• Ik heb zo rpg al eens eerder aangemaakt, aangezien er toen best veel mensen mee deden heb ik besloten om hem opnieuw te maken, deze keer heb ik het wel aangepast en komen er dus alleen de Griekse mythologie in voor.



    Lang geleden besloten de goden van Olympus om een school te bouwen speciaal voor hun halfgod kinderen, deze school zou ver weg in Korinthe liggen wat ergens in Griekenland ligt, deze school ligt omringt door bossen waar vrijwel niemand komt maar toch is er een bescherming erom heen gedaan zodat verder niemand die zou kunnen zien en ook niemand zomaar de schoolterrein op kan. De goden konden daar ook hun kinderen in alle rust opzoeken . Deze school hebben al vele leiders en helden voortgebracht zoals Hercules, Achilles, Asklepios en nog vele andere, en natuurlijk worden ook in deze eeuw helden en leiders opgeleid.
    En ook zal er ook af en toe een queeste komen.

    Stop op vrouwelijke personages!



    Eerste jaars

    Meisjes
    -
    -
    -

    Jongens
    -Yansé Kuàilè Freitas || Iris || AnnaxElsa

    -
    -


    Tweede jaars
    Meisjes
    -
    -
    -

    Jongens
    -
    -
    -


    Derde jaars
    Meisjes
    -Clio Euphrasia Míridóttir || Iris || [/pink AnnaxElsa
    -
    -

    Jongens
    -
    -
    -


    Vierde jaars
    Meisjes
    -Venya Bjornson || Thanatos || Aquata
    -
    -
    Jongens
    -
    -
    -


    Vijfde jaars
    Meisjes Vol
    -Chrysanthe Damaris Stavros || Poseidon || Barnowl
    -Shaney Tamara Valentine || Apollo || Whisperings
    -Shailene Aerald Chase || Athena Woodley

    Jongens Vol
    -Alexandros 'Alex' hero ravelli || Apollo || XLout
    -Percy Spencer Felix Jones || Hads || Pwettyness
    -

    Zesde jaars
    Meisjes Vol!
    -Hannah Photini Shoore || Zeus || CrazyGirlxx
    -Meghan Aurora Belle Carlyle || Chione || MissMills
    -Ombré Rose D'Ablaing || Nyx Wall
    Jongens
    -Percy Kay Johnson || Poseidon ||Kendizzzzle
    -Andor Haraldur Wärner || Chronos || xLout
    -

    Zevende jaars
    Meisjes Vol!
    -Aikaterina 'Aika' Damianne DeLloys || Aphrodite || Pwettyness
    -Lizz Aurora Miles || Ares Mills
    Aeryn Micah Healy|| Athena Yoda
    Jongens Vol!
    -Alexander Sionnach Lahey || Hermes || Raccoon
    -Dean Sentis Lifeless || Hades || LyraPhoenix
    -Damian Xifos Machon || Ares ||GilGalad



    Lessen
    Hier onder staat wat informatie over de lessen, en of het een keuze vak of een verplicht vak is.
    Let er trouwens wel op met het invullen van je personage en het invullen van je keuzevakken dat sommige vakken alleen de kind van een bepaald god kan zijn, bev kinderen van zeegoden kunnen alleen het water beheersen volgen, en de hemel/weer goden alleen het weer beheersen/bliksem creëren, sommige hebben misschien die kracht niet of nog niet, of ze zijn er slecht in of juist goed, maar je bent nooit te goed,vooral in de 1e jaar nog niet.

    Grieks (Iedereen verplicht)
    Je leert hier de Griekse taal lezen en spreken
    Hier bij mag je zelf weten wat voor muziek instrument je wilt bespelen, gitaar, piano etc.
    Docent Weerkunde
    Als je een kind van een weergod bent of van de hemel krijg je deze vak mits je de kracht hebt om de weer te beïnvloeden
    Kennis over monster (Voor iedereen een verplicht vak)
    Hier leer je over monster goede en slechte
    Boogschieten (Voor iedereen verplicht vak)
    Hier leer je voornamelijk hoe je over weg moet met een boog, wat voor bogen er bestaan etc.
    water,aardbevingen en tornado’s creëren en beheersen
    Als je deze kracht hebt is deze les een verplicht vak voor alle kinderen van zeegoden en onderwereld goden (krijgen alleen aardbevingen)
    Bliksem creëren en beheersen
    Als je deze kracht hebt is deze les verplicht voor kinderen van weer en hemel goden
    Ziektes en gezondheid (wordt pas vanaf 2e jaar gegeven)
    Skeletten,zombies, soldaten etc oproepen en beheersen
    Als je deze kracht hebt is dit een verplicht vak voor kinderen van onderwereld en oorlogs goden
    Smeedwerk en vuur creëren en beheersen
    Als je deze kracht hebt is dit een verplicht vak voor alle smeed en vuur
    [/i] Strategie bedenken (Voor iedereen verplicht)
    Vroeger was dit vooral belangrijk in oorlogen, nu niet echt meer tenzij als er een aanval van monster komen of als je op een queeste gaat daarom is ook deze vak erin gelaten.)
    Vecht en verdediging trainen (Verplicht vak)
    Hier leer je meer met handen en voeten trainen, maar je gaat ook veel hardlopen zodat je conditie goed is, je klimt ook op allerlei dingen, klautert over touwen of springt van balk naar balk en dat soort dingen.
    Zwaardvechten
    Hier word voornamelijk aandacht besteedt aan dolken en zwaarden.
    Wiskunde (Verplicht)
    koken (Verplicht)
    Engels (Verplicht
    Geschiedens (Verplicht)
    Plant en natuur (Verplicht)


    Keuzevakken
    Muziek
    Hier bij mag je zelf weten wat voor muziek instrument je wilt bespelen, gitaar, piano etc.
    handel(vanaf 2e t/m 4e verplicht vanaf je 5e jaar keuzevak)
    Deze vak werd vooral vroeger gegeven als ze moesten handelen met piraten, koningen of andere lieden, de goden en leraren hebben deze les er wel ingehouden voor het geval het nodig zou zijn op een van de queeste, vanaf je 4e leerjaar weet je waarschijnlijk al genoeg van handelen waardoor het vanaf je 5e jaar een keuze vak is geworden)
    Paarden, Pegasus,eenhoorns


    Leraren
    Leraren, schoolhoofd, conciërge en kok zijn halfgoden of andere wezens, zoals een centaur
    Schoolhoofd:
    Conciërge:
    Kok:
    Alexios Rossini || leraar skeletten oproepen etc || Ares || Barnowl
    Lerares Boogschieten AnnaxElsa
    Ladon ''Lad'' Safrego || Echidna || Centaur || LyraPhoenix
    Lucetta Adora Mars || Vecht en verdedigingen || AphroditeRaccoon

    Rose Parrilla || Plant en Natuur+Zuster || Tyche || MissMills
    Voor leraren kijk bij de lessen welke vak je kan geven.



    Kamers

    Alle leerlingen hebben hun eigen kamer dat is aangepast naar hun onsterfelijke ouder en naar natuurlijk wat hun wilde.


    Goden/godinnen
    Aangezien goden en godinnen ookk bespeeld mogen worden en die ook wel eens een bezoek brengen aan de school mogen die ook bespeeld worden.



    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd: [11-18] leraren vanaf 23 jaar.
    Jaar:
    Geslacht:
    Ouder:
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Herkomst:
    Beste vak/Slechtste vak:
    Keuzevakken:
    Kracht:
    Extra:

    Regels
    ABN praten
    Minstens 150 woorden
    Naamsverandering doorgeven
    2 personages per persoon
    Jongens en meisjes gelijk houden
    Niet de personages van andere bespelen
    Reserveringen blijven 2 dagen staan
    OOC tussen []{}
    Geen perfecte personages
    16+ mag
    Goden mogen ook gespeeld worden

    Je begint thuis of onderweg, je wordt gebracht naar de berg door je goddelijke ouder, sterfelijke ouder of je gaat alleen, ze brengen je tot het begin van de berg en niet verder er is een berg pad waar je niet langs elkaar kan lopen en dat niet te zien is voor sterfelijke mensen, na ongeveer vijf minuten kom je op een bredere stuk vlakte midden in de bergen waar paarden en eenhoorns staan aangezien de bergen niet geschikt zijn voor de koets gaan ze op de rug van de paard zitten in de bergen blijven ze in stap aangezien het te gevaarlijk is om te galopperen of te draven, na ongeveer een half uurtje is alles weer vlak en kom je aan bij de bos rand daar kan je er wel weer voor kiezen om je paard te laten galopperen of dat je blijft stappen, na een uur ben je ongeveer bij de school.
    Kijk in de rollenstory voor waar je kamers zijn, je gaat je spullen klaar naar je kamer brengen en opruimen, als er zo ongeveer iedereen er is dan begint de diner en dan zal de schoolhoofd nog wat dingen vertellen.


    Rollenstory
    Rollentopic 1

    [ bericht aangepast op 17 feb 2014 - 18:56 ]

    Dean Sentis Lifeless//Zoon Hades//7e jaar
    Ik zag dat Meghan reageerde en op me af kwam lopen. Zelf kon ik niet door de eerste jaars heen en werd bij mijn pols gegrepen. Ze liet los toen we bij een bankje waren en ik zuchtte van opluchting. 'Hoe gaat het?' vroeg ze waarbij ze haar hand door me haar heen woelde. Ik stapte glimlachend achteruit. 'Hoe was je vakantie?' vroeg ze verder. Ze was behoorlijk vrolijk. 'Het gaat prima, en mijn vakantie was weer eens rustig. Beetje over het eiland heen wandelen, veel binnen gezeten vanwege de zon,' zei ik en keek toen Meghan aan waarbij het nu mijn beur was om door haar, haar te woelen. 'En hoe was jouw vakantie, nog wat bijzonders gedaan?' vroeg ik haar.

    Ladon "Lad" Safrego//Leraar kennis over monsters
    ‘Oh, niet zoveel bijzonders,’ antwoorde ze op mijn vraag wat ze gedaan had in de bossen. 'Heel veel schattige dieren zoals bijvoorbeeld een heel lief eekhoorntje die me echt overal volgde. Ik heb hem Joe genoemd. Ook heb ik veel nieuwe planten en kruiden die ik kan behandelen voor mijn lessen ontdekt. Zo leer je toch nog wat van eekhoorntjes,’ zei ze een beetje dromerig. ‘Ook heb ik een paar zieke bomen gered van de dood en nog wat nieuwe boompjes geplant,’ maakte ze haar verhaal af. ' Ben je serieus nog nooit in de Canadese bossen geweest? Moet je echt eens doen hoor!' Zei ze daarna, waarbij ik mijn schouder ophaalde. Ik zou het kunnen doen, alleen ik ben nou niet het typ dat de eerste de beste vliegtuig in stapt en naar Canada gaat,' grinnikte ik weer. Mensen zouden raar opkijken als ze een Centaur in een vliegtuig zien. Ik kon mijn paardenlichaam verbergen, maar dan was ik langer bezig dan dat de reis zou deuren. 'Misschien de volgende keer,' antwoorde ik. Ik wiebelde even wat op mijn benen. 'Mijne excusses ik denk dat ik zo even een ommetje ga maken, ik begin stijf te worden.' Soms dacht k echt dat mijn benen een eigen wil hadden.


    Vampire + Servant = Servamp

    [Iemand voor 5dejaars Shaney?]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Whisperings schreef:
    [Iemand voor 5dejaars Shaney?]


    [Alexandros :) als je wilt, haha ]


    If you don't know where you're going, any road will get you there

    Rose Parrilla ~ Lerares Plant en Natuur

    Ladon haalde zijn schouders op. ‘Ik zou het kunnen doen, alleen ik ben nou niet het typ dat de eerste de beste vliegtuig in stapt en naar Canada gaat,' zei hij grinnikend. Ik glimlachte. Nee, ik zag hem ook niet zo een, twee, drie in een vliegtuig zitten. 'Misschien de volgende keer,' antwoorde hij. Hij wiebelde even met zijn benen. Ik was intussen wel gewend aan zijn paardenbenen maar ik zag toch verscheidene leerlingen raar naar zijn benen staren. 'Mijn excuses ik denk dat ik zo even een ommetje ga maken, ik begin stijf te worden,' zei Ladon. Ik knikte. ‘ ’t is niet erg, ik moet eigenlijk mijn tas nog uitpakken,’ zei ik terwijl ik opstond. ‘Dat kan ik best nu doen,’ glimlachte ik. Ik zei Ladon gedag en huppelde naar mijn kamer. Ik pakte mijn tas. Gooide al mijn kleren lukraak ik mijn kast en dumpte al het overige op het hiervoor nog lege bureautje. Er zaten heel wat boeken bij maar ik had ook wat bloemetjes meegenomen. Ik stopte ze in wat bloempotten die ik nog had staan. Gooide er wat aarde over (die had ik ook nog staan) en liet ze met mijn krachten groeien. Het werden al mooie bloemen. Ik zette er een paar in mijn slaapkamer, in de keuken en in de woonkamer. Zo werd de sfeer al veel beter en zag het er ook vrolijker uit. Ik werd er helemaal blij van. Omdat ik niks te doen had, sorteerde ik de kleding en legde ze netjes in de kast. Niks voor mij, maar ik had besloten om dit jaar wat netter te worden.


    'Your happy ending may not be what you expect. That's what will make it so special.' ~ Mary Margaret

    Meghan Aurora Belle Carlyle ~ Dochter Chione ~ 6e jaars

    'Het gaat prima, en mijn vakantie was weer eens rustig. Beetje over het eiland heen wandelen, veel binnen gezeten vanwege de zon,' zei Dean en ik knikte. Oh ja, zijn probleem met de zon. Ergens vond ik het best sneu. Ik hield echt van de zon, de warmte en dan kwam er ook nog mooi weer bij. Dit keer woelde Dean door mijn haar waardoor het helemaal in de war ging zitten, wat me niks kon schelen. Ik lachte en hij vroeg, 'En hoe was jouw vakantie, nog wat bijzonders gedaan?' ‘Hmm.. eigenlijk heb ik niet zoveel bijzonders gedaan. Ik heb bij mijn vaders zaak gewerkt, je weet wel, zijn pannenkoekenrestaurant, en heb heel wat geld verdient,’ zei ik blij. Mijn vaders zaak liep erg goed en aangezien hij niet veel personeel had, had ik hem veel geholpen. ‘Heb je een beetje zin in het diner? En heb je je tas al uitgepakt?’ vroeg ik om het gesprek een beetje op gang te houden.


    'Your happy ending may not be what you expect. That's what will make it so special.' ~ Mary Margaret

    {ik wilde eigenlijk vanavond schrijven, maar ik weet niet of dat gaat lukken, omdat ik problemen heb met de laptop en er weer een virus scan overheen moet, wat erg duurt. Als het goed is komt er dan morgen wel een post!


    Stenenlikker

    -

    [ bericht aangepast op 17 feb 2014 - 10:10 ]


    I like my choices. I hope she likes hers.

    Wall schreef:
    Iemand voor Ombré?(krul)


    [Shaney? Waar is Ombré?]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    MissMills schreef:
    (Heyy, ik was net even Rose haar rooster aan het uitvogelen (sorry had niks beters te doen) en ik zag dat er een fout in stond. Rose zou namelijk twee klassen tegelijk les moeten geven (leerjaar 4 en 7) en dit lukt helaas niet tenzij ze zich in tweeën zou kunnen splitsen :P, dus wat moet ze nu doen?)


    'Your happy ending may not be what you expect. That's what will make it so special.' ~ Mary Margaret

    [En mag ik voor de lessen zelf planten bedenken? Of moet ik vertellen over al bestaande planten?]


    'Your happy ending may not be what you expect. That's what will make it so special.' ~ Mary Margaret

    Lucetta Adora Mars || Vecht en verdedigingen || Aphrodite

    Ik keek op van mijn lessenrooster, toen ik de grote houten deur hoorde opengaan. In de deuropening stond Alexios, leraar in het opwekken van wezens. Ik begroette hem met een vriendelijk knikje en nam nog een slokje van mijn thee. De zoete smaak van de rode wijn pepte me meteen al op. 'Goedemorgen mevrouw Mars.' begroette hij me met zijn Italiaanse accent . "Goedemorgen Meneer Rosinni." was mijn vriendelijke weerwoord. Hij schonk ook wat thee in voor zichzelf en nam dan ook plaats aan de grote tafel, waar genoeg plaats was voor alle leerkrachten. 'Heb je een fijne en veilige reis gehad?' vroeg hij me en ik glimlachte eerst vriendelijk voordat ik mijn mond open deed. "Ja mijn reis verliep erg goed. Het is fijn om hier weer terug te zijn. Hoe verliep die van u?" vroeg ik hem terug, voordat ik weer een slokje nam. Ondertussen liet ik mijn blik weer kort glijden over het lessenrooster. Het zag er naar uit dat ik de donderdag zou moeten delen met alle jaren en mijn mede leerkrachten van boogschieten en zwaardvechten. Ik wreef even over mijn rechterslaap heen en keek dan naar Alexios. "Heb jij je lessenrooster al gezien?" vroeg ik hem ietsje nieuwsgierig. Ik hoopte eerlijk gezegd dat ik niet de enigste was, met zo'n drukke dag.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Whisperings schreef:
    [Iemand voor 5dejaars Shaney?]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Venya Bjornson & dochter Thanatos & 4e jaar

    "Goed, bedankt voor het brengen... Zie ik je snel?" twijfelend kijk ik mijn vader aan. Zijn blik brandt streng op de school waar ik opnieuw een jaar zou doorbrengen. Hij is het er nooit mee eens geweest dat ik deze school een jaar achter liet.
    "Als je deze keer niet weggelopen bent tenminste." klinkt zijn stem ijzig. Af en toe vraag ik me af of hij andere gevoelens dan ijzig of streng kan laten overkomen, maar ik weet wel beter. Ooi zag ik hem huilen. Hij is het nooit mee eens geweest dat ik mijn moeder probeerde te redden, aangezien hij op voorhand wist dat hij, als god van de dood, bij haar langs moest gaan. Jammergenoeg valt het lot niet te veranderen. Toch huilde hij. De dag dat hij mijn moeder naar de andere kant moest begeleiden, kon hij zijn koude masker niet ophouden. Sinds die dag heb ik medelijden met hem. Je zou van minder zo hard worden. Hij had niets anders te doen dan mensen te laten sterven, te zien sterven, te helpen sterven. Dood hangt altijd rond hem.
    "Ik zal er zijn." glimlach ik gewoon. Zijn ogen richten zich op mij en even zie ik ze zachter worden. Die momenten zijn de hoogtepunten in mijn leven.
    "Doe voorzichtig." glimlacht hij lichtjes en draait zich dan om. In een wolk van duisternis verdwijnt hij.
    Vrolijk huppel ik richting de school.


    {Iemand voor Venya? :)}


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Whisperings schreef:
    (...)


    {Half broer, alex?}


    If you don't know where you're going, any road will get you there

    xLout schreef:
    (...)

    {Half broer, alex?}


    [Waar is hij nu?]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa