• Hooi! (:

    Ik denk; Ik roep jullie hulp maar eens in! :Y)

    Het zit namelijk zo: Ik doe haast niets aan sport. Een sportschool kan ik niet betalen en ik vind sporten niet leuk genoeg om in mijn eentje buiten te gaan hardlopen. Ik loop wel met onze hond, maar dat is dan ook alles. En het is niet iedere dag mooi genoeg weer om te gaan fietsen (of lopen).

    Dus nu leek het me wat om challenges te gaan doen. Zodat ik wél iets aan sporten doe, fit wordt en ook afval. Maar nu ik rondkijk op het internet zie ik zó veel verschillende challenges, dat ik niet weet waar ik voor moet gaan!
    Daarom ook dat ik een topic aanmaak. Volgens mij zijn er wel meerderen hier op Quizlet die challenges doen. Werken ze ook echt, en zijn ze goed vol te houden? En welke challenge zouden jullie mij aanraden?

    Natuurlijk is het ook leuk om met meer mensen challenges te gaan doen dan. Dat motiveert, nietwaar? *hinthint* :3




    Mensen die mee willen doen:
    Naam:
    Yolanda
    Fabiënne
    Fae
    Qing
    Sanne
    Melissa
    Inge
    Naomi
    Marleen
    Nikki
    Sarah
    Amber
    Natascha
    Margot
    Tesla
    Daniela
    Username:
    GandalfTheSexy
    Nasir
    Ylimielisyys
    Uptown
    Canoodle
    Orvieto
    Square
    Aleatory
    BoromirOfGondor
    Assassin
    Puffin_
    Yaritza
    Bronn
    Portmanteau
    Killua
    Athelas
    Challenge:
    Wall Sit & Squat Challenge
    -
    -
    -
    Abs Challenge
    Squat & Crunch Challenge
    -
    -
    Neila Rey Workout
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    Kalenders van Blogilates/Cassey

    Usernameswijzigingen graag doorgeven!
    En willen we een whatsappgroep, Facebookchat of blijven we hier op Q in dit topic elkaar motiveren? (:



    Voorbeelden van Challenges om te doen:





    [ bericht aangepast op 14 mei 2015 - 22:15 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik werk momenteel via een work-out boek van Kayla Itsines. Zij heeft verschillende manieren en oefeningen om binnen een paar weken al verschil te zien. En het werkt goed en motiverend! Op haar site is een free download te krijgen van een deel van het boek, waarmee je al een heel stuk verder kan komen. (: Ik raad dit zeker aan om een keertje te proberen.
    Succes met de challenges!


    :)

    Wat een mooi initiatief. Ik twijfel al een tijdje of ik de 7 minute challenge zal doen, degene van de app die dan aan geeft wat je moet doen. Maar ik probeerde laatst voor de gein om een wall sit te gaan doen, maar ik denk niet dat ik 30 seconden vol hou als ik daarvoor al oefeningen heb gedaan.

    Toch wil ik het wel proberen. Dus heeft iemand al een wall sit gedaan(zag hem onder de spoiler staan)?


    Physics is awesome

    Ik begin nu al te merken hoe slecht mijn conditie is, zeg. Bij de wall sit challenge begin ik al te klagen na dertig seconden, en ik zit pas op dag drie. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    @ Athelas, goed bezig! ^^

    @ Qing, jij ook. (: Ik krijg van kanoën altijd zo'n spierpijn. Drie dagen later heb ik nog last in mijn armen. :') Morgen ga ik naast de challenges ook nog lopen en die 7mins workout doen (die app).

    @ Alvarez, bedankt voor de tip! Ik ga binnenkort zeker eens kijken. c:

    @ Quokka, ik heb die workout best lang dagelijks gedaan en het is te doen! Ik doe het altijd op muziek, zo is het voor mij makkelijker vol te houden. :3

    @ Nasir, je komt er wel! (:

    Heeft iemand hier toevallig de Strava-app? ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oke, morgen ga ik écht beginnen. Afgelopen dagen heb ik niet echt veel tijd gehad om te gaan sporten en/of challenges te doen. :c


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Zo, ik ben na een aantal dagen weer thuis, dus vandaag ga ik beginnen met de neila rey workout.
    Ik ben heel benieuwd.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    ik wil die plank challenge wel doen ^^


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ben net voor de derde keer op vijf dagen tijd gaan lopen en ben best trots op mezelf. c: Ik vrees dat ik volgende week wel geen meer tijd ga hebben. :/
    Nu nog dag vier van mijn challenges doen.

    Edit: Blijkbaar heb ik gedeeltelijk rustdag, yay. :Y)

    [ bericht aangepast op 17 mei 2015 - 19:58 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Athelas --> Adaline


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Oke ik heb dit topic aangemaakt en ben dr verder bijna niet te vinden. Mijn hoofd zit vol en ik heb veel gepland staan dus ik hoop alles dinsdag of donderdag aan te kunnen passen en de week erop zelf met challanges te kunnen beginnen.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik ben vandaag dan maar ook begonnen! Met planken en squaten (ofzo), met het planken beginnen ze echt heel laagdrempelig dus dat was makkelijk vol te houden (20 sec ofzo), maar die squats zijn best wel lastig.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik wil niemands lol verpesten maar die Challenges zijn best slecht voor je. Ik neem nou bijvoorbeeld een Squat challenge.
    Veel mensen hebben nog nooit een Squat gedaan. Een Squat is een hele moeilijke oefening waar je, als je het fout doet, veel mee kapot kan maken. Hierdoor is het belangrijk dat je weet hoe het moet, daarnaast is het ook niet slim gelijk in een maand weet ik hoeveel squats te maken als je nooit Squat, dit is heel slecht voor je lichaam. Ook omdat er bijna geen rustdagen zijn bij zulke Challenges. Je lichaam heeft namelijk na zware inspanning ongeveer een dag nodig om te herstellen. Als 30 squats maakt als je lichaam dat niet gewend is, is het helemaal niet slim om de volgende dag er nog eens 32 te doen. Hierdoor ontstaat juist overbelasting.

    Ik wil echt niet betweterig over komen wat ik hoogstwaarschijnlijk nu wel doe maar ik wil gewoon verkomen dat sommige dadelijk nare blessures oplopen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Blackthorn schreef:
    Ik wil niemands lol verpesten maar die Challenges zijn best slecht voor je. Ik neem nou bijvoorbeeld een Squat challenge.
    Veel mensen hebben nog nooit een Squat gedaan. Een Squat is een hele moeilijke oefening waar je, als je het fout doet, veel mee kapot kan maken. Hierdoor is het belangrijk dat je weet hoe het moet, daarnaast is het ook niet slim gelijk in een maand weet ik hoeveel squats te maken als je nooit Squat, dit is heel slecht voor je lichaam. Ook omdat er bijna geen rustdagen zijn bij zulke Challenges. Je lichaam heeft namelijk na zware inspanning ongeveer een dag nodig om te herstellen. Als 30 squats maakt als je lichaam dat niet gewend is, is het helemaal niet slim om de volgende dag er nog eens 32 te doen. Hierdoor ontstaat juist overbelasting.

    Ik wil echt niet betweterig over komen wat ik hoogstwaarschijnlijk nu wel doe maar ik wil gewoon verkomen dat sommige dadelijk nare blessures oplopen.


    Niet betweterig, juist fijn dat je het zegt! Zijn er wel bepaalde andere oefeningen die wel goed zijn die je kan doen, weet je dat misschien?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Niet betweterig, juist fijn dat je het zegt! Zijn er wel bepaalde andere oefeningen die wel goed zijn die je kan doen, weet je dat misschien?


    Er zijn genoeg oefeningen die je kan doen, zolang je gewoon genoeg rust neemt. Een squat is zeer zeker niet slecht maar bij de challenge doe je er zoveel achter elkaar zonder genoeg rust waardoor je gewoon de spieren overbelast. Daarnaast is het echt een moeilijke oefening om in een keer goed te doen zonder dat iemand hem uitgelegd heeft.
    Ik zie af en toe wel challenges voorbij komen met oefeningen voor verschillende spiergroepen. Dat je bijvoorbeeld de ene dag push-ups doet, de volgende dag sit-ups. Dat is ook een optie.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Blackthorn schreef:
    (...)

    Er zijn genoeg oefeningen die je kan doen, zolang je gewoon genoeg rust neemt. Een squat is zeer zeker niet slecht maar bij de challenge doe je er zoveel achter elkaar zonder genoeg rust waardoor je gewoon de spieren overbelast. Daarnaast is het echt een moeilijke oefening om in een keer goed te doen zonder dat iemand hem uitgelegd heeft.
    Ik zie af en toe wel challenges voorbij komen met oefeningen voor verschillende spiergroepen. Dat je bijvoorbeeld de ene dag push-ups doet, de volgende dag sit-ups. Dat is ook een optie.


    Maar de squat challenge in het begintopic begint echt met maar 10 squats en bouwt heel langzaam op 54. Veel beter voor je spieren, want inderdaad, gelijk beginnen met 30 is heel erg belastend voor je spieren, maar je houdt het ook niet vol omdat je er met 200 of nog wat eindigt. Doe maar eens zoveel squats achter elkaar.


    Your make-up is terrible