• Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om?

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Personages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    † Caleb Finnigan – 19 [Lisa]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk– 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Esau Konings – 20 [Jeffrey]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Marco von Bhuren - 34 [Ellen]
    Maxime van Schouten - 18 [Lisa]
    Mickey Eggebeen – 22 [Natas]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    † Rebekah Mikaelson – 20 [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]
    Vyvyanne – 19 [Jeffrey/Alicia]

    Verwante topics:
    Rollenstory.
    Rollentopic.
    Verhaaltopics: 1, 2, 3

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 22:50 ]

    Neil kwam overeind en liep met Margriet naar het vuur toe. Hij besloot de bladeren beetje bij beetje in het vuur te gooien, zodat er niet weer een steekvlam vanaf kwam en iemand bijna kaal maakte. Hij moest toegeven dat het er wel grappig uitzag toen het zwartharige meisje bijna kaal was geweest. Jade heette ze, geloofde hij.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2014 - 14:02 ]

    'Zouden hier geen wezens op af komen?' vroeg Margriet zich luidop af. Het was erg opvallend, maar tegelijk waren veel dieren bang voor vuur en ze hoopte maar dat dat ook voor dinosaurussen gold.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Hmm.' Neil keek bedenkelijk naar het vuur. 'Ik zou het eerlijk gezegd niet weten,' mompelde hij. Hij blikte even naar de zwartharige jongen, die deel uitmaakte van de slechterikken. Zou hij het weten?

    Margriet haalde haar schouders op. 'En anders hebben we toch geen andere keus,' mompelde ze.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Neil wilde eigenlijk zeggen dat ze hier toch niet levend vandaan zouden komen, maar hij hield wijselijk zijn mond. 'Nee, we hebben niet echt een keus,' mompelde hij uiteindelijk.

    Toen de tas leeg was, begon Margriet opnieuw bladeren en dit keer ook droge takjes te zoeken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Neil besloot een klein rondje te lopen, op zoek naar wat grotere takken, tot hij plots enorme pootafdrukken zag. Hij besloot maar meteen om te keren en terug te lopen. Hij liep meteen door naar Margriet.
    'Ik zag pootafdrukken,' mompelde hij. 'Hele grote.'

    Margriet draaide zich om naar de man met de wapens, die Neil ook moest hebben gehoord, om zijn reactie te peilen. Hoewel ze hem maar eng vond, leek hij wel een geschikte leider die hen - of de meesten van hen - hier levend doorheen kon loodsen, mits hij niemand bij het geringste neerknalde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Esau stapte op Dotje en Hugo af, een grijns tekende zijn gezicht.
    'Jullie gaan het vast geweldig hebben vannacht.'

    Dolly grinnikte. 'Het verbaast me dat je niet een beetje jaloers bent dat ik naast deze spetter ga slapen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Esau haalde zijn schouders op.
    'Hij is zeker beter in bed dan ik?'

    'Ik wou dat ik daarover kon oordelen,' verzuchtte Dolly.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Daarom juist,' benadrukte Eden. Ze stond op en woog een van de speren in haar hand. 'We moeten 'm testen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Het lijkt er in ieders geval op dat hij meer ervaring heeft dan ik,' glimlachte Esau.

    Dolly deed iets wat ze niet vaak deed: ze hield zich stil. Ze wilde graag weten wat Hugo's reactie op dit gesprek was. Hij zou zeker in haar achting stijgen als hij met dit gesprek mee kon gaan, maar ze vond het al heel wat dat hij aan zelfspot deed en niet steeds zielig zat te doen omdat hij zo dik was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain