• Deze roleplaygame was al eerder actief, maar is dood gevallen. Hierbij open ik hem opnieuw!


    Het is het zesde jaar voor sommige kinderen op Hogwarts, Beauxbatons en Durmstrang. Sommige leerlingen van Beauxbantos en Durmstrang worden overgeplaatst naar Hogwarts om daar hun laatste twee jaar af te maken. De nieuwe leerlingen zijn onder de indruk van hoe alles op Hogwarts er aan toe gaat. Alle voorheen gaande vrienden van de oud-leerlingen van Beauxbatons en Durmstrang worden gesplitst in andere afdelingen. Echt hierdoor,voelen ze zich niet erg thuis op Hogwarts.


    Leerlingen van Hogwarts:
    - Lauren Tania Sharrow ~ Ravenclaw ~ Minewt
    - Indiana Kiandria Falon ~ Slytherin ~ EdwardSheeran
    - Jongen ~ Ravenclaw ~ Luke_Pinguin
    - Nathan Dylan Belladonna ~ Gryffindor ~ Minewt
    - Rose Black ~ Slytherin ~ Patholoog
    - Lily Anna Hale ~ Slytherin ~ Verityy
    - Meisje ~ Slytherin ~ Alastor
    - Sunset Eguerre ~ Gryffindor ~ Newt_Runner
    - Tom Writer ~ Ravenclaw ~ Ganna
    - Christian Alaric Westfield ~ Gryffindor ~ Verityy

    Leerlingen van Beauxbantos:
    - June Mercendes ~ Hufflepuff ~ Vivir
    - Aemilia Mae Decroix ~ Gryffindor ~ Piaffe
    - Shaylene Gabrielle Devien ~ Ravenclaw ~ Rosea
    - Amelie Maurelle Leroy ~ Gryffindor ~ Verityy
    - Meisje ~ Luke_Pinguin

    Leerlingen van Durmstrang:
    - Sebastian Olivier Bloom ~ Hufflepuff ~ Lost_Voice
    - Ivar Morten Walberg ~ Ravenclaw ~ Enchanter
    - Marcus Malthes Karkanov ~ Slytherin ~Walkers
    - Minho Orlando Kueane ~ Hufflepuff ~ Minewt
    - Charles Vjazemski ~ Gryffindor ~ Vivir

    -Gebasseert op de Harry Potter boeken.
    - Je mag maximaal 3 karakters.
    - Jongens en meisjes gelijk a.u.b. Evenals afdelingen.
    - Er is geen woordenlimiet, maar geen oneliners.
    - OOC tussen: [] {} ()
    - Alleen JOUWN karakter besturen. TENZIJ je toestemming hebt van degene die die rol speelt.
    - Respecteer elkaar!
    - Geen Mary-Sue of Gary-Stu personages! Iedereen heeft zijn slechte eigenschappen!
    - Maar het belangrijkste: PLEZIER! De regels zijn er om het leuker te maken in de RPG.
    - Alleen ik open nieuwe topics. Tenzij ik iemand aanwijs!


    Het begin:

    Het is de week voor de Kerstvakantie en gisteravond zijn de tien nieuwe leerlingen aangekomen. Gisteren zijn ze ook ingedeeld tijdens het avondmaal. Vandaag, maandag 15 december, zullen zij voor het eerst deelnemen in de lessen aan Hogwarts School for Witchcraft and Wizardry. Ieder jaar heeft met alle houses lessen. Voor iedereen zou het een andere dag zijn. Want, hoe zijn de leerlingen van Hogwarts? Hoe zijn de leerlingen van Beauxbatons of Durmstrang? Deze vragen spoken door de leerlingen hun hoofden.
    Het is O8.OO en iedereen zou in de Great Hall moeten zijn voor het ontbijt. Om O9.OO zullen de lessen van start gaan voor de zesde jaars, want de zevende jaars hebben daar een tussenuur. Zullen zij ook al in de Great Hall zijn, of maken ze zich nu pas klaar?
    Dat is aan de leerlingen. Veel plezier op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry!


    Het rooster:


    [ bericht aangepast op 7 dec 2014 - 15:01 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded


    Charles "Charlie" Vjazemski


    Ik ben me voornamelijk aan het vervelen aan de Gryffindor afdelingstafel. In alle drukte kan ik mijn vrienden niet vinden en weet ik niet eens of ze er überhaupt wel zijn. Misschien slapen ze nog wel, hoewel ze dan zeker weten de eerste les missen. Niet echt het perfecte begin op deze nieuwe school. Het lijkt niet veel erger te kunnen. Iedereen zit te praten, maar ik niet. Ik ben dan ook echt de enige. Niemand besteed zelfs maar aandacht aan mij. Ik kijk toe hoe er twee meisjes voor me komen zitten. Duidelijk vriendinnen.
    "Leuke outfit heb je daar." Zeg ik tegen het meisje wat haar outfit zo te zien iets heeft verbouwd. "Ook leuk haar heb je trouwens." Vervolg ik mezelf over haar roze lokken. Dat is zeker een opvallende verschijning. "En geen zorgen hoor." Zeg ik tegen haar vriendin. "Ook jij ziet er prachtig uit vandaag. Het is niet aan mij om de ene vrouw te complimenteren en de andere niet."

    [ bericht aangepast op 8 dec 2014 - 12:14 ]


    She was always looking for more..

    || Tom Writer ||
    • Shut up, I'm buisy •



    Verveeld slenterde Tom door de gangen van het kasteel, op weg naar de grote zaal. Honger had hij, dat zeker, alsof ratten in zijn maag terecht gekomen waren en zich nu een weg naar buiten vraten. De vorige dag had hij weinig honger gehad en daar door misschien wat te weinig gegeten.
    Hij liep langs een harnas, zo-een die wel eens bewoog, maar als je erin keek, compleet leeg was. Soms vroeg hij zich af wat hij allemaal op zo'n wonderbaarlijke school te zoeken had als kind van dreuzels.
    Ook in de Grote Zaal was er magie genoeg; de zwevende kaarsen flikkerden wat en gaven nauwelijks licht in het waterige ochtendzonnetje dat door het betoverde plafond en de hoge ramen de Grote Zaal binnen viel. Vlug zocht Tom een plaatsje aan de tafel van Ravenklauw en pakte een krentenbol, die hij besmeerde met een behoorlijke laag boter.


    - Happiness resides not in possessions, and not in gold, happiness dwells in the soul. -



    Rose Black | Slytherin | Zesde jaar


    Mijn schoenen tiken door de bijna lege gang. Hier en daar lopen al studenten naar het ontbijt, maar ik haal hen gauw in. Mijn mantel wappert dreigend achter mij aan, terwijl mijn schooltas losjes over mijn schouders hangt. 'Professor Slughorn,' begroet ik de potionsmaster met een brede glimlach als ik hem tegen kom in de gang. Hij begroet mij vriendelijk terug en ik loop verder naar de Great Hall. Direct als ik binnenkom zoeken mijn ogen de Slytherintafel. Er zitten nog niet erg veel mensen aan, maar Lily wel. Dat is zo'n beetje standaard.
    'Morgen,' begroet ik haar en plof naast haar neer. Het is nog te vroeg op de ochtend om helder te denken. Waarom moet school zo vroeg beginnen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    Amelie en ik hebben plaatsgenomen tegenover een jongen met bruin, krullend haar. Ik moet zeggen dat hij niet de lelijkste is, maar fantastisch knap ik hij ook niet. Eigenlijk ziet hij er een beetje uit als een teddybeer. Volgensmij was het een van die jongens van Durmstrang, die gisteren samen met ons ingedeeld zijn. Zeker weten, doe ik het alleen niet. "Leuke outfit heb je daar." Zegt hij met een knikje naar mijn outfit. Ik grijns, en kijk hem lichtelijk aaan op een 'serieus, maak je een grapje manier'. Dit houd in dat ik wenkbrauwen optrek en mijn lippen net iets meer naar mijn linkermondhoek trek. Soms maak ik hem iets overdreven, waardoor het minachting wordt, deze keer niet. "Ook leuk haar heb je trouwens." Vervolgt hij nog en ik kijk hem nog steeds zelfverzekerd aan terwijl ik een hand door mijn haar haal. "Dankje." zeg ik in reactie op de jongen. "En geen zorgen hoor." Zegt hij tegen Amelie, "Ook jij ziet er prachtig uit vandaag. Het is niet aan mij om de ene vrouw te complimenteren en de andere niet." Hierbij laat ik een kleine lach ontsnappen uit mijn mond. Wat een beleefd persoon. Jeez. Hoe beleefd wil je zijn. "Ik ben trouwens Aemilia Mae Decroix." Stel ik mezelf voor bij de jongen.


    take me back to the basics and the simple life

    Amelie Maurelle Leroy.
    "I'm falling apart, and I can feel every little piece hitting the ground, and it's killing me"



    "Shayy!" zegt Mae en ik zie Shaylene inderdaad staan wanneer ik opkijk. Ze loopt erheen en ik volg haar voorbeeld, ze geven elkaar een snelle knuffel en daarna lopen we weer door naar de tafel van Gryffindor. We gaan zitten tegenover een jongen met bruin, krullend haar. Aan de manier waarop hij om zich heen kijkt is hij duidelijk nieuw hier.
    "Leuke outfit heb je daar" zegt de onbekende jongen met een knikje naar Mae's outfit.
    "Ook leuk haar heb je trouwens" als je naar Mae kijkt valt haar haar je als eerste op, daarna komt de rest pas eigenlijk. Jongens geven altijd als eerste aandacht aan Mae, niet dat ik dat erg vind, integendeel. Ik vind het eigenlijk juist fijn, als Mae erbij is wordt het niet ... gecompliceerd.
    "En geen zorgen hoor" zegt hij nu tegen mij.
    "Ook jij ziet er prachtig uit vandaag. Het is niet aan mij om de ene vrouw te complimenteren en de andere niet" ik zie dat Mae een kleine glimlach op haar gezicht heeft, ik ben het met haar eens, hij is echt heel beleefd.
    "Ik ben trouwens Aemilia Mae Decroix" stelt ze zich voor.
    "Ik ben Amelie Maurelle Leroy" zeg ik ook tegen de jongen.


    -

    Christian Alaric Westfield
    "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"



    Haar gezicht betrekt gelijk wanneer ik haar deze vraag stel en ik neem mezelf voor om het haar hier naar haar zin te laten krijgen. Niet omdat de school dan in een goede naam komt maar omdat dit meisje me oprecht aardig lijkt.
    "Mwa. Mijn vriendinnen zitten allemaal in een andere afdeling dan ik" ik knik begrijpend, ik zou het ook niets vinden als ik plotseling wordt gescheiden van mijn vrienden en vriendinnen waarmee ik al jaren samen ben.
    "En dit uniform is ook niet helemaal mijn ding" zegt ze weer lichtelijk zuchtend. Ik moest in het begin ook erg wennen toen ik het uniform moest dragen, normaal liep ik gewoon in alles rond wat ik wilde.
    "Shayy!" klinkt er plotseling door de zaal en ik besef dat Shay een afkorting van Shaylene is. Ik zie twee Franse meisjes staan die allebei bij mij in de afdeling lopen. Het ene meisje is me gisteren avond al opgevallen door haar roze haar. Samen lopen ze weer weg en even kijk ik ze na.
    "Misschien kan ik juffrouw Devien vergezellen naar het ontbijt? Als ze zin heeft om bij onze afdeling te komen zitten?" vraag ik aan haar.


    -

    Lily Anna Hale.
    "It’s not the load that breaks you down, it’s the way you carry it"


    "Morgen" hoor ik van achteren en ik zie dat het Rose is, ik schuif een beetje op op de bank zodat ze naast me kan komen zitten.
    "Hallo" begroet ik haar vrolijk.
    "Heb je lekker geslapen?" vraag ik terwijl ik een glas pompoensap inschenk. Ik heb nooit erg van dat spul gehouden maar drink het eigenlijk uit gewoonte elke ochtend. Ik pak ook een broodje en smeer er wat jam op. Langzaam laat ik mijn blik over de andere tafels wenden, sommige mensen zitten al te eten terwijl anderen nog te druk bezig zijn met praten. De tien nieuwe leerlingen zijn eigenlijk een soort museumvoorwerpen geworden, iedereen wil een blik van ze opvangen.


    -

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    'Misschien kan ik juffrouw Devien vergezellen naar het ontbijt? Als ze zin heeft om bij onze afdeling te komen zitten?' vraagt Christian.
    Een glimlach verschijnt spontaan op mijn gezicht. 'Maar natuurlijk, meneer Westfield,' zeg ik tegen hem.
    Deze jongen doet iets met me, ik weet het ook niet. Hij maakt me spontaan weer een beetje blij.
    Misschiend dat dit hele Hogwarts-gedoe toch niet zo erg is...

    -Beetje kort maar who cares-


    “A queen will always turn pain into power.”


    Charles "Charlie" Vjazemski


    De twee meisjes lijken een beetje te glimlachen naar mijn opmerking.
    "Dankje." Zegt het roze haar meisje zelfs. Ik glimlach terug naar ze. "Ik ben trouwens Aemilia Mae Decroix" Aha, één van die Franse meisjes, wat ik hoor aan haar accent. Dat stelt me al iets meer gerust. Ik ben hier niet de enige nieuweling, hoewel deze dames wel met een tweetal zijn.
    "Ik ben Amelie Maurelle Leroy" Vervolgd het andere meisje haar vriendin.
    "En ik ben Charles Vjazemski, helaas heb ik geen mooie tweede naam zoals jullie. En noem me maar gewoon Charlie, zo noemt iedereen op Durmstrang me al zo lang dat ik zelf niet beter meer weet." Leg ik de twee uit. "En hoe bevalt jullie deze nieuwe school?" Vraag ik ze maar.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2014 - 17:01 ]


    She was always looking for more..

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    "En ik ben Charles Vjazemski, helaas heb ik geen mooie tweede naam zoals jullie. En noem me maar gewoon Charlie, zo noemt iedereen op Durmstrang me al zo lang dat ik zelf niet beter meer weet." verteld hij aan ons. "En hoe bevalt jullie deze nieuwe school?" Vraagt hij vervolgens. Ja, hoe bevalt deze school me. "Eh. Nou, we hoeven tenminste geen achterlijke blauwe pakjes met hoedjes op, alhoewel een stropdas wel echt irritant is. " Nog een seconde denk ik na. "Ik heb wel het gevoel dat ze pranking hier meer waarderen da op Beauxbatons. Echt hoor. Word je geschorst omdat je toiletten opgeblazen hebt… En vuurwerk hebt afgestoken in de les… en nauwelijks op kwam dagen bij de lessen die je niks vind.. " Vervolg ik. Achja, ze kunnen niet verwachten dat ik bij elk vak op kom dagen, ik bedoel, ik ga later toch niks met history of magic doen. Waarom zou ik dan ooit op komen dagen?


    take me back to the basics and the simple life

    Christian Alaric Westfield
    "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"



    Ze glimlacht en daardoor glimlach ik ook onwillekeurig. Het klinkt misschien gek maar dit meisje doet iets met me, alsof ze een vuur aansteekt wat al jaren niet heeft gebrand.
    "Maar natuurlijk, meneer Westfield" zegt Shaylene. Samen lopen we naar de afdelingstafel van Gryffindor en een aantal mensen werpen een rare blik op Shaylene, ze vinden natuurlijk dat ze hier niet hoort. Ik zie haar vriendinnen zitten en ik trek zachtjes aan haar arm en wijs ze aan, ik zet een paar snelle stappen zodat de paar meter die zich tussen ons in bevindt snel is onderdrukt. Ik vang nog net een deel van hun gesprek op.
    "Ik heb wel het gevoel dat ze pranking hier meer waarderen dan op Beauxbatons. Echt hoor. Word je geschorst omdat je toiletten opgeblazen hebt… En vuurwerk hebt afgestoken in de les… en nauwelijks op kwam dagen bij de lessen die je niks vind.." hoor ik het meisje met het roze haar zeggen.
    "Nee, de toiletten opblazen, vuurwerk afsteken en niet op komen dagen voor de lessen is natuurlijk helemaal niet erg. Wat absurd dat ze je daar voor schorsen" zeg ik met een stem waar het sarcasme van afdruipt.
    "Ik ben Christian Westfield" zeg ik met een kleine glimlach.


    -

    Shaylene 'Shay' Gabrielle Devien
    Voormalige leerling Beauxbatons • Ravenclaw • 6th Year


    En samen lopen we naar de tafel van Gryffindor. Ik voel ogen van nieuwsgierige kinderen op me branden, maar ik kijk strak voor me uit. Christian trekt me mee naar waar Mae en Amelie zitten.
    'Ik heb wel het gevoel dat ze pranking hier meer waarderen dan op Beauxbatons. Echt hoor. Word je geschorst omdat je toiletten opgeblazen hebt… En vuurwerk hebt afgestoken in de les… en nauwelijks op kwam dagen bij de lessen die je niks vind...' zegt Mae tegen een jongen met krullerig haar tegen over haar.
    'Nee, de toiletten opblazen, vuurwerk afsteken en niet op komen dagen voor de lessen is natuurlijk helemaal niet erg. Wat absurd dat ze je daar voor schorsen,' zegt Christian sarcastisch. 'Ik ben Christian Westfield.'
    Ik grinnik, en ik ga naast Mae zitten, en Christian weer naast mij.
    'Je vergeet het vliegen door de hal, belachelijk maken van leraren en het betoveren van de trappen,' vul ik het lijstje met pranks door ons aan.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Aemilia Mae Decroix
    "That I'm brave and a bit of a bitch doesn't mean I have no feelings."


    'Nee, de toiletten opblazen, vuurwerk afsteken en niet op komen dagen voor de lessen is natuurlijk helemaal niet erg. Wat absurd dat ze je daar voor schorsen,' hoor ik een jongen zeggen, ik draai me half om en zie dezelfde jongen als net staan, samen met Shay. Ik grijns. 'Ik ben Christian Westfield.'
    "En ik ben Aemilia Mae Decroix, en hoe je buiten het prank gedeelte asjeblieft. Dit zijn niet eens de ergste dingen, maar wel waarna ik geschorst werd…"
    Ik merk dat Shay naast me komt zitten en glimlach automatisch. 'Je vergeet het vliegen door de hal, belachelijk maken van leraren en het betoveren van de trappen,' vult ze aan. "Shh." zeg ik tegen haar terwijl ik mijn vinger op mijn lippen leg.


    take me back to the basics and the simple life

    Amelie Maurelle Leroy.
    "I'm falling apart, and I can feel every little piece hitting the ground, and it's killing me"



    "En ik ben Charles Vjazemski, helaas heb ik geen mooie tweede naam zoals jullie. En noem me maar gewoon Charlie, zo noemt iedereen op Durmstrang me al zo lang dat ik zelf niet beter meer weet" zegt de jongen, Charlie.
    "En hoe bevalt jullie deze nieuwe school?" vraagt hij, ik heb er eigenlijk niet heel erg over na gedacht hoe het me bevalt. Ik baal er alleen van dat Shay en June in een andere afdeling zitten.
    "Eh. Nou, we hoeven tenminste geen achterlijke blauwe pakjes met hoedjes op, alhoewel een stropdas wel echt irritant is" antwoord Mae en ik ben het wel met haar eens daarover, maar ik vind dat je hier wel verschrikkelijk veel kleren aanmoet. In Frankrijk red je het met een dun gewaad terwijl je hier laagje over laagje moet trekken om het maar een beetje warm te krijgen.
    "Ik heb wel het gevoel dat ze pranking hier meer waarderen dan op Beauxbatons. Echt hoor. Word je geschorst omdat je toiletten opgeblazen hebt… En vuurwerk hebt afgestoken in de les… en nauwelijks op kwam dagen bij de lessen die je niks vind.." zegt Mae en ik moet onwillekeurig glimlachen.
    "Nee, de toiletten opblazen, vuurwerk afsteken en niet op komen dagen voor de lessen is natuurlijk helemaal niet erg. Wat absurd dat ze je daar voor schorsen" hoor ik plotseling achter me en ik zie dat het de jongen die net met Shay aan het praten was.
    'Ik ben Christian Westfield" stelt hij zichzelf voor. Shay gaat naast Mae zitten en Christian weer naast Shay waardoor we met zijn allen op een rijtje zitten.
    "Je vergeet het vliegen door de hal, belachelijk maken van leraren en het betoveren van de trappen" grijnst Shay. Mae legt haar vingers op haar lippen en maakt een sissend geluid.
    "En die keer dat je drie dagen niet op kwam dagen voor de lessen omdat je vond dat je rust nodig had" voeg ik aan het lijstje toe.


    -


    Charles "Charlie" Vjazemski


    "Eh. Nou, we hoeven tenminste geen achterlijke blauwe pakjes met hoedjes op, alhoewel een stropdas wel echt irritant is." Zegt Aemilia. Aan die namen zal ik nog wel even moeten wennen. Aemilia en Amelie. Dat lijkt nogal veel op elkaar. Ik heb de uniformen van Beauxbantos wel eens op een plaatje gezien. Ik vond de hoedjes wel grappig.
    "En de kleur blauw zou nou net ontzettend leuk staan bij je roze haar." Antwoord ik.
    "Ik heb wel het gevoel dat ze pranking hier meer waarderen da op Beauxbatons. Echt hoor. Word je geschorst omdat je toiletten opgeblazen hebt… En vuurwerk hebt afgestoken in de les… en nauwelijks op kwam dagen bij de lessen die je niks vind.. " Ik lach even.
    "Nee, de toiletten opblazen, vuurwerk afsteken en niet op komen dagen voor de lessen is natuurlijk helemaal niet erg. Wat absurd dat ze je daar voor schorsen" Zegt een stem voordat ik antwoord kan geven. Er komt een jongen aanlopen, samen met een meisje. "Ik ben Christian Westfield" Zegt hij.
    "En ik ben Aemilia Mae Decroix, en hoe je buiten het prank gedeelte asjeblieft. Dit zijn niet eens de ergste dingen, maar wel waarna ik geschorst werd…"
    "Je vergeet het vliegen door de hal, belachelijk maken van leraren en het betoveren van de trappen," Zegt het meisje waar Christian mee aan is komen lopen.
    "Shh." Zegt Aemilia weer.
    "En die keer dat je drie dagen niet op kwam dagen voor de lessen omdat je vond dat je rust nodig had" Voegt Amelie nog aan de lijst toe. Ik lach even.
    "Waarom zo bescheiden. Ik kreeg namelijk net de indruk dat jij dat totaal niet bent." Zeg ik tegen Aemilia. na me even stil te hebben gehouden. "Ik ben trouwens Charles Vjazemski, maar noem me maar Charlie." Zeg ik tegen de twee die net zijn gaan zitten.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2014 - 17:55 ]


    She was always looking for more..