• Hier kan je terecht met problemen specifiek gericht over het thema Sci-Fi.

    In die topic kunnen de kandidaten elkaar motiveren en tips geven tijdens het schrijven.

    Toegestaan:
    • Offtopic praten over de wedstrijd
    • Tips geven over elkaars creatie
    • Het motiveren van andere schrijvers
    • Het organiseren van kleine competities onderling om aan het aantal woorden te geraken

    Niet toegestaan
    • Het promoten van niet deelnemende stories
    • Iemand zijn werk afkraken
    • Negatieve en uitdagende posts posten
    • Enkel 'Mijn topics' plaatsen, gelieve je reactie nuttig te houden.
    • Praten over de andere genres
    • Een nieuw topic openen indien deze vol is.

    De crew houdt dit topic niet bij, dus gelieve belangrijke vragen nog altijd aan ons door te spelen. Gelieve een bericht naar Avarosa te sturen indien het topic vol is.

    Veel succes!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Parachutes schreef:
    Hmm ja, maar waarvoor ga je dit gebruiken? Als achterflap tekst of als inleiding/proloog? Want persoonlijk vind ik het meer een soort uitleg of concept, en om die reden niet erg geschikt als flaptekst. Als proloog zou het geschikter zijn, maar nog steeds geeft het dan nogal veel weg.
    Maar als ik weet waarvoor je het wil gebruiken, kan ik je beter helpen. ^^


    Ik heb al een proloog, dit is een soort van inleiding ^^


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Die reactie was aan Capaldi gericht, sorry, stom geplaatst zonder quote ding. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Hmm ja, maar waarvoor ga je dit gebruiken? Als achterflap tekst of als inleiding/proloog? Want persoonlijk vind ik het meer een soort uitleg of concept, en om die reden niet erg geschikt als flaptekst. Als proloog zou het geschikter zijn, maar nog steeds geeft het dan nogal veel weg.
    Maar als ik weet waarvoor je het wil gebruiken, kan ik je beter helpen. ^^

    Als flaptekst. Ik ben echt ontzettend slecht in flapteksten schrijven. Heeft er iemand misschien tips voor een goede flaptekst?

    [ bericht aangepast op 3 jan 2014 - 0:27 ]


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Parachutes schreef:
    Die reactie was aan Capaldi gericht, sorry, stom geplaatst zonder quote ding. (':


    Ohh hahahahahha sorry ^^
    Maar is die van mij wel goed? :]


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Hij is er!. De proloog staat ook al online.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Hij is er!. De proloog staat ook al online.

    Ik heb een abo genomen.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Capaldi schreef:
    (...)
    Ik heb een abo genomen.


    ;o Awesome, bedankt!


    Your make-up is terrible

    Ik voel me echt een hersenloze amateur als ik jullie verhalen lees :c de mijne is echt prut


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Capaldi schreef:
    (...)
    Als flaptekst. Ik ben echt ontzettend slecht in flapteksten schrijven. Heeft er iemand misschien tips voor een goede flaptekst?


    Flapteksten schrijven is echt één van de moeilijkste dingen bij het schrijven van een verhaal, vind ik altijd.
    Wat ik sowieso zou doen, is de flaptekst schrijven vanuit een alwetende verteller, en niet vanuit het ik-perspectief, ook al is de rest van je verhaal dat wel. Je moet als het ware iets over je hoofdpersoon en plot vertellen, van 'bovenaf', als iemand die ernaar kijkt, niet iemand die het meemaakt. Wat ik altijd doe is de naam noemen van het hoofdpersonage (voor en achter), plus eventueel de leeftijd en ik vertel kort iets over de situatie waar hij/zij inzit, het conflict dat hij/zij tegenkomt (want een verhaal draait altijd om een conflict), maar niets over de uitkomst van dat conflict. Ik laat altijd zien dat mijn personage op de één of andere manier uit zijn comfort zone komt, en daardoor dat conflict krijgt (ofwel met zichzelf, ofwel met zijn omgeving).
    Dit is mijn flaptekst voor mijn SOTY-verhaal:

    In een wereld waar de wildernis is wedergekeerd en de natuur de regie uit handen van de mensen heeft genomen, heeft men zich teruggetrokken in gebouwen die hoger rijken dan de hoogste bomen, en 'Planeten' worden genoemd. Noah White is een vijftienjarige jongen met een bovengemiddelde intelligentie, maar extreme concentratieproblemen, en woont in Planeet CXI-009, zonder ooit een glimp van de buitenwereld opgevangen te hebben. Stiekem droomt hij van wouden, rivieren, zonsondergangen en vogels die met tientallen tegelijk synchroon dansen door de hemel, maar al het contact met de buitenwereld is verbroken, en iedereen wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Als hij op zijn vijftiende verjaardag als bewijs van zijn volwassenheid net als iedere andere inwoner de sleutel ontvangt tot het gebruikmaken van de grote lift, die de burgers op plek van bestemming brengt in de Planeet, en voor de eerste keer in zijn eentje gebruik maakt van die langverwachte gelegenheid, brengt de lift hem op een andere plek dan aangegeven. Noah belandt in de ondergrondse verdiepingen, en maakt kennis met de eindeloze illusies waarop de samenleving in de Planeet al jarenlang rust. Hij raakt verscheurd door de onmogelijke keuze tussen gehoorzaamheid en veiligheid aan de ene kant en vrijheid en gevaar aan de andere kant, maar voordat hij het weet, is de tijd om te kiezen al vervlogen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh trouwens: mijn story staat ook al online. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Looks interesting, Parachutes ^^
    Is er iemand anders die standaard synoniemen.net open heeft staan tijdens het schrijven? Ik vind het zó handig.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Looks interesting, Parachutes ^^
    Is er iemand anders die standaard synoniemen.net open heeft staan tijdens het schrijven? Ik vind het zó handig.


    Ik gebruik het ook heel vaak, echt super.


    Your make-up is terrible

    Is hier iemand die me weer moed in kan praten? D:


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Combattant schreef:
    Is hier iemand die me weer moed in kan praten? D:


    Waarover?


    Your make-up is terrible

    Combattant schreef:
    Is hier iemand die me weer moed in kan praten? D:


    Wat is er?


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."