• In dit topic kunnen de kandidaten elkaar motiveren en tips geven tijdens het schrijven.

    Toegestaan:
    • Offtopic praten over de wedstrijd
    • Tips geven over elkaars creatie
    • Het motiveren van andere schrijvers
    • Het organiseren van kleine competities onderling om aan het aantal woorden te geraken

    Niet toegestaan:
    • Het promoten van niet deelnemende stories
    • Iemand zijn werk afkraken
    • Negatieve en uitdagende posts posten
    • Enkel 'Mijn topics' plaatsen, gelieve je reactie nuttig te houden.
    • Praten over de andere genres
    • Een nieuw topic openen indien deze vol is.

    De crew houdt dit topic niet bij, dus gelieve belangrijke vragen nog altijd aan ons door te spelen. Gelieve een bericht naar één van de crewleden die zich bezighouden met SOTY te sturen indien het topic vol is.

    Veel succes!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    NecklessOfHope schreef:
    (...)

    Jawel, maar lang niet zo goed als de ideeën hier c:
    Het schrijven stel ik echter nog uit om mezelf gelegenheid te geven het verhaal verder uit te diepen


    Nou, ik ben ook erg onzeker over mijn verhaal, hoor. D:


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Nou, ik ben ook erg onzeker over mijn verhaal, hoor. D:


    Mooizo, dan ben ik in ieder geval niet de enige :')


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Assassin schreef:
    (...)

    Nou, ik ben ook erg onzeker over mijn verhaal, hoor. D:


    Iedereen denk ik wel :'D


    What would Emma do?

    En ik suck ook nog eens in een flaptekst bedenken, haha.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    En ik suck ook nog eens in een flaptekst bedenken, haha.


    Als je wilt, kan ik wel helpen c:


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    NecklessOfHope schreef:
    (...)

    Als je wilt, kan ik wel helpen c:


    Als je wilt! Ik heb nu dit, maar ik vind het echt slecht, haha.

    Er bestaat een sleutel die de mogelijkheid geeft om de tijd terug te draaien met behulp van een Tijdmachine. Hiermee kunnen vele vreselijke historisch gebeurtenissen terug gedraaid worden. In het naoorlogse Nieuw-Amerika Rory is de Wachter van deze sleutel, maar komt daar pas achter op haar 18de verjaardag. De wereld ligt in puin, de mensheid is gehalveerd en nu heeft zij de mogelijkheid om dit ongedaan te maken. Ze kan alles terug draaien, maar hiermee maakt ze haar eigen leven ook ongedaan, inclusief alles wat ze opgebouwd heeft en dat blijkt haar ook wel dierbaar te zijn. Kan ze deze keuze wel maken?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Als je wilt! Ik heb nu dit, maar ik vind het echt slecht, haha.

    Er bestaat een sleutel die de mogelijkheid geeft om de tijd terug te draaien met behulp van een Tijdmachine. Hiermee kunnen vele vreselijke historisch gebeurtenissen terug gedraaid worden. In het naoorlogse Nieuw-Amerika Rory is de Wachter van deze sleutel, maar komt daar pas achter op haar 18de verjaardag. De wereld ligt in puin, de mensheid is gehalveerd en nu heeft zij de mogelijkheid om dit ongedaan te maken. Ze kan alles terug draaien, maar hiermee maakt ze haar eigen leven ook ongedaan, inclusief alles wat ze opgebouwd heeft en dat blijkt haar ook wel dierbaar te zijn. Kan ze deze keuze wel maken?


    Dat is een heel interessant verhaal!


    What would Emma do?

    Assassin schreef:
    (...)

    Als je wilt! Ik heb nu dit, maar ik vind het echt slecht, haha.

    Er bestaat een sleutel die de mogelijkheid geeft om de tijd terug te draaien met behulp van een Tijdmachine. Hiermee kunnen vele vreselijke historisch gebeurtenissen terug gedraaid worden. In het naoorlogse Nieuw-Amerika Rory is de Wachter van deze sleutel, maar komt daar pas achter op haar 18de verjaardag. De wereld ligt in puin, de mensheid is gehalveerd en nu heeft zij de mogelijkheid om dit ongedaan te maken. Ze kan alles terug draaien, maar hiermee maakt ze haar eigen leven ook ongedaan, inclusief alles wat ze opgebouwd heeft en dat blijkt haar ook wel dierbaar te zijn. Kan ze deze keuze wel maken?


    Hmmm.. Ik zou de intro zelf wat anders doen, misschien zo:
    In het naoorlogde Nieuw-Amerika, bestaat er een sleutel die de mogelijkheid geeft om de tijd terug te draaien met behulp van een Tijdmachine.

    Ik heb altijd geleerd: begin met een situatieschets (dus eventueel wanneer het zich afspeelt), dan de introductie van de hoofdpersoon en zijn/haar struggles door het verhaal heen. Misschien helpt dat?
    Maar het is in principe hartstikke goed!


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Wat vinden jullie hiervan?



    Europa, 2113. Decennia geleden heeft de VN alle politiek ter wereld overgenomen en de wereld is gaan functioneren als één land. Het idee hierachter was dat samen meer bereikt kon worden dan alleen. Dat die theorie juist was, bleek wel toen de ene na de andere ontdekking werd gedaan. Onder andere die van de zogeheten ‘misdaadgenen’ – een verzamelnaam voor alle stukjes DNA die bepalen hoeveel aanleg een persoon heeft om het criminele pad op te stappen.
    Omdat er behoefte was aan een communicatiemiddel wat iedereen met elkaar verbond zodat er meer onderzoek gedaan kon worden, stond er een afsplitsing van Google op: Link Company, dat infiltreerde in het bestuur. Doormiddel van de zogeheten Links, kleine apparaatjes geïntegreerd in de hersenen van een persoon, heeft elke burger een eigen computer in het hoofd en kan iedereen van over de hele wereld constant met elkaar in contact komen. Het sociale leven van de mensheid is verplaatst van de straten naar de hersenen. De global village werd een feit.

    De achttienjarige Filia Maia Course-Mayer is de tweede dochter van een van de belangrijkste zakenvrouwen ter wereld en een filosoof die zo zijn twijfels heeft bij de ethische kant van het werk van zijn echtgenote. Waar dit stel mensen op het eerste oog in perfecte harmonie samenleven, is het gezin in werkelijkheid behoorlijk verknipt.
    Filia valt behoorlijk buiten de boot in veel verschillende situaties en voelt zich steeds meer naar de achtergrond gedrukt worden. Dagelijkse ruzies en opgekropte wrok zorgen voor veel wrijving tussen haar en haar ouders.
    Dan is daar de druppel die de emmer doet overlopen en de tweede dochter ontploft.

    Filia neemt je mee op een reis door het verleden van de persoon die de toekomst kan veranderen. De route kronkelt langs de meest onwaarschijnlijke ideeën en personen en de tocht heeft slechts één doel: revolutie.



    Ik ben vooral onzeker over de samenvatting. Is hij niet te flauw/ingewikkeld/nietszeggend?

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 15:47 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Syeira schreef:
    Wat vinden jullie hiervan?

    (...)

    Ik ben vooral onzeker over de samenvatting. Is hij niet te flauw/ingewikkeld/nietszeggend?


    ten eerste, die cover is echt wauw!
    Ten tweede, dat verhaal is echt zo goed bedacht, en ik vind de beschrijving echt heel netjes.
    Ten derde, volgens mij maakt niemand meer echt een kans wanneer jij gaat schrijven, Dwalend door de nacht was ook al zo zo zo goed!
    maar, is dit niet meer sic-fi ipv avontuur?


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Syeira schreef:
    Wat vinden jullie hiervan?

    (...)

    Ik ben vooral onzeker over de samenvatting. Is hij niet te flauw/ingewikkeld/nietszeggend?


    Ik vind alleen het laatste gedeelte een beetje onduidelijk, de uitleg over de situatie is verder superduidelijk, maar waar het verhaal nu over gaat? Daar heb ik nog geen idee van.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik vind alleen het laatste gedeelte een beetje onduidelijk, de uitleg over de situatie is verder superduidelijk, maar waar het verhaal nu over gaat? Daar heb ik nog geen idee van.


    Hier ben ik het mee eens


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    @Beetleblade: ahw, dankje voor de complimenten :$. In principe is het pittig was sciencefiction, maar dat is de setting. Het plot, waar het verhaal uiteindelijk over gaat, is avontuur - hoewel het wel een beetje langzaam op gang komt.

    @Assassin: dat dacht ik al. Ik ben alleen bang dat als ik er meer bij zet, ik het halve plot verraad. Bedankt voor de feedback, ik ga kijken of ik dat laatste stuk wat duidelijker neer kan zetten.

    Edit: het laatste stuk heb ik veranderd in

    Dan is daar de druppel die de emmer doet overlopen en de tweede dochter laat huis en haard achter haar en sluit zich aan bij een beweging die strijdt tegen de Links. Dat dit betekent dat ze haar moeder letterlijk en figuurlijk de rug toe keert lijkt haar niet veel te schelen, maar heeft grootse gevolgen voor de gebeurtenissen die volgen.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 16:15 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Pff, waarom zijn die eerste hoofdstukken toch zo moeilijk? :'D


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    Pff, waarom zijn die eerste hoofdstukken toch zo moeilijk? :'D


    Dit


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein