• Onzekerheden. Iedereen heeft ze wel. En of het nu gaat over je lichaam, je uiterlijk, je werk, je karakter of je geest, ze beïnvloeden je leven. Je voelt je er rot door en je vraagt je af of je wel goed genoeg bent voor iets/iemand. Maar wanneer iemand je dan tegenspreekt over zo'n onzekerheid en het veranderd in een compliment, is je dag gemaakt!
    Ik heb dit topic gemaakt omdat ik vind dat complimenten te weinig worden uitgedeeld. Mensen houden weinig rekening met iemands onzekerheden en dat kan frustrerend zijn.

    Plaats hierin een van je onzekerheden, iets waar je wél trots op bent en een foto van jezelf en laat degene onder jou je verrassen met een complimentje. Want zelfs 1 lief woordje kan bij iemand een groot verschil maken! ^^

    Mijn grootste onzekerheid, zijn mijn benen. Ik heb x-benen en mijn knieën staan enorm naar binnen. Ik vind dit erg lelijk en stom staan (alsof ik 24/7 naar de wc moet ofzo) Ook vind ik dat mijn bovenbenen te breed zijn. Ik heb een slank postuur, en dan staan brede bovenbenen er echt heel erg lelijk onder!
    Iets waar ik trots op ben zijn mijn ogen.


    Mijn foto




    [ bericht aangepast op 28 sep 2015 - 21:42 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Als ik dit zo lees, vraag ik me af.. Zou Q iets hebben aan vertrouwingspersonen? Net als beta-readers en bemiddelaars. Maar dan personen waar iedereen gewoon zn verhaal bij kwijt kan, waar niet over mag worden gesproken met anderen. En waar advies bij kan qorden gevraagd if nessecairy?
    Dit was gewoon een random gedachten hoor xD

    Dat is tevens meerdere malen in mijn hoofd opgekomen, haha. Maar is dat niet 'inbegrepen' bij de functie van bemiddelaars? Anders zou ik erg graag een vertrouwingspersoon willen zijn, omdat ik weet dat een gelucht hart en wat steun erg fijn is haha.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Herakles schreef:
    (...)
    Dat is tevens meerdere malen in mijn hoofd opgekomen, haha. Maar is dat niet 'inbegrepen' bij de functie van bemiddelaars? Anders zou ik erg graag een vertrouwingspersoon willen zijn, omdat ik weet dat een gelucht hart en wat steun erg fijn is haha.


    Dit.
    En ik denk dat als je echt iemand nodig hebt, je een topic kan openen en er staan meteen tig mensen voor je klaar. Ik vind het fijner als iedereen er gewoon voor elkaar is.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Laleah schreef:
    Als ik dit zo lees, vraag ik me af.. Zou Q iets hebben aan vertrouwingspersonen? Net als beta-readers en bemiddelaars. Maar dan personen waar iedereen gewoon zn verhaal bij kwijt kan, waar niet over mag worden gesproken met anderen. En waar advies bij kan qorden gevraagd if nessecairy?
    Dit was gewoon een random gedachten hoor xD


    Daar zijn bemiddelaars ook voor! Naast een bemiddelende taak zijn wij ook vertrouwenspersoon.
    Dus als je advies nodig hebt, maakt niet uit voor wat, of als je gewoon een luisterend oor wilt, mag je ons natuurlijk altijd contacteren. (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Herakles schreef:
    (...)
    Dat is tevens meerdere malen in mijn hoofd opgekomen, haha. Maar is dat niet 'inbegrepen' bij de functie van bemiddelaars? Anders zou ik erg graag een vertrouwingspersoon willen zijn, omdat ik weet dat een gelucht hart en wat steun erg fijn is haha.


    Ik had er ook ooit aan gedacht, maar ik dacht, dat vinden ze vast niet nodig. Ik zou me daar sws voor aanmelden. Mensen vinden altijd dat ik goed kan luisteren en advies geef, dus weetje, als ik daarmee iemand kan bijstaan in een moeilijke tijd, dan zou ik daar alles voor doen!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Daar mag je op zich ook naar een bemiddelaar voor gaan, en dat gebeurt soms wel eens hoor.
    Maar ik denk dat op Q heel veel mensen als bepaalde vertrouwenspersonen zien. Ik praat soms echt diepgaand met bepaalde mensen wanneer ik het met vrienden in mijn omgeving niet kan doen. Aan wie moeten ze het tenslotte door vertellen. Ik kan hier echt veel beter mijn hart luchten dan elders en daar ben ik die personen echt dankbaar voor.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Vrataski schreef:
    (...)

    Daar zijn bemiddelaars ook voor! Naast een bemiddelende taak zijn wij ook vertrouwenspersoon.
    Dus als je advies nodig hebt, maakt niet uit voor wat, of als je gewoon een luisterend oor wilt, mag je ons natuurlijk altijd contacteren. (:


    True, maar ikzelf denk dat er best weinig bemiddelaara zijn. En heb je gezien hoeveel mensne hier op dit topic hebben gereageerd? En hoeveel er verder nog op Q zitten. Dan lijkt een dubbele baan me wel druk (?)
    Het punt is, ik geloof niet dat iemans ervan pp de hoogte is dat bemiddelaars ook vertrouwingspersonen zjn. Zo heb ik ze in mijn 4 jaar hier nooit gezien altans. Enkel en alleen bij ruzies heb ik ze opgemerkt (no offence) Maar het is niet duidelijk denk ik

    [ bericht aangepast op 29 sep 2015 - 22:47 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    True, maar ikzelf denk dat er best weinig bemiddelaara zijn. En heb je gezien hoeveel mensne hier op dit topic hebben gereageerd? En hoeveel er verder nog op Q zitten. Dan lijkt een dubbele baan me wel druk (?)
    Het punt is, ik geloof niet dat iemans ervan pp de hoogte is dat bemiddelaars ook vertrouwingspersonen zjn. Zo heb ik ze in mijn 4 jaar hier nooit gezien altans. Enkel en alleen bij ruzies heb ik ze opgemerkt (no offence) Maar het is niet duidelijk denk ik
    Heel veel mensen durven ook gewoon de stap niet zetten. Ik denk dat sommige denken dat we het alsnog met de rest van de crew delen, maar dat gebeurt echt niet. Volgens de enquête bleek ook dat zo goed als niemand ons als een vertrouwende persoon zag. Best jammer, maar hopelijk geven de nieuwe bemiddelaars daar een nieuw imago aan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Laleah schreef:
    (...)

    True, maar ikzelf denk dat er best weinig bemiddelaara zijn. En heb je gezien hoeveel mensne hier op dit topic hebben gereageerd? En hoeveel er verder nog op Q zitten. Dan lijkt een dubbele baan me wel druk (?)
    Het punt is, ik geloof niet dat iemans ervan pp de hoogte is dat bemiddelaars ook vertrouwingspersonen zjn. Zo heb ik ze in mijn 4 jaar hier nooit gezien altans. Enkel en alleen bij ruzies heb ik ze opgemerkt (no offence) Maar het is niet duidelijk denk ik


    Even hardop gedacht: misschien meer een soort ''mailmaatje'' of zo? Iemand waar je vast mailcontact mee kan hebben als je dat wilt... Dat hebben ze bij veel organisaties wel. (113, sensoor etc.) Maar dat is wel gedaan met mensen met een speciale training.
    Als zoiets een officiële functie kan zijn hier op Q, zou misschien nog best wat uitmaken. Voornamelijk voor leden die niet echt persoonlijk contact hebben met andere users en waar dat (nog) niet uit zichzelf lukt.
    En ook... ik zou zelf liever niet mijn probleemdingen op Q gooien, omdat het een openbaar forum is enzo.

    [ bericht aangepast op 29 sep 2015 - 22:54 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Pendule schreef:
    (...)Heel veel mensen durven ook gewoon de stap niet zetten. Ik denk dat sommige denken dat we het alsnog met de rest van de crew delen, maar dat gebeurt echt niet. Volgens de enquête bleek ook dat zo goed als niemand ons als een vertrouwende persoon zag. Best jammer, maar hopelijk geven de nieuwe bemiddelaars daar een nieuw imago aan.


    Maybe ja, maar daae valt aan te twijfelen. En als we het nou checken. Een poll starten met de vraag: Als je een probleem heb, bij wie zou je dan sneller aankloppen? een officieel quizlet bemiddelaar of een officieel quizlet vertrouwingspersoon? Ofzo
    Stel dat mensen de Vtpersoon het meeste stemmen, dan zegt dat toch wel wat? Misschien dat er dan overna gedacht moet worden?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Even hardop gedacht: misschien meer een soort ''mailmaatje'' of zo? Iemand waar je vast mailcontact mee kan hebben als je dat wilt... Dat hebben ze bij veel organisaties wel. (113, sensoor etc.) Maar dat is wel gedaan met mensen met een speciale training.
    Als zoiets een officiële functie kan zijn hier op Q, zou misschien nog best wat uitmaken. Voornamelijk voor leden die niet echt persoonlijk contact hebben met andere users en waar dat (nog) niet uit zichzelf lukt.


    Een speciale training kunnen wij niet volgen nee xD Maar dat is wel een idee. Dat er van elke persoon iets word uitgeschreven en dat de persoon in questie kan kiezen: oh, zij lijkt wel bij mij te passen (ofzo) ik wil haar wel contacteren (of hem natuurlijk)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Een speciale training kunnen wij niet volgen nee xD Maar dat is wel een idee. Dat er van elke persoon iets word uitgeschreven en dat de persoon in questie kan kiezen: oh, zij lijkt wel bij mij te passen (ofzo) ik wil haar wel contacteren (of hem natuurlijk)

    Ja, precies. Een training lijkt me inderdaad ook wat té overdreven voor hier, haha. Maar iedereen hier heeft wel dingen meegemaakt, is een ervaringsdeskundige op welk vlak dan ook. En zo kan iedereen wel iemand begrijpen...
    Natuurlijk is een bepaalde mate van empathie/inlevingsvermogen en communicatieve vaardigheden wel essentieel. Maar er mogen heus wel wat eisen gesteld worden dan natuurlijk.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik meng me er even in hoor.. Als officieel vertrouwenspersoon bij Defensie zijnde tekende ik voor de geheimhouding van bepaalde zaken. Ik heb daar toentertijd, vorig jaar, een training voor gevolgd. Maar:
    Dat soort dingen kan je hier niet garanderen, het is het internet en een mod/bemiddelaar kan morgen er mee stoppen. Dus volgens mij ga je veel sneller naar een persoon die je al kent, dan naar een wildvreemde met een titel (om het even oneerbiedig te zeggen).


    Sarah = ongewoon sexy

    Hooverphonic schreef:
    (...)
    Ja, precies. Een training lijkt me inderdaad ook wat té overdreven voor hier, haha. Maar iedereen hier heeft wel dingen meegemaakt, is een ervaringsdeskundige op welk vlak dan ook. En zo kan iedereen wel iemand begrijpen...
    Natuurlijk is een bepaalde mate van empathie/inlevingsvermogen en communicatieve vaardigheden wel essentieel. Maar er mogen heus wel wat eisen gesteld worden dan natuurlijk.


    Maar zouden we dan moeten aangeven: Ik heb dit en dit en dit meegemaakt.
    Zodat mensen weten, van oh ik heb dit probleem, en zij heeft dat ook meegemaakt, dus ik kan wel met haar praten?
    Ofzo


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Duivelsgebroed schreef:
    Ik meng me er even in hoor.. Als officieel vertrouwenspersoon bij Defensie zijnde tekende ik voor de geheimhouding van bepaalde zaken. Ik heb daar toentertijd, vorig jaar, een training voor gevolgd. Maar:
    Dat soort dingen kan je hier niet garanderen, het is het internet en een mod/bemiddelaar kan morgen er mee stoppen. Dus volgens mij ga je veel sneller naar een persoon die je al kent, dan naar een wildvreemde met een titel (om het even oneerbiedig te zeggen).


    I seriously beg to differ. Soms.is het juist veel fijner je hart te luchten bij een onbekende, die je misschien nooot ziet en jou niet officieel kent. Die persoon kent niemand in jou omgeving en kan dus ook niet dingen gaan doorlullen. Natuurlijk moet dat sws niet. Maar ik ben het niet eens met wat je zegt. Het is waar dat elle mod/bemiddelaar er elke dag mee kan stoppen, maar ik ga er vanuit dat als iemand geheimhouding heeft gezweerd, iemand dingen ook echt voor zich houd. Jammer dat tegenwoordig niemand meer 100% te vertrouwen is.

    [ bericht aangepast op 29 sep 2015 - 23:08 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Maar zouden we dan moeten aangeven: Ik heb dit en dit en dit meegemaakt.
    Zodat mensen weten, van oh ik heb dit probleem, en zij heeft dat ook meegemaakt, dus ik kan wel met haar praten?
    Ofzo

    Kan... maar hoeft niet lijkt me.
    Ik heb bijvoorbeeld wel wat ervaring en weet over autisme, maar heb zelf de diagnose niet.
    Op 7CupsofTea heb je bij de listeners bijvoorbeeld een lijst met categorieën waar iemand verstand van heeft, zonder dat erbij staat of je dat wel of niet zelf hebt meegemaakt. Dat mag je vertellen, maar is optioneel.

    @Duivelsgebroed, goed dat je dat noemt! Denk ook zeker dat dat iets is waar we aan moeten denken dan en of daar eventueel iets op te vinden is.

    [ bericht aangepast op 29 sep 2015 - 23:07 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso