Navargus schreef:
Meggie Evana Twaine ~ Heks 1e jaars
Hij kijkt me glimlachend en zei, 'Je hebt het nog niet eens geprobeerd om een kamergenoot te zoeken hè?' Ik schudde mijn hoofd. Inderdaad, ik had het nog niet geprobeerd. Maar wie wilde nou met mij op de kamer? Alweer keek hij even rond. Het was nog steeds heel druk, maar er renden nu ook al kamergenoten de trap op. Terwijl ik het juist een probleem vond, die kamergenoten. Terwijl hij me weer aankeek zei hij, 'Als je niet probeert weet je ook nooit of iemand het wilt worden, helaas mogen jongens en meiden niet bij elkaar. Anders was ik het wel geweest die je kamergenoot was geworden.' Awhh, dat was lief van hem! Hij kende me niet eens! ‘Bedankt.’ mompelde ik, maar volgens mij was hij zo in zijn gedachten verdiept, dat hij me niet hoorde. Hij was waarschijnlijk net zo’n denker als ik. Ik merkte dat ik nog steeds naar de menigte staarde toen ik opeens een beweging zag vanuit mijn ooghoek. De jongen gooide glimlachend zijn tas over zijn schouder. 'Maar... een heks dus... Heb je al wat dingen die je kan? Of ben je nog helemaal nieuw in de magie?' vroeg hij aan me. Hoe wist iedereen nou dat ik een heks was? Ik had toch gewone kleding aan? ‘I- ik kan het laten sneeuwen, en ik kan m-mensen en d-dieren genezen,’ mompelde ik. Was het nou nog niet afgelopen met dat gestotter? Het was niet veel, en ik had het dan ook niet onder controle. Opeens vroeg ik me af wat hij eigenlijk was. Hij zag er niet uit als een tovenaar, ookal wist ik niet waarom ik dat dacht. Hoe moest een tovenaar er dan uitzien? 'Heb je ook al vakken gekozen die je gaat volgen? Op de verplichte vakken na dan,' vroeg hij. Ik knikte als antwoord op zijn vraag. ‘M-magie, watersturen en s-strategie,’ stotterde ik. ‘En jij?’ perste ik eruit. Het was de eerste vraag die ik vandaag stelde, maar ik was gewoon nieuwsgierig.
Shadow Raeper ~ 7de jaars Drakenrijder
Ondanks dat ik in gedachten was, hoorde ik achter mij een bedankt,
Als ze reageert over wat ze al kan kijk ik dr goed aan,
‘I- ik kan het laten sneeuwen, en ik kan m-mensen en d-dieren genezen,’ blijkbaar was ze dus werkelijk nog een beginner.
Ik merkte dat ze zelf ook aardig in gedachten was af en toe en grijns een beetje,
Blijkbaar had ik iemand gevonden die misschien het zelfde was als mij.
Als ze reageert op welke vakken ze gekozen had kijk ik even op,
‘M-magie, watersturen en s-strategie, En jij?’ vroeg ze opeens,
Glimlachend kijk ik dr aan,
'Dan zal je mij zien bij al je klassen, ik doe zelf Monster kennis, Vecht en verdediging trainingen, Draken beheersen en berijden, Magie, Bomen en natuur creëeren en beheersen, Water Sturen en Strategie.'
Nu ik eigenlijk zo al mijn vakken opnoem begin ik te merken dat ik werkelijk waar aardig veel volg...
Maar het was het waard... tot nu toe alleen maar 10nen alle 6 de jaren... ondanks het feit dat het aardig wat energie kost...
'Dus wees gerust, je bent niet alleen bij je vakken die je volgt' zei ik er nog even achterna.
Ik kijk de hal weer door als ik merk dat het steeds rustiger werd, mensen hadden kamer genoten gevonden en gingen naar hun kamer,
Misschien was het nu dan tijd om naar de directeur te gaan... voor de 7de keer op rij... om een kamer voor mijzelf te claimen.
Tenzij die werkelijk waar... dit jaar wel wilde dat ik een kamer genoot zou krijgen!....
Zuchtend haal ik mijn haar even door mijn haren en kijk dan weer naar het heksenmeisje,
'Ik ben trouwens Shadow, Shadow Raeper' ik steek mijn hand uit naar dr, achtervolgt met een glimlachje.