• Deze roleplaygame was al eerder actief, maar is dood gevallen. Hierbij open ik hem opnieuw!


    Het is het zesde jaar voor sommige kinderen op Hogwarts, Beauxbatons en Durmstrang. Sommige leerlingen van Beauxbantos en Durmstrang worden overgeplaatst naar Hogwarts om daar hun laatste twee jaar af te maken. De nieuwe leerlingen zijn onder de indruk van hoe alles op Hogwarts er aan toe gaat. Alle voorheen gaande vrienden van de oud-leerlingen van Beauxbatons en Durmstrang worden gesplitst in andere afdelingen. Echt hierdoor,voelen ze zich niet erg thuis op Hogwarts.


    Leerlingen van Hogwarts:
    - Lauren Tania Sharrow ~ Ravenclaw ~ Minewt
    - Indiana Kiandria Falon ~ Slytherin ~ EdwardSheeran
    - Jongen ~ Ravenclaw ~ Luke_Pinguin
    - Nathan Dylan Belladonna ~ Gryffindor ~ Minewt
    - Rose Black ~ Slytherin ~ Patholoog
    - Lily Anna Hale ~ Slytherin ~ Verityy
    - Meisje ~ Slytherin ~ Alastor
    - Sunset Eguerre ~ Gryffindor ~ Newt_Runner
    - Tom Writer ~ Ravenclaw ~ Ganna
    - Christian Alaric Westfield ~ Gryffindor ~ Verityy

    Leerlingen van Beauxbantos:
    - June Mercendes ~ Hufflepuff ~ Vivir
    - Aemilia Mae Decroix ~ Gryffindor ~ Piaffe
    - Shaylene Gabrielle Devien ~ Ravenclaw ~ Rosea
    - Amelie Maurelle Leroy ~ Gryffindor ~ Verityy
    - Meisje ~ Luke_Pinguin

    Leerlingen van Durmstrang:
    - Sebastian Olivier Bloom ~ Hufflepuff ~ Lost_Voice
    - Ivar Morten Walberg ~ Ravenclaw ~ Enchanter
    - Marcus Malthes Karkanov ~ Slytherin ~Walkers
    - Minho Orlando Kueane ~ Hufflepuff ~ Minewt
    - Charles Vjazemski ~ Gryffindor ~ Vivir

    -Gebasseert op de Harry Potter boeken.
    - Je mag maximaal 3 karakters.
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b. Evenals afdelingen.
    - Er is geen woordenlimiet, maar geen oneliners.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUWN karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Alleen ik open nieuwe topics. Tenzij ik iemand aanwijs!


    Het begin:

    Het is de week voor de Kerstvakantie en gisteravond zijn de tien nieuwe leerlingen aangekomen. Gisteren zijn ze ook ingedeeld tijdens het avondmaal. Vandaag, maandag 15 december, zullen zij voor het eerst deelnemen in de lessen aan Hogwarts School for Witchcraft and Wizardry. Ieder jaar heeft met alle houses lessen. Voor iedereen zou het een andere dag zijn. Want, hoe zijn de leerlingen van Hogwarts? Hoe zijn de leerlingen van Beauxbatons of Durmstrang? Deze vragen spoken door de leerlingen hun hoofden.
    Het is O8.OO en iedereen zou in de Great Hall moeten zijn voor het ontbijt. Om O9.OO zullen de lessen van start gaan voor de zesde jaars, want de zevende jaars hebben daar een tussenuur. Zullen zij ook al in de Great Hall zijn, of maken ze zich nu pas klaar?
    Dat is aan de leerlingen. Veel plezier op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry!


    Het rooster:


    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 15:01 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded


    Charles "Charlie" Vjazemski


    Ik neem nog een slok van mijn drinken terwijl ik weer op haar antwoord wacht.
    "Klopt, ik haat kou." Zegt ze. Ze lijkt me dan ook niet bepaald een ijskoningin. "Waarom ben jij eigenlijk weg gegaan van Durmstrang, Charlie?" Zegt ze weer. Van die vraag wordt ik meteen weer een stuk minder vrolijk.
    "Mijn ouders gingen scheiden. Mijn moeder nam me weer mee terug naar haar geboorteplek. Ik had natuurlijk ook bij mijn vader kunnen blijven, maar ik werd hem onderhand zat." Zeg ik. Ik heb nog steeds moeite met de scheiding en dat zal nog wel een lange tijd zo blijven denk ik. Toch snap ik wel waarom mijn moeder weg wilde. Net als Aemelia heeft ze nooit van de kou gehouden. Niet alleen die van het land, maar ook van mijn vader. Zijn afstandelijkheid en strenge gedrag kon ze gewoon niet meer aan. Ik ook niet trouwens.


    She was always looking for more..

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Mijn ouders gingen scheiden. Mijn moeder nam me weer mee terug naar haar geboorteplek. Ik had natuurlijk ook bij mijn vader kunnen blijven, maar ik werd hem onderhand zat." Aha. Gescheiden ouders, dat komt voor mijn gevoel veel te vaak voor. Mijn ouders zijn gelukkig niet gescheiden. "Tja." zeg ik maar, "Daar valt niet zo veel aan te doen. Minderjarigen moeten nog altijd naar hunn ouders luisteren." Die regel is echt vreselijk, volgens mij dan. Niet dat ik het zo erg vind om naar mijn vader te luisteren. Hij stimuleert mijn brutaliteit en pranks toch allen maar, en helpt er ook met plezier aan mee. Ik grijns bij de gedachte. Mijn vader is nog gekker dan de franse taal. En geloof me, de franse taal is gek, duizenden accenteen, die ik door mijn franse afkomst wel weet maar me soms nog steeds frustreren. Mijn moeder daarentegen wil het liefste dat ik een lief, onschuldig meisje ben, wat nog nooit iets met een jongen heeft gedaan, van zoenen tot verder, en dat dit wacht tot ik getrouwd ben. Onzin dat, ze moest eens weten. Hoge cijfers zijn ook geliefd bij haar. Deze komen over het algemeen wel goed maar dat ze nou altijd even hoog zijn als zij zou willen..


    take me back to the basics and the simple life


    Charles "Charlie" Vjazemski


    "Tja." Zegt ze. "Daar valt niet zo veel aan te doen. Minderjarigen moeten nog altijd naar hunn ouders luisteren." Die opmerking vindt ik maar niets.
    "Ik luister liever niet naar mijn vader. Hij is nogal streng." Streng is wel het minste woord waar ik mijn vader mee kan beschrijven. Alles moet op zijn manier. Precies zoals hij het wilt. Hij zou het liefste mijn hele leven plannen, zonder ook maar te vragen wat ik er nou eigenlijk van vindt. Dat heb ik liever dan ook niet. Ik snap best dat je ouders iets voor je bepalen, maar ik zal hem nooit in alles gehoorzamen, want dan is mijn leven officieel verdwenen.


    She was always looking for more..

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    Ik volg het gesprek tussen Mae en Charlie niet meer. Ik heb besloten dat het eten ook een erg belangrijke factor is in het hele ontbijt gebeuren, en dus gooi ik wat koffie achterover en eet een croissant. Gatver, de croissants zijn veel beter in Frankrijk. Eigenlijk is al het eten beter in Frankrijk; veel luchtiger.
    'Welk jaar zit je eigenlijk?' vraag ik dan aan Christian. Hopelijk zit hij in mijn jaar, aangezien hij al in een andere afdeling zit. Als hij ook al in een ander jaar zou zitten, zie ik hem waarschijnlijk helemaal nooit meer.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2014 - 16:50 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Ik luister liver niet naar mijn vader. Hij is nogal streng." Ik betrek mijn gezicht lichtelijk en haal mijn schouders nogmaals op. Ondertussen heb ik mijn eten op en heb ik ook echt geen puf meer om veel meer te eten, ik heb al veel gegeten. Ik haal mijn hand nogmaals door mijn haar en een kleine zucht rolt over mijn lippen. Het duurt allemaal zo lang. Even maak ik aanstalten om op te staan maar ik heb geen idee waar ik heen zou moeten dus blijf ik gewoon zitten. Ik kijk een beetje om me heen en zie veel mensen. Wat me al wel is opgevallen in die halve dag dat ik hier nu in totaal ben, is dat die ene groene afdeling, Slytherin ofzo, een hekel heeft aan Gryffindor. Waarom? "Amelie? Loop je mee? Rooster vragen?" Vraag ik aan Amelie. Ondanks dat het niet zo overkomt ben ik toch best wel ijverig wat school betreft, wat natuurlijk ook mee helpt is dat mijn moeder me half zou vermoorden als ik slechte onvoldoendes zou halen.


    take me back to the basics and the simple life

    Christian Alaric Westfield
    "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"



    Nadat ik me heb voorgesteld gaat Shaylene zitten en ik ga weer naast haar zitten.
    "En ik ben Aemilia Mae Decroix, en hoe je buiten het prank gedeelte asjeblieft. Dit zijn niet eens de ergste dingen, maar wel waarna ik geschorst werd" zegt het meisje met het roze haar.
    "Je vergeet het vliegen door de hal, belachelijk maken van leraren en het betoveren van de trappen" voegt Shay aan het lijstje toe.
    "Shh" Aemilia legt haar vinger voor haar lippen en maakt een sissend geluidje.
    "En die keer dat je drie dagen niet op kwam dagen voor de lessen omdat je vond dat je rust nodig had" zegt het meisje met het donkere haar die zichzelf nog niet heeft voorgesteld.
    "Waarom zo bescheiden. Ik kreeg namelijk net de indruk dat jij dat totaal niet bent" zegt de jongen.
    "Ik ben trouwens Charles Vjazemski, maar noem me maar Charlie" stelt hij zichzelf aan Shay en mij voor.
    "Shaylene Gabrielle Devien. Maar zeg maar gewoon Shay" stelt Shay zichzelf aan Charlie voor.
    "Ik ben Amelie Maurelle Leroy" stelt nu ook het donkerharige meisje zichzelf voor. Aemilia en Charlie beginnen een heel gesprek waar ik af en toe wat woorden zoals 'Durmstrang' en 'Beauxbatons' uit opvang. Waarschijnlijk praten ze over hun oude scholen.
    "Welk jaar zit je eigenlijk?" vraagt Shay dan plotseling aan mij.
    "Ik zit in het zesde jaar, jij geloof ik ook toch?"


    -

    Amelie Maurelle Leroy.
    "I'm falling apart, and I can feel every little piece hitting the ground, and it's killing me"



    Nadat Shay en de jongen die zichzelf voorstelde als Christian aan tafel zijn gaan zitten beginnen Mae en Charlie met praten, ook kijken Christian en Shay af en toe naar elkaar waardoor ik me een beetje misplaatst voel tussen deze mensen. Ik pak een croissantje en doe er wat suiker op, na de eerste hap merk ik meteen dat deze een stuk minder goed smaken dan die in Frankrijk. Maar ik had er ook niet te veel van kunnen verwachten, croissantjes komen nou eenmaal uit Frankrijk.
    "Amelie? Loop je mee? Rooster vragen?" vraagt Mae aan mij wanneer ik net een nieuwe hap in mijn mond doe.
    "Jawh iss goet" snel slik ik mijn hap door.
    "Ja is goed, bedoel ik" ik sta op en wacht totdat Mae mijn voorbeeld volgt.


    -

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Jawh iss gout" Zegt Amelie en snel slikt ze een hap van haar eten door.
    "Ja is goed, bedoel ik" Amelie staat al op en nog geen twee seconden later volg ik haar. Ik sta op en mijn hakken klikken op de grond als ik wegloop. Even kijk ik naar de tafel waar alle leraren aan zitten, in het midden zit een vrouw, al redelijk wat ouder, op een grotere stoel. Volgens mij was dat het schoolhoofd. Ik hef mijn kin een stukje en loop zelfverzekerd, met mijn arm door die van Amelie gehaakt, naar haar toe. "Mevrouw?" vraag ik als een braaf meisje, "Wij hebben nog geen rooster gehad?" de vragende toon is duidelijk te horen en ik kijk haar afwachtend aan.


    take me back to the basics and the simple life

    Amelie Maurelle Leroy.
    "I'm falling apart, and I can feel every little piece hitting the ground, and it's killing me"



    Samen lopen we naar de tafel waar de leraren zitten. Mae's hakken tikken op de grond wat een best wel leuk geluid geeft. In het midden zit een al wat oudere vrouw die ik herken als het schoolhoofd. Haar naam ben ik vergeten maar ik ben dan ook niet zo uitzonderlijk goed met namen.
    "Mevrouw?" zegt Mae met haar typische 'brave meisjesstem".
    "Wij hebben nog geen rooster gehad?" vervolgt ze daarna. Ik knik een beetje.


