• Ik heb zo rpg al eens eerder aangemaakt, aangezien er toen best veel mensen mee deden heb ik besloten om hem opnieuw te maken, deze keer heb ik het wel aangepast en komen er dus alleen de Griekse mythologie in voor.



    Lang geleden besloten de goden van Olympus om een school te bouwen speciaal voor hun halfgod kinderen, deze school zou ver weg in Korinthe liggen wat ergens in Griekenland ligt, deze school ligt omringt door bossen waar vrijwel niemand komt maar toch is er een bescherming erom heen gedaan zodat verder niemand die zou kunnen zien en ook niemand zomaar de schoolterrein op kan. De goden konden daar ook hun kinderen in alle rust opzoeken . Deze school hebben al vele leiders en helden voortgebracht zoals Hercules, Achilles, Asklepios en nog vele andere, en natuurlijk worden ook in deze eeuw helden en leiders opgeleid.
    En ook zal er ook af en toe een queeste komen.

    Stop op vrouwelijke personages!



    Eerste jaars

    Meisjes
    -
    -
    -

    Jongens
    -Yansé Kuàilè Freitas || Iris || AnnaxElsa

    -
    -


    Tweede jaars
    Meisjes
    -
    -
    -

    Jongens
    -
    -
    -


    Derde jaars
    Meisjes
    -Clio Euphrasia Míridóttir || Iris || [/pink AnnaxElsa
    -
    -

    Jongens
    -
    -
    -


    Vierde jaars
    Meisjes
    -Venya Bjornson || Thanatos || Aquata
    -
    -
    Jongens
    -
    -
    -


    Vijfde jaars
    Meisjes Vol
    -Chrysanthe Damaris Stavros || Poseidon || Barnowl
    -Shaney Tamara Valentine || Apollo || Whisperings
    -Shailene Aerald Chase || Athena Woodley

    Jongens Vol
    -Alexandros 'Alex' hero ravelli || Apollo || XLout
    -Percy Spencer Felix Jones || Hads || Pwettyness
    -

    Zesde jaars
    Meisjes Vol!
    -Hannah Photini Shoore || Zeus || CrazyGirlxx
    -Meghan Aurora Belle Carlyle || Chione || MissMills
    -Ombré Rose D'Ablaing || Nyx Wall
    Jongens
    -Percy Kay Johnson || Poseidon ||Kendizzzzle
    -Andor Haraldur Wärner || Chronos || xLout
    -

    Zevende jaars
    Meisjes Vol!
    -Aikaterina 'Aika' Damianne DeLloys || Aphrodite || Pwettyness
    -Lizz Aurora Miles || Ares Mills
    Aeryn Micah Healy|| Athena Yoda
    Jongens Vol!
    -Alexander Sionnach Lahey || Hermes || Raccoon
    -Dean Sentis Lifeless || Hades || LyraPhoenix
    -Damian Xifos Machon || Ares ||GilGalad



    Lessen
    Hier onder staat wat informatie over de lessen, en of het een keuze vak of een verplicht vak is.
    Let er trouwens wel op met het invullen van je personage en het invullen van je keuzevakken dat sommige vakken alleen de kind van een bepaald god kan zijn, bev kinderen van zeegoden kunnen alleen het water beheersen volgen, en de hemel/weer goden alleen het weer beheersen/bliksem creëren, sommige hebben misschien die kracht niet of nog niet, of ze zijn er slecht in of juist goed, maar je bent nooit te goed,vooral in de 1e jaar nog niet.

    Grieks (Iedereen verplicht)
    Je leert hier de Griekse taal lezen en spreken
    Hier bij mag je zelf weten wat voor muziek instrument je wilt bespelen, gitaar, piano etc.
    Docent Weerkunde
    Als je een kind van een weergod bent of van de hemel krijg je deze vak mits je de kracht hebt om de weer te beïnvloeden
    Kennis over monster (Voor iedereen een verplicht vak)
    Hier leer je over monster goede en slechte
    Boogschieten (Voor iedereen verplicht vak)
    Hier leer je voornamelijk hoe je over weg moet met een boog, wat voor bogen er bestaan etc.
    water,aardbevingen en tornado’s creëren en beheersen
    Als je deze kracht hebt is deze les een verplicht vak voor alle kinderen van zeegoden en onderwereld goden (krijgen alleen aardbevingen)
    Bliksem creëren en beheersen
    Als je deze kracht hebt is deze les verplicht voor kinderen van weer en hemel goden
    Ziektes en gezondheid (wordt pas vanaf 2e jaar gegeven)
    Skeletten,zombies, soldaten etc oproepen en beheersen
    Als je deze kracht hebt is dit een verplicht vak voor kinderen van onderwereld en oorlogs goden
    Smeedwerk en vuur creëren en beheersen
    Als je deze kracht hebt is dit een verplicht vak voor alle smeed en vuur
    [/i] Strategie bedenken (Voor iedereen verplicht)
    Vroeger was dit vooral belangrijk in oorlogen, nu niet echt meer tenzij als er een aanval van monster komen of als je op een queeste gaat daarom is ook deze vak erin gelaten.)
    Vecht en verdediging trainen (Verplicht vak)
    Hier leer je meer met handen en voeten trainen, maar je gaat ook veel hardlopen zodat je conditie goed is, je klimt ook op allerlei dingen, klautert over touwen of springt van balk naar balk en dat soort dingen.
    Zwaardvechten
    Hier word voornamelijk aandacht besteedt aan dolken en zwaarden.
    Wiskunde (Verplicht)
    koken (Verplicht)
    Engels (Verplicht
    Geschiedens (Verplicht)
    Plant en natuur (Verplicht)


    Keuzevakken
    Muziek
    Hier bij mag je zelf weten wat voor muziek instrument je wilt bespelen, gitaar, piano etc.
    handel(vanaf 2e t/m 4e verplicht vanaf je 5e jaar keuzevak)
    Deze vak werd vooral vroeger gegeven als ze moesten handelen met piraten, koningen of andere lieden, de goden en leraren hebben deze les er wel ingehouden voor het geval het nodig zou zijn op een van de queeste, vanaf je 4e leerjaar weet je waarschijnlijk al genoeg van handelen waardoor het vanaf je 5e jaar een keuze vak is geworden)
    Paarden, Pegasus,eenhoorns


    Leraren
    Leraren, schoolhoofd, conciërge en kok zijn halfgoden of andere wezens, zoals een centaur
    Schoolhoofd:
    Conciërge:
    Kok:
    Alexios Rossini || leraar skeletten oproepen etc || Ares || Barnowl
    Lerares Boogschieten AnnaxElsa
    Ladon ''Lad'' Safrego || Echidna || Centaur || LyraPhoenix
    Lucetta Adora Mars || Vecht en verdedigingen || AphroditeRaccoon

    Rose Parrilla || Plant en Natuur+Zuster || Tyche || MissMills
    Voor leraren kijk bij de lessen welke vak je kan geven.



    Kamers

    Alle leerlingen hebben hun eigen kamer dat is aangepast naar hun onsterfelijke ouder en naar natuurlijk wat hun wilde.


    Goden/godinnen
    Aangezien goden en godinnen ookk bespeeld mogen worden en die ook wel eens een bezoek brengen aan de school mogen die ook bespeeld worden.



    Invullijstje
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd: [11-18] leraren vanaf 23 jaar.
    Jaar:
    Geslacht:
    Ouder:
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Herkomst:
    Beste vak/Slechtste vak:
    Keuzevakken:
    Kracht:
    Extra:

    Regels
    ABN praten
    Minstens 150 woorden
    Naamsverandering doorgeven
    2 personages per persoon
    Jongens en meisjes gelijk houden
    Niet de personages van andere bespelen
    Reserveringen blijven 2 dagen staan
    OOC tussen []{}
    Geen perfecte personages
    16+ mag
    Goden mogen ook gespeeld worden

    Je begint thuis of onderweg, je wordt gebracht naar de berg door je goddelijke ouder, sterfelijke ouder of je gaat alleen, ze brengen je tot het begin van de berg en niet verder er is een berg pad waar je niet langs elkaar kan lopen en dat niet te zien is voor sterfelijke mensen, na ongeveer vijf minuten kom je op een bredere stuk vlakte midden in de bergen waar paarden en eenhoorns staan aangezien de bergen niet geschikt zijn voor de koets gaan ze op de rug van de paard zitten in de bergen blijven ze in stap aangezien het te gevaarlijk is om te galopperen of te draven, na ongeveer een half uurtje is alles weer vlak en kom je aan bij de bos rand daar kan je er wel weer voor kiezen om je paard te laten galopperen of dat je blijft stappen, na een uur ben je ongeveer bij de school.
    Kijk in de rollenstory voor waar je kamers zijn, je gaat je spullen klaar naar je kamer brengen en opruimen, als er zo ongeveer iedereen er is dan begint de diner en dan zal de schoolhoofd nog wat dingen vertellen.


    Rollenstory
    Rollentopic 1

    [ bericht aangepast op 17 feb 2014 - 18:56 ]

    MiIls schreef:
    Lizz Aurora Miles • Dochter van Ares.

    Haar blik schiet zenuwachtig van links naar rechts, wachtend op monsters die niet zullen komen.
    'Mam, het is hier veilig.' Gniffel ik. Ze laat haar houding íets varen maar de blik in haar ogen zegt genoeg: mijn moeder is altijd aan het stressen met mij in de buurt. Ze geeft me een kus op mijn voorhoofd, laat me haar beloven om voorzichtig te doen en dan loopt ze weg. Ik merk dat, nu zij weg is, ik me minder gestresst voel. Ik wacht tot ze uit zicht is en draai me dan ook om. Elk jaar in het begin van de vakantie ziet ze er ontspannen uit, maar op het einde is ze veranderd in een overspannen vrouw. Hierdoor voel ik me altijd schuldig en ben ik blij als ik weer naar school moet. Ik vind het vreselijk om mijn moeder zo te zien lijdem door haar eigen dochter, hoewel ik weet dat ze van me houdt. Plotseling voel ik woede opkomen. Als Ares er niet was geweest dan had mijn moeder kunnen trouwen met een normale man, die er altijd voor haar was, ze had normale kinderen kunnen hebben en ten slotte had ze veel gelukkiger geweest. Ik zucht zachtjes, het is niet alleen zwaar voor mij en daar moet ik rekening mee houden.
    Op een drafje loop ik over een pad naar een wat grotere vlakte, waar zoals elk jaar paarden en eenhoorns op ons staan te wachten. Ik vertik het om op een eenhoorn te stappen – ik heb een reputatie als do hter van Ares hoog te houden, niet een reputatie als schattig meisje op een schattige eenhoorn. Ik snuif en zoek een aszwart paard uit waar ik op ga zitten. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit zo vaak op een paard gezeten, ik haat die beesten. Ze zijn enorm onvoorspelbaar tenzij je weet hoe je ze moet temmen, maar dat weet ik niet. Ik pak de teugels en tik met mijn voeten twee keer tegen zijn buik aan.


    Eey, wij hadden toch wat afgesproken? Gister kwam er wat tussen, maar ik ben nu dus bezig met een post voor Damian :')


    Stenenlikker

    Damian Xifos Machon ~ Ares ~ 7de jaars

    Lang reizen was nooit één van mijn favoriete dingen geweest, ook al had ik het gemak van een trein. Van Zwitserland naar Griekenland was een lange treinreis met aardig wat overstappen. Maar het was het waard. Ik ging weer terug naar school, een plek die mijn tweede thuis was geworden in al die jaar dat ik daar nu zat. Nu sta ik op het perron en mijn laatste trein kan elk moment aankomen. In de buurt van de berg waar mijn school stond, lag een klein stationnetje waar maar eens in de zoveel uur een trein langs kwam. Vanaf daar zou ik niet al te lang hoeven lopen voor ik bij de paarden zou komen.
    De trein is er al gauw en samen met nog één iemand stap ik in. Gelukkig is de trein bijna geheel leeg, dus kan ik een coupé voor mezelf nemen. Niet gauw nadat ik mijn spullen op de bank tegenover me heb gelegd en ik ben gaan zitten, begint de trein weer te rijden. Ik doe even mijn ogen dicht. Echter houdt ik dit niet lang vol, het lukt me niet om lang stil te zitten. Het scheelt dat ik de coupé voor mezelf alleen heb, dus kan ik gerust een van mijn zwaarden te pakken, zonder meteen aangehouden te worden voor wapenbezit. Ik maak de lange tas open en haal een van mijn zwaarden eruit. Liefdevol streel ik het lemmet en geniet van het koude ijzer tegen mijn vingers aan. Ik weet dat ik mijn obsessie voor wapens van mijn vader heb, Ares de god van de oorlog. En oorlog, het vechten, het omgaan met wapens, ik vind dat geweldig.
    Om me tijdens de lange reis te kunnen vermaken, heb ik mijn laptop maar gewoon in zijn laptop tas gelaten,die ik los meeneem, zodat ik er makkelijk bij kan. Mijn zwaard leg ik naast me neer en ik haal mijn laptop uit zijn tas. Er is jammer genoeg geen internet in de trein, maar ik heb genoeg games en muziek op mijn laptop staan. Ongeduldig wacht ik tot de laptop is opgestart en algauw heb ik enkel nog maar mijn aandacht voor het vechtspel dat ik speel, terwijl Rob Zombie op een vrij hoog volume door mijn koptelefoon schalt.
    Na een hele lange tijd kijk ik weer weg van mijn laptop en merk ik dat ik al bijna op mijn eindbestemming ben. Gauw pak ik al mijn spullen weer in en wacht ongeduldig tot de trein op het station is aangekomen. Als enige stap ik vanuit de trein op het perron dat verder ook helemaal verlaten is. Kennelijk waren er geen andere leerlingen die ook de trein moesten hebben. Maarja, ik was dan ook weer die loner uit Zwitserland.
    De berg van de school doemt voor mij op en ik begin erheen te lopen. Uit ervaring weet ik dat het een aardige wandeling is, maar ik vind het niet erg. Het is een wandeling door de bossen en dat is iets wat ik nog wel eens uit eigen plezier ga doen. Gewoon lopen, genieten van de natuur en nadenken. Na een tijdje gelopen te hebben begint het bos plaats te maken voor een wat opener gebied vanuit waar ook een bergpad loopt. Hier is het vrij druk met mensen die afscheid van elkaar nemen. Ik kijk even naar hen, maar loop verder gewoon door naar het pad. Na vijf minuten het pad gevolgd te hebben, kom ik uit op een vlakte waar paarden en eenhoorns staan. Ik wil net op een grote zwarte paardenhengst afstappen, als ik mijn halfzusje Lizz op een ander zwart paard zie zitten, klaar om weg te rijden.
    'Hee, Lizz!' roep ik naar haar, terwijl ik in een drafje naar haar toe ga. Hopelijk had ze me gehoord en reed ze nu niet weg.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2014 - 16:21 ]


    Stenenlikker

    Ombré Rose D'Ablaing • 6e jaars • Nyx • On the road • Outfit

    'K
    ijk je wel uit, mon chery? mijn stiefmoeder kijkt me bezorgt aan. 'Natuurlijk, dat doe ik toch altijd' ik glimlach en verdwijn in de nevel. Gelukkig gaat het reizen per shaduw heel snel, hooguit anderhalf uur, veel sneller dan de drie uur met het vliegtuig. Het voelt heel gek, maar je raakt er aan gewent. Het lijkt net alsof je heel snel rent, maar als de zon begint te schijnen en sommige schaduwen verdwijnen wordt het moeilijker. Dan moet je welliswaar 'overspringen'. Ik begin steeds harder te rennen, zet mijn verstand op nul en laat mijn instinkt mijn lichaam overnemen. Heerlijk.

    Als ik na een tijdje bij de berg ben aangekomen stap ik uit de schaduw van een grote boom. Even verderop ligt een bospad dat ik moet volgen om bij de paarden aan te komen. Ik stop mijn oortjes in mijn oren en zet mijn afspeellijst op shuffle, ik haatte het deze wandeling te maken, een ééntonig pad met om met heen het geweldige landschap van Griekenland. Not. Het landschap was s'nachts veel mooier, de schaduwen die gecreërd werden door de maan en het duister om je heen. Zonder dat ik het merk ben ik aangekomen op de weide waar de paarden vredig staan te grazen. Ik laat mijn blik over het veld glijden en vind al gauw het gitszwarte paard dat vernoemd is naar mijn moeder 'Nox!' het beest komt blij dravend mijn kant op 'Hey meisje, hoe is het?'. Ik krab Nox achter haar oor. Ze slaakt een zucht en geeft een duwtje wat aangeeft dat het tijd is om te vertrekken. Snel ga ik op Nox' rug zitten en samen vliegen we door het woeste landschap. Ik voel me vrij en verlies gevoel van ruimte en tijd.

    Even later stap ik af, geef Nox een klopje en een appel die mijn stiefmoeder eigenlijk voor mij had meegegeven. Vol bewondering kijk ik naar het grote gebouw dat voor mij staat.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2014 - 10:05 ]


    I like my choices. I hope she likes hers.

    Hannah Photini Shoore || Dochter Zeus

    ''Je doet wel voorzichtig, toch Hannah?'' vraagt mijn vader en hij aait me zachtjes over mijn hoofd. 'Pap, dat doe ik heus wel' zeg ik en haal zijn hand weg. 'Ik moet gaan, dag pap!' riep ik en ik gaf hem nog een dikke knuffel. Ik rende naar buiten, aangezien ons huis ver weg ligt van die berg, moet je maar gaan rennen. Ik was na 3 kilometer rennen nog niet moe, nou ja, een beetje. Een paar uren later kwam ik uitgeput bij de berg aan, mijn zwarte leren jasje was een beetje gekreukeld door het harde rennen. 'Fijn, ook dat nog' mompel ik zachtjes. Ik keek om me heen, het is prachtig hier, het gebied, de bossen, alles in Griekenland is geweldig. Er ligt een heel lang pad voor me, ik wachtte maar even totdat ik weer op adem kwam. Plotseling kwam een eenhoorn naar me toe, ik schrik nergens meer van, eens een keer heeft mijn vader met het kerstdiner, de kerstboom opgeblazen met bliksem, alleen omdat het vlees op was. Zonder na te denken ga ik voorzichtig op de rug van het beest zitten. Even later na het vliegen, komt de eenhoorn weer neer. Ik geef haar een zacht klopje op de hals en dan stap ik naar voren, een grote academy, staat gewoon voor me. Met nieuwe belevenissen, vrienden en vooral leuke lessen.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Iemand voor Ombré?


    I like my choices. I hope she likes hers.

    [Misschien Hannah?]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    [Iemand voor Chrysanthe?]

    {Ik ga zo even lezen en schrijven, hehe loop een beetje achter... als iemand wilit meeten met Alex of Andor...?}


    If you don't know where you're going, any road will get you there

    xLout schreef:
    {Ik ga zo even lezen en schrijven, hehe loop een beetje achter... als iemand wilit meeten met Alex of Andor...?}



    (Ik heb Chrysanthe voor Alex?)

    CrazyGirlxx schreef:
    [Misschien Hannah?]

    Graag, zal ik naar jou toekomen of...?


    I like my choices. I hope she likes hers.

    [K schrijf me uit.]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    [Ik vindt het goed.]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    [Ik ga eerst eten]


    I like my choices. I hope she likes hers.

    [Ok, bon apeti xD]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    BarnOwl schreef:
    (...)


    (Ik heb Chrysanthe voor Alex?)


    {Ja is goed, ik zal zo even gaan schrijven :) Alex en andor }


    If you don't know where you're going, any road will get you there