Ik doe echt alles door elkaar waardoor het zo moeilijk is om allemaal bij te houden. Geldt ook voor de verhaallijn, die van mij is echt kriskras over een word document verspreid. :'D


    Je kan ook een woordweb maken of een mindmap c;


    26 - 02 - '16

    Wil je een begin maken met schrijven, zit je toch zeker al een half uur doelloos naar een leeg word documentje te gapen, na al tientallen eerste zinnen gedeletet te hebben omdat je niet precies weet hoe en waar te beginnen...
    Yupz, life is a bitch... want geheid, als ik seffes weer geen tijd heb, barst ik van de inspiratie maar kan ik er niks mee doen... tot ik weer wat tijd heb om te schrijven, en dan is die inspiratie alweer foetsie :'D

    En om m'n geklaag enige nuttigheid te geven, hoe vlot het begin schrijven bij jullie? ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    Wil je een begin maken met schrijven, zit je toch zeker al een half uur doelloos naar een leeg word documentje te gapen, na al tientallen eerste zinnen gedeletet te hebben omdat je niet precies weet hoe en waar te beginnen...
    Yupz, life is a bitch... want geheid, als ik seffes weer geen tijd heb, barst ik van de inspiratie maar kan ik er niks mee doen... tot ik weer wat tijd heb om te schrijven, en dan is die inspiratie alweer foetsie :'D

    En om m'n geklaag enige nuttigheid te geven, hoe vlot het begin schrijven bij jullie? ^_^


    Mijn proloog/begin is klaar c;


    26 - 02 - '16

    Saberhagen schreef:
    (...)

    Mijn proloog/begin is klaar c;

    Goed bezig!
    En nu ben ik jaloers want het wilt voor geen meter lukken om een begin te maken :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Is het normaal als een proloog 700 woorden is? :'D


    26 - 02 - '16

    Mijn eerste hoofdstuk is gepost, ik vindt het een beetje kort maar anders zou dit hoofdstuk te langdradig worden.


    "Everyone forgets Icarus also flew" - Jack Gilbert

    Valkyries schreef:
    Wil je een begin maken met schrijven, zit je toch zeker al een half uur doelloos naar een leeg word documentje te gapen, na al tientallen eerste zinnen gedeletet te hebben omdat je niet precies weet hoe en waar te beginnen...
    Yupz, life is a bitch... want geheid, als ik seffes weer geen tijd heb, barst ik van de inspiratie maar kan ik er niks mee doen... tot ik weer wat tijd heb om te schrijven, en dan is die inspiratie alweer foetsie :'D

    En om m'n geklaag enige nuttigheid te geven, hoe vlot het begin schrijven bij jullie? ^_^


    Als ik druk bezig ben en opeens een hele mooie begin of eindzin heb, dan sla ik hem even snel op in mijn mobiel, zodat als ik ga schrijven hem er gewoon bij kan pakken. Misschien dat zoiets helpt?


    Happy Birthday my Potter!

    Valkyries schreef:
    Wil je een begin maken met schrijven, zit je toch zeker al een half uur doelloos naar een leeg word documentje te gapen, na al tientallen eerste zinnen gedeletet te hebben omdat je niet precies weet hoe en waar te beginnen...
    Yupz, life is a bitch... want geheid, als ik seffes weer geen tijd heb, barst ik van de inspiratie maar kan ik er niks mee doen... tot ik weer wat tijd heb om te schrijven, en dan is die inspiratie alweer foetsie :'D

    En om m'n geklaag enige nuttigheid te geven, hoe vlot het begin schrijven bij jullie? ^_^

    Helaas heel herkenbaar haha.

    Ik moet nog helemaal beginnen. Heb al wel een idee, maar wil eerst fatsoenlijk de personages een beetje uitwerken dan nog de namen verzinnen, waar ik echt geen zin in heb. :'D Want ik vind dan altijd honderd namen leuk en dan kan ik er weer geen kiezen.