    -

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    De vrouw kijkt op van haar ontbijt en kijkt ons bestuderend aan. Ze lijkt even na te denken. "Aemilia en Amelie, van Beauxbatons, was het niet?" vraagt ze ons met lichte twijfel. Ik knik vriendelijk en gebaar haar verder te gaan. Ze rommelt even tussen een aantal papieren die, ondanks dat dit het ontbijt is, op de tafel liggen. Na een halve minuut pakt ze er een paar stapeltjes uit. "Hier staat alle informatie in over de lokalen, de vakken, en je rooster, en natuurlijk over de afdelingen en een kleine gang van zaken." ze zwaait even met haar wand. Vervolgens geeft ze ons de kleine pakketjes, waar namen op staan. "Als jullie zo vriendelijk zouden zijn om dit ook aan de jongens van Durmstrang en de andere meiden van Beauxbatons te geven. Ik verwacht jullie om negen uur in jullie les. Veel succes." ze glimlacht en ik draai me weer om, ik loop naar de tafel van Gryffindor en geef Charlie het stapeltje met zijn naam, nouja, geven, ik laat het voor zijn neus vallen.


    take me back to the basics and the simple life

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    'Ik zit in het zesde jaar, jij geloof ik ook toch?' zegt Christian. Een opgeluchte lach breekt door op mijn gezicht.
    'Ja, ik ook,' glimlach ik. Ondertussen zijn Mae en Amelie vragen naar onze roosters. Hopelijk zijn ze een beetje normaal.
    Niet veel later komen ze ook terug, met verschillende pakketjes. Charlie en ik krijgen allebei een pakketje van Mae toegegooid, met onze namen erop.
    Ik open het, en bovenop ligt het rooster.
    'Dus, wie geeft Transfiguration? En hoe is die?' vraag ik aan Christian.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2014 - 18:21 ]


    “A queen will always turn pain into power.”


    Charles "Charlie" Vjazemski


    "Amelie? Loop je mee? Rooster vragen?" Hoor ik Aemilia zeggen voordat ze samen met haar vriendin opstaat. Ze was blijkbaar niet van de lange zinnen gebruiken. Als die twee weg zijn is het al een stuk stiller aan de tafel. Ik vraag me dan ook totaal niet af hoe dat zou komen. Shay en Christian hebben het over het jaar waar ze in zitten. Zo te horen willen ze maar al te graag bij elkaar in hetzelfde jaar zitten. Als Aemilia en Amelie terugkomen heeft Aemilia een stapel brieven in haar hand. Eentje laat ze voor mij neer vallen, waar mijn naam zo te zien op staat.
    "Bedankt." Zeg ik haar. "Het zal dan ook wel een grote moeite zijn om iemands pakketje gewoon even netjes met de hand over te geven." Ik bestudeer hetgene wat ik van haar heb gekregen en besluit de overige informatie later wel door te nemen. Wel lijkt het me handig om het rooster te bekijken, maar omdat ik die niet even binnen twee seconden kan vinden laat ik dat maar zitten. Er zal vast wel iemand de moeite nemen om te kijken tussen het stapeltje papieren. "Trouwens, hebben jullie dit voor alle nieuwe leerlingen? Misschien moeten we er dan even een paar opzoeken?" Dat lijkt mij ergens best een goed plan. Hun mogen dan wel met drie zijn, ik vertegenwoordig Durmstrang nog steeds in mijn eentje hier aan de tafel. "Met hoeveel zijn jullie eigenlijk van Beauxbantos gekomen? En hebben die ook van dat leuke gekleurde haar? Paars, rood, groen of blauw misschien? En zijn jullie ook zo verdeeld over de afdelingen dat je eigenlijk geen van je vriendinnen meer hebt? Want dan kan ieder van jullie een andere kleur haar nemen. Dan moet Amelie eigenlijk rood nemen en Shay blauw. Begrijp me niet verkeerd maar ik denk niet dat rood het echt gaat worden bij jouw Aemilia. Dat roze staat je een stuk schattiger."


    She was always looking for more..

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "Bedankt." zegt Charlie, "Het cal dan ook wel een grote moeite zijn om iemands pakketje gewoon even netjes met de hand over te geven." Ik rol met mijn ogen. "Ik dacht je er onderhand al wel achter was dat ik niet van het 'netjes en liefjes' ben? Of was dat niet duidelijk genoeg. Ik wil je het wel laten merken." Reageer ik. "Trouwens, hebben jullie dit voor alle nieuwe leerlingen? Misschien moeten we er dan even een paar opzoeken?" Vraagt Charlie niet veel later. Ik sta nog steeds met de pakketjes in mijn hand, mijn andere hand houd ik in mijn zij. "Met hoeveel zijn jullie eigenlijk van Beauxbatons gekomen? En hebben die ook van dat leuke gekleurde haar? Paars, rood, groen of blauw misschien? En zijn jullie ook zo verdeeld over de afdelingen dat je eigenlijk geen van je vriendinnen meer hebt? Want dan kan ieder van jullie een andere kleur haar nemen. Dan moet Amelie eigenlijk rood nemen en Shay blauw. Begrijp me niet verkeerd maar ik denk niet dat rood het echt gaat worden bij jouw Aemilia. Dat roze staat je een stuk schattiger." Ik glimlach kort naar hem. "Dankje, en nee, we zijn gewoon nog steeds vriendinnen, ondanks die stomme afdelingen." als ik dit zeg zie ik een paar leerlingen op kijken en hun hoofd schudden. Achja, zij zijn dan ook gewend aan die afdelingen en hebben geen idee voor hoeveel verdeling tussen de leerlingen en voor hoeveel gemiste vriendschappen en rivaliteit en zorgt. "We zijn hier met zijn vieren gekomen. En ik denk niet dat June, Amelie en Shay behoefte hebben om hun haar ook te gaan verven." grijns ik. Ik ben altijd degene geweest die de meest impulsieve beslissingen neemt maar ook degene die goed weet wat ze wilt. De anderen zijn niet echt van het overduidelijke opvallen, wat je natuurlijk met gemak doet, als je je haar in een onnatuurlijke kleur verft.



    Ik ben er trouwens van uit gegaan dat Luke_Pinguign haar/zijn rol niet meer in gaat vullen.


    take me back to the basics and the simple life


    Charles "Charlie" Vjazemski


    "Ik dacht je er onderhand al wel achter was dat ik niet van het 'netjes en liefjes' ben? Of was dat niet duidelijk genoeg. Ik wil je het wel laten merken." Zegt Aemilia. "We zijn hier met zijn vieren gekomen. En ik denk niet dat June, Amelie en Shay behoefte hebben om hun haar ook te gaan verven." Zegt ze daarna op mijn tweede vraag. De laatste van die vier zal wel ergens alleen zitten. Je kan hier dan ook echt niemand vinden, het is veel te druk.
    "Hoe zou je me dat dan willen laten merken? Ik heb het namelijk nog niet helemaal door." Zeg ik haar.


    She was always looking for more..

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    Voor dat Christian ook maar kans heeft om te antwoorden, hoor ik Mae zeggen: 'En ik denk niet dat June, Amelie en Shay behoefte hebben om hun haar ook te gaan verven.'
    'Hoe zou je me dat dan willen laten merken? Ik heb het namelijk nog niet helemaal door,' zegt Charlie.
    'Weet je, ik zou mijn haar best wel blauw willen verven. Maar niet permanent; misschien een dag ofzo,' zeg ik. 'Trouwens, waar is June?'

    [ bericht aangepast op 9 dec 2014 - 19:17 ]


    “A queen will always turn pain into power.”