• Hier kan je terecht met problemen specifiek gericht over het thema Sci-Fi.

    In die topic kunnen de kandidaten elkaar motiveren en tips geven tijdens het schrijven.

    Toegestaan:
    • Offtopic praten over de wedstrijd
    • Tips geven over elkaars creatie
    • Het motiveren van andere schrijvers
    • Het organiseren van kleine competities onderling om aan het aantal woorden te geraken

    Niet toegestaan
    • Het promoten van niet deelnemende stories
    • Iemand zijn werk afkraken
    • Negatieve en uitdagende posts posten
    • Enkel 'Mijn topics' plaatsen, gelieve je reactie nuttig te houden.
    • Praten over de andere genres
    • Een nieuw topic openen indien deze vol is.

    De crew houdt dit topic niet bij, dus gelieve belangrijke vragen nog altijd aan ons door te spelen. Gelieve een bericht naar Avarosa te sturen indien het topic vol is.

    Veel succes!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Een tip die ik iedereen altijd meegeef, of je nu in de ik-vorm of in de hij/zij vorm geef, is dat je er goed op let om alles in éénzelfde tijd te schrijven. Natuurlijk, uitzonderingen daar gelaten met flashbacks, forwardflashs en dergelijken. Ik bedoel gewoon dat je niet de ene zin in de TT zet, om vervolgens de twee daarop in de VT te zetten en dan weer een tiental regels in de TT,
    Blijf consequent in één tijdsvorm, dat doet je verhaal alleen maar eer aan, geloof me.

    Een tweede tip is dat, wanneer je overstap van de schrijfvorm of tijd die je gewoon ben naar een vorm of tijd die je niet gewoon bent, dat je goed let op je werkwoorden vervoegen. Wanneer je het niet gewoon ben om in de hij/zij vorm te schrijven, raadt ik ook de verleden tijd aan, aangezien dat (naar mijn idee) iets makkelijker is met vervoegen - al moet je dus wel letten op de D en de T. De meesten hebben wel 't kofschip geleerd op school, en als je je daaraan houdt, kan je weinig verkeerd doen. Ben je toch niet zeker, google is your friend.
    In de tegenwoordige tijd moet je dan weer letten of er een T achter het woord komt, of niet, want dat is niet altijd het geval.
    Uiteindelijk is het ook een kwestie van gewoon woorden. Schrijf je langere tijd in dezelfde vorm en tijd, dan komt het ook vanzelf.

    En gezien ik nu weg moet, laat ik het voorlopig bij deze twee tips, en later vandaag zal ik er nog enkelen bijvoegen, die zeker handig zijn om mee te nemen in je schrijven (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Combattant schreef:
    (...)

    Dit wordt even een megaslechte samenvatting: normale kinderen worden van de straat geplukt en van hun normale leven weggetrokken. Ze worden naar een afgelegen plaats gebracht, ver van de stad. Daar worden ze gemerkt als vee en er wordt allerlei chemische zooi in hun gespoten. Uiteindelijk zullen ze met elkaar moeten vechten, tot de dood er op volgt. Maar waarom moeten ze vechten? Waarom worden ze volgespoten met chemische goederen? De waarheid ligt compleet anders dan iedereen ooit had gedacht..


    Ehh, ik ben hier zo slecht in.
    Gevecht in de arena.
    Niet alles is wat het lijkt.
    Lost.
    Onschuldig.

    Sorry, deze zijn echt slecht. -.-


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Combattant schreef:
    (...)

    Dit wordt even een megaslechte samenvatting: normale kinderen worden van de straat geplukt en van hun normale leven weggetrokken. Ze worden naar een afgelegen plaats gebracht, ver van de stad. Daar worden ze gemerkt als vee en er wordt allerlei chemische zooi in hun gespoten. Uiteindelijk zullen ze met elkaar moeten vechten, tot de dood er op volgt. Maar waarom moeten ze vechten? Waarom worden ze volgespoten met chemische goederen? De waarheid ligt compleet anders dan iedereen ooit had gedacht..


    Uhm..iets als Chemisch Gevecht ofzo?


    The Definition of Insanity

    Dankjewel allebei


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Ik vraag het nog maar een keer want ik kom echt niet verder met die lijsten. Weet iemand namen van Gevallen engelen? Ik heb er nog zo'n drie nodig alleen ik kan geen goede sites vinden via Google die ook nog een beetje duidelijk zijn.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik schrijf ook in de hij/zij vorm vt, terwijl ik normaal ik vorm tt doe. Het is echt even wennen, maar het komt wel goed denk ik. Ik schrijf af en toe wel eens zo in korte verhalen.


    Your make-up is terrible

    Eh.. Ik ben verschrikkelijk met namen D:


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Capaldi schreef:
    Ik vraag het nog maar een keer want ik kom echt niet verder met die lijsten. Weet iemand namen van Gevallen engelen? Ik heb er nog zo'n drie nodig alleen ik kan geen goede sites vinden via Google die ook nog een beetje duidelijk zijn.


    Heb je Lucifer al? Misschien Azazel, al weet ik daar weinig vanaf (ook bekend als Rameel, Gadriel). Volgens het boek van Enoch heb je Semjaza, Araquil en er moeten er meer zijn van 1 Enoch, maar ik kan ze niet vinden. :c Als je toch wilt zoeken moet je naar de Engelen zoeken die zijn gevallen doordat ze Nephilim creëerden, kinderen van mensen en Engelen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Heb je Lucifer al? Misschien Azazel, al weet ik daar weinig vanaf (ook bekend als Rameel, Gadriel). Volgens het boek van Enoch heb je Semjaza, Araquil en er moeten er meer zijn van 1 Enoch, maar ik kan ze niet vinden. :c Als je toch wilt zoeken moet je naar de Engelen zoeken die zijn gevallen doordat ze Nephilim creëerden, kinderen van mensen en Engelen.

    Lucifer en Azazel heb ik al. De anderen zal ik zo opzoeken als ik terug ben van met de hand lopen.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Alright! Ik heb altijd een vreemde obsessie gehad met religies, dit is echt leuk om uit te zoeken. Oh, ik heb het trouwens gevonden. hier kan je veel vinden, als je goed bent in Engels. Anders wil ik ze er wel uithalen voor je.

    Ik ben trouwens zelf ook bezig met een religie, maar dan een zelfbedachte. Ik heb al een idee, het is namelijk de religie van een dimensie waarin iedereen arm is, er is veel industrie en drugshandel, een zwarte markt, zulke dingen. Deze mensen geloven dat God de dimensies geschapen heeft en als ze doodgaan en goed hebben geleefd, hard hebben gewerkt, zulke dingen, zullen ze herboren worden in een betere dimensie, tot ze de top hebben bereikt en hun ziel vrij is. Maar ik kan geen naam bedenken.


    Your make-up is terrible

    Vet idee :3
    Mijn verhaal eindigt op een manier die niemand gaat verwachten :3


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Assassin schreef:
    Alright! Ik heb altijd een vreemde obsessie gehad met religies, dit is echt leuk om uit te zoeken. Oh, ik heb het trouwens gevonden. hier kan je veel vinden, als je goed bent in Engels. Anders wil ik ze er wel uithalen voor je.

    Ik ben trouwens zelf ook bezig met een religie, maar dan een zelfbedachte. Ik heb al een idee, het is namelijk de religie van een dimensie waarin iedereen arm is, er is veel industrie en drugshandel, een zwarte markt, zulke dingen. Deze mensen geloven dat God de dimensies geschapen heeft en als ze doodgaan en goed hebben geleefd, hard hebben gewerkt, zulke dingen, zullen ze herboren worden in een betere dimensie, tot ze de top hebben bereikt en hun ziel vrij is. Maar ik kan geen naam bedenken.

    Oh die link is wel handig. En de religie klinkt een beetje als het boeddhisme/hindoeïsme.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Capaldi schreef:
    Ik vraag het nog maar een keer want ik kom echt niet verder met die lijsten. Weet iemand namen van Gevallen engelen? Ik heb er nog zo'n drie nodig alleen ik kan geen goede sites vinden via Google die ook nog een beetje duidelijk zijn.


    wat bedoel je precies? ik begrijp je niet helemaal namelijk...:$

    op deze site zoek ik altijd naar goden, mystieke wezens etc. er staan ook namen van engelen in...gene idee of dit is wat je bedoelt.

    Klik!

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 13:43 ]


    The Definition of Insanity

    Phyrishton schreef:
    (...)

    wat bedoel je precies? ik begrijp je niet helemaal namelijk...:$

    Gevallen engelen die iets te maken hebben met lijden, dood of iets dat daarop lijkt.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Weten jullie toevallig een ander woord voor trillerig. Zeg maar op de manier van: Hij haalt ..... adem.
    Het gaat erom dat hij paniekerig is, dusja


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman