• Jaja, in mei leggen alle vogels een ei -spreekwoord van bij ons, haha- en die zijn nu dus allemaal ongeveer uitgekomen. Dus het is tijd voor de kleine vogeltjes!



    Wie hem groter wil zien.

    Dit kleine meesje zit bij ons in de tuin vrolijk rond te huppen en probeert zo af en toe eens wat op te vliegen. Wel zielig, want nu kunnen ze niet meer naar hun nestje terug, dus zijn ze extra kwetsbaar voor roofdieren. O.a. mijn honden en mijn kat. Die eerste laten we bewust niet meer in de tuin.

    Wie heeft nog zo'n schattige beestjes in de tuin rondlopen? En heeft ze op foto kunnen vastleggen? =D Ik stond er dus niet zo ver vandaan, hij bleef redelijk lang zitten. Tot hij plots wegsprong en hij niet meer bleef stilzitten tot hij volledig uit het zicht was, haha :'D

    Kan iemand dit topic verplaatsen want hij staat bij stories promoten?

    [ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 16:54 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik ken nog een aantal mensen die zulke bezoekertjes hebben. =P

    Bij ons zit ook een nestje vogeltjes onder een dakpan, maar die zijn nog niet op de grond verschenen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Aahw, hahah wat lief!


    The odds are néver in our favor.

    Nee, want ik heb twee katten thuis en die houden van alles wat rondloopt of vliegt :/ nou ja, we hebben dus twee katten die leuk zijn en door de tuin huppelen ;D en een konijn en een cavia die vaak op het gras zitten. Verder geen 'wilde' dieren of zo, aangezien die vermoord/opgegeten worden.


    Destroy what destroys you.

    Volgens mij is dat een kool- of pimpelmeesje, geen merel haha ;].
    Wij hebben ieder jaar wel wat merel nestjes in de tuin, maar helaas wordt er ieder jaar wel een door een kat gepakt :c. Verder hebben we echt van alles in onze tuin: meesjes, musjes, roodborstjes, merels, spreeuwen, vlaamse gaaien, duiven... Af en toe ook eksters en kauwen, maar die jagen we weg x'D.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Volgens mij is dat een kool- of pimpelmeesje, geen merel haha ;].
    Wij hebben ieder jaar wel wat merel nestjes in de tuin, maar helaas wordt er ieder jaar wel een door een kat gepakt :c. Verder hebben we echt van alles in onze tuin: meesjes, musjes, roodborstjes, merels, spreeuwen, vlaamse gaaien, duiven... Af en toe ook eksters en kauwen, maar die jagen we weg x'D.


    Ahaha, je hebt gelijk! Ik heb mistypt. Ik was bezig met papa over meesjes en merels en ik heb het verkeerde genomen :') Merels zijn groter en totaal niet schattig :p Gisteren werd er een merel door de honden gepakt, was niet aangenaam om te zien.. Maar wij hebben ook nog veel verschillende vogels hier in de tuin. Al is het lang geleden dat ik nog een roodborstje gezien heb


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Cadentium schreef:
    Aahw, hahah wat lief!


    Dit liep laatst bij ons in de tuin., ;'c


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Wat schattig! Zelf hebben we ook een nestje in de tuin, maar ik geloof dat de vogeltjes het nog niet verlaten hebben. Als ik de kans krijg om nog een foto van ze te maken voordat ze wegvliegen, zal ik dat zeker doen. :Y)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    ja, wij hebben ook wel af en toe eens een paar padden rond lopen in de tuin, maar vogeltjes in de tuin, op de grond? nee, die worden gedood door onze katten.

    wij hebben wel elk jaar een nestje merels - denk ik - op de vliering (ander woord voor zolder maar dan zonder vaste trap) naast het raampje een nestje zitten. het is wel eens gebeurt dat er een vogeltje uitkukelde, dus klom ik uit het raam boven en haalde het vogeltje er weg. die hebben we dan naar een ander nest gebracht ergens in de tuin ( in een groot, hoog hok)


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Negligible schreef:
    (...)

    Ahaha, je hebt gelijk! Ik heb mistypt. Ik was bezig met papa over meesjes en merels en ik heb het verkeerde genomen :') Merels zijn groter en totaal niet schattig :p Gisteren werd er een merel door de honden gepakt, was niet aangenaam om te zien.. Maar wij hebben ook nog veel verschillende vogels hier in de tuin. Al is het lang geleden dat ik nog een roodborstje gezien heb


    Zodra merel jonkies leren vliegen vind ik ze wel schattig, 't zijn dan van die opgeblazen pluizebollen x'D. Wij hebben maar 1 roodborstje, maar die is er alleen in de winter. 't Is nogal een einzelganger, hij is altijd alleen :c.


    i put the fun in funeral