• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar! *O*


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Als ik druk bezig ben en opeens een hele mooie begin of eindzin heb, dan sla ik hem even snel op in mijn mobiel, zodat als ik ga schrijven hem er gewoon bij kan pakken. Misschien dat zoiets helpt?

    Vaak is het gewoon dat als ik bezig ben, ik zelfs geen tijd heb of handen vrij om even snel een notitiekrabbel te maken op een post-it. Anders had het zeker een handige tip geweest (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Vaak is het gewoon dat als ik bezig ben, ik zelfs geen tijd heb of handen vrij om even snel een notitiekrabbel te maken op een post-it. Anders had het zeker een handige tip geweest (;


    Hmmm, jammer. Ik onthoud verder de dingen meestal wel gelukkig. Lijkt mij echt lastig als je allemaal leuke dingen bedenkt en ze vervolgens niet meer weet als je wil gaan schrijven :/ Meestal heb ik juist teveel dingen die ik erin wil proppen en dan moet ik zelfs dingen weglaten.


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Hmmm, jammer. Ik onthoud verder de dingen meestal wel gelukkig. Lijkt mij echt lastig als je allemaal leuke dingen bedenkt en ze vervolgens niet meer weet als je wil gaan schrijven :/ Meestal heb ik juist teveel dingen die ik erin wil proppen en dan moet ik zelfs dingen weglaten.


    Bij mij is het andersom. Ik weet te weinig dingen om het verhaal mee op te vullen en daardoor valt mijn hele plot/verhaal aan diggelen.


    26 - 02 - '16

    KyloRen schreef:
    (...)
    Helaas heel herkenbaar haha.

    Ik moet nog helemaal beginnen. Heb al wel een idee, maar wil eerst fatsoenlijk de personages een beetje uitwerken dan nog de namen verzinnen, waar ik echt geen zin in heb. :'D Want ik vind dan altijd honderd namen leuk en dan kan ik er weer geen kiezen.

    Bij mij is het vaak dat ik zoveel leuke namen zie en die ik nog best zou willen gebruiken, maar dan weer net niet goed genoeg vind voor m'n verhaal of niet 100% vind kloppen bij het personage :'D Voor mijn doen was ik nog redelijk snel vandaag met m'n naam, aangezien ik vaak dagen erover doe om iets te vinden XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Over namen gesproken; er is hier iemand geweest (was jij het, Jip?) die een tijdelijke naam had gebruikt voor een personage, en het dan een misdaad vond om die naam nog aan te passen. Ze was er te hard aan gewend. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Hmmm, jammer. Ik onthoud verder de dingen meestal wel gelukkig. Lijkt mij echt lastig als je allemaal leuke dingen bedenkt en ze vervolgens niet meer weet als je wil gaan schrijven :/ Meestal heb ik juist teveel dingen die ik erin wil proppen en dan moet ik zelfs dingen weglaten.

    Vaak zijn het wel de goede ideeën en geniale ingevingen die zo wat blijven hangen dus in dat opzicht blijft er wel iets bewaard, maar het is dat uitschrijven ervan waar het de mist in gaat. Het idee is er en ik weet wat ik wil schrijven, maar de inspiratie ontbreekt om er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan. Ook vaak door de vermoeidheid. Afin, door de vermoeidheid begin ik sneller aan mezelf te twijfelen, en dan ben ik algauw geneigd niks goed te vinden van wat ik schrijf :'D
    Dus in dat opzicht is SOTY ook echt een uitdaging voor me, aangezien ik me voorgenomen heb minder kritisch proberen te zijn, en gewoon te schrijven (zonder elke zin op z'n minst 5x te herschrijven :'D)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb een idee voor een verhaal, zomaar opeens uit het niets en damn ik denk dat het goed kan worden, maar moet ik mezelf echt nog een ander verhaal aandoen?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Theroux schreef:
    Ik heb een idee voor een verhaal, zomaar opeens uit het niets en damn ik denk dat het goed kan worden, maar moet ik mezelf echt nog een ander verhaal aandoen?


    Ja.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Hm, ik heb net gedaan met het schrijven van mijn eerste hoofdstuk en ik ben aan het twijfelen over de titel van mijn verhaal ... Dit is de korte samenvatting.

    Aviva Tayesh (23) en Zahara Habal (13) zijn elkaars uitersten: De eerste joods, de tweede moslima. Aviva een sergeant bij het IDF, Zahara een gewone Palestijnse burger. De Israëli een idealist, de Palestijnse een realist. Het enige waar de twee in gelijken, is dat ze echte vechters zijn, echte nationalisten. Ze hebben beiden van kindsbeen af geleerd te vechten voor dat waar ze achter staan, of zoals zij het zien, te vechten voor hun god en hun volk.
          Wanneer hun paden elkaar kruisen in de Judea woestijn, wordt Zahara net niet gedood door het fireteam van Aviva en wordt ze overgeleverd aan Aman, de Israëlische militaire inlichtingendienst. Wanneer het kleine meisje voor haar leeftijd diep in Hamas blijkt te zitten, wordt ze teruggestuurd naar het legerkamp van Aviva met de opdracht (en langs haar kant de belofte) meer informatie over Hamas te verzamelen en door de spelen naar Aman via het leger. Stap voor stap groeien de joodse en de moslima dichter naar elkaar toe, tot het voor niemand en vooral voor Zahara, nog duidelijk is aan wiens kant ze nu eigenlijk staat.


    Nu had ik als titel "Shalom" genomen - het Hebreeuwse woord voor "hallo", "dag" en "vrede", maar ergens lijkt "The seen shield" me ook wel wat (dit omdat de leuze van de nationale Israëlische veiligheidsdienst Shin Beth "the unseen shield" is en dat me wel passend leek). Wat denken jullie?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zo veel leuke ideeën! Ik heb zelf nog niet veel inspiratie kunnen vinden. :/ Misschien als ik wat muziek luister, meestal helpt dat wel... Ik heb ook nog steeds geen idee in welke categorie ik wil werken.


    What would Emma do?

    Terugkomend op de vraag hoe anderen alles bundelen en zich voorbereiden: ik heb altijd een heleboel losse blaadjes die ik in een map stop tot ik mezelf er eindelijk toe zet het allemaal op te slaan in mijn laptop.
    Ik heb dit jaar een prikbord gemaakt met afbeeldingen die me aan Stroomafwaarts doen denken, bepaalde plaatsen en personen. Ik verzamel zoveel mogelijk quotes, die ik daar ook op hang.
    Alle kleine dingen, die ik toch wil kunnen zien terwijl ik schrijf zonder dat ik word weg moet klikken, hang ik daar ook op.

    Het plot deel ik altijd op in verschillende delen met een heel ruwe outline en wat steekwoorden voor specifieke scènes die ik erin wil stoppen. Als ik een idee heb waar ik naartoe werk wat het plot betreft kan ik het beter volhouden. Zeker als ik denk dat het gewoon een goed plot is (:
    Die verschillende delen helpen mij om het overzicht te bewaren. Zo kan ik tussendoor nog notities maken zonder dat het heel vreemd wordt.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 22:38 ]


    For those I love, I will sacrifice



    Met de dank aan onze geweldige Liesje heb ik nu een awesome cover ayay. :Y)
    Ze raakte heel gefrustreerd van me, I hope you still love me tho Lies. Ik zeik veel I AM SORRY

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 22:26 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Wauw, die is echt prachtig! (:


    What would Emma do?

    Rutherforth schreef:



    Met de dank aan onze geweldige Liesje heb ik nu een awesome cover ayay. :Y)
    Ze raakte heel gefrustreerd van me, I hope you still love me tho Lies. Ik zeik veel I AM SORRY

    The name is Pads. *hairflip*

    Ja, ik haat je voor altijd Deempje. Nee grapje, love you too.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 22:27 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pads schreef:
    (...)
    The name is Pads. *hairflip*

    Ja, ik haat je voor altijd Deempje. Nee grapje, love you too.


    Liesje <3.

    THERE MUST BE SOME WAY I CAN THANK YOU FOR MAKING THREE FABULOUS COVERS FOR ME.


    That is a perfect copy of reality.