• Deze roleplaygame was al eerder actief, maar is dood gevallen. Hierbij open ik hem opnieuw!


    Het is het zesde jaar voor sommige kinderen op Hogwarts, Beauxbatons en Durmstrang. Sommige leerlingen van Beauxbantos en Durmstrang worden overgeplaatst naar Hogwarts om daar hun laatste twee jaar af te maken. De nieuwe leerlingen zijn onder de indruk van hoe alles op Hogwarts er aan toe gaat. Alle voorheen gaande vrienden van de oud-leerlingen van Beauxbatons en Durmstrang worden gesplitst in andere afdelingen. Echt hierdoor,voelen ze zich niet erg thuis op Hogwarts.


    Leerlingen van Hogwarts:
    - Lauren Tania Sharrow ~ Ravenclaw ~ Minewt
    - Indiana Kiandria Falon ~ Slytherin ~ EdwardSheeran
    - Jongen ~ Ravenclaw ~ Luke_Pinguin
    - Nathan Dylan Belladonna ~ Gryffindor ~ Minewt
    - Rose Black ~ Slytherin ~ Patholoog
    - Lily Anna Hale ~ Slytherin ~ Verityy
    - Meisje ~ Slytherin ~ Alastor
    - Sunset Eguerre ~ Gryffindor ~ Newt_Runner
    - Tom Writer ~ Ravenclaw ~ Ganna
    - Christian Alaric Westfield ~ Gryffindor ~ Verityy

    Leerlingen van Beauxbantos:
    - June Mercendes ~ Hufflepuff ~ Vivir
    - Aemilia Mae Decroix ~ Gryffindor ~ Piaffe
    - Shaylene Gabrielle Devien ~ Ravenclaw ~ Rosea
    - Amelie Maurelle Leroy ~ Gryffindor ~ Verityy
    - Meisje ~ Luke_Pinguin

    Leerlingen van Durmstrang:
    - Sebastian Olivier Bloom ~ Hufflepuff ~ Lost_Voice
    - Ivar Morten Walberg ~ Ravenclaw ~ Enchanter
    - Marcus Malthes Karkanov ~ Slytherin ~Walkers
    - Minho Orlando Kueane ~ Hufflepuff ~ Minewt
    - Charles Vjazemski ~ Gryffindor ~ Vivir

    -Gebasseert op de Harry Potter boeken.
    - Je mag maximaal 3 karakters.
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b. Evenals afdelingen.
    - Er is geen woordenlimiet, maar geen oneliners.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUWN karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Alleen ik open nieuwe topics. Tenzij ik iemand aanwijs!


    Het begin:

    Het is de week voor de Kerstvakantie en gisteravond zijn de tien nieuwe leerlingen aangekomen. Gisteren zijn ze ook ingedeeld tijdens het avondmaal. Vandaag, maandag 15 december, zullen zij voor het eerst deelnemen in de lessen aan Hogwarts School for Witchcraft and Wizardry. Ieder jaar heeft met alle houses lessen. Voor iedereen zou het een andere dag zijn. Want, hoe zijn de leerlingen van Hogwarts? Hoe zijn de leerlingen van Beauxbatons of Durmstrang? Deze vragen spoken door de leerlingen hun hoofden.
    Het is O8.OO en iedereen zou in de Great Hall moeten zijn voor het ontbijt. Om O9.OO zullen de lessen van start gaan voor de zesde jaars, want de zevende jaars hebben daar een tussenuur. Zullen zij ook al in de Great Hall zijn, of maken ze zich nu pas klaar?
    Dat is aan de leerlingen. Veel plezier op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry!


    Het rooster:


    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 15:01 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Christian Alaric Westfield
    "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"



    "Ee maw da zou we euw zij" antwoord Shay met haar mond vol muffin. Ik grijns even en snel slikt ze haar hap door.
    "Nee, maar dat zou wel leuk zijn" zegt ze nu verstaanbaar.
    "Maar moeten we niet bijna naar de les? Hoe laat is het? Hoe laat beginnen de lessen, anyways?" Vraagt ze er achterna.
    "De lessen beginnen om 9 uur. Ik weet eigenlijk niet hoe laat het is" zeg ik tegen haar.
    "Ik wil geen slechte invloed zijn maar je weet waarschijnlijk al heel veel over gedaanteverwisselingen" even glimlach ik.
    "En je kan vast wel een lesje missen?" Vraag ik schijnheilig.


    -

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    Christian grinnikt. 'De lessen beginnen om 9 uur. Ik weet eigenlijk niet hoe laat het is,' zegt hij. Ik knik en kijk om me heen. Sommige mensen zie ik al opstaan, en de helft van de leraren tafel is al leeg.
    'Ik wil geen slechte invloed zijn,' zegt Christian, 'maar je weet waarschijnlijk al heel veel over gedaanteverwisselingen.En je kan vast wel een lesje missen?'
    Ik wissel een blik met Amelie. Zullen we het doen? Het aanbod is erg aanlokkelijk, en normaal gesproken zou ik er ook geen probleem mee hebben.
    'Geloof me, je bent geen slechte invloed,' grinnik ik. 'En normaal zou ik ja hebben gezegd. Maar het is de eerste les die ik volg hier. Het zou een beetje rude zijn om niet op te komen dagen.' Christian kijkt een beetje zielig. Het wordt steeds aanlokkender om gewoon te spijbelen.
    'Maar we kunnen na de lessen wel een rondleiding doen, toch?' vraag ik hem snel. Zeg ja, please zeg ja.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Christian Alaric Westfield
    "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"



    "Geloof me, je bent geen slechte invloed" grinnikt Shay nadat ze Amelie even kort heeft aangekeken.
    "En normaal zou ik ja hebben gezegd. Maar het is de eerste les die ik volg hier. Het zou een beetje rude zijn om niet op te komen dagen" ze heeft wel gelijk maar toch voel ik een erge teleurstelling. Wat als het niet de reden is die Shay net zei maar omdat ze gewoon niet met mij wilt.
    "Maar we kunnen na de lessen wel een rondleiding doen, toch?" De hoop die net weggesmolten leek te zijn lijkt nu weer gestold.
    "Ja, ja dat zou leuk zijn" glimlach ik naar haar.


    -

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    Christian fleurt weer op. 'Ja, ja dat zou leuk zijn,' zegt hij, glimlachend. Ik grinnik terug.
    'Waar zijn Mae en Charlie ineens gebleven?' vraag ik aan Amelie, die naast me zit. Mae heeft verrassend snel vrienden gemaakt. Meestal is zij degene die mensen wat minder snel toelaat. Ik zucht, hopelijk betekent het feit dat we in verschillende afdelingen zitten onze vriendschap niet zal doorbreken. Ik bedoel, ik heb June nog niet eens gezien. En dat terwijl wij vieren altijd zo hecht zijn geweest. Rot Hogwarts.
    Mijn blik wordt naar Christian getrokken. Oké, Hogwarts is misschien niet zo erg.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Amelie Maurelle Leroy.
    "I'm falling apart, and I can feel every little piece hitting the ground, and it's killing me"



    Ik luister naar het gesprek tussen Shay en Christian.
    "Waar zijn Mae en Charlie ineens gebleven?" Vraagt Shay aan mij.
    "Ze zijn geloof ik.. ergens heen" ik heb zelf ook eigenlijk geen idee waar ze heen is gegaan maar ik zie dat Charlie ook weg is.


    -



    Rose Black | Slytherin | Zesde jaar


    'Heb je beetje zin in vandaag?' vraagt Lily nadat ze een kop koffie inschenkt. Ik denk even na. Het was te vroeg op de ochtend om na te denken.
    'Ja, ik heb wel zin in vandaag.' Ik neem een hap van mijn toast. 'Ik bedoel, er zijn nieuwe mensen gekomen die we vandaag gaan leren kennen.' Ik buig naar haar toe. 'Ik heb zelfs knapperds in Slytherin gezien,' vertrouw ik haar toe. 'Daarnaast is het bijna kerst. Dat is altijd goed.' Ik houd van kerst. Dat is gewoon standaard iets jaar een van de grootste feestperiodes. 'Ik vraag me wel af waar de rest is,' zeg ik terwijl ik de tafel rond kijk. Ik zie voor de rest niemand van ons jaar.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt


    Charles "Charlie" Vjazemski


    Even is ze stil.
    "Dankje." Zegt ze dan zacht. Ik schenk haar een warme glimlach. Het klonk zo oprecht, zo echt, zo puur. Even denk ik erover na, maar voordat ik daarna ook maar iets terug kan zeggen rent ze weer terug naar de Common Room, zonder te zeggen wat ze gaat doen. Eigenlijk is dat ergens ook wel grappig en ik besluit maar te wachten totdat ze terugkomt. Als ze dat doet heeft ze een schetsboek en een etui meegenomen. "Zullen we maar naar de les lopen?" Vraagt ze, waarop ik knik.
    "En, kan je goed tekenen?" Vraag ik haar. Dat zou ze vast wel kunnen. "Het zou sowieso wel beter zijn dan hoever ik daar ooit mee ben gekomen. Voor mij is een poppetje met streepjes als lichaam, armen en benen, en een rondje als hoofd al heel wat." Dat is maar al te waar. Nee, voor mij is tekenen niet echt weggelegd, ben ik al achter gekomen.


    She was always looking for more..

    || Minho Orlando Kueane || Hufflepuff || Seventh year ||
    † Patience is a clean case †



    Hij hoorde haar woorden niet echt meer en keek de zaal rond. Pas toen hij een gillende stem hoorde keek hij weer op. Een meisje kwam naar de tafel toe en begon met June te praten. Decroix, werd het roze harige meisje genoemd. Kort bekeek hij haar. ''Dit is trouwens..'' begint June, maar de jongen achter Decroix praatte al. ''Minho! Nu heb ik uiteindelijk toch al iemand gevonden. Ik begon bijna te denken dat je de eerste de beste trein terug naar Durmstrang had genomen met de anderen.'' Het was Charles. Kort grijnsde Minho, maar nog voor hij kon antwoorden trok het roze harige meisje hem mee. Hij zwaaide nog even, en een grinnik rolde over Minho's lippen. ''Die hadden dus haast.'' zei hij droog en hij keek June weer aan. ''Dus, welke les heb jij als eerste?'' vroeg hij haar.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 12:31 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    Hij knikt. "En, kan je goed tekenen?" Vraagt hij, terwijl we de trap af lopen. "Het zou sowieso wel beter zijn dan hoever ik daar ooit mee ben gekomen. Voor mij is een poppetje met streepjes als lichaam, armen en benen, en een rondje als hoofd al heel wat." Vervolgt hij. Ik laat een kleine lach uit. "Nouja, dat ligt er ook aan wat je goed noemt" is mijn anwoord op zijn vraag. Ik bedoel, iedereen zevt dat ik super kan tekenen. Maar dan nog. Mijn schetsboek houd ik goed vast, als dat ding valt van de trap, of als Charlie hem wil bekijken. Echt. I dont like "maar je kan vast wel beter dan stickpoppetkes". Zeg ik. Zelfs June, Amelie en Shay kunnen beter dan dat. Nou moet ik zeggen dat zij ook gewoon goed kunnen tekenen.


    take me back to the basics and the simple life

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    'Ze zijn geloof ik... ergens heen,' zegt Amelie. Zij weet dus ook niet waar ze zijn. Ach ja.
    Ik open de het pakketje opnieuw, en begin hem nu grondig te doorzoeken. Het rooster, een lijst met regels, een verhaaltje over de gang van zaken en een hele lap tekst over de afdelingen. Ze zijn hier wel erg trots op die rottige verdeling hier. Jeay, we hebben onze leerlingen opgesplitst en nu kunnen ze alleen nog bevriend zijn met mensen uit dezelfde afdeling. Woehoe, zo goed bezig.
    'Zullen we naar de les gaan, dan maar? Misschien zijn Mae en Charlie daar heen gegaan...'
    Oké, nee. We weten allemaal dat Mae nooit zo vroeg naar de les gaat. Het idee is bijna lachwekkend.
    'Of June?' voeg ik er maar aan toe.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 12:37 ]


    “A queen will always turn pain into power.”


    June Mercendes


    ''Die hadden dus haast.'' Zegt Minho als Mae de jongen waar ze mee kwam met haar mee trekt. Ik knik. Hé, June, ik heb je al zo lang niet meer gezien, maar het maakt vast niet uit als ik gelijk weer weg ga met iemand die ik nog niet eens een uur lang ken. Ik zucht even. Ik heb geen idee waar zij heen wilt gaan, maar het is typisch iets voor Mae om dit te doen. Ik heb er alleen naar mijn mening heel lang niet meer gezien dus ik zou haar graag nog even langer spreken, maar dat weglopen is ook wat bij haar hoort. Anders zou ze zichzelf niet zijn. ''Dus, welke les heb jij als eerste?'' Vraagt Minho weer waardoor ik uit mijn gedachten wordt gehaald. Even denk ik na en staar ik naar het pakketje wat ik van Mae had gekregen.
    "Transfiguration." Zeg ik, wat ook op mijn rooster staat. "Moeten we zo trouwens niet naar de les denk je? Hoe laat is het eigenlijk?" Vraag ik me af.

    ~~~



    Charles "Charlie" Vjazemski


    "Nouja, dat ligt er ook aan wat je goed noemt" Zegt ze weer. "maar je kan vast wel beter dan stickpoppetkes" Ik grinnik even.
    "Nou, dat lijkt me niet hoor." Antwoord ik. Ik ben dan ook slechter dan slecht als het om tekenen gaat. Vroeger had ik ooit een keer een tekening gemaakt voor mijn vaders verjaardag. Hij zag er niet uit, maar hij was wel goed bedoeld. Ik had mij en mijn vader hand in hand getekend, wel op de stickpoppetjes manier van Aemilia. Blij had ik hem aan mijn vader getoond, maar hij was er een stuk minder blij mee. Hij werd ontzettend boos en begon te schreeuwen dat tekenen iets voor meisjes en zwakkelingen was en dat ik het zeker nooit meer mocht doen. De tekening gooide hij in het haardvuur. Ik moest toekijken hoe de lachende gezichten van mij en mijn vader verbranden in de vlammen. Later had ik een uur lang gehuid. Maar daar wil ik liever niet meer aan denken. Ik ben haast opgelucht als we het lokaal bereiken, of waarvan ik denk dat het lokaal is. "Dit is toch wel het goede lokaal, toch." Vraag ik dan maar aan Aemilia.

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 13:19 ]


    She was always looking for more..

    Christian Alaric Westfield
    "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"



    "Waar zijn Mae en Charlie ineens gebleven?" Vraagt Shay aan Amelie.
    "Ze zijn geloof ik... ergens heen" aan haar toon te horen weet Amelie ook niet precies waar ze heen zijn. Shay opent het pakketje opnieuw en bekijkt alles wat erin zit grondig.
    "Zullen we naar de les gaan, dan maar? Misschien zijn Mae en Charlie daar heen gegaan..." zegt Shay maar ze lijkt op het laatste moment te twijfelen alsof het gene wat ze zegt toch nooit zou kunnen gebeuren. In de paar minuten dat ik Aemilia ken lijkt ze inderdaad niet echt een persoon wat als eerste naar de lessen gaat.
    "Of June?" voegt ze er daarna aan toe. Ik ben wel nieuwsgierig naar June en ik betrap mezelf erop dat ik hoop dat ze net zo leuk als Shay is.
    "Ja, is goed" zeg ik tegen haar terwijl ik opsta.


    -

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Nou, dat lijkt me niet hoor." zegt hij, wanneer hij even stil is en we richting een lokaal lopen. Het liefst zou ik niet naar de les komen.Ik heb geen zin in de les en ga liever ergens tekenen ofzo. Een kleine zucht verlaat mijn mond wanneer ik er achter kom dat we nog vroeg zijn ook. "Dit is toch wel het goede lokaal, toch." vraagt Charlie mij twijfelend. Ik kijk op mijn rooster, vervolgens naar het lokaal en antwoordt hem. "Japp." Ik leg mijn schetsboek open en ga tegen de muur aan, op de grond zitten. Ik heb totaal geen zin om alleen met Charlie dat lokaal binnen te lopen en aangezien ik iets moet doen terwijl ik op Shay, Amelie en June wacht, begin ik te tekenen. Eerst moet ik nog een aantal vellen over slaan. Ik bedenk zwijgend wat ik zal gaan tekenen dit jaar. Voor kerst moet ik nog tekenen. Ik denk even na, en begin dan toch maar met Amelie te tekenen. Al snel staat er een basisschets van de verhoudingen, en een aantal woorden, op het witte vel.


    take me back to the basics and the simple life


    Charles "Charlie" Vjazemski


    Ik kijk toe hoe Aemilia haar rooster checkt en het lokaal bekijkt.
    "Japp." Zegt ze, al klinkt het niet al te enthausiast. Ik grinnik. Het zal me dan ook verbazen als zij op maandagochtend altijd zo vroeg bij het lokaal is aangekomen als. Dan gaat ze tegen de muur aan zitten en pakt ze haar schetsboek. In stilte ga ik naast haar staan, ook leunend tegen de muur, kijkend naar wat ze tekent. Al snel herken ik één van haar vriendinnen. Amelie als ik het goed heb. Ik heb het niet zo op namen, al weet ik haast zeker dat ik die van Aemilia nooit ga vergeten, hoe kort ik haar ook maar ken.
    "Je kan echt wel goed tekenen hoor." Zeg ik haar.


    She was always looking for more..

    Amelie Maurelle Leroy.
    "I'm falling apart, and I can feel every little piece hitting the ground, and it's killing me"



    Ik kijk even naar Shay die in haar pakketje kijkt. Zelf heb ik hem nog niet geopend dus open ik hem snel en werp een snelle blik op het rooster wat erin zit. Ik zie dat we vandaag niet zo'n vervelende vakken hebben, maar ik vind eigenlijk bijna geen vak vervelend.
    "Zullen we naar de les gaan, dan maar? Misschien zijn Mae en Charlie daar heen gegaan..." ik grijns even.
    "Mae en snel naar de les toe gaan?" antwoord ik haar.
    "Of June?" zegt ze er daarna snel achterna. Ik vind het wel een goed idee om June te zoeken, maar ik geloof dat het bijna tijd is dus dat is niet zo'n goed idee.
    "Ja, is goed" zegt Christian die opstaat.
    "Ik denk dat we eigenlijk naar de les moeten gaan" zeg ik met tegenzin. Ik had veel liever June opgezocht, het lijkt wel alsof die afdelingen er nu al voor zorgen dat we uit elkaar worden gedreven.


    -