• In dit topic kunnen de kandidaten elkaar motiveren en tips geven tijdens het schrijven.

    Toegestaan:
    • Offtopic praten over de wedstrijd
    • Tips geven over elkaars creatie
    • Het motiveren van andere schrijvers
    • Het organiseren van kleine competities onderling om aan het aantal woorden te geraken

    Niet toegestaan:
    • Het promoten van niet deelnemende stories
    • Iemand zijn werk afkraken
    • Negatieve en uitdagende posts posten
    • Enkel 'Mijn topics' plaatsen, gelieve je reactie nuttig te houden.
    • Praten over de andere genres
    • Een nieuw topic openen indien deze vol is.

    De crew houdt dit topic niet bij, dus gelieve belangrijke vragen nog altijd aan ons door te spelen. Gelieve een bericht naar één van de crewleden die zich bezighouden met SOTY te sturen indien het topic vol is.

    Veel succes!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Pff.. Ik twijfel dus of een bepaalde plottwist niet heel cliché ofzo is, maar dan ga ik maar alle mogelijke varianten bedenken :')


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    NecklessOfHope schreef:
    Pff.. Ik twijfel dus of een bepaalde plottwist niet heel cliché ofzo is, maar dan ga ik maar alle mogelijke varianten bedenken :')


    Ik ken her, dat je denkt dat het vast iets is dat iedereen altijd al gebruikt. Als ik zo een moment heb denk ik altijd "Yolo"! Er zijn miljoenen boeken, dus wat jij doet zal altijd wel ergens terugkomen. Zolang je er je eigen draai aangeeft is niks cliche


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    NecklessOfHope schreef:
    Pff.. Ik twijfel dus of een bepaalde plottwist niet heel cliché ofzo is, maar dan ga ik maar alle mogelijke varianten bedenken :')


    Ik zou zeggen, leg het plot eens voor, maar ik neem aan dat het een beetje een verrassing moet zijn ;)


    What would Emma do?

    Naja, wat ik gewoon ga doen is alle mogelijke gebeurtenissen opschrijven, dan wegstrepen welke voor de hand liggend zijn en met de anderen kijken hoe het verhaal zich zou vorderen aan de hand daarvan c:


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ik moet zelfs nog een plot uitwerken, ik heb alleen nog maar een idee van waar het over gaat, niet echt gebeurtenissen of zo. Ik heb nu vooral gewerkt aan de personages.


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    Ik moet zelfs nog een plot uitwerken, ik heb alleen nog maar een idee van waar het over gaat, niet echt gebeurtenissen of zo. Ik heb nu vooral gewerkt aan de personages.


    Ik heb heel mijn plot al uitgewerkt hehehehehe


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Hoe zal ik mijn jongenshoofdpersoon noemen?
    Sung, Shin, of Soo?

    lekker veel variatie, die koreaanse namen


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Beetleblade schreef:
    Hoe zal ik mijn jongenshoofdpersoon noemen?
    Sung, Shin, of Soo?

    lekker veel variatie, die koreaanse namen


    Ik heb gekeken naar betekenissen en dan de meest passende genomen ;)
    Christopher: de drager van een last. Best wel passend voor een seriemoordenaar


    What would Emma do?

    Ik heb het plot "uitgeschreven". Tot op zekere hoogte, want ik weet slechts waar het verhaal heen gaat en wat er grofweg in mijn drie akten gaat gebeuren. Ik weet van mezelf dat ik het niet meer interessant vindt om te schrijven als ik alles al weet. Mijn einde veranderd nooit, maar wat er tussenin gebeurt en wat voor mensen erbij komen wel...
    Het is net wat je zelf het fijnst vind, denk ik.

    Wat namen betreft, ik kijk nooit naar de betekenis. Ik moet namen mooi vinden als hoe ze geschreven zijn en hoe ze klinken. Dat 'Filia' toevallig 'dochter' betekent in het latijn en dat dat best een diepere laag toe zou kunnen voegen, was voor mij ook een verassing ^^

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 21:24 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Ik heb vandaag een prikboard aangeschaft. Voor dit verhaal moet ik zoveel storyboarden, onthouden, tekenen ect. dat de aantekeningen gedeelte in de story niet meer voldoende is :P
    Mn karakters beginnen nu al te leven.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Donar schreef:
    Ik heb vandaag een prikboard aangeschaft. Voor dit verhaal moet ik zoveel storyboarden, onthouden, tekenen ect. dat de aantekeningen gedeelte in de story niet meer voldoende is :P
    Mn karakters beginnen nu al te leven.


    Ik heb hetzelfde gevoel. Ik vind het wel eens leuk, want tot nu toe had ik het nog nooit op deze manier gedaan. Het zijn al bijna echte personen :)


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    (...)

    Ik heb hetzelfde gevoel. Ik vind het wel eens leuk, want tot nu toe had ik het nog nooit op deze manier gedaan. Het zijn al bijna echte personen :)
    Ik zit nu best wel met wat ga ik wel vertellen en wat niet. Sommige backgrounds zijn best... sick


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Donar schreef:
    (...)Ik zit nu best wel met wat ga ik wel vertellen en wat niet. Sommige backgrounds zijn best... sick


    Ik heb ergens wel een beetje hetzelfde probleem; ook omdat in mijn verhaal niemand wil beledigen, maar het wel gebeurt is :') Dan ga ik altijd voor: drie keer een korte nieuwe hint geven, dan vullen de lezers het zelf in. Niet iedereen hoeft alles te weten, alleen misschien genoeg om het personage te begrijpen


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Donar schreef:
    Ik heb vandaag een prikboard aangeschaft. Voor dit verhaal moet ik zoveel storyboarden, onthouden, tekenen ect. dat de aantekeningen gedeelte in de story niet meer voldoende is :P
    Mn karakters beginnen nu al te leven.


    Ik gebruik gewoon een map op Google Drive.


    Your make-up is terrible

    Ik heb hem Soo gedoopt, maar hebben jullie tips over hoe je een nieuw karakter introduceert in je story?


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein