• Oke, maandag begint school weer.
    4 Atheneum (:
    Nou heb ik de afgelopen drie jaar geen flikker uitgevoerd qua leren,
    punt 1; omdat ik er te lui voor was
    punt 2; omdat ik toch wel zessen haalde en daar tevreden mee was
    punt 3; ik kan niet leren.

    'Je kan niet leren?!' zul je nu wel denken.
    Het probleem bij mij is, ik weet niet hoe ik moet leren.
    Als ik woordjes moet leren dan kan ik nog geen vijf minuten ernaar kijken en dan leg ik het weg, omdat ik op dat moment die woordjes ken. Maar uiteindelijk ken ik ze dan toch niet.
    Met bijvoorbeeld Aardrijkskunde of Geschiedenis heb ik ook geen idee, want was is belangrijk, wat kan in een proefwerk komen.
    En dan kan ik die tekst wel nog een keer gaan lezen maar dat werkt ook niet.

    Ik weet dat ik harder moet gaan werken dit jaar, en dat wil ik ook, maar dan moet ik het ook kunnen.
    Dus hoe leren jullie? Hebben jullie ideeën, tips?

    xxxx


    I'm in love with you and all your little things

    Als ik woordjes moet leren, lees ik ze eerst een paar keer. Daarna dek in de Nederlandse woordjes af en kijk ik of ik ze kan. Dat moet je regelmatig herhalen en daarna moet je ze ook opschrijven, dan onthoud je ze ook beter.
    En ik weet niet, de andere vakken lees ik gewoon eens en dan ken ik het meeste.
    Je kan zelf uitmaken wat belangrijk is. Als iets maar één keer gemeld wordt, is het vast niet zo belangrijk, gaat het de hele tijd over één iets, dan moet je daar veel over kennen. (:

    [ bericht aangepast op 21 aug 2011 - 14:36 ]


    Never run out of reasons to smile...

    Ik ga tegen het zelfde probleem als jij aanlopen komend jaar, als ik naar 4 VWO ga. Ik maakte nooit mijn huiswerk en leerde eigenlijk heel weinig, en haalde toch achten en negens. Van alle kanten hoor ik verhalen van mensen dat de vierde enorm verschilt van de derde, en dat je echt je huiswerk moet maken als je voldoendes wilt halen. Maar ik heb het afgelopen jaar gemerkt dat ik daar niet de discipline voor heb...
    Wat wel werkt, is liedjes maken van woordjes en ezelsbruggetjes :'D


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Zeker véél schrijven


    Owl you need is love.

    Ik heb hetzelfde als jou dus ik kan je niet helpen. :'D

    Als ik woordjes moet leren doe ik dat áltijd op WRTS. In het begin deed ik dat niet, en haalde ik altijd nét voldoendes. Dat omdat je denkt dat je het weet, maar uit eindelijk ken je ze niet. En op WRTS is het ook zo, dat als je het fout doet, dat het dan gewoon opnieuw gevraagd wordt. Met Geschiedenis vraag ik altijd mijn pa om te overhoren, die kan er altijd net de goede dingen uithalen. Maar je kunt ook naar de leraar gaan. Dan maak jij bijvoorbeeld een samenvatting (daar leer je ook al heel veel van) en dan lever je hem in bij de leraar, en dan kan die hem checken. En dan weet je eigenlijk al meteen wat je moet leren.

    En zoals Defensive al zei: Ezelsbruggetjes.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Defensive schreef:
    Ik ga tegen het zelfde probleem als jij aanlopen komend jaar, als ik naar 4 VWO ga. Ik maakte nooit mijn huiswerk en leerde eigenlijk heel weinig, en haalde toch achten en negens. Van alle kanten hoor ik verhalen van mensen dat de vierde enorm verschilt van de derde, en dat je echt je huiswerk moet maken als je voldoendes wilt halen. Maar ik heb het afgelopen jaar gemerkt dat ik daar niet de discipline voor heb...
    Wat wel werkt, is liedjes maken van woordjes en ezelsbruggetjes :'D


    Ik heb écht precies hetzelfde ja.
    Oeh, die liedjes is wel handig!


    I'm in love with you and all your little things

    Op school zullen er heus wel mensen zijn die je ermee kunnen helpen (:
    Of stap anders zelf naar je mentor en vraag of zij iemand weet die je kan helpen. En ja kan natuurlijk ook altijd vragen aan de docenten of ze willen zeggen wat belangrijk is of dat ze een les besteden aan het filteren van informatie zodat je het belangrijkste overhoudt.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ohjaa, en wat ik ook vaak met geschiedenis en aardrijkskunde doe, is dan lees ik het een paar keer over. Schrijf ik alle tussenonderwerpen op, en dan ga ik opschrijven wat ik nog weet. Dan check ik het daarna met het boek, en dan kijk ik wat ik mis. En dát ga ik dan leren (': (voor de lui leerders onder ons :'D.)


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Eos schreef:
    Als ik woordjes moet leren, lees ik ze eerst een paar keer. Daarna dek in de Nederlandse woordjes af en kijk ik of ik ze kan. Dat moet je regelmatig herhalen en daarna moet je ze ook opschrijven, dan onthoud je ze ook beter.
    En ik weet niet, de andere vakken lees ik gewoon eens en dan ken ik het meeste.
    Je kan zelf uitmaken wat belangrijk is. Als iets maar één keer gemeld wordt, is het vast niet zo belangrijk, gaat het de hele tijd over één iets, dan moet je daar veel over kennen. (:


    Let it come and let it be

    Voor mij dit jaar ook 4 Atheneum en het gaat een hel worden, dat weet ik nu al. Want ik doe ook nooit iets, maar dit jaar ga ik echt m'n best doen.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik heb het afgelopen jaar geen flikker uitgevoerd
    Ik leer dan altijd 's morgens of gewoon tussen twee lesuren. Tijd zat.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Jij gaat in het hoger onderwijs problemen krijgen.
    Ik denk dat het best is als je eens een cursus 'leren leren' volgt of eens met een begleider gaat praten.
    Iedereen leert namelijk op een andere manier. Sommigen doen dat mondeling door hardop hun les te zeggen en anderen doen het - zoals ik - schriftelijk en maken samenvattingen.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Ik maak samenvattingen van alles... één keer heel je cursus/boek lezen en dan de belangrijkste dingen samenvatten, def, woorden, ... en dan je samenvatting bekijken/leren...
    en taalvakken... lijst maken met woorden die je niet kent en dan afdekken. als je ze niet kent 10x schrijven...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik maak van Geschiedenis & Economie altijd samenvattingen van elke les en dat helpt mij nu wel en woordjes... Idunno, ik lees het 3 keer en ik ken ze. :/


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Dat herke ik zo hard. (krul)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.