Calder Alistair Gold ~ 24 ~ Witch ~ in het bos
Nive verschoof een beetje op mijn arm terwijl ik me lichtjes afzette van de boom terwijl de reactie van de jonge vrouw tegenover me in me opnam, ze zag er alles behalve gemakkelijk uit.
Mijn ijsblauwe ogen gleden nog even over haar gelaat heen, maar nog steeds kwam ze me niet bekend voor.
Het zonlicht dat door het bladerdek boven ons heen scheen op haar blonde haren maakte het zo alsof er een aureool boven haar hoofd hing en aan haar toch redelijke jonge gezicht kon ik nog net zien dat ze wel van rond mijn leeftijd moest zijn.
Maar waarom kwam ze me dan niet bekend voor ?
Niet dat ik iedereen kent die hier ook maar rondloopt, door mijn werk krijg ik niet met velen te maken, maar met mijn streken zo af en toe leerde ik steeds maar weer meer mensen kennen.
Alleen de heksen aan de andere kant van het bos waren me geheel onbekend, kwam ze daar vandaan ?
Dan zou ze wel heel ver van huis zijn, dus nee, dat zou het ook wel niet zijn.
Maar ik kon alleen maar gissen naar de waarheid, vragen ging veel sneller, maar ze leek alleen al zo ongemakkelijk en aan haar gezicht kon ik zien dat ze aan het overwegen was wat ze moest antwoorden en uiteindelijk leek ze tot een besluit te komen.
"Ik voelde niets, maar misschien dat je vriend er meer van weet..?" Haar stem klonk bar en een tikkeltje afstandelijk, maar het deed me niets.
Iets wat teleurgesteld met zo'n antwoord haalde ik even nonchalant mijn hand door mijn haar heen en stopte die vervolgens weer in één van mijn zakken.
Ze wist echt niets te reageren, want ze wist wel dat Nive hier nog niet was toen ze het windje gecreëerd had en Nive is alles behalve magisch, dat kan zelf een heksenbaby al aanvoelen.
Vanuit mijn ooghoeken zie ik haar der armen over elkaar slaan, goh, zij voelt zich echt niet op der gemak bij me.
Wat me enig sinds verbaasde, normaal voelde iedereen zich toch wel redelijk snel op diens gemak in mijn nabijheid, die uitwerking had ik nou eenmaal vaak op mensen, ondanks mijn ijsblauwe ogen.
Ondanks alles grinnikte ik eventjes en streelde Nive over diens veren dek. "Ga naar huis makker, daar ligt nog wel een lekkere muis voor je klaar en ga wachten tot Oylevin thuis is." Nive keek me nu met diens grote grauwige ogen aan in reactie op mijn fluistering. "En is hij thuis, kom dan maar weer naar me toe."
En met die woorden vloog hij weg, zigzaggend tussen de bomen door.
Ik wende me weer tot de jonge vrouw, ik moest deze situatie veranderen zodat zij zich tenminste al meer op der gemak voelde.
Mijn handen zochten de grond onder me op en tussen mijn vingers vond ik een eikeltje die ik tussen mijn vingers wreef.
Het nootje rimpelde en vervormde al snel onder mijn magie, tot het een kleine replica van Nive was geworden.
"Ik zag je naar hem kijken." lachte ik.
"Laat ik mezelf voorstellen, mijn naam is Calder Alistair Gold, heks van het noordelijke gedeelte, zo nu en dan een joker en nog zo veel meer." En al theatraal maakte ik in mijn geamuseerdheid een soort buiging, in afwachting van haar reactie, hopend op een betere dan de vorige, ten minste een glimlach.
Een glimlach moet toch wel gelukt zijn ?
Credendo Vides