Cayleigh Abbygail Cleveland
Ik grijnsde licht, toen ze besloot mij Cay te noemen. Eigenlijk stelde ik mijzelf zo standaard voor, om te kijken welke naam mensen eruit zouden pakken. Het was best een grappig spelletje en het zei vaak ook wat over de persoon. Misschien een beetje vreemd dat ik dit deed, maar ik was ook een beetje vreemd. Normaal was ook zo saai. Blijkbaar had de Axew trek, want de poffin die Jade hem voorhield was binnen een paar tellen verdwenen. Ik moest toegeven dat het een schattig en grappig beestje was.
Jade vroeg naar mijn pokemon en liet de haren zien. Als ik het zo zag waren ze toch best snel allemaal geëvolueerd en zagen er goed uit. Er zat alleen wel weer een pokemon die ik nog niet kende en dus haalde ik mijn pokedex weer tevoorschijn. "Geëvolueerde vorm van Blitzle. Wanneer deze slecht gehumeurde pokemon in het wild loopt, schieten bliksemstralen uit zijn manen in alle richtingen." Ik keek met een schuin hoofd naar de pokemon. Hij zag er inderdaad best wel gevaarlijk uit, maar dat was juist wel cool.
Ik nam mijn vier pokebals tussen mijn vingers en keek hoe de rode stralen hun vormen aannamen. Mareep keek een beetje slaperig om zich heen, gaapte een enkele keer en besloot zich weer op de grond neer te laten vallen. Die schat was ook nog veel te jong en Mareeps waren sowieso geen actieve vechters. Ik pakte hem maar van de grond en hield hem als een kleine baby in mijn armen. 'Ik heb Mareep pas net en hij is nog erg jong,' zei ik tegen Jade ter verduidelijking en liet mijn blik even vertederend over het elektrische bolletje wol gaan.
Ondertussen was Bayleef enthousiast alle pokemon van Jade aan het likken en kopjes geven. Ze was echt veel te knuffelig en druk, maar dat maakte haar ook weer leuk. Vaporeon was rustig voor mijn voeten gaan zitten en bekeek wat er allemaal aan de hand was, terwijl Houndoom gelijk klaar stond om aan te vallen, wat helemaal niet nodig is. 'Gewoon kennismaken, joh,' mompelde ik tegen hem, waarop hij meteen ontspande en naast Vaporeon ging zitten.
'Maak verder kennis met Bayleef, nogal knuffelig, Vaporeon, rustig en sierlijk en Houndoom, mijn eerste pokemon en net zo eigenwijs als ik.' De helhond liet een goedkeurende blaf horen, waarop ik grinnikte.
Happy Birthday my Potter!