• Deze roleplaygame was al eerder actief, maar is dood gevallen. Hierbij open ik hem opnieuw!


    Het is het zesde jaar voor sommige kinderen op Hogwarts, Beauxbatons en Durmstrang. Sommige leerlingen van Beauxbantos en Durmstrang worden overgeplaatst naar Hogwarts om daar hun laatste twee jaar af te maken. De nieuwe leerlingen zijn onder de indruk van hoe alles op Hogwarts er aan toe gaat. Alle voorheen gaande vrienden van de oud-leerlingen van Beauxbatons en Durmstrang worden gesplitst in andere afdelingen. Echt hierdoor,voelen ze zich niet erg thuis op Hogwarts.


    Leerlingen van Hogwarts:
    - Lauren Tania Sharrow ~ Ravenclaw ~ Minewt
    - Indiana Kiandria Falon ~ Slytherin ~ EdwardSheeran
    - Jongen ~ Ravenclaw ~ Luke_Pinguin
    - Nathan Dylan Belladonna ~ Gryffindor ~ Minewt
    - Rose Black ~ Slytherin ~ Patholoog
    - Lily Anna Hale ~ Slytherin ~ Verityy
    - Meisje ~ Slytherin ~ Alastor
    - Sunset Eguerre ~ Gryffindor ~ Newt_Runner
    - Tom Writer ~ Ravenclaw ~ Ganna
    - Christian Alaric Westfield ~ Gryffindor ~ Verityy

    Leerlingen van Beauxbantos:
    - June Mercendes ~ Hufflepuff ~ Vivir
    - Aemilia Mae Decroix ~ Gryffindor ~ Piaffe
    - Shaylene Gabrielle Devien ~ Ravenclaw ~ Rosea
    - Amelie Maurelle Leroy ~ Gryffindor ~ Verityy
    - Meisje ~ Luke_Pinguin

    Leerlingen van Durmstrang:
    - Sebastian Olivier Bloom ~ Hufflepuff ~ Lost_Voice
    - Ivar Morten Walberg ~ Ravenclaw ~ Enchanter
    - Marcus Malthes Karkanov ~ Slytherin ~Walkers
    - Minho Orlando Kueane ~ Hufflepuff ~ Minewt
    - Charles Vjazemski ~ Gryffindor ~ Vivir

    -Gebasseert op de Harry Potter boeken.
    - Je mag maximaal 3 karakters.
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b. Evenals afdelingen.
    - Er is geen woordenlimiet, maar geen oneliners.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUWN karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Alleen ik open nieuwe topics. Tenzij ik iemand aanwijs!


    Het begin:

    Het is de week voor de Kerstvakantie en gisteravond zijn de tien nieuwe leerlingen aangekomen. Gisteren zijn ze ook ingedeeld tijdens het avondmaal. Vandaag, maandag 15 december, zullen zij voor het eerst deelnemen in de lessen aan Hogwarts School for Witchcraft and Wizardry. Ieder jaar heeft met alle houses lessen. Voor iedereen zou het een andere dag zijn. Want, hoe zijn de leerlingen van Hogwarts? Hoe zijn de leerlingen van Beauxbatons of Durmstrang? Deze vragen spoken door de leerlingen hun hoofden.
    Het is O8.OO en iedereen zou in de Great Hall moeten zijn voor het ontbijt. Om O9.OO zullen de lessen van start gaan voor de zesde jaars, want de zevende jaars hebben daar een tussenuur. Zullen zij ook al in de Great Hall zijn, of maken ze zich nu pas klaar?
    Dat is aan de leerlingen. Veel plezier op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry!


    Het rooster:


    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 15:01 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded


    Charles "Charlie" Vjazemski


    "Ten eerste, ben ik niet 'de meeste mensen' en ten tweede, kan ik geen boeken pakken als ik niet eens weet welke lessen ik heb op een dag." Na die woorden gezegd te hebben loopt ze de Common Room uit, ik loop haar achterna. Ik lach een beetje als ik zie dat ze stilstaat.
    "Wat is er Aemilia? De weg kwijt?" Vraag ik haar op een onschuldige toon. "En weet je. Volgens mij kom je wel vaak chagerijnig en boos over." Zeg ik erachteraan omdat ze altijd geïriteerde opmerkingen zegt nadat ik iets heb gezegd. Hoewel dat misschien ook heel erg aan de dingen ligt die ik zeg. En volgens mij is ze niet half zo boos als haar opmerkingen overkomen. "Want volgens mij ben je dat juist totaal niet." Ergens zal ze vast wel blij zijn, ergens.


    IK ZAG DE TRAILER NET. HIJ WAS AWESOME!


    She was always looking for more..

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Wat is er Aemilia? De weg kwijt?" Zijn stem overdreven onschuldig. Hoewel ik het liever niet toegeef moet ik hem gelijk geven. Met een redelijk klein stemmetje, voor mijn doen, antwoord ik een kleine 'ja'. "En weet je. Volgensmij kom je wel vaak chagrijnig en boos over. Want volgens mij ben je dat juist totaal niet." zegt hij. Het liefst zou ik er niet zo veel aan willen besteden maar dat lukt nou eenmaal niet. Hij heeft namelijk gelijk. "Dan stel ik voor dat je me beter leert kennen, want chagrijnig en boos ben ik niet." zeg ik. "Een bitch kan in daarentegen wel zijn." Maar dat is toch niet hetzelfde? Bitches komen voor anderen gewoon onaardig over, niet extra boos, of gemeen, of chagrijnig. Toch? Ik hoop stiekem dat hij het onderwerp laat varen. Ondanks dat ik nu geen idee heb waar ik heen moet lopen, loop ik naar rechts, waar ik trappen zie.


    take me back to the basics and the simple life


    Charles "Charlie" Vjazemski


    "ja." Zegt ze over dat ze de weg kwijt is. Volgens mij heeft ze verder nog nooit deze ochtend mij gelijk gegeven op wat ik zei. Dat doet me ergens wel heel erg goed om eerlijk te zijn. "Dan stel ik voor dat je me beter leert kennen, want chagrijnig en boos ben ik niet." Zegt ze weer op dezelfde toon waarop ze altijd dingen zegt. "Een bitch kan in daarentegen wel zijn." Vervolgd ze zichzelf al snel. Ik kuch even overdreven lachend.
    "Ehum, niet chagerijnig en boos. Tuurlijk. Wat een grap." Zeg ik met een lach. "Mag ik je dan een kleine tip geven door je te zeggen dat je zo niet echt bepaald vrolijk overkomt Aemilia." Ik zeg haar naam vaker tegen haar dan ik de naam zeg van anderen mensen, alleen omdat ik weet dat ze het niet leuk vindt.


    She was always looking for more..

    [Kan iemand me even een kleine samenvatting geven over wat er gebeurd is? Ik ga morgen weer schrijven, sorry dat ik de afgelopen dagen niks geschreven had maar ik heb het super druk]


    -

    Verityy schreef:
    [Kan iemand me even een kleine samenvatting geven over wat er gebeurd is? Ik ga morgen weer schrijven, sorry dat ik de afgelopen dagen niks geschreven had maar ik heb het super druk]


    Vooral Aemilia en Charlie spam haha


    take me back to the basics and the simple life

    Verityy schreef:
    [Kan iemand me even een kleine samenvatting geven over wat er gebeurd is? Ik ga morgen weer schrijven, sorry dat ik de afgelopen dagen niks geschreven had maar ik heb het super druk]


    {Niet veel bijzonders. Charlie en Aemilia hebben de roosters aan June en Minho gegeven. Toen nam Aemilia Charlie mee naar de Gryffindor Common Room. Toen wilde Aemilia iets warmers aan doen en toen liepen Charlie en Aemilia de Common Room uit.

    Einde van dit geweldige verhaal.}


    She was always looking for more..

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Ehum, niet chagerijnig en boos. Tuurlijk. Wat een grap." Zegt hij met een stomme lach. "Mag ik je dan een kleine tip geven door je te zeggen dat je zo niet echt bepaald vrolijk overkomt Aemilia." Ik bijt even op mijn lip. "Leer me kennen. Anders ben ik inderdaad een chagrijnige, boze bitch in jou ogen." Maar dat ben ik niet. Niet als je me kent. De woorden wou ik eigenlijk hardop zeggen. Maar dat moet ik nu niet doen. Dan geef ik te veel toe, en dat wil ik niet. "En als je dat niet wilt," vervolg ik "zal de enige Aemilia die je ooit kent inderdaad chagrijnig zijn." Ik heb zin om mijn rug naar hem toe te keren, maar iets in mij zorgt er voor dat ik dit niet doe. Hij biedt weerstand. Weinigen doen dit. De meeste jongens, en meiden, lopen als schoothondjes achter iemand aan. Ik ben er in de afgelopen drie kwartier achtergekomen dat Charlie niet zo iemand is. En ik weet niet waarom, maar ik wil meer van hem weten. Dus inplaats van hem de rug toe te keren, wat overigens ook niet handig zou zijn aangezien ik het lokaal dan zeker niet zou kunnen vinden, kijk ik hem allen scherp aan. En ja, misschien komt het koud, kil, en chagrijnig over. Hij moest eens weten hoe ik kan zijn als je me kent


    take me back to the basics and the simple life


    Charles "Charlie" Vjazemski


    "Leer me kennen. Anders ben ik inderdaad een chagrijnige, boze bitch in jou ogen." Zegt Aemilia weer. "En als je dat niet wilt, zal de enige Aemilia die je ooit kent inderdaad chagrijnig zijn." Ergens moet ik toegeven dat ik misschien wel iets te ver ben gegaan. Maar dat is gewoon hoe ik ben. Als iemand iets zegt kan ik me daar niet bij neerleggen.
    "Ik heb niet gezegd dat ik je een boze bitch bent in mijn ogen. Ik zei alleen dat je zo overkomt." Zeg ik, al vraag ik me af of dit zou helpen. "Het is niet wat ik denk, het is alleen wat anderen zouden kunnen denken als ze jouw tegenkomen." Vervolg ik mezelf in de hoop de goeden woorden te vinden. Even wordt ik weer een tikkeltje onzeker. Ik ben redelijk vaak onzeker, al laat ik dat meestal niet merken. "Maar maak je geen zorgen." Ik zet langzaam een stap dichter in haar richting. "Ik ben zo briljant om door die boze bitch laag heen te kijken."


    She was always looking for more..

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Ik heb niet gezegd dat ik je een boze bitch bent in mijn ogen. Ik zei alleen dat je zo overkomt." Zegt hij. Tuurlijk joh. Daarom zei je dat. "Het is niet wat ik denk, het is alleen wat anderen zouden kunnen denken als ze jouw tegenkomen." Vervolgt hij nog. Ik rol met mijn ogen. Iets terugzeggen kan ik niet, simpelweg omdat hij, na even getwijfeld te hebben, weer door gaat met praten. "Maar maak je geen zorgen. Ik ben zo briljant om door die boze bitch laag heen te kijken." Terwijl hij deze woorden zegt, zet hij langzaam een stap in mijn richting. Ik hecht er niet al te veel aandacht aan. We staan nu zo'n dertig centimeter van elkaar af en ik vraag me ineens af, of ik voor hem ook een kerstcadeau zal maken. Voor mijn vriendinnen maak ik ieder jaar een kerstcadeau, over het algemeen een portrettekening met een paar gebeurtenissen, of een mooie achtergrond, er in. Het zou leuk zijn om zijn krullen te tekenen. "Charlie." begin ik, uit mijn tekenidee, "Waarom zou je door dat masker kijken?" het is iet wat ik me serieus af vraag. Oke, mijn vriendinnen doen het. Maar daar houdt het dan ook wel mee op. Voor de rest bedenkt niemand het om de echte ik te gaan leren kennen. Ergens voel ik me gevleid, dat hij de moeite doet om door het masker heen te kijken. Maar als hij nog iets langer zou wachten, dan zou hij vanzelf merken hoe ik eigenlijk ben.


    take me back to the basics and the simple life

    Christian Alaric Westfield
    "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"



    "Geen idee, eigenlijk, Hufflepuff tafel?" antwoord Aemilia op Shaylene's vraag.
    "Maar vertel eens. Hoe zit het nou met die leraren?" vraagt Shay aan mij.
    "Ja, dat wil ik ook wel weten. Zijn ze een beetje aardig enzo?" zegt Amelie die zich ook in het gesprek mengt.
    "De meesten zijn wel oké. Hoewel er natuurlijk een aantal zijn die minder aardig zijn" antwoord ik ze. Ik neem snel een hap van mijn broodje en kijk even om me heen. Even kijk ik Shaylene aan.
    "Hebben jullie al een rondleiding gehad?" glimlach ik naar beide.


    -


    Charles "Charlie" Vjazemski


    "Charlie." Zegt Aemilia. Ik kijk op naar haar. "Waarom zou je door dat masker kijken?" Haar toon is nu anders. Ik denk na over haar vraag, zonder het specifieke antwoord te krijgen, waar ik naar op zoek ben. Ik weet het niet. Ik weet het echt niet en even voel ik me totaal niet op mijn gemak. Ik ben niet echt van de serieuse gesprekken. Meestal kan ik me totaal niet inleven in anderen, maar nu met haar lijkt dat veel makkelijker.
    "Omdat er misschien een heel aardig meisje achter zit." Zeg ik uiteindelijk met mijn ogen op haar gericht. Het is nooit goed om weg te kijken, weet ik.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2014 - 13:22 ]


    She was always looking for more..

    Patholoog schreef:



    Rose Black | Slytherin | Zesde jaar


    'Heb je lekker geslapen?' vraagt Lily mij. Ik denk na. Had ik lekker geslapen? 'Vast wel,' mompel ik dan. Ik ben nooit zo'n ochtendmens. In de zaal zitten al een heel aantal mensen. Mijn blik vangt de blik van een jongen en ik knipoog naar hem. Hij heeft de vorige keer een goed punt gehaald bij waarzeggerij en ik maar een matig punt. Het is overigens mijn enigste vak dat ik minder kan. Ik heb zijn hulp dus nog wel even nodig.
    'Jij?'


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Lily Anna Hale.
    "It’s not the load that breaks you down, it’s the way you carry it"


    "Vast wel" mompelt Rose een beetje.
    "Jij?" voegt ze eraan toe.
    "Ja, wel redelijk" zeg ik zacht terwijl ik een glas koffie inschenk en een grote slok neem. Ik kijk even de zaal rond die inmiddels al bijna helemaal vol zit.
    "Heb je een beetje zin in vandaag?" het is een hele standaard vraag en een vraag die ik eigenlijk bijna nooit stel maar ik wil even iets hebben om over te praten en verder kan ik eigenlijk niet zo veel verzinnen.


    -

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    'De meesten zijn wel oké. Hoewel er natuurlijk een aantal die minder aardig zijn,' zegt Christian. Ik kijk om, en zie dat Mae en Charlie de tafel hebben verlaten.
    'Hebben jullie al een rondleiding gehad?' vraagt Christian. Mijn mond zit vol met muffin, en de woorden die eruit komen zijn dan ook niet erg begrijpbaar. 'Ee maw da zou we euw zij.'
    Ik slik zo snel mogelijk het eten door. 'Nee, maar dat zou wel leuk zijn,' herhaal ik de woorden. Dan kijk ik om me heen. 'Maar moeten we niet bijna naar de les? Hoe laat is het? Hoe laat beginnen de lessen, anyways?'


    “A queen will always turn pain into power.”

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Omdat er misschien een heel aardig meishe achter zit. " is Charlie's antwoord nadat hij even stil was. Oh. Op het moment heb ik geen reactie klaar. Het klinkt zo logisch. Zo aardig. Lief, zelfs. Ik zoek evn naar zijn ogen maar heb bijna meteen spijt en kijk weg. We staan nog steeds stil, enkele meters verwijderd van de common room. "Dankje. " fluister ik uitwindelijk. Dankje, dat je me een kans wilt geven. Dankje, dat je mij wilt leren kennen. Dankje, dat je zo aardig bent. Dankje, dat ik nu al het gevoel heb jou te kunnen vertrouwen. Bedankr. Ik bedenk me dat ik eigenlijk mijn schetsboek mee zou moeten nemen, zodat ik alvast kan beginnen aan de cadeaus. De jaarlijkste tekeningen. Ik glimlach naar Charlie en ren snel naar de commonroom, pak mijn schetsboek en tekenpotloden, en loop vervolgens weer terug. Waar charlie nog steeds staat. "Zullen we maar naar de les lopen?" Vraag ik hem. Mijn A3 schetsboek en etui met potloden in mijn hand. De etui frummel ik in mijn tas, wat met het papier helaas niet lukt. In het boek staan onderhand al duizenden tekeningen. Nouja, duizend. Er staan er zo'n dertig nu in. En ik heb nog een redelijk aantal vellen over.


    take me back to the basics and the simple life