JustLovegood schreef:
Samantha Brooke Payne (Brooke)
'Brooke,' begon Anna en ik keek haar even achterdochtig aan. 'heel graag hoor, maar zullen we dat een andere keer doen? Niall staat nu ook heel alleen op de gang.' Zei ze zacht terwijl ze een wc-papiertje van de rol trok en er iets op schreef. 'Hier.' Ze duwde het in mijn handen en ik zag dat haar nummer er op stond. Daarna liep ze naar de deuropening wat dus echt betekende dat ze weg wilde. 'waar wil je dan over praten?' vroeg ze en ik zuchten. ‘Geef me 5 minuten oke?’ Zei ik zacht en trok haar zachtjes uit de deur opening en zette haar voor te spiegel. ‘Als eerst wil ik snel even iets aan je haar doen.’ Zei ik met een vriendschappelijke grijns en pakten een schaar uit mijn rug zak. ‘Maak je geen zorgen oke ik heb al wel vaker iemands haar geknipt het mijne bevoorbeeld.’ Zei ik zacht om haar een beetje op haar gemak te stellen. Terwijl ik begon te knippen ging ik verder. ‘Ten tweede zelfmoord is echt geen goed idee ik weet dat het heel aanlokkelijk kan zijn soms maar denk eens na er zijn heus wel mensen die om je geven ookal denk jij nu van niet.’ ‘Ik weet dat mijn broer zijn vrienden en ik soms vreselijk tegen jullie zijn en het spijt me.’ Zij ik zacht met mijn stem vol spijt. ‘Ik vind het niet leuk elke keer dat ik iemand uit scheld of pijn doe begin ik mezelf meer en meer te haten maar het kan gewoon niet anders.’ Ik knipte het laatste verschroeide stukje af en knipte het daarna nog even allemaal recht en stak daarna mijn schaar terug weg . ‘Vola klaar.’ Zei ik zacht en ging even met mijn handen door haar haar zodat het nu best leuk lag. ‘Ga nu maar naar Niall.’ Zei ik zacht en ging zelf in 1 van de hokjes zitten en legde vermoeid mijn hoofd op mijn knieën.
Anna Jane "AJ" Valentine
'Geef me vijf minuten oké?' zei Brooke zacht. Met een zucht besloot ik het haar te geven. Ik wilde het liefst terug naar de klas, zodat dit alles niet verdacht zou lijken. Als het nog niet verdacht leek. Brooke trok me weg van de deuropening en zette me voor de spiegel, waardoor ik toch wel een beetje benieuwd werd naar wat ze ging doen. 'Als eerst wil ik snel even iets aan je haar doen.' Ik schrok bij die woorden. Ik hield veel van mijn haar, zowel van de kleur als van de stijl. Alhoewel de punten nu verschroeid en afgebroken waren. Brooke haalde een schaar uit haar rugzak. Waar haalde ze die nou weer vandaan? ‘Maak je geen zorgen oké ik heb al wel vaker iemands haar geknipt het mijne bijvoorbeeld.’ Ach ja, als Brooke wel eens vaker knipt, vertrouwde ik haar wel. Het kon ook een list zijn, dat Brooke toch net zo duivels was als haar broer. Dat kon Niall ook nog zijn. Was dit wel een goed plan? Brooke begon de verbranden punten af te knippen, gelukkig niet mijn nekvel. ‘Ten tweede zelfmoord is echt geen goed idee ik weet dat het heel aanlokkelijk kan zijn soms maar denk eens na er zijn heus wel mensen die om je geven ookal denk jij nu van niet.’ Ook hierop gaf ik geen antwoord, ik wilde er gewoon niet over praten. Niemand gaf om me, dat wist ik nu wel. Brooke en Niall deden nu vast alleen aardig tegen me zodat ze me na vandaag weer fijn konden gaan pesten. Alleen mijn vriendinnen gaven nog om me, maar ik wist niet of ik voor hen wel mijn plan zou veranderen. Ik hield van ze, zielsveel, maar ik hield niet van mezelf en dat was voor mij al een goede reden om mijn plan toch uit te voeren.
‘Ik weet dat mijn broer zijn vrienden en ik soms vreselijk tegen jullie zijn en het spijt me.’ zei Brooke gemeend. Oké, misschien zou zij stoppen met pesten, maar dan had ik alsnog vijf mensen achter me aanzitten die me graag van de aardbol wilde laten verdwijnen. 'Ik vind het niet leuk elke keer dat ik iemand uit scheld of pijn doe begin ik mezelf meer en meer te haten maar het kan gewoon niet anders.’ 'Stop dan met schelden. Je broer gaat je nooit pesten, dus zijn vrienden waarschijnlijk ook niet.' Voorzichtig knipte Brooke de laatste zwarte punt weg, zodat mijn haar er weer uitzag zoals hoe ik van huis weg was gegaan. Het was wel een stukje korter, maar echt veel was er niet af. 'Voila, klaar.' zei Brooke zacht, waarna ze met haar hand door mijn haar ging. 'Heel erg bedankt, Brooke.' meende ik. 'Heel erg bedankt.'
'Ga nu maar naar Niall.' Met die woorden ging ze in één van de wc-hokjes zitten. 'Nou, ik dacht er meer aan om terug naar de les te gaan.' Opeens bedacht ik me iets. 'Je wilt vast alleen zijn. Ik wacht buiten wel op je.' Ik trok de deur open en liep de wc uit.
"Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa