Vera Hepburn - Witch
Na een lange overpeinzing deed ik mijn ogen open. De reden is simpel: het gehuil van een wolf. Het bos is dus weer levend, maar gelukkig heeft de wolf een prooi gevonden, aan het opgewekte geluid te horen. Ik vraag me af hoe ver hij zou zijn, en wat voor prooi het is, en of de wolf genoeg gegeten heeft, en of ik hem zou-.. Ho, stop, denk ik dan. Ik ga weer te ver, ik wil teveel weten, dat is niet goed vlak voor het ritueel. Mijn gedachten mogen zich niet zo ver vullen met onzinnigheden, ik moet me kunnen concentreren. Dat is de reden dat ik mijn ogen weer sluit en ik me een kaars verbeeld. De vlam wakkert en geeft een warm licht. Ik kan het zien, voelen, ruiken, aanraken? Ja, aanraken, en de warmte nemen. Vervolgens doof ik de vlam door mijn beide handen er op te leggen. Ik voel een soort warmte rond mijn hart, het mediteren is gelukt. Ik sta op om mijn gewaad aan te trekken en me verder voor te bereiden op het ritueel, zonder gedachten. Nouja, zonder gedachten die niet met het ritueel of de voorbereidingen ervan te maken hebben.
Vervolgens hoor ik een luide klap, het kan niet veel verder zijn dan 50 meter. Ik Hoor voetstappen even deze kant opgaan en dan weer wegsterven. De muur van de mensen, denk ik. Dit kan niet anders zijn dan foute boel, dus is het mijn plicht om te gaan kijken. Ik beweeg mijn hand in een cirkel over mijn hoofd om mezelf te camoufleren voor ik de deur uitloop. Tijdens mijn gehaaste pas trek ik de capuchon van het gewaad over mijn hoofd heen. Als ik bijna bij de muur ben, beweeg ik langzamer en voorzichtiger, zodat ik zo min mogelijk geluid maak. Het enige wat ik zie is een gedaante op de grond, duidelijk geen mens. Een wolk verdwijnt voor de maan en er valt een vaag licht op het gestalte. Een weerwolf dus. Dan zal er verder geen wezen in de buurt zijn, neem ik aan.
Net als ik dichterbij wil komen om het dier te helpen hier vandaan te komen, zie ik dat het beweegt. Het komt dus weer bij bewustzijn. Nu twijfel ik. Ik zou eigenlijk al op weg moeten zijn naar het ritueel, maar zou ook de wolf moeten helpen. Dat zijn wij heksen ze verschuldigd...
Does the mirror see the same as the heart?