• Deze roleplaygame was al eerder actief, maar is dood gevallen. Hierbij open ik hem opnieuw!


    Het is het zesde jaar voor sommige kinderen op Hogwarts, Beauxbatons en Durmstrang. Sommige leerlingen van Beauxbantos en Durmstrang worden overgeplaatst naar Hogwarts om daar hun laatste twee jaar af te maken. De nieuwe leerlingen zijn onder de indruk van hoe alles op Hogwarts er aan toe gaat. Alle voorheen gaande vrienden van de oud-leerlingen van Beauxbatons en Durmstrang worden gesplitst in andere afdelingen. Echt hierdoor,voelen ze zich niet erg thuis op Hogwarts.


    Leerlingen van Hogwarts:
    - Lauren Tania Sharrow ~ Ravenclaw ~ Minewt
    - Indiana Kiandria Falon ~ Slytherin ~ EdwardSheeran
    - Jongen ~ Ravenclaw ~ Luke_Pinguin
    - Nathan Dylan Belladonna ~ Gryffindor ~ Minewt
    - Rose Black ~ Slytherin ~ Patholoog
    - Lily Anna Hale ~ Slytherin ~ Verityy
    - Meisje ~ Slytherin ~ Alastor
    - Sunset Eguerre ~ Gryffindor ~ Newt_Runner
    - Tom Writer ~ Ravenclaw ~ Ganna
    - Christian Alaric Westfield ~ Gryffindor ~ Verityy

    Leerlingen van Beauxbantos:
    - June Mercendes ~ Hufflepuff ~ Vivir
    - Aemilia Mae Decroix ~ Gryffindor ~ Piaffe
    - Shaylene Gabrielle Devien ~ Ravenclaw ~ Rosea
    - Amelie Maurelle Leroy ~ Gryffindor ~ Verityy
    - Meisje ~ Luke_Pinguin

    Leerlingen van Durmstrang:
    - Sebastian Olivier Bloom ~ Hufflepuff ~ Lost_Voice
    - Ivar Morten Walberg ~ Ravenclaw ~ Enchanter
    - Marcus Malthes Karkanov ~ Slytherin ~Walkers
    - Minho Orlando Kueane ~ Hufflepuff ~ Minewt
    - Charles Vjazemski ~ Gryffindor ~ Vivir

    -Gebasseert op de Harry Potter boeken.
    - Je mag maximaal 3 karakters.
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b. Evenals afdelingen.
    - Er is geen woordenlimiet, maar geen oneliners.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUWN karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Alleen ik open nieuwe topics. Tenzij ik iemand aanwijs!


    Het begin:

    Het is de week voor de Kerstvakantie en gisteravond zijn de tien nieuwe leerlingen aangekomen. Gisteren zijn ze ook ingedeeld tijdens het avondmaal. Vandaag, maandag 15 december, zullen zij voor het eerst deelnemen in de lessen aan Hogwarts School for Witchcraft and Wizardry. Ieder jaar heeft met alle houses lessen. Voor iedereen zou het een andere dag zijn. Want, hoe zijn de leerlingen van Hogwarts? Hoe zijn de leerlingen van Beauxbatons of Durmstrang? Deze vragen spoken door de leerlingen hun hoofden.
    Het is O8.OO en iedereen zou in de Great Hall moeten zijn voor het ontbijt. Om O9.OO zullen de lessen van start gaan voor de zesde jaars, want de zevende jaars hebben daar een tussenuur. Zullen zij ook al in de Great Hall zijn, of maken ze zich nu pas klaar?
    Dat is aan de leerlingen. Veel plezier op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry!


    Het rooster:


    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 15:01 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Christian Alaric Westfield
    "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"



    "Ja, ik ook" glimlacht ze, ondertussen staan de twee andere Franse meisjes op om hun rooster te vragen. Niet veel later komen ze terug met meerdere pakketjes in hun armen. Shay krijgt een van de pakketjes waarop haar naam geschreven staat.
    "Dus, wie geeft Transfiguration? En hoe is die?" zegt ze nadat ze even op het rooster heeft gekeken. Ik doe mijn mond open om te antwoorden maar dan vang ik een deel van het gesprek van de andere mensen aan tafel op.
    "En ik denk niet dat June, Amelie en Shay behoefte hebben om hun haar ook te gaan verven" zegt de stem van Aemilia.
    "Hoe zou je me dat dan willen laten merken? Ik heb het namelijk nog niet helemaal door" zegt Charlie vervolgens.
    "Weet je, ik zou mijn haar best wel blauw willen verven. Maar niet permanent; misschien een dag ofzo" zegt Shay.
    "Dat zal je wel goed staan" glimlach ik naar haar.
    "Trouwens, waar is June?" ik besef dat June de andere vriendin is van Shay, Aemilia en Amelie.


    -

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Hoe zou je me dat dan willen laten merken? Ik heb het namelijk nog niet helemaal door." Zegt Charlie. Ik schud lichtjes met mijn hoofd en lach. Ik kijk weer omhoog door een paar haren voor mijn gezicht en kijk hem met mengeling van uitdaging en flirt aan. Hij moest eens weten op wat voor een manieren ik het allemaal zou kunnen laten merken. "Weetje, ik zou mijn haar best wel blauw willen verven. Maar niet permanent; misschien een dag ofzo, Trouwens, waar is June?" vraagt Shay. "Geen idee, eigenlijk, Hufflepuff tafel?" opper ik. Ik heb June vandaag nog niet gezien, het is nou ook niet zo dat June een heel erg opvallen iemand is maar dan nog. Mijn blik verplaats ik van Shay, weer terug naar Charlie. Ik grijns en een speelse ondeugendheid is niet te missen in mijn gezicht. "Als je het echt wil weten zou ik je aanraden om mij mijn gang te laten gaan en me niet te veel tegenwerken. Ik zal het wel laten zien."


    take me back to the basics and the simple life


    Charles "Charlie" Vjazemski


    "Weetje, ik zou mijn haar best wel blauw willen verven. Maar niet permanent; misschien een dag ofzo, Trouwens, waar is June?" Hoor ik Shay vragen.
    "Blauw haar zal je leuk staan. Ik heb al weer eens iemand op een goed idee gebracht." Zeg ik tegen haar.
    "Geen idee, eigenlijk, Hufflepuff tafel?" Zegt Aemilia. O ja, die vierde vriendin. Die is blijkbaar een Huffelpuf. Dat maakt het twee Gryffindors, één Ravenclaw en één Huffelpuf. Blijkbaar zijn die net zo leuk verdeeld als ik en mijn vrienden. Lang leve de afdelingen van Hogwarts. Ik haat ze nu al enorm. Na dat te hebben gezegd richt Aemilia zich weer op mij.
    "Als je het echt wil weten zou ik je aanraden om mij mijn gang te laten gaan en me niet te veel tegenwerken. Ik zal het wel laten zien." Ik lach even naar haar, vooral als ze weer haar flirtirige gezicht trekt. '
    "In dat geval zal ik wachten tot het me duidelijk maakt, ik ben er alvast benieuwd naar."


    She was always looking for more..

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    'Blauw haar zal je leuk staan. Ik heb al weer eens iemand op een goed idee gebracht,' zegt Charlie. Ik glimlach als bedankje, ik ben er nog niet over uit of Charlie nou gewoon aardig is of een enorme flirt machine. Ik denk toch het eerste, geen idee waarom. Hij lijkt me gewoon aardig.
    'Geen idee, eigenlijk, Hufflepuff tafel?' zegt Mae. Nou ja, we zullen haar zo in de les wel zien.
    'Maar vertel eens,' richt ik me weer tot Christian. 'Hoe zit het nou met die leraren?'


    “A queen will always turn pain into power.”

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    Hij lacht even naar me, "In dat geval zal ik wachten tot het me duidelijk maakt, ik ben er alvast benieuwd naar." voegt hij toe. "Wees dat maar. Je mag op Beauxbatons rond vragen of het het waard is, en geloof me, je zal alleen maar enthousiaste 'ja's te horen krijgen." grijns ik en ik glimlach naar hem. Hij ziet er serieus uit als een teddybeer. Met die krullen en het lichte stoppelbaardje. Ik heb de pakkertjes nog steeds in mijn hand en zwaai er een beetje mee. Rusteloos hou ik ze vast. Ik heb echt geen idee waar June is, nog minder waar die jongens van Durmstrang zijn. Ik bijt op de binnenkant van mijn wang en blijf rond kijken. Maar toch zie ik ze nog steeds niet.


    take me back to the basics and the simple life

    Amelie Maurelle Leroy.
    "I'm falling apart, and I can feel every little piece hitting the ground, and it's killing me"



    "Aemilia en Amelie, van Beauxbatons, was het niet?" vraagt de vrouw nadat ze ons even heeft bestudeerd.
    "Hier staat alle informatie in over de lokalen, de vakken, en je rooster, en natuurlijk over de afdelingen en een kleine gang van zaken" ze zwaait even met haar toverstok. Ze geeft ons een aantal kleine pakketjes met een aantal namen erop.
    "Als jullie zo vriendelijk zouden zijn om dit ook aan de jongens van Durmstrang en de andere meiden van Beauxbatons te geven. Ik verwacht jullie om negen uur in jullie les. Veel succes" ik knik kort en samen lopen we terug naar de tafel van Gryffindor. Mae laat het pakketje van Charlie gelijk voor zijn neus vallen. Ook geeft ze er een aan Shay.
    "Bedankt" zegt Charlie.
    "Het zal dan ook wel een grote moeite zijn om iemands pakketje gewoon even netjes met de hand over te geven" grijnst hij. Mae rolt met haar ogen.
    "Ik dacht je er onderhand al wel achter was dat ik niet van het 'netjes en liefjes' ben? Of was dat niet duidelijk genoeg. Ik wil je het wel laten merken" lacht ze.
    "Trouwens, hebben jullie dit voor alle nieuwe leerlingen? Misschien moeten we er dan even een paar opzoeken?" dat is inderdaad een goed idee, alleen is er een probleem, ik heb geen idee waar de rest is.
    "Met hoeveel zijn jullie eigenlijk van Beauxbatons gekomen? En hebben die ook van dat leuke gekleurde haar? Paars, rood, groen of blauw misschien? En zijn jullie ook zo verdeeld over de afdelingen dat je eigenlijk geen van je vriendinnen meer hebt? Want dan kan ieder van jullie een andere kleur haar nemen. Dan moet Amelie eigenlijk rood nemen en Shay blauw. Begrijp me niet verkeerd maar ik denk niet dat rood het echt gaat worden bij jouw Aemilia. Dat roze staat je een stuk schattiger" ik lach verbaasd bij het feit dat ik rood haar moet nemen, dat zal me absoluut niet staan. Ik heb niet de huidskleur die bij andere kleuren haar past.
    "Dankje, en nee, we zijn gewoon nog steeds vriendinnen, ondanks die stomme afdelingen" als die afdelingen er niet waren dan zaten we nu gewoon bij elkaar en hoefde June ook niet ergens ver aan een andere tafel te ontbijten.
    "We zijn hier met zijn vieren gekomen. En ik denk niet dat June, Amelie en Shay behoefte hebben om hun haar ook te gaan verven" Mae is eigenlijk degene van ons die de meest impulsieve beslissingen maakt. Shay, June en ik denken er altijd wat langer over na.
    "Hoe zou je me dat dan willen laten merken? Ik heb het namelijk nog niet helemaal door" zegt Charlie tegen Mae.
    "Weet je, ik zou mijn haar best wel blauw willen verven. Maar niet permanent; misschien een dag ofzo" zegt Shay.
    "Trouwens, waar is June?" voegt ze eraan toe.
    "Geen idee, eigenlijk, Hufflepuff tafel?" gokt Mae.
    "Ja, ik denk dat ze inderdaad aan de Hufflepuff tafel zit. Of ze is hem gesmeerd maar dat had ze wel aan ons laten merken denk ik" lach ik.
    "Als je het echt wil weten zou ik je aanraden om mij mijn gang te laten gaan en me niet te veel tegenwerken. Ik zal het wel laten zien" zegt ze weer tegen Charlie.
    "Maar vertel eens; Hoe zit het nou met die leraren?" vraagt Shay aan Christian.
    "Ja, dat wil ik ook wel weten. Zijn ze een beetje aardig enzo?"


    -


    Charles "Charlie" Vjazemski


    Shay glimlacht naar me naar mijn opmerking, maar zegt er verder niets over. Ik kijk van Shay weer terug naar Aemilia zodra zij, verrasend genoeg, alweer begint te praten.
    "Wees dat maar. Je mag op Beauxbatons rond vragen of het het waard is, en geloof me, je zal alleen maar enthousiaste 'ja's te horen krijgen." Zegt Aemilia.
    "Geloof me maar dat ik het pas geloof zodra ik het zie. Anderen hebben geen invloed op mijn mening." Zeg ik haar dan. Deels omdat het de waarheid is en deels om iets te zeggen te hebben op haar woorden en die tegen te zitten. "Tot nu toe ben ik totaal niet overtuigd. Je naam helpt trouwens ook niet erg goed mee. Ae-mi-li-a." Die naam spreek ik erg langzaam uit. "Hij klinkt leuk, maar ik weet niet precies of die defenitie van 'leuk' de defenitie is die jij wilt."


    She was always looking for more..

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Geloof me maar dat ik het pas geloof zodra ik het zie. Anderen hebben geen invloed op mijn mening." Zeg ik haar dan. Deels omdat het de waarheid is en deels om iets te zeggen te hebben op haar woorden en die tegen te zitten. "Tot nu toe ben ik totaal niet overtuigd. Je naam helpt trouwens ook niet erg goed mee. Ae-mi-li-a." Mijn naam spreekt hij langzaam uit, klemtonen leggend op elk deel. "Hij klinkt leuk, maar ik weet niet precies of die definitie van 'leuk' de definitie is die jij wilt." Ik rol met mijn ogen. "Hoe je bek maar over mijn naam. Ik mag mijn naam toch al niet. Noem me liever gewoon Decroix." zeg ik hem. Ik trek mijn wenkbrauwen en beetje op en kijk hem afwachtend aan.

    [ bericht aangepast op 10 dec 2014 - 17:18 ]


    take me back to the basics and the simple life


    Charles "Charlie" Vjazemski


    "Hoe je bek maar over mijn naam. Ik mag mijn naam toch al niet. Noem me liever gewoon Decroix." Ik weet niet precies waarom, maar daar moet ik ergens wel om lachen. Door haar zin besluit ik dan ook gelijk haar nooit van mijn leven Decroix te gaan noemen.
    "Je denkt toch niet dat ik je bij je achternaam ga noemen. Dat klinkt naar mijn mening veel te beleefd en jij had volgens mij net besloten mij duidelijk te gaan maken dat je niet netjes was. In dat geval lijkt dit me geen al te best begin." Geef ik als antwoord met een klein glimlachje.


    She was always looking for more..

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Je denkt toch niet dat ik je bij je achternaam ga noemen. Dat klinkt naar mijn mening veel te beleefd en jij had volgens mij net besloten mij duidelijk te gaan maken dat je niet netjes was. In dat geval lijkt dit me geen al te best begin." Antwoordt hij met een klein glimlachje. Ik rol met mijn ogen en leg de pakketjes met papier neer op de tafel. Mijn handen zet ik in mijn zij en ik kijk hem recht in zijn ogen aan. Kort maak ik een nepglimlachje, overdreven, en meteen is het nepglimlachje weer weg. "Listen. I Don't care. Noem me gewoon niet Aemilia, oke." mijn stem klinkt niet heel vrolijk maar van binnen geniet ik. "En nee, ik hou niet van beleefdheid. Maar bij je achternaam genoemd worden creëert over het algemeen aanzien, en aangezien mijn voornaam nogal kut is. Noem me asjeblieft gewoon niet bij mijn voornaam."


    take me back to the basics and the simple life


    Charles "Charlie" Vjazemski


    "Listen. I Don't care. Noem me gewoon niet Aemilia, oke." Nee, dat is niet oké, denk ik in mijn hoofd zonder de woorden uit te spreken. Ze kan het me duizenden keren zeggen, maar ik zag haar nooit anders gaan noemen dan Aemilia. Zodra ik eenmaal begonnen ben met iets als dit zal ik niet snel opgeven. Zij zal niet winnen als ik haar Aemilia blijf noemen. Dat en ik vindt het zelf best een mooie naam voor een meisje. Ik snap niet waarom zij het niets vindt, of misschien juist toch wel als ik uit haar oogpunt bekijk. "En nee, ik hou niet van beleefdheid. Maar bij je achternaam genoemd worden creëert over het algemeen aanzien, en aangezien mijn voornaam nogal kut is. Noem me asjeblieft gewoon niet bij mijn voornaam." Nu komt er zelfs al alstjeblieft bij kijken. Dat klinkt me wel goed in de oren, al weet ik dat ze niet snel zal gaan opgeven.
    "Weet je dat hoe meer jij erop aandringt, hoe beter ik achter mijn beslissing ga staan om jouw voor je hele leven lang Aemilia te gaan noemen?" Zeg ik haar weer met een lichtelijk geamuseerde ondertoon in mijn stem.


    She was always looking for more..

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Weet je dat hoe meer jij erop aandringt, hoe beter ik achter mijn beslissing ga staan om jouw voor je hele leven lang Aemilia te gaan noemen?" zegt hij geamuseerd. Ik slaak een klein zuchtje. Opgeven doe ik niet, en dat zal ik ook nu dan niet doen. Ik rol nogmaals met mijn ogen, wetend dat als ik nu verder er op in ga, dat het een oneindige discussie word. En ik houd niet van oneindige discussies. Mijn handen laat ik zakken en ik ril een beetje. Misschien had ik toch maar iets meer aan moeten doen. Ik heb nu ook geen jasje, of op zijn minst een panty aan. En het is hartje december.


    take me back to the basics and the simple life


    Charles "Charlie" Vjazemski


    Ik zie toe hoe Aemilia met haar ogen rolt en ik glimlach nog steeds. Nog meer als ik merk dat ze geen antwoord geeft.
    "Wat is er Aemilia? Je tong verloren?" Vraag ik haar. Haar naam zeg ik alleen maar omdat ik weet dat ze dat niet leuk vindt. Ik leg er nog een nadruk op ook. Ik schuif mijn bord een beetje naar voren toe, ik ben onderhand wel klaar met eten. "Heeft iemand enig idee van hoe laat het is en wanneer de lessen beginnen?" Vraag ik aan niemand in het bijzonder. Ik heb echt totaal geen zin in mijn lessen, al kan ik dan in elk geval mijn vrienden weer zien. "En heel misschien is het een goed plan om die brieven met roosters te geven aan de anderen nieuwe leerlingen. Ik zou je naar mijn vrienden kunnen begleiden, als ik ze zou kunnen vinden, wat momenteel dus niet het geval is." Vervolg ik mezelf weer.

    [ bericht aangepast op 10 dec 2014 - 19:54 ]


    She was always looking for more..

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Wat is er Aemilia? Je tong verloren?" Vraagt Charlie plagend, extra nadruk leggend op mijn naam. "shut up." is het enige wat ik tegen hem zeg, voordat ik de pakkertjes papier weer oppak. Ik zie hoe Charlie zijn bord naar voren schuift en weer begint te praten. "Heeft iemand enig idee van hoe laat het is en wanneer de lessen beginnen?" Vraagt hij in het algemeen. "En heel misschien is het een goed plan om die brieven met roosters te geven aan de anderen nieuwe leerlingen. Ik zou je naar mijn vrienden kunnen begeleiden, als ik ze zou kunnen vinden, wat momenteel dus niet het geval is." Ik haal mijn schouders even op. "Prima." de pakketjes heb ik in mijn handen en ik ril opnieuw. De kou begint nu pas echt door te dringen in mijn lijf, en dan voornamelijk op mijn benen. Als ik zucht, komt mijn zucht er lichtelijk trillerig uit. In Frankrijk was het nooit zo koud. Daar was het over het algemeen gewoon lekker weer. Op mijn benen verschijnt kippenvel en in mijn gedachten vervloek ik het. Tuurlijk. Niet dat het heel erg op valt, maar dan nog. "Ugh. In Frankrijk was het nooit zo koud." Ondanks de kou ben ik van binnen warm door de kerstsfeer. In Frankrijk was dit, tot mijn spijt, een zo veel kleiner iets. Hier hebben ze overal kerstbomen en versiering. Ik wordt er blij van. Een glimlachje vormt zich dan ook rond mijn lippen.


    take me back to the basics and the simple life


    Charles "Charlie" Vjazemski


    "Prima." Zegt ze, waarna ik alvast opsta.
    "Ugh. In Frankrijk was het nooit zo koud." Hoor ik Aemilia zeggen. Als ik naar haar kijk heeft ze zich dan ook niet bepaald warm aangekleed.
    "Nou, op Durmstrang was het nog veel kouder, zoals ik al eerder vandaag heb opgemerkt. Volgens mij heb jij het weer hier ook goed onderschat." Zeg ik tegen haar, doelend op haar kledingkeuze. Ik had me juist iets te warm aangekleed, wat ook niet bepaald een slimme zet was. Ik heb een trui en een jack daaroverheen. Maar ik ben dan ook juist Durmstrang gewend en erg koude tempraturen. Ik trek mijn jack dan ook uit en hang hem losjes over mijn arm heen.


    She was always looking for more..