• In een heel ver verleden, een tijd die iedereen alweer vergeten is, bestond deze planeet naast de mensheid nog vol met magie en diens magische wezens, wat we nu allemaal afdoen als mythes en legendes.

    Maar de mensheid is een jaloerse soort.
    Ze werden jaloers op de magische wezens die wel allemaal een magische gaven hadden waar de mensen alleen maar over konden dromen.
    Blind van jaloezie zochten de mensen uiteindelijk naar sprankeltjes overige magie, duistere magie.
    In combinatie met vooruitstrevende technologie creëerden de mensen mechanische monsters, die bezeten door duistere krachten de jacht opende op alle magie.

    Maar de magische wezens versloegen de duistere mechanismen uiteindelijk en een korte tijd van vrede en rust keerde terug op deze planeet, jammer genoeg niet voor lang.
    Nog kwader dan voorheen bonden de mensen hun verworven duistere magie bij elkaar en ontwikkelden zo een vloekgolf die alle andere magie weg zou vagen.
    Van Engelen tot Demonen, van Kabouters tot Draken, ieder voelde de dreiging van deze vloek en vielen ze één voor één ten prooi.
    De vloek was zo sterk dat het niet alleen de wezens wegvaagde, maar ook alle energiebronnen van magie die zich tot diep in de wortelen van de aarde had gegraven.

    De mythische wezens probeerden te vluchten, maar uiteindelijk redde maar een aantal soorten het tot een uithoek waar ze voorlopig veilig dachten te zijn.
    Hier hielden ze een besluit, een besluit om hun eigen zielen en de essentie van hun wezen te verplaatsen in een aantal edelstenen en mineralen,de zogenaamde zielstenen om zo verborgen te blijven voor de duistere mensen met hun vloek en bezeten mechanismen.
    En zo verdwenen ze, samen met hen het laatste beetje magie meenemend.
    En tot de dag van vandaag liggen de zielstenen nog steeds op diens plek, geen enkel dier of verdwaald mens heeft hen ooit van diens plek weten te krijgen, vanuit een oude, vervallen kapelruïne.

    Deze tijd in Noorwegen :
    Een groepje natuuractivisten en ontdekkers hadden via globale satellieten iets vreemd opgepikt.
    Iets wat er nog niet eerder was maakte opeens diens opmars aan het aardoppervlakte.
    Zo kwamen ze uit op de plek die allang vergeten was, onkruid had de ruïne overwoekerd en nog erger te doen laten vervallen.
    Maar de edelstenen waren nog steeds daar.
    Na een aantal testen ter plekke kwamen ze erachter dat ze nog nooit zoiets mee hadden gemaakt als dit, het was een totaal andere stof dan voor ons mensen bekend was.
    Maar naarmate ze dichterbij kwamen voor meer onderzoek gebeurde er iets.
    Één voor één begonnen de stenen te gloeien en voor de wetenschappers iets konden doen schoten de stenen los met een krachtige pulserende explosie, waarna ze, ieder diens eigen weg ging de wereld rond.
    Wetenschappers schreven het naar de buitenwereld om als een buitensporige verschijning van de Aurora Borealis, maar onder hen was een Aloude en die wist wel beter.
    Die wist dat de stenen op zoek gingen.
    Ieder op zoek naar de juiste persoon.
    De persoon die diens magie zou ontketenen en weer terug zou brengen op aarde.

    En die werden gevonden, mensen verspreid over de gehele wereld werden begaafd met de eigenschappen van een mythisch dier, het dier dat zij moeten bevrijden.
    Om zo weer over de aarde rond te kunnen dwalen.
    Maar ze moeten oppassen, want de mensen van aloud komen in opmars en hun onsterfelijke en sterfelijke volgelingen zouden alles op alles doen om de mensen met de zielstenen te stoppen, voor de magie weer in diens geheel terug zou keren naar aarde.
    Lukt het de uitverkorenen voor de zielstenen om de magie op tijd te ontketenen ?


    Verdere informatie

    Waar begint de RPG ?
    Deze RPG begint eigenlijk overal ter wereld, maar wanneer de persoon in aanraking komt met de steen worden ze allemaal naar de kapelruïne geteleporteerd waar de stenen voor lange tijd verborgen waren gebleven.

    Is er een vaststaande verhaallijn voor deze RPG ?
    Ja, ik ben naast mijn eigen Soulstone ook de leider van de alouden die mee doen, die krijgen af en toe via een privé bericht hun orders door.
    Daarnaast moeten de steenbezitters een manier gaan zoeken om de essentie van hun stenen waarin de ziel van de magische wezens gevangen zitten te bevrijden.

    Hoe zien de stenen eruit ?
    De stenen zien eruit zoals kenmerkend is voor hun soort en ze passen mooi in het midden van je handpalm zonder de vingers mee te rekenen.
    De stenen kunnen tevens niet kapot geslagen worden of gebroken worden, ze zijn geheel onschadelijk zolang de drager leeft en zich aan de regels houd.
    Tevens zijn ze 100% helder.
    En niemand heeft dezelfde steen, dit is ook niet mogelijk aangezien er van elke maar één bestaat en elke persoon kan ook maar één steen gebruiken.

    Hoe veranderd de steen me ?
    Dit kan in meerdere opzichten, de veranderingen hoeven nog niet direct op te treden, dit kan ook later gebeuren en de manier waarop dit gebeurd is ook totaal verschillend van elkaar; gaat het bijv. snel en pijnloos of lang en kwellend ?
    Daarbij krijg je altijd sowieso één verandering van de essentie van het wezen dat zich in je steen schuil houdt.


    Hoe moet je de steen bij je dragen ?
    Zodra je geteleporteerd bent naar de oude ruïne liggen daar speciale handschoenen, waar jij je steen aan vast maakt bovenop, waar die ook niet uit kan vallen.
    De handschoenen zijn van leer, maar het mechanisme waarmee de steen vastzit is van zilver of van goud gemaakt.
    De handschoen eenmaal aan kan die niet meer af tot de opgesloten ziel van de steen eruit is.
    Verder mag je zelf weten hoe ze er verder uit zien, lange handschoenen, korte handschoentjes, extra riempjes, de kleur, etc.

    Verdere vragen kunnen altijd gesteld worden.



    HEEL ERG BELANGRIJK > HIER HET OVERZICHT VAN DE SOULSTONES EN DE INFORMATIE EROVER !

    Soulstones

    Mannen :

    * Weerwolf ~ Aaron Pierce Cleveland ~ Kodaline
    * Draak ~ Alex Lucas Salvatore ~ Mitovi
    * Centaur ~ Hayden Bran Brooks ~ Delahaye
    * Demon ~ Nicolas Matthew Mc.Down Fleeko
    * Eenhoorn ~ Gereserveerd voor Roww



    Vrouwen :

    * Fee ~ Allyssee Aphrodite Grimm ~ DreamerN
    * Elf ~ Hera Noëmi Langley ~ Hylla
    * Meermin ~ Hailey Alice Morgan ~ Merrow
    * Feniks ~ Hedwig Ivy Sol ~Lake
    * Heks ~ Caritate Mansue May ~ Traitor
    * Engel ~ Violet Aurora Smith ~ VladiFerr



    Alouden

    mannen :

    * Belial Lucius Constantine ~ DreamerN (leider)
    * Helio Frederick Moreau ~ Hylla


    Vrouwen :

    * Addelynn Rae Hastings ~ Maniae
    * Gereserveerd voor Merrow





    Regels

    • Geen oneliners, minimaal 6 zinnen.
    • 16+ is toegestaan, evenals vloeken (Maar hou het zelfs dan nog wel netjes ;])
    • OCC aangeven met [] {} Of met een andere kleur.
    • Max. 2 personages per speler
    • Ernstig verwond/ vermoord niet andermans personage zonder met die te overleggen in een PB
    • Graag de naam van de Personage waarop het stukje slaat erboven, zodat het makkelijk te zien is vanuit welk personage het geschreven word.
    • Ben je even afwezig voor een bepaalde tijd (langer dan 2 dagen) ? Meld het dan !
    • Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik iemand het recht geef om er eentje voor me aan te maken.


    Rollentopic
    Speeltopic 1
    Rollenstory

    [ bericht aangepast op 12 juli 2013 - 16:32 ]


    Credendo Vides

    {Ik ben voor het schrijven van de post met google maps even een kijkje in Nieuw-Zeeland gaan nemen. Nu is mijn verlangen om er heen te gaan nog groter geworden -_-}

    Hayden Bran Brooks- Centaur - Nieuw-Zeeland

    Een wandeling door de bergen vlakbij Arthur's Pass was iets wat ik altijd al geweldig vond. Vandaag had ik besloten dat maar weer eens te gaan doen. Sinds ik met Philippa had, was ik daar nauwelijks geweest, want zij hield niet van wandelingen en al helemaal niet van wandelingen door de bergen. Ik had dat erg spijtig gevonden, want ik had haar graag die pracht laten zien. Ik was vaak bij haar en had ik nauwelijks meer de kans gehad om de bergen in te gaan. En wanneer ik die kans had, deed ik het niet. Achteraf gezien was dat erg stom.
    Maar nu hadden we ruzie, een ruzie die onze relatie kapot dreigde te maken. Vandaar dat ik de bergen in gegaan was. Ik had gewoon heel erg de behoefte rustig na te kunnen denken zonder mensen om me heen. En niets was daar beter geschikt voor dan de bergen. Erg dichtbij woonde ik niet, het was zo'n 70 kilometer van mijn huis vandaan, dus als ik erheen wilde moest ik altijd de auto pakken. Blij dat ik mijn rijbewijs had!
    Ik reed in mijn autootje naar de plek vanwaar ik altijd de bergen introk. Op de parkeerplaats aangekomen zag ik dat die leeg was, ik zou dus waarschijnlijk helemaal alleen zijn tijdens mijn wandeltocht. Het was maar goed dat ik de bergen als mijn broekzak kende. De meeste mensen die hier kwamen zouden verdwalen als ze geen gids mee zouden nemen. Zelf had ik altijd voor de zekerheid een kaart bij me, als ik de bergen introk. Er waren genoeg herkenningspunten stel dat ik toch zou verdwalen.
    Ik pakte mijn rugzak uit het autootje en liep naar het pad dat me de wildernis in zou leiden. Ik wandelde al een lange tijd en was ook flink gestegen, toen ik opeens iets door de lucht zag vliegen en een paar honderd meter verderop neerkomen. Ik vroeg me af wat het zou zijn en liep erheen. Aangekomen zag ik dat het voorwerp een kleine krater van een meter doorsnee had gemaakt. Maar het voorwerp zelf was niet veel groter dan mijn hand, gokte ik, omdat het nog iets te ver weg lag om zeker te zijn. Het had wel een enorme vaart moeten hebben om zo'n krater te kunnen maken...
    Ik nam een paar stappen dichterbij om te kijken wat er nou precies uit de lucht was komen vallen. In de krater zag ik een kleine paarse steen liggen, die net in mijn hand zou passen.. Ik hurkte neer om de steen beter te bekijken en al gauw herkende ik het als een amethist. Mijn vader had me vroeger veel verteld over geologie en allerlei soorten edelstenen. Ik had thuis nog ergens een verzameling van verschillende edelstenen liggen. Mijn vader had ze voor me meegenomen, ik had ze zelf gekocht, of zelfs zelf in de bergen gevonden. Dit zou een mooie toevoeging aan mijn verzameling zijn, al vroeg ik me wel af, hoe die ooit uit de lucht had komen vallen. Toen ik hem oppakte, merkte ik dat hij koud aanvoelde en opeens voelde ik een vervelende ruk in mijn maag en begon de omgeving te vervagen. Toen de omgeving weer vorm aannam, zag ik dat ik in een ruïne stond. Wat was er ooit gebeurd?

    [ bericht aangepast op 30 mei 2013 - 20:30 ]


    Stenenlikker

    {@Ewijn, Allyssee komt ook uit Nieuw-Zeeland (: Misschien wel leuk om te doen alsof die twee elkaar al een beetje oppervlakkig kennen. }


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    {@Ewijn, Allyssee komt ook uit Nieuw-Zeeland (: Misschien wel leuk om te doen alsof die twee elkaar al een beetje oppervlakkig kennen. }


    {Haha, toen ik naar begin posts ging kijken, zag ik bij jou Nieuw-Zeeland staan en ik dacht: Yaay, mijn persoontje gaat ook uit NZ komen ^^ Maar ik ben al een paar jaartjes lichtelijk geobsedeerd door NZ xD
    Maar dat zouden we kunnen doen, ja. (: Weet alleen niet waar jou persoontje ongeveer in NZ woonde.}

    [ bericht aangepast op 26 mei 2013 - 18:59 ]


    Stenenlikker

    {Wow, wait, sorry voor mijn lange afwezigheid. What happened? D:

    Kwijt --> Found}


    Tijd voor koffie.

    Found schreef:
    {Wow, wait, sorry voor mijn lange afwezigheid. What happened? D:

    Kwijt --> Found}


    { Het rollentopic is opnieuw geopend, dus ik kan je rol er gewoon weer tussen zetten, gelukkig ben je op tijd en heeft niemand anders Pegasus overgenomen, zoals wel met een paar andere zielstenen is gebeurd.

    @Ewijn :
    Ehm... laten we zeggen dat de Dierentuin in de buitenste ring van Greymouth ligt, ik denk dat, dat dan de beste plek is...}

    [ bericht aangepast op 26 mei 2013 - 21:14 ]


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    @Ewijn :
    Ehm... laten we zeggen dat de Dierentuin in de buitenste ring van Greymouth ligt, ik denk dat, dat dan de beste plek is...}


    {Owke, zal wel vanavond even kijken waar dat precies ligt. Weet namelijk ook nog niet echt waar ik Hayden nou precies laat wonen. In ieder geval ongeveer 50 kilometer van Arthur's Pass vandaan ^^ Maar dat kan ik altijd nog veranderen.}


    Stenenlikker

    [@DreamerN: ik pas vandaag mijn stukje aan :)]


    "Rebellion's are build on hope"

    Bran --> Maniae


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Belial Lucius Constantine ~ Leeftijdloos ~ Leider van de Alouden ~ Zijn landhuis, aantal kilometer buiten Londen.

    Ongeduldig roffelde ik met mijn handen op het bijzet tafeltje dat naast mijn grote fauteuil staat, wat ik nu al vaste tik van me aan het worden is.
    De loopjongen stond een beetje zenuwachtig in de hoek met diens handen achter zijn rug.
    Je kon duidelijk aan hem zien dat hij zich ongemakkelijk voelt door de stilte die er in het landhuis heerste, mensen als hij zijn nou eenmaal niet goed in staat dingen voor zichzelf te regelen of te doen, nogal zielig als je het mij vraagt.
    De leeuw naast me kwam ook weer eventjes in beweging waardoor je de pennen van zijn manen langs elkaar heen schoven en een zingend geluid veroorzaakten.
    "Even geduld mijn vriend, ga anders nog maar wat spelen met de bewusteloze." Al wist ik niet of de jongen alweer bij zinnen was of niet, maar dat boeit me eigenlijk ook helemaal niets.
    Mijn ogen gleden naar de grote staande klok en er was geen mogelijkheid dat de alouden niet zouden reageren, maar toch had ik nog niets gehoord van de uitverkorenen en hoe het ervoor staat met de zielstenen.
    Mijn mechanische leeuw kwam weer de kamer in trippelen en zijn spinnen klink als een goed geoliede motor.
    "Weet jij al iets ?" mompelde ik voor me uit, meer tegen de leeuw dan tegen wie dan ook, al haalde de loopjongen het in zijn hoofd om het op hem te laten vallen.
    "Geen idee heer, ik heb de post voor vandaag nog niet gezien en...." Maar de duistere blik die ik hem toewierp snoerde hem de mond terwijl ik mezelf zuchtend uit mijn stoel hees.
    Soms kon je gewoon niet vertrouwen op de meesten van je aanhang.
    Dan zit er niets anders op.
    Mijn hand gleed over de gladde, maar aan de zijkant scherpe gouden platen.
    Hij had er gewoon direct al heen moeten gaan.
    Met de leeuw aan mijn zij liep ik de donkere gang op, richting de trap.
    Ik had nog een hoop te doen.
    "Wij gaan naar Noorwegen, mijn vriend."


    Credendo Vides

    {Oké, dan ga ik snel een Pegasus post plaatsen}


    Tijd voor koffie.

    {Owke, DreamerN, Hayden woont in Kumara. dat ligt 25 km van Greymouth en 70 km van Arthur's pass. Dus ik zal mijn post daarop nog aanpassen.
    Is het dan goed dat ze elkaar van school kennen? Dan Zit Hayden in Greymouth op school.}


    Stenenlikker

    Ewijn schreef:
    {Owke, DreamerN, Hayden woont in Kumara. dat ligt 25 km van Greymouth en 70 km van Arthur's pass. Dus ik zal mijn post daarop nog aanpassen.
    Is het dan goed dat ze elkaar van school kennen? Dan Zit Hayden in Greymouth op school.}


    { Is goed (: }


    Credendo Vides

    (Ik heb weinig tijd om te schrijven. Zie Slytherin Pride voor meer info. Ben er ong. 1week niet.)


    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams.

    Helio Frederick Moreau.
    Toen Frederick terug naar de kamer liep, hoorde hij Addie's stem zachtjes praten tegen iemand, maar toen hij binnenkwam en zij de telefoon snel weglegde, sloeg hij er geen acht op. De jongeman trok een stoel dichterbij en plaatste Addie's voet op zijn schoot, waarna hij een uitleg gaf over de opties die ze gaf. Hij haalde een steriele draad door het oog van de naald heen.
    Adelynn schudde ietsje wild met haar hoofd en trok haar voet terug. Frederick rolde met zijn ogen en Addie's voet belandde weer op zijn schoot, waar hij nu bleef liggen totdat hij haar de mach over haar eigen spieren teruggaf.
    "Nee, dank je, ik wil mijn voet graag houden." Het kwam er nogal zachtjes over haar lippen. "Ik bel het ziekenhuis wel, dan weet ik ten minste zeker dat ik mijn voet kan houden." Frederick staarde haar even aan en zuchtte toen theatraal.
    "Kan je niet gewoon je mond houden? Wat is het nut van drie uur in een auto te zitten om naar een ziekenhuis te gaan waar je dan hoogstwaarschijnlijk nog eens zes uur zal mogen wachten vooraleer ze het willen behandelen als je vlak voor je neus een dude hebt zitten die vijf jaar geneeskunde heeft gestudeerd?" "Godverdomme!" schreeuwde Adelynn plotseling. Ze greep het lampje van het nachtkastje en smeet het tegen de deur. Frederick negeerde het.
    Hij legde de naald even aan de kant en legde een handdoek onder Adelynns voet, waarna hij een pincet uit de doos haalde om de kleine glassplinters eruit te halen.
    "Kijk, hechtingen ondergaan zonder verdoving valt echt wel nog mee. Er bestaan ergere dingen in de wereld. Oké, het doet pijn, maar dat doet het nog meer als het begint de ontsteken." Hij trok een glassplinter uit haar voet en gooide het in de vuilnisbak naast hem, waarna hij er nog drie uittrok en de wonde ontsmette. Het zag er niet zo erg uit. Het had maar een stuk of drie hechtingen nodig.


    help

    Raziel went Rydel.


    help