• Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om?

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Personages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    † Caleb Finnigan – 19 [Lisa]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk– 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Esau Konings – 20 [Jeffrey]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Marco von Bhuren - 34 [Ellen]
    Maxime van Schouten - 18 [Lisa]
    Mickey Eggebeen – 22 [Natas]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    † Rebekah Mikaelson – 20 [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]
    Vyvyanne – 19 [Jeffrey/Alicia]

    Verwante topics:
    Rollenstory.
    Rollentopic.
    Verhaaltopics: 1, 2, 3

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 22:50 ]

    Piper keek naar Hugo.
    'Zal ik jouw spullen ook opnieuw inpakken? vroeg ze aan hem.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Mitchell wierp Jade een kwade blik toe, maar voelde zijn wangen nog steeds gloeien. 'Flikker op.'

    _

    'Ach Mitchie, nou kan je wel boos doen, maar die rode wangen van je blijven me heus niet onopgemerkt,' grijnsde ze. Ze wilde hem nog wel verder pesten, maar er waren wat teveel toeschouwers.

    Hoewel ze wist dat ze straks zou moeten eten, zou Maeve geen hap door haar keel krijgen. Het werd wat kouder en een rilling liep over haar heen. Ze nam nog een slok water, waar ze zich in verslikte en weer begon te hoesten. Het deed weer behoorlijk pijn en er zou vast weer slijm vastzitten. Wat haatte ze haar ziekte enorm, vooral omdat er geen echte medicatie voor bestond en het jaar toch erg veel pijn deed. De hanger viel uit haar hand tetwijl ze verder hoestte.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    'Doe even kinderachtig of zo.' Nicole rolde met haar ogen naar Jade. Ze was van plan met Syn te gaan jagen, maar daarvoor moesten ze eerst wapens maken. Speren, waarschijnlijk. 'Misschien wordt het tijd dat je ook iets nuttigs gaat doen?'

    --

    Margriet pakte de hanger op en keek een beetje bezorgd naar Maeve. Het zou niet verkeerd zijn als zij zou sterven door opgegeten te worden door een dinosaurus. Ze kneep kort haar ogen dicht bij die vreselijke gedachte, maar Margriet wist dat ze hoe dan ook binnenkort zou sterven en dan was een snelle dood beter dan eerst flink afgetakeld te worden. Ze was nu eenmaal één van de zwaksten van de groep en Margriet dacht niet dat zij het lang zou volhouden.
    'Hé, gaat ie wel?' vroeg ze, terwijl ze de hanger aan haar gaf toen Maeve gestopt was met hoesten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Je weet dat je dood gaat, hè?' merkte Syn tegen het zwakke meisje op dat bijna stikte. 'Je houdt ons alleen maar op.'

    -
    Eden keek even naar zijn gezicht, al wist ze niet eens goed waarom. Zijn gezicht was behoorlijk toegetakeld en eveneens verbrand en ze vroeg zich af wat dat mens hiermee dacht te bereiken.
    'Misschien kun je 't hout aankrijgen.'
    Ze verwachtte dat ze, net als Mitchell, wel zou roken en een aansteker bij de hand zou hebben.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jade rolde met haar ogen en liep naar de stapel brandhout toe, daar zakte ze op haar knieën en griste wat droog spul van de grond. Dat stak ze aan met haar aansteker en legde het tussen het hout, zodat dit ook vlam zou kunnen vatten.

    _


    'Kutwijf,' gromde hij, toen Jade was weggelopen. 'Zo snel wordt ik niet rood hoor.' Toen hij opmerkte dat Eden zijn gezicht bekeek, keek hij chagrijnig de andere kant op. 'Wat kijk je nou?' snauwde hij.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2014 - 10:54 ]

    Eden grinnikte. Als hij dacht dat ze nu bang haar ogen neersloeg, had hij het mis. 'Waar maak je je zo druk over?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nou, kijk eens om je heen,' snoof hij. Hij voelde zichzelf boos worden en moest moeite doen om niet uit zijn slof te schieten. Al werd dat al wat gemakkelijker door het feit dat zijn ribben venijnig begonnen te steken. Een grom verliet zijn mond en hij drukte zijn hand ertegenaan. Toen hij er naar keek zag hij bloed.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2014 - 12:05 ]

    Het verbaasde haar dat hij zo snel op zijn teentjes getrapt was. 'Best hoor. Als jij er nerveus van wordt als er iemand naar je kijkt...'
    Ze voelde even aan de punt die was ontstaan. Hij was niet heel scherp, maar als ze hem nog veel smaller maakte, zou hij te snel breken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mitchell begon geërgerd een ander stammetje te bewerken. Hij haalde zijn mes een aantal keer langs het hout en keek tevreden naar de punt die er was gevormd. Deze speer pleurde hij ook bij de rest en begon aan de volgende. Hij blikte even naar Eden, die ook druk was met een speer. Ze kon beter omgaan met het mes dan hij had gedacht.

    Maeve keek naar Margriet en knikte, maar voor ze iets kon zeggen zei iemand al iets tegen haar.
    'Dat wist ik al van voor ik hier was, ik heb het heel mijn leven geweten dat elk moment het laatste kan zijn. De warmte is gewoon een obstakel voor mij.' Maeve nam de hanger aan die Margriet had opgenomen. Ze dacht aan elke keer dat ze in het ziekenhuis had gelegen, elk bezoekje die zekreeg was een hoogtepunt geweest en nu zat ze hier alleen. Ze wist dat ze haar zouden achterlaten als ze te zwak werd en ergens kon het Maeve niet schelen. Ze stond op en keek de man aan.
    'Als je me moet achterlaten, dan bezorg je deze aan mijn broer. Op de achterkant staat ons adres.' Maeve stak de hanger uit naam de man, die er even naar keek.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2014 - 12:55 ]


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Syn schoot in de lach. 'Ik heb wel wat beters te doen. Waarom gaat je dan mee op reis, hmm? Vind je het leuk om door anderen vertroeteld te worden? Bezorg je hen graag de schrik van hun leven omdat je amper kunt ademen? Ik heb zelden zo'n egoïst gezien en dat zegt heel wat.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Omdat mijn broer ziek was, anders was hij hier in mijn plaats. Net alsof het mijn schuld is dat ik heel mijn leven al ziek ben geweest, ik heb daar ook niet achter gevraagd.' Maeve kreeg tranen in haar ogen, dit had ze nooit gewild.
    'Mike zou er alles aan gedaan hebben om mee te kunnen gaan, dit was zijn reis. Maat hij liet mij gaan, ik hoop dat zijn griepje snel over is.' sprak ze zacht, alsof haar stem begon te verdwijnen. Ze stak het hangertje in zijn hand, waarna ze hem aan keek.
    'Desnoods stuur je hem op, maar mijn broer zou hem zeker terug willen. Het is iets dat ik altijd bij me heb.' zei ze met een schorre stem verder.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    'Zie ik eruit alsof dat mij iets zou kunnen schelen, achterlijke kut?' Hij kreeg zin om ter plekke een kogel door haar harses te schieten, maar vond het leuker om haar te zien lijden. 'Je wilt gewoon dat anderen medelijden met je krijgen. Word eens volwassen.'

    [ bericht aangepast op 19 mei 2014 - 13:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ze keek hem aan, alsof hij haar beschuldigde dat ze komedie speelde.
    'Ik vraag niet om medelijden, ik weet gewoon wat ik voel.' zei ze, waarna ze zich omdraaide en wat verderop wou neer gaan zitten. Maeve had geen zin in een uitgebreidde discussie, maar die kogel was misschien een optie die ze kon gebruiken. Ze zou uiteindelijk toch erg beginnen lijden en de man zag eruitdat hij niet terug deinsde om iemand te vermoorden. Trouwens, wie zal hem hierover beschuldigen.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}