• In dit topic kunnen de kandidaten elkaar motiveren en tips geven tijdens het schrijven.

    Toegestaan:
    • Offtopic praten over de wedstrijd
    • Tips geven over elkaars creatie
    • Het motiveren van andere schrijvers
    • Het organiseren van kleine competities onderling om aan het aantal woorden te geraken

    Niet toegestaan:
    • Het promoten van niet deelnemende stories
    • Iemand zijn werk afkraken
    • Negatieve en uitdagende posts posten
    • Enkel 'Mijn topics' plaatsen, gelieve je reactie nuttig te houden.
    • Praten over de andere genres
    • Een nieuw topic openen indien deze vol is.

    De crew houdt dit topic niet bij, dus gelieve belangrijke vragen nog altijd aan ons door te spelen. Gelieve een bericht naar één van de crewleden die zich bezighouden met SOTY te sturen indien het topic vol is.

    Veel succes!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Dat klinkt heel interessant!

    Ik heb weinig zin om in clichés te schrijven, maar het is wel weer het enige dat in me opkomt.


    Your make-up is terrible

    Omg. Ik heb een idee. 0.0


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik heb heel erg zin om mee te doen, maar ik denk dat ik er ook vrede mee zou hebben als ik tot dat handjevol enthousiaste deelnemers behoor dat rond februari al de handdoek in de ring gooit. :') Als ik met een goed idee kom, ga ik ervoor. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ben ik de enige die zo over die genre's struikelt? D: Het is helemaal niet goed uitgewerkt en zo vreemd gedaan.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ben ik de enige die zo over die genre's struikelt? D: Het is helemaal niet goed uitgewerkt en zo vreemd gedaan.


    *steekt hand op*


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Assassin schreef:
    Ben ik de enige die zo over die genre's struikelt? D: Het is helemaal niet goed uitgewerkt en zo vreemd gedaan.

    Er staat nog geen letter in mijn Word documentje, maar ik heb nu al het gevoel dat ik buiten de lijntjes aan het kleuren ben, om het zo maar te noemen. Op Wikipedia staat zelfs letterlijk dat puur komische literatuur niet bestaat. Huh? Als er al lijntjes waren, zijn ze nu even wazig als die in dat belachelijke lied van Robin Thicke.

    Met misdaad heb ik het ook wel een beetje, inderdaad. Het mag dus geen thriller zijn, maar het moet wel over misdaad gaan. Heel veel detectives zijn toch eigenlijk ook thrillers, of ben ik nou gek? Ik hoor constant dingen van Simone van der Vlugt en haar thrillers, maar daar zitten ook wat detectives tussen. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Er staat nog geen letter in mijn Word documentje, maar ik heb nu al het gevoel dat ik buiten de lijntjes aan het kleuren ben, om het zo maar te noemen. Op Wikipedia staat zelfs letterlijk dat puur komische literatuur niet bestaat. Huh? Als er al lijntjes waren, zijn ze nu even wazig als die in dat belachelijke lied van Robin Thicke.

    Met misdaad heb ik het ook wel een beetje, inderdaad. Het mag dus geen thriller zijn, maar het moet wel over misdaad gaan. Heel veel detectives zijn toch eigenlijk ook thrillers, of ben ik nou gek? Ik hoor constant dingen van Simone van der Vlugt en haar thrillers, maar daar zitten ook wat detectives tussen. :x


    Komedie is ook geen echt genre, vooral omdat humor zo relatief is (zeker op papier).

    Ja, het is ook een heel overlappend gedoe en supermoeilijk allemaal, waardoor ik niet snap dat ze dingen uit gaan sluiten. D: Ik snap ook wel dat het niet leuk is om hetzelfde te hebben als vorig jaar, maar dan hadden ze een ander genre moeten kiezen.


    Your make-up is terrible

    Wiarda schreef:
    (...)
    Er staat nog geen letter in mijn Word documentje, maar ik heb nu al het gevoel dat ik buiten de lijntjes aan het kleuren ben, om het zo maar te noemen. Op Wikipedia staat zelfs letterlijk dat puur komische literatuur niet bestaat. Huh? Als er al lijntjes waren, zijn ze nu even wazig als die in dat belachelijke lied van Robin Thicke.

    Met misdaad heb ik het ook wel een beetje, inderdaad. Het mag dus geen thriller zijn, maar het moet wel over misdaad gaan. Heel veel detectives zijn toch eigenlijk ook thrillers, of ben ik nou gek? Ik hoor constant dingen van Simone van der Vlugt en haar thrillers, maar daar zitten ook wat detectives tussen. :x


    Ik had ook op Goodreads gecheckd voor komedie, maar de boeken daar waren voornamelijk van die moppenachtige boeken, en bij de boeken die wel een verhaallijn hadden, was komedie niet het hoofdgenre.

    En dat van thriller en detective is inderdaad ook vaag, en de overlappingen tussen die twee zijn best groot. Zowat het enige, grote verschil is dat een detective zowat altijd uit de point of view van de detective geschreven wordt. Als thriller niet mag kunnen ze beter doen wat Nikki zei en enkel detective doen, maar dan schrijven zich denk ik net echt mensen in voor dat genre.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 0:35 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ailine schreef:
    (...)

    Ik had ook op Goodreads gecheckd voor komedie, maar de boeken daar waren voornamelijk van die moppenachtige boeken, en bij de boeken die wel een verhaallijn hadden, was komedie niet het hoofdgenre.

    En dat van thriller en detective is inderdaad ook vaag, en de overlappingen tussen die twee zijn best groot. Zowat het enige, grote verschil is dat een detective zowat altijd uit de point of view van de detective geschreven wordt. Als thriller niet mag kunnen ze beter doen wat Nikki zei en enkel detective doen, maar dan schrijven zich denk ik net echt mensen in voor dat genre.



    Ik ben het met jullie allemaal eens, godzijdank is avontuur wel redelijk duidelijk.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Iedereen gaat volgens mij voor avontuur, waardoor ik als opperhipster - eigenlijk niet, maar ik houd er niet van om de rest te volgen :') - misdaad of komedie wil doen. Maar ik heb uit een Engelse klassieker wel een mooi idee gehaald, denk ik


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ik struikel ook over de genres en de formulering, hoor. Het is best bewerkelijk allemaal, dus "buiten de lijntjes kleuren" doet iedereen wel denk ik...


    For those I love, I will sacrifice

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik heb nog totaaaal geen idee, haha.


    Succes! Mijn idee kwam echt zomaar ineens, terwijl ik in 2014 echt nooit iets leuks kon bedenken.
    Mijn idee: (voor avontuur)
    Geboren in het gezin van een circusdirecteur, reist X* al haar hele leven rond. Ze is onderdeel van de dagelijkse show en helpt daarnaast ook nog mee in de verzorging van de dieren. Het is een hectisch leven, maar voor X is het voornamelijk genieten. Ze doet al sinds haar tiende levensjaar mee aan het acrobatische onderdeel van de show en wil zich nog verder gaan verdiepen in andere acts.
    Als het circus op een dag verwikkeld raakt in een ware oorlog, is het aan X en haar wel heel bijzondere vriend om alles wat is overgebleven van het circus te redden.

    *Heb nog geen naam bedacht (;

    ik heb een idee :)

    Dae, een zeventienjarig meisje dat in Noord-Korea woont. Dae en haar familie zijn Christen, en dat betekent dat ze niet worden geaccepteerd door de Noord-Koreaanse autoriteiten.
    Wanneer Dae’s familie word opgepakt voor verraad, weet ze te vluchten. Tijdens haar vlucht ontdekt Dae steeds meer over haar verleden en vind ze schokkende geheimen over Noord-Korea zelf.


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Ik vind het wel jammer dat dit jaar er eigenlijk 1 heel "geliefd" thema is en dat juist nu wel een winnaar per genre is


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    NecklessOfHope schreef:
    Ik vind het wel jammer dat dit jaar er eigenlijk 1 heel "geliefd" thema is en dat juist nu wel een winnaar per genre is


    ben ik het mee eens, gewoon alles in een die hap


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein