• Hier kan je terecht met problemen specifiek gericht over het thema Sci-Fi.

    In die topic kunnen de kandidaten elkaar motiveren en tips geven tijdens het schrijven.

    Toegestaan:
    • Offtopic praten over de wedstrijd
    • Tips geven over elkaars creatie
    • Het motiveren van andere schrijvers
    • Het organiseren van kleine competities onderling om aan het aantal woorden te geraken

    Niet toegestaan
    • Het promoten van niet deelnemende stories
    • Iemand zijn werk afkraken
    • Negatieve en uitdagende posts posten
    • Enkel 'Mijn topics' plaatsen, gelieve je reactie nuttig te houden.
    • Praten over de andere genres
    • Een nieuw topic openen indien deze vol is.

    De crew houdt dit topic niet bij, dus gelieve belangrijke vragen nog altijd aan ons door te spelen. Gelieve een bericht naar Avarosa te sturen indien het topic vol is.

    Veel succes!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oke, ik heb voorlopig twee ideeën maar ik weet niet goed welke ik moet kiezen; wat lijkt jullie het beste?

    1.

    De mens is naar een andere planeet verhuisd omdat ze alle aanwezige voedingsmiddelen hebben verbruikt. Alle bossen zijn verwoest, de zeeën zijn leeggevist, de kwekerijen van varkens, koeien en kippen kunnen de vraag niet meer aan. De planeet is onleefbaar geworden. De landen slagen hun handen in elkaar en bouwen zoveel mogelijk raketten om de mensheid over te schepen naar de nieuwe planeet. De criminelen worden echter achtergelaten. Overgelaten aan hun lot. De aarde wordt een gigantische gevangenis.

    Dit verhaal gaat over Quentin, een crimineel die door de mensheid is achtergelaten als een groot stuk vuil. Hij moet zien te overleven met de schaarse middelen die de planeet nog rest. Hij wilt het slim aanpakken, de aarde nieuw leven inblazen. Maar criminelen blijven criminelen, er barstten gevechten los, mannen en vrouwen die alles voor henzelf willen. Het is bijna onmogelijk om te overleven tussen al dit geweld. Maar Quentin wil niet opgeven. Langzaamaan ontstaan er een hiërarchie. En alles wordt gefilmd.

    Dit verhaal gaat ook over Finn, een wetenschapper die is aangesteld om alle onbekende planten en dieren die op de nieuwe planeet leven te onderzoeken. Hij houdt ervan om ’s avonds in zijn luie zetel te zitten en op tv te volgen hoe de criminelen op aarde elkaar afslachtten. Maar dan merkt hij ineens een klein jongetje op, een paar tellen zichtbaar tussen het tumult, er is echter niemand die hem wil geloven. Er zit maar één ding op. Zelf naar de aarde terugkeren en het jongetje terughalen.


    2.
    De aarde is onleefbaar geworden, alle bossen zijn verwoest, alle zeeën zijn leeggevist. De meeste dieren zijn uitgestorven of zijn met uitsterven bedreigd. De voedingsmiddelen zijn schaars. En de aarde zelf is uit zijn evenwicht geraakt. Stormen teisterende planeet, verwoesten hetgene nog niet verwoest was. En dan ontdekken ze een nieuwe planeet. Planeet 35648. Een planeet waar de mensheid zou kunnen overleven.

    … is een jongen, geboren op de planeet 35648. Als hij achttien jaar wordt moet hij verplicht intreden in het leger dat opgesteld is om de aardlingen uit te moorden. Iedereen heeft schrik dat de aardlingen planeet 35648 zullen verwoesten, net zoals ze met hun eigen planeet hebben gedaan. In het begin is het eenvoudig, af en toe een opdracht, een nieuwe moord. Maar dan slaan de aardlingen terug. Het is oorlog. Midden in het geweld ontmoet hij Alicia. Langzaamaan ontwikkelt hij gevoelens voor het meisje dat een aardling is, hij weet dat hij haar zou moeten vermoorden. Maar dat wil hij niet. (OF Alicia is een nieuwe opdracht die hij niet wil uitvoeren.)


    Ik ben niet zo goed in samenvattingen..


    “We all are living in a dream, but life ain’t what it seems Oh everything’s a mess.”

    De eerste is gaaf *.*
    Is hier iemand goed in inleidingen?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Pff.. Dat probleem heb ik dus nu ook. Vanmiddag bedacht ik iets en nu zit ik van: Ugghh, welke moet ik doen?

    1. Eenogige Hadewych

    Jaren later dan wij nu leven, ziet de wereld er niet meer goed uit voor de mensheid. Bepaalde stromen zijn doorgeslagen en er is een verdeling ontstaan. Niet op basis van huidskleur, niet op basis van goed of slecht, niet op basis van stand. Nee, op basis van geslacht. De mensen voelen zich te goed voor het andere geslacht en weigeren zich voor te planten; ze noemen zich de Realisten. Langzaam maar zeker sterft het menselijke ras uit, behalve de ‘Bastaarden’, een klein groepje mensen die zich wél willen voortplanten.
    Hadewych is een dochter van één van de Bastaarden, maar gevlucht voor de tirannie van haar grootmoeder, die Hadewych’s moeder zag als een verraadster.
    Achttien jaar later is Hadewych een volgroeide, sterke vrouw, die sinds haar vijfde overleeft in de bossen. Ze koestert een wrok voor de Realisten, maar voornamelijk voor haar moeder, die haar achterliet, alsof het niets was en daardoor haar linkeroog verloren is.
    Maar nu is ze sterk genoeg om wraak te nemen. Ze gaat op pad, op zoek naar haar moeder. Ondertussen wordt ze achterna gezeten door mannen van de Sekte, die geloven dat alle kinderen van de Bastaarden onstaan zijn uit pure slechtheid en haar willen doden, en een groep mensen, waarvan ze ooit het dorp geplunderd heeft.
    Zal het haar ooit lukken om wraak te krijgen voor wat haar is aangedaan? Zal ze uit de handen van de Sekte blijven? En boven alles; wat gebeurt er met de steeds kleiner wordende mensheid?


    2. Light 'Em Up
    Wanneer tweeduizend kilometer ten zuiden van Erènte, het voormalige West-Europa, een virus uitbreekt, houdt de regering het stil voor het volk. Meteen beginnen ze met onderzoeken naar een medicijn en omdat ze de burgers erbuiten willen houden, gebruiken ze gevangenen als proefpersonen.
    Gwendolyn Olivia Martch werkt in het onderzoekscentrum als stagiaire en doet van alles. Van inentingen tot gesprekken met de proefpersonen om te kijken, hoe ze er mentaal aan toe zijn. Al meerdere keren heeft ze op het punt gestaan om mensen te vertellen wat er aan de hand is, dat ze moeten vluchten voor het virus, maar ze durft het niet door de Argusogen van de directeur.
    Aiden Christopher Ravor is één van de gevangenen. Met zijn 19 jaar heeft hij de laatste 3 jaar van zijn leven in een cel doorgebracht, voor moord. Wanneer hij hoort dat hij weg kan uit de gevangenis, weet hij niet wat hij moet denken. 25 jaar minder celstraf, maar wat staat er tegenover?
    Intussen komen er steeds kleine opstanden van mensen, die op één of andere manier achter het enorme geheim van de regering zijn gekomen. Wie zit er achter dit informatielek? En wat speelt er zich écht af in het geïsoleerde Zuiden?


    Het tweede verhaal heb ik al een stuk beter uitgewerkt en daarvan is voornamelijk het einde best wel episch, zegmaar.
    Maar het eerste verhaal vind ik ook wel weer iets gaafs hebben :]
    Dus, wat vinden jullie?


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Elk jaar op 28 November is er een groot evenement. Alle baby's die dat jaar geboren zijn worden verdeeld over de drie sectoren, voedsel, diensten en industrie, om daar voor de rest van hun leven te werken. Zodra de kinderen geboren zijn hebben de ouders twee dagen om afscheid te nemen, en dan worden ze naar een van de vele opvanghuizen gebracht tot het 28 November is. Alle drie de facties zijn even groot, en even belangrijk. Maar dan is er ook een factie die vrijwel niemand kent, en degen die het kennen hadden gehoopt het niet te kennen. Elk jaar word er een jongen en een meisje uitgezocht om bij deze factie te komen.
    Zeventien jaar geleden was ik dat. Daardoor ben ik nu wat ik ben, daardoor ben ik een moordenaar.

    In mijn wereld heb je drie mogelijkheden, je zit bij de voedsel sector, bij de diensten sector of bij die van de industrie. Zelf heb je er geen controle over. Elk jaar op 28 November worden de kinderen onder de een eerlijk verdeeld over de drie sectoren. Maar dan is er iets wat vrijwel niemand weet, er is nog een andere factie. Goed verborgen door de overheid om de rust te behouden. Elk jaar worden een meisje en een jongen uitgekozen om bij deze factie te horen, zeventien jaar geleden was ik dat. Daarom ben ik zoals ik nu ben, daarom ben ik een moordenaar.



    Welke vinden jullie beter als inleiding?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    1k gehaald! Dat is mijn doel per week in ieder geval.


    Your make-up is terrible

    Capaldi schreef:
    Elk jaar op 28 November is er een groot evenement. Alle baby's die dat jaar geboren zijn worden verdeeld over de drie sectoren, voedsel, diensten en industrie, om daar voor de rest van hun leven te werken. Zodra de kinderen geboren zijn hebben de ouders twee dagen om afscheid te nemen, en dan worden ze naar een van de vele opvanghuizen gebracht tot het 28 November is. Alle drie de facties zijn even groot, en even belangrijk. Maar dan is er ook een factie die vrijwel niemand kent, en degen die het kennen hadden gehoopt het niet te kennen. Elk jaar word er een jongen en een meisje uitgezocht om bij deze factie te komen.
    Zeventien jaar geleden was ik dat. Daardoor ben ik nu wat ik ben, daardoor ben ik een moordenaar.

    In mijn wereld heb je drie mogelijkheden, je zit bij de voedsel sector, bij de diensten sector of bij die van de industrie. Zelf heb je er geen controle over. Elk jaar op 28 November worden de kinderen onder de een eerlijk verdeeld over de drie sectoren. Maar dan is er iets wat vrijwel niemand weet, er is nog een andere factie. Goed verborgen door de overheid om de rust te behouden. Elk jaar worden een meisje en een jongen uitgekozen om bij deze factie te horen, zeventien jaar geleden was ik dat. Daarom ben ik zoals ik nu ben, daarom ben ik een moordenaar.



    Welke vinden jullie beter als inleiding?



    Hmmm.. Ik vind de eerste leuker :]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Vivant schreef:
    Pff.. Dat probleem heb ik dus nu ook. Vanmiddag bedacht ik iets en nu zit ik van: Ugghh, welke moet ik doen?

    1. Eenogige Hadewych
    Jaren later dan wij nu leven, ziet de wereld er niet meer goed uit voor de mensheid. Bepaalde stromen zijn doorgeslagen en er is een verdeling ontstaan. Niet op basis van huidskleur, niet op basis van goed of slecht, niet op basis van stand. Nee, op basis van geslacht. De mensen voelen zich te goed voor het andere geslacht en weigeren zich voor te planten; ze noemen zich de Realisten. Langzaam maar zeker sterft het menselijke ras uit, behalve de ‘Bastaarden’, een klein groepje mensen die zich wél willen voortplanten.
    Hadewych is een dochter van één van de Bastaarden, maar gevlucht voor de tirannie van haar grootmoeder, die Hadewych’s moeder zag als een verraadster.
    Achttien jaar later is Hadewych een volgroeide, sterke vrouw, die sinds haar vijfde overleeft in de bossen. Ze koestert een wrok voor de Realisten, maar voornamelijk voor haar moeder, die haar achterliet, alsof het niets was en daardoor haar linkeroog verloren is.
    Maar nu is ze sterk genoeg om wraak te nemen. Ze gaat op pad, op zoek naar haar moeder. Ondertussen wordt ze achterna gezeten door mannen van de Sekte, die geloven dat alle kinderen van de Bastaarden onstaan zijn uit pure slechtheid en haar willen doden, en een groep mensen, waarvan ze ooit het dorp geplunderd heeft.
    Zal het haar ooit lukken om wraak te krijgen voor wat haar is aangedaan? Zal ze uit de handen van de Sekte blijven? En boven alles; wat gebeurt er met de steeds kleiner wordende mensheid?


    2. Light 'Em Up
    Wanneer tweeduizend kilometer ten zuiden van Erènte, het voormalige West-Europa, een virus uitbreekt, houdt de regering het stil voor het volk. Meteen beginnen ze met onderzoeken naar een medicijn en omdat ze de burgers erbuiten willen houden, gebruiken ze gevangenen als proefpersonen.
    Gwendolyn Olivia Martch werkt in het onderzoekscentrum als stagiaire en doet van alles. Van inentingen tot gesprekken met de proefpersonen om te kijken, hoe ze er mentaal aan toe zijn. Al meerdere keren heeft ze op het punt gestaan om mensen te vertellen wat er aan de hand is, dat ze moeten vluchten voor het virus, maar ze durft het niet door de Argusogen van de directeur.
    Aiden Christopher Ravor is één van de gevangenen. Met zijn 19 jaar heeft hij de laatste 3 jaar van zijn leven in een cel doorgebracht, voor moord. Wanneer hij hoort dat hij weg kan uit de gevangenis, weet hij niet wat hij moet denken. 25 jaar minder celstraf, maar wat staat er tegenover?
    Intussen komen er steeds kleine opstanden van mensen, die op één of andere manier achter het enorme geheim van de regering zijn gekomen. Wie zit er achter dit informatielek? En wat speelt er zich écht af in het geïsoleerde Zuiden?


    Het tweede verhaal heb ik al een stuk beter uitgewerkt en daarvan is voornamelijk het einde best wel episch, zegmaar.
    Maar het eerste verhaal vind ik ook wel weer iets gaafs hebben :]
    Dus, wat vinden jullie?

    Ik vind het eerste verhaal veel leuker klinken als het tweede. Als je hem online zet zou je me dan kunnen waarschuwen?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    @Capaldi Als ik eerlijk ben, vind ik dat je al teveel informatie weggeeft in je inleiding. Ik zou hem wat geheimzinniger maken, zodat je de lezer nieuwsgierig maakt naar wat er nu precies aan de hand is in die wereld.
    Maar tussen de eerste en de tweede, vind ik de eerste beter.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 23:55 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    @Capaldi Als ik eerlijk ben, vind ik dat je al teveel informatie weggeeft in je inleiding. Ik zou hem wat geheimzinniger maken, zodat je de lezer nieuwsgierig maakt naar wat er nu precies aan de hand is in die wereld.
    Maar tussen de eerste en de tweede, vind ik de eerste beter.


    Your make-up is terrible

    Parachutes schreef:
    @Capaldi Als ik eerlijk ben, vind ik dat je al teveel informatie weggeeft in je inleiding. Ik zou hem wat geheimzinniger maken, zodat je de lezer nieuwsgierig maakt naar wat er nu precies aan de hand is in die wereld.
    Maar tussen de eerste en de tweede, vind ik de eerste beter.

    Hmm ja ik had ook al het idee dat ik best veel weg gaf. Ik ga hem nog even aanpassen,


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Vivant schreef:
    Pff.. Dat probleem heb ik dus nu ook. Vanmiddag bedacht ik iets en nu zit ik van: Ugghh, welke moet ik doen?

    1. Eenogige Hadewych
    Jaren later dan wij nu leven, ziet de wereld er niet meer goed uit voor de mensheid. Bepaalde stromen zijn doorgeslagen en er is een verdeling ontstaan. Niet op basis van huidskleur, niet op basis van goed of slecht, niet op basis van stand. Nee, op basis van geslacht. De mensen voelen zich te goed voor het andere geslacht en weigeren zich voor te planten; ze noemen zich de Realisten. Langzaam maar zeker sterft het menselijke ras uit, behalve de ‘Bastaarden’, een klein groepje mensen die zich wél willen voortplanten.
    Hadewych is een dochter van één van de Bastaarden, maar gevlucht voor de tirannie van haar grootmoeder, die Hadewych’s moeder zag als een verraadster.
    Achttien jaar later is Hadewych een volgroeide, sterke vrouw, die sinds haar vijfde overleeft in de bossen. Ze koestert een wrok voor de Realisten, maar voornamelijk voor haar moeder, die haar achterliet, alsof het niets was en daardoor haar linkeroog verloren is.
    Maar nu is ze sterk genoeg om wraak te nemen. Ze gaat op pad, op zoek naar haar moeder. Ondertussen wordt ze achterna gezeten door mannen van de Sekte, die geloven dat alle kinderen van de Bastaarden onstaan zijn uit pure slechtheid en haar willen doden, en een groep mensen, waarvan ze ooit het dorp geplunderd heeft.
    Zal het haar ooit lukken om wraak te krijgen voor wat haar is aangedaan? Zal ze uit de handen van de Sekte blijven? En boven alles; wat gebeurt er met de steeds kleiner wordende mensheid?


    2. Light 'Em Up
    Wanneer tweeduizend kilometer ten zuiden van Erènte, het voormalige West-Europa, een virus uitbreekt, houdt de regering het stil voor het volk. Meteen beginnen ze met onderzoeken naar een medicijn en omdat ze de burgers erbuiten willen houden, gebruiken ze gevangenen als proefpersonen.
    Gwendolyn Olivia Martch werkt in het onderzoekscentrum als stagiaire en doet van alles. Van inentingen tot gesprekken met de proefpersonen om te kijken, hoe ze er mentaal aan toe zijn. Al meerdere keren heeft ze op het punt gestaan om mensen te vertellen wat er aan de hand is, dat ze moeten vluchten voor het virus, maar ze durft het niet door de Argusogen van de directeur.
    Aiden Christopher Ravor is één van de gevangenen. Met zijn 19 jaar heeft hij de laatste 3 jaar van zijn leven in een cel doorgebracht, voor moord. Wanneer hij hoort dat hij weg kan uit de gevangenis, weet hij niet wat hij moet denken. 25 jaar minder celstraf, maar wat staat er tegenover?
    Intussen komen er steeds kleine opstanden van mensen, die op één of andere manier achter het enorme geheim van de regering zijn gekomen. Wie zit er achter dit informatielek? En wat speelt er zich écht af in het geïsoleerde Zuiden?


    Het tweede verhaal heb ik al een stuk beter uitgewerkt en daarvan is voornamelijk het einde best wel episch, zegmaar.
    Maar het eerste verhaal vind ik ook wel weer iets gaafs hebben :]
    Dus, wat vinden jullie?


    Eén klinkt heel origineel, ik zou voor die gaan! (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Elk jaar op 28 November is er een groot evenement. Alle baby's die dat jaar geboren zijn worden verdeeld over de drie sectoren, voedsel, diensten en industrie, om daar voor de rest van hun leven te werken. Zodra de kinderen geboren zijn hebben de ouders twee dagen om afscheid te nemen, en dan worden ze naar een van de vele opvanghuizen gebracht tot de dag van het grote evenement. Alle drie de facties zijn even groot, en even belangrijk. Maar dan is er ook een factie die vrijwel niemand kent, en degenen die ervan weten weten vaak niet wat deze factie precies doet. Elk jaar word er een jongen en een meisje uitgezocht om bij deze factie te komen.
    Zeventien jaar geleden was ik dat.


    Is het zo al iets beter?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Yes! Mijn inleiding is af! Willen jullie hem beoordelen?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    De story


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Hmm ja, maar waarvoor ga je dit gebruiken? Als achterflap tekst of als inleiding/proloog? Want persoonlijk vind ik het meer een soort uitleg of concept, en om die reden niet erg geschikt als flaptekst. Als proloog zou het geschikter zijn, maar nog steeds geeft het dan nogal veel weg.
    Maar als ik weet waarvoor je het wil gebruiken, kan ik je beter helpen. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)