Vera Hepburn
Ik verlaat de ruimte met een iets minder groot wantrouwen, al is het er nog steeds. In de keuken zoek ik een glas om met water te vullen. Ik drink het glas daar ook op en ik kom weer een beetje tot mijn positieven. Ik zet het lege glas naast de gootsteen op het aanrecht, in de hoop dat dit goed is. Ik wil natuurlijk de fighter niet beledigen. Dan loop ik weer terug naar de kamer. Jennifer komt naar me toe met het potje en zegt "alsjeblieft". De tien minuten zijn dus om. "Het heeft positieve energie gekregen van de zon, die staat voor groei en kracht." leg ik uit, omdat ik zag dat ze heel even naar het potje had gekeken. Ik pak het aan en ik ga weer naast het meisje zitten. Ik doe nu vijf scheppen met het lepeltje in de kom, samen met evenveel druppels van de vloeistof. Samen kleurt het een hemels donkerpaars. Voorzichtig ga ik er met mijn vingers doorheen om het over de wond te smeren. Het wordt een redelijk dik laagje. Ik ga weer terug naar mijn energie en ik zie de plaats van de wond in gedachten gloeien. Het werkt dus, denk ik tevreden. "Het is nu wachten tot ze weer bijkomt, ik kan nu niets meer doen voor haar. Je kunt je handen trouwens weghalen, Maya, volgens mij is het zo goed." zeg ik.
Ik sta dan op en ik loop naar de keuken toe om mijn handen te wassen. Vervolgens loop ik terug om de kom en de lepel te pakken en ze in de keuken op het aanrecht te zetten naast het gebruikte glas, nadat ik ze heb afgespoeld. Het spul mag niet teveel gemorst worden, het moet meteen weg van hier. Als ik de spullen neergezet heb, pak ik ook nog een ander glas om het te vullen met water. Ik loop ermee terug en ik zet het neer op een tafeltje zo dicht mogelijk bij de bank en het meisje. Vervolgens doe ik de potjes beide stevig dicht en stop ik ze terug in de tas. Daarna pak ik de vloeistof, waarvan ik eerst nog één druppel in het water laat vallen. "Voor de zekerheid.." mompel ik tegen mezelf, zodat ik eventueel commentaar ook kan ontwijken. Dan doe ik ook het flesje stevig dicht, zodat het veilig in mijn tas weggestopt kan worden. Als laatste pak ik de handdoek op, om deze naast het glas op het tafeltje te leggen. Heeft ze meteen iets om de smurrie van haar gezicht te halen als ze wil, wanneer ze wakker wordt. Toen ik alles opgeruimd had, ging ik in een stoel zitten om te wachten. Na een paar minuten viel ik zittend in slaap. De hele dag was me teveel geweest, ik had toch mijn energie nodig.
Plots voel ik dat iemand aan mijn arm schudt. Ik doe langzaam mijn ogen open en ik moet wennen aan het kijken. Hoe lang had ik geslapen? vraag ik me even af, gevