• Hallo allemaal!

    Aangezien ik weer wat actiever wil worden op Quizlet en gemotiveerd wil worden tot schrijven, heb ik besloten om maar weer te beginnen met stories hier te publiceren. Nu heb ik al ideeën die ik graag wil uitwerken, maar voor ik dat ga doen heb ik een vraagje.
    Mijn idee was dus om iets te schrijven rondom 5 Seconds of Summer, maar dan een AU waar ze niet in een band zitten. Nu twijfel ik of ik ze hun eigen namen laat houden, of andere namen voor ze bedenk (waardoor ze toch iets meer fictional characters worden). Ook ben ik bang dat de tweede optie misschien voor verwarring zorgt, dus dat mensen niet meer weten wie wie is tijdens het lezen, etc.
    Daarnaast weet ik ook niet in welke taal ik het wil schrijven, omdat ik niet weet welke taal mensen op Q het liefste lezen tegenwoordig.

    Ik hoop dat ik niet teveel vraag.

    Welke namen moet ik gebruiken? In welke taal moet het geschreven worden?

    Ik zou sowieso de eigen namen behouden, maar of je Nederlands of Engels schrijft,hangt er vanaf waar je zelf comfortabel mee bent. Op Q is er wel een animo voor beide. Ik zou het wel bij één taal houden en niet mengen.


    Ex astris, sciencia

    Andere voornamen en zelfde achternamen is een idee? En ik denk dat Nederlands vaak makkelijker is.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Als je rond 5 Seconds of Summer iets wil schrijven (dus écht de personen zelf), zou ik hun namen behouden als ik jou was. Je verhaal past namelijk in het genre fanfiction dan.
    Als je de leden van 5 Seconds of Summer gewoon als inspiratiebron gebruikt, maar voor de rest eigenlijk niets wat met hen te maken heeft in je verhaal gebruikt, zou ik de namen veranderen. Je verhaal hoort dan niet meer bij fanfiction, maar eerder bij Onbekende Personen.

    En schrijf gewoon in de taal waarin jij je het beste kan uitdrukken, alleen zo kan je de mooiste zinspelingen neerpennen. (:


    The soul needs autumn.

    Als het echt een fanfiction is moet je de namen behouden, maar als je het eigenlijk meer AU wil hebben en de karakters alleen wil baseren op de bandleden, zou ik de namen veranderen.

    En taal, tsja. Wat jij prettig vind.


    obsessive rage

    Bedankt voor alle reacties/hulp! Ik heb besloten om het een fanfiction te maken, geschreven in het Engels, aangezien dat het 'genre' is wat ik het meeste heb gelezen afgelopen tijd en ik het fijner vind om Engels-sprekende artiesten/bands ook die taal te laten spreken.
    Mocht er iemand interesse hebben, dan is dit de link: Addict With A Pen • 5 Seconds of Summer. Het eerste hoofdstuk zal binnenkort gepost worden. :)