Cayleigh Abbygail Cleveland
Ik knikte. 'Ooit hebben we vast geluk. Gewoon vol blijven houden,' kwam er vastberaden uit mijn mond, voor mijn ogen verder speurden naar Bayleef. Hayden had vast gelijk en ze was ook niet een pokemon die veel problemen veroorzaakte, maar ik had haar gewoon het liefst wel in mijn gezichtsbeeld. Dat gaf mij een rustgevender gevoel en dan hoefde ik mij ook sowieso geen zorgen te maken.
Hayden floot ook even, maar nog steeds geen Bayleef te zien. 'Ze kan toch nooit zo ver zijn dat-' Ik maakte mijn zin niet af, want de Growlithe van Hayden had het gefluit blijkbaar wel gehoord en wilde maar al te graag naar zijn baas toekomen. Vlug sprong ik aan de kant, om te zien hoe het overenthousiaste beest zijn trainer besprong, wat mij deed lachen, aangezien Hayden bijna omver ging. 'Hmmm, je pokemon luistert in ieder geval wel goed naar je,' zei ik met nog steeds een brede lach op mijn gezicht, voor ik de omgeving weer afspeurde naar mijn eigen pokemon. Ze was wat dat betreft net zo onderzoekend als ik en had vast iets interessants gezien, of in ieder geval iets wat haar aandacht trok.
'Ehm, hallo?' hoorde ik plots het meisje zeggen dat iets eerder ook besloten had dat we vertrokken. Meteen vergat ik naar Bayleef te zoeken en luisterde naar wat ze te zeggen had. 'We moeten zo langs Route 44, een erg zanderig en verwarrend gebied. Als iedereen zijn of haar Flying-, ground- en rock-pokemon willen verzamelen? Dan kan de helft overvliegen, en de andere helft over de grond met de Groundtypes.' Hoewel ik er niet van hield als andere mensen de leiding namen, knikte ik toch begripvol. Ik had geen ground-, rock- of flying-type pokemon en dus moest ik al mijn dierbare sterke vrienden in hun pokebal laten, wat mij weer terugbracht bij de zoekgeraakte Bayleef.
'Bayleef, ik weet dat je hier ergens bent en hoe vervelend je dat ook vindt, je zal toch je pokebal in moeten. Dat is het beste voor jou én voor mij,' riep ik en mijn blik viel op een bewegend blad ergens in de boom. 'Hebbes,' mompelde ik, voor ik mijn pokebal op Bayleef, die verscholen zat tussen de bladeren, richtte en hij terug in zijn bal kwam te zitten.
'Geregeld. Jij had ook een ground, rock of flying toch?' vroeg ik aan de jongen naast mij.
Happy Birthday my Potter!