• Deze roleplaygame was al eerder actief, maar is dood gevallen. Hierbij open ik hem opnieuw!


    Het is het zesde jaar voor sommige kinderen op Hogwarts, Beauxbatons en Durmstrang. Sommige leerlingen van Beauxbantos en Durmstrang worden overgeplaatst naar Hogwarts om daar hun laatste twee jaar af te maken. De nieuwe leerlingen zijn onder de indruk van hoe alles op Hogwarts er aan toe gaat. Alle voorheen gaande vrienden van de oud-leerlingen van Beauxbatons en Durmstrang worden gesplitst in andere afdelingen. Echt hierdoor,voelen ze zich niet erg thuis op Hogwarts.


    Leerlingen van Hogwarts:
    - Lauren Tania Sharrow ~ Ravenclaw ~ Minewt
    - Indiana Kiandria Falon ~ Slytherin ~ EdwardSheeran
    - Jongen ~ Ravenclaw ~ Luke_Pinguin
    - Nathan Dylan Belladonna ~ Gryffindor ~ Minewt
    - Rose Black ~ Slytherin ~ Patholoog
    - Lily Anna Hale ~ Slytherin ~ Verityy
    - Meisje ~ Slytherin ~ Alastor
    - Sunset Eguerre ~ Gryffindor ~ Newt_Runner
    - Tom Writer ~ Ravenclaw ~ Ganna
    - Christian Alaric Westfield ~ Gryffindor ~ Verityy

    Leerlingen van Beauxbantos:
    - June Mercendes ~ Hufflepuff ~ Vivir
    - Aemilia Mae Decroix ~ Gryffindor ~ Piaffe
    - Shaylene Gabrielle Devien ~ Ravenclaw ~ Rosea
    - Amelie Maurelle Leroy ~ Gryffindor ~ Verityy
    - Meisje ~ Luke_Pinguin

    Leerlingen van Durmstrang:
    - Sebastian Olivier Bloom ~ Hufflepuff ~ Lost_Voice
    - Ivar Morten Walberg ~ Ravenclaw ~ Enchanter
    - Marcus Malthes Karkanov ~ Slytherin ~Walkers
    - Minho Orlando Kueane ~ Hufflepuff ~ Minewt
    - Charles Vjazemski ~ Gryffindor ~ Vivir

    -Gebasseert op de Harry Potter boeken.
    - Je mag maximaal 3 karakters.
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b. Evenals afdelingen.
    - Er is geen woordenlimiet, maar geen oneliners.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUWN karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Alleen ik open nieuwe topics. Tenzij ik iemand aanwijs!


    Het begin:

    Het is de week voor de Kerstvakantie en gisteravond zijn de tien nieuwe leerlingen aangekomen. Gisteren zijn ze ook ingedeeld tijdens het avondmaal. Vandaag, maandag 15 december, zullen zij voor het eerst deelnemen in de lessen aan Hogwarts School for Witchcraft and Wizardry. Ieder jaar heeft met alle houses lessen. Voor iedereen zou het een andere dag zijn. Want, hoe zijn de leerlingen van Hogwarts? Hoe zijn de leerlingen van Beauxbatons of Durmstrang? Deze vragen spoken door de leerlingen hun hoofden.
    Het is O8.OO en iedereen zou in de Great Hall moeten zijn voor het ontbijt. Om O9.OO zullen de lessen van start gaan voor de zesde jaars, want de zevende jaars hebben daar een tussenuur. Zullen zij ook al in de Great Hall zijn, of maken ze zich nu pas klaar?
    Dat is aan de leerlingen. Veel plezier op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry!


    Het rooster:


    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 15:01 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    || Minho Orlando Kueane || Hufflepuff || Seventh year ||
    † Patience is a clean case †



    Ze glimlachte, wat hij over het algemeen niet verwacht had. De meeste meisjes zouden rood worden en verlegen. Na zijn vraag in welk jaar ze zat antwoordde ze kort: "Het zesde." Minho knikte eventjes. Eén jaar lager dus. Jammer.
    "In welk jaar zit jij?" vroeg ze. En hij had ergens door dat ze benieuwd was, waardoor een zachte grinnik zijn mond verliet. ''Het zevende.'' Bij deze woorden kwam zijn Engelse accent naar voren, terwijl je voorgaand de hele tijd zijn Bulgaarse hoorde.
    Kort nam hij haar eventjes in zich op en ondertussen begon hij wat te kloten met die stropdas. Nog nooit in zijn leven had hij zo'n ding gedragen, werkelijk. Hoe kwam deze school er overigens op. Gelukkig raakte zijn geduld niet op, maar hij zou dit nog wel voor zijn lessen voor elkaar moeten krijgen. Anders had je zo'n professor die kwam zeuren erover dat hij er te nonchalant uit zag. Tijdens dit gekloot mompelde hij wat, waarna hij zijn aandacht op die geel, zwarte stropdas richtte. ''Rotding..'' kwam er onhoorbaar uit zijn mond.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 18:50 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    Ik vindt dit niet leuk. Echt niet. Waarom hebben ze op Hogwarts verschillende afdelingen? Het slaat helemaal nergens op. Gelukkig heb ik mijn lessen nog met Mae, Amelie en June, maar nog steeds. Eten en slapen enzo moet je met je afdeling doen. Ik ben ingedeeld bij Ravenclaw, Mae en Amelie bij Gryffindor en June bij Hufflepuff. Aan de ene kant past alles wat ons verteld is over de afdelingen wel bij hun, en bij mij. Maar dan nog steeds, dit hele afdeling gedoe slaat nergens op. Hierdoor creeër je alleen maar rivaliteit en verschil tussen leerlingen. Pff.
    Ik besluit maar gewoon met Mae, Amelie en June te gaan eten. Als ik in de Great Hall aankom (ik ben speciaal vroeg op gestaan zodat ik op tijd zou zijn voor het ontbijt) zie ik zo snel geen van de drie. En dus sta ik daar, een beetje besluiteloos. Zal ik gaan eten of wachten tot ze komen?

    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 18:12 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Rosea schreef:
    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    Ik vindt dit niet leuk. Echt niet. Waarom hebben ze op Hogwarts verschillende afdelingen? Het slaat helemaal nergens op. Gelukkig heb ik mijn lessen nog met Mae, Amelie en June, maar nog steeds. Eten en slapen enzo moet je met je afdeling doen. Ik ben ingedeeld bij Ravenclaw, Mae en Amelie bij Gryffindor en June bij Hufflepuff. Aan de ene kant past alles wat ons verteld is over de afdelingen wel bij hun, en bij mij. Maar dan nog steeds, dit hele afdeling gedoe slaat nergens op. Hierdoor creeër je alleen maar rivaliteit en verschil tussen leerlingen. Pff.
    Ik besluit maar gewoon met Mae, Amelie en June te gaan eten. Als ik in de Great Hall aankom (ik ben speciaal vroeg op gestaan zodat ik op tijd zou zijn voor het ontbijt) zie ik dat Amelie er al is.
    'Aemilia?' roept ze, met haar rug naar mij toe. Ik grinnik, en tik op haar schouder. 'Hey.'



    Niet gemeen bedoeld, aber Amelie en Aemilia zitten nog in de slaapkamer in gryffindor :x. I post zo, kan nu geen mooie post met foto enzo maken en moet eten.,


    take me back to the basics and the simple life

    Piaffe schreef:
    (...)


    Niet gemeen bedoeld, aber Amelie en Aemilia zitten nog in de slaapkamer in gryffindor :x. I post zo, kan nu geen mooie post met foto enzo maken en moet eten.,


    -Ja ik kwam er net ook achter...-


    “A queen will always turn pain into power.”

    Christian Alaric Westfield
    "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"



    Langzaam loop ik de trap af, ik heb niet erg veel zin om me te gaan haasten om op tijd te komen voor het ontbijt. De ochtend is niet mijn sterkste punt, ik heb tot ergens rond twaalf uur nodig om wakker te worden en daarna val ik ook echt tot twaalf uur 's avonds niet meer in slaap. Wanneer ik de Great Hall in loop kijk ik naar de afdelingstafels en besef dat ik eerder ben dan ik had verwacht. Snel wil ik naar de tafel toelopen maar ik let niet op waardoor ik tegen iemand aanbots. Ik kijk naar wie het was en zie dat het een meisje is wat ik gisteren heb gezien, ze is nieuw hier en komt van Beauxbatons.
    "Het spijt me" zeg ik beleefd tegen haar waarna ik haar tas van de grond opraap die ze heeft laten vallen.
    "Jij ben nieuw hier toch? Ik ben Christian, Christian Westfield" ik steek mijn hand naar haar uit.


    -


    June Mercendes


    ''Het zevende.'' Geeft hij als antwoord. Een kleine zucht verlaat mijn mond, nu zit ik toch alleen uit Huffelpuf in mijn jaar. Ach, ik zal vast wel weer anderen mensen tegenkomen, of dat hoop ik tenminste. Ik kijk toe hoe Minho zich op zijn stropdas probeert te concentreren, maar zo te zien gaat dat niet al te soepel. Voor zover ik zie kan hij maar niet omgaan met dat ding, waardoor zijn humeur zo te zien ook niet al te best is. Hij zegt iets wat ik niet echt kan verstaan, maar het klinkt chagerijnig. Daar moet ik een beetje om lachen, gewoon omdat het er grappig uitziet. Blijkbaar is hij niet erg tevreden met zijn nieuwe schooluniform en zelf vindt ik het een beetje sfeerloos. Mijn oude uniform van Beauxbatons was blauwkleurig en als ik het aanhad vond ik mezelf een beetje op een elfje lijken, vooral met het hoedje erbij. Gelukkig voor mij kan ik mijn stropdas wel knopen. Minho heeft daar zo te zien nog wat moeite bij. Zonder er verder bij na te denken steek ik mijn handen uit om hem daarbij te helpen. Ik frummel er een beetje aan en al snel zit hij goed.
    "Volgens mij zit hij nu al een stuk beter." Zeg ik hem als ik klaar ben. "Vroeger deed ik mijn vaders stropdas altijd goed voordat hij naar zijn werk ging." Geef ik hem als verklaring voor mijn kunsten met een stropdas. Pa heeft dat ook nooit helemaal goed begrepen.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 18:46 ]


    She was always looking for more..

    Lily Anna Hale.
    "It’s not the load that breaks you down, it’s the way you carry it"


    Een tijdje zit ik op mijn bed zonder verdere actie te ondernemen, ik staar gewoon vooruit. Ik ben al een tijd lang wakker, ik word altijd vroeg wakker zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Veel mensen zouden me voor gek verklaren als ik ze verteld dat ik standaard om zes uur 's ochtends wakker wordt. Maar misschien ben ik ook wel een gek. Mijn gewaad heb ik al lang aan en ik wacht totdat het tijd is om te ontbijten, vandaag hebben we Transfiguratie, Bezweringen, Toverdranken en Kruidenkunde. Op zich niet vreselijke vakken, hoewel ik Kruidenkunde een niet erg interessant vak vind. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het bijna tijd is om te ontbijten waarna ik naar de grote zaal loop. Er zijn nog niet erg veel mensen maar ik neem plaats aan de tafel van Slytherin en wacht totdat er iemand naast me komt zitten.


    -

    || Minho Orlando Kueane || Hufflepuff || Seventh year ||
    † Patience is a clean case †



    Voordat hij ook nog weer wat kon doen kwamen een andere paar handen bij de stropdas, waardoor hij hem maar los liet. Zijn ogen keken toe hoe June aan het ding frummelde, waardoor die uiteindelijk weer goed zat. ''Volgens mij zit hij nu al een stuk beter.'' zei ze. Hij keek op en zijn blik richtte zich op haar. Net toen hij nog wilde vragen hoe het haar wel lukte zei ze al: ''Vroeger deed ik mijn vaders stropdas altijd goed voordat hij naar zijn werk ging.''
    ''Dankje.'' glimlachte hij menend. Op Durmstrang was het uniform veel beter vond hij. En simpeler. Zijn blik gleed weer snel door de zaal, die alweer voller was geworden.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    Nadat ik bedacht heb dat ik wel eventjes wacht op de rest, botst er iemand tegen me aan. Ik verlies mijn evenwicht, maar val niet. Mijn tas, daar in tegen, vliegt door de lucht.
    'Het spijt me,' klinkt het achter me. Ik draai me om en zie dat een jongen uit de afdeling met de kleur rood (Gryffindor?) mijn tas oppakt. Als hij zich naar me toe draait, heb ik moeite met niet rood worden, aangezien de jongen zéker niet lelijk is.
    'Jij ben nieuw hier toch? Ik ben Christian, Christian Westfield,' zegt de jongen. Hij steekt formeel de hand waarmee hij mijn tas niet vast houd, uit. Ik schudt hem, en ondertussen kan ik het niet helpen om toch rood te zijn.
    'Ehm, ja. Ik ben Shaylene Devien. Maar noem me maar Shay,' zeg ik, waarna ik mijn tas aan neem. 'Bedankt.'

    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 19:20 ]


    “A queen will always turn pain into power.”


    June Mercendes


    ''Dankje.'' Zegt Minho met een glimlach. Ik glimlach terug waarna ik nog wat eten pak. Ik eet namelijk nogal veel, al lijk ik er nooit wat van aan te komen, wat mij alleen maar gunstig lijkt. Ik smeer nog een paar boterhammen, die ik één voor één op eet. Hoeveel ik ook eet, zodra ik in de les zit heb ik al weer honger, dus ben ik me alvast een beetje mentaal aan het voorbereiden op dat moment waarvan ik weet dat het gaat komen. Het valt me wel op dat het eten hier een beetje anders is dan de dingen in Frankrijk. Uit gewoonte pak ik maar een crossantje, die ze hier gelukkig wel hebben. Toch smaakt hij niet zo goed als op Beauxbantos, maar ik eet hem wel gewoon op omdat de aanblik ervan me aan thuis doet denken. Ondertussen komen er ook steeds meer leerlingen de zaal binnen waardoor de verschillende kleuren op de uniformen duidelijker wordt. Ik had de kleur geel die bij Huffelpuf hoorde en hetzelfde is als iedereen aan deze tafel. De andere tafels zijn blauw, rood en groen. Die verschillende kleuren zorgen naar mijn mening alleen maar voor meer verdeeldheid over de afdelingen. Het laat me Frankrijk ook alleen maar meer missen. Ik snap dan ook niet dat mijn ouders ineens hierheen moesten verhuizen en wat ik dan al helemaal niet snap is dat ik niet gewoon op Beauxbantos kon blijven.
    "Mis jij je oude school?" Vraag ik aan Minho. "Waarom ben jij eigenlijk hierheen gekomen?" Vraag ik hem ook.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 19:31 ]


    She was always looking for more..

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    Met een zucht word ik wakker. Ik kijk om me heen in zie in de donkerte de contouren van hemelbedden verschijnen. De kamer is niet supergroot en ik vraag me af waar de hell ik nu weer beland ben. Dan herinner ik het me. Ik ben op Hogwarts. Nadat ik vorige week geschorst was. Oeps. Achja, ze kunnen daar een kleine prank dan ook echt niet waarderen. Ik bedoel, zo groots was het nou ook weer niet. "Aemilia?" Hoor ik nog geen seconde later. Tuurlijk! Amelie en ik zitten met zijn tweetjes in Gryffindor. Terwijl Shay in Ravenclaw zit, en June in Hufflepuf. KutRot afdelingen toch! Nu zit ik niet meer bij al mijn vriendinnen. Godverdomme. "Yeah?" komt er lichtelijk schor uit mijn keel. Gister was er een 'feestmaal' en geloof me, het eten. Zo heerlijk! En meteen heb ik effe duidelijk gemaakt dat we er zijn. Door de zaal heb ik geschreeuwd. Volgensmij ergerde een groot deel van de school zich echter aan mij, vooral de leraren. De tafel van mijn nieuwe afdeling vond het volgensmij wel hilarisch. Lachend keek iedereen toe hoe ik over de tafel liep. Not that I care.
    Ik klim m'n bed uit en kleed me om. Rokje korter dan normaal, bovenste knoopje van mijn bloesje open, geen jasje aan. Mouwen nonchalant opgestroopt. De verdomde stropdas hand ik los om mijn nek. Een paar hoge hakken haal ik onder mijn bed vandaan en trek ik vluchtig aan. Dit uniform is beter dan die van Beauxbatons, die was zo tuttig, o god. Echt, ik had een hekel aan dat ding, niet dat ik het ooit droeg, maar goed. Het gaat om het idee. Mijn haren borstel ik nog snel door en ik doe een klein beetje mascara op. Nog een klein vleugje parfum en ik ben klaar om te gaan. "Kom je Amelie?" vragend kijk ik haar aan.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2014 - 15:43 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Christian Alaric Westfield
    "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"



    Het meisje schudt mijn hand een beetje ongemakkelijk en met een rood hoofd.
    "Ehm, ja. Ik ben Shaylene Devien. Maar noem me maar Shay" even kijk ik het meisje, Shay, in haar bruine ogen en daarna tover ik een glimlach op mijn gezicht.
    "Aangenaam kennis te maken juffrouw Devien" ik besef dat ik haar tas nog in mijn hand heb en geef hem aan haar.
    "Bevalt het je een beetje hier op school?" vraag ik oprecht nieuwsgierig aan haar. Aan haar uniform te zien is haar afdeling Ravenclaw.


    -

    Amelie Maurelle Leroy.
    "I'm falling apart, and I can feel every little piece hitting the ground, and it's killing me"



    "Yeah?" hoor ik de redelijk schorre stem van Mae door de slaapzaal galmen. Ik zie dat ze behendig uit haar bed klimt en zich begint aan te kleden, ik bedenk dat het handig is om haar voorbeeld te volgen en begin me ook aan te kleden. Ik heb gisteren avond mijn nieuwe uniform bestudeerd en ik kan zeggen dat de uniformen op Beauxbatons veel beter waren. Ik doe het bloesje aan en knoop hem dicht. De stropdas hang ik een beetje los om mijn nek, ik haat dingen om mijn nek en al helemaal stropdassen. Ik trek het rokje snel aan maar de kousen laat ik zitten, ik draag nooit kousen en ben niet echt van plan om het te gaan doen.
    "Kom je mee Amelie?" ik verbaas me er altijd over hoe snel anderen zich kunnen omkleden, maar dat kan er ook aan liggen dat ik gewoon uitzonderlijk langzaam ben. Snel doe ik mijn haar in een staart.
    "Jup" antwoord ik Mae.


    -

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    Nog steel steekt Amelie een huge paardenstaart in haar hear. "Jup." zest ze snel. Ik neem geen moeite om mijn tas te pakken, die pak ik zometeen wel. Ik weet toch niet welke vakken ik heb. Een rooster hebben we nog niet gekregen. Wat ik zelf best wel irritant vind. Mijn hand pak ik nog snel van mijn nachtkastje en ik mijn arm door die van Amelie. Samen lopen we naar de eetzaal. Daar binnen gekomen zie ik Shay al staan. "Shayy!" gil ik lichtelijk. Een zelfvekerde grijns licht vanaf dit punt al op mijn gezicht. Ik loop snel naar Shay toe, en geef haar korte knuffel. Mijn hakken tikken op de grond. Door die dingen ben ik zo'n tien centimeter groter dan ik ben op sneakers. Echt, ik hou van die hakken. Ze lopen heerlijk en maken me langer. Ook zijn ze pikzwart, wat sowieso al fijn is. Mijn roze haren vallen om mijn hoofd heen, een pluk ontsnapt en valt voor mijn ogen. Senl veeg ik hem terug en loop ik weer naar Amelie. Om daarna verder te lopen naar de tafel van Gryffindor. Ik heb hier echt een hekel aan. Een klein beetje verdeeldheid is prima maar zoveel. Ugh. Ik zie een aantal leraren afkeurend kijken naar de lengte van mijn rokje en de manier van dragen van mijn topje maar rol met mijn ogen. Een groot deel jongens zie ik, in tegenstelling tot de leraren, mij en Amelie aanstaren. Tuurlijk. Franse meisjes zijn interessant. Zeker als ze de dag er voor meteen al een scène hebben gemaakt.


    take me back to the basics and the simple life

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    'Aangenaam kennis te maken juffrouw Devien,' zegt Christian. 'Bevalt het je een beetje hier op school?'
    Mijn gezicht betrekt meteen, denkend aan de afdelingen. 'Mwa. Mijn vriendinnen zitten allemaal in een andere afdeling dan ik,' zucht ik.
    'En dit uniform is ook niet helemaal mijn ding,' zeg ik, weer met een zucht. Niet dat de uniformen op Beauxbatons nou geweldig waren -in tegendeel- maar daar hoefde we tenminste geen stropdas om. Heb ik ooit geleerd hoe je een stropdas om moet doen? Nope. Daarom is hij ook helemaal mislukt, en hij klopt helemaal niet. In de knoop en veel te los. Daarnaast is het uniform ook veel te veel. Ik hou niet van laagjes; ik ben het warme Frankrijk gewend, niet het kille Engeland, waar iedereen rondloopt met laag over laag kleding.
    'Shayy!' klinkt het. Mae is aan komen lopen, en geeft me een knuffel. Het valt me meteen op dat ze hakken aan heeft; nu is ze langer dan ik. Blegh.
    Amelie en Mae lopen door naar de Gryffindor tafel, maar aangezien ik met Christian sta te praten ben ik zo aardig om er niet meteen achter aan te rennen. Christian staart een beetje naar Mae, met haar knalroze haar. Ik vind haar haar geweldig; zelf zou ik het niet doen, maar Mae kan het hebben.


    -Shay komt zometeen bij Amelie&Mae zitten heur, miss met Christian?-

    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 20:32 ]


    “A queen will always turn pain into power.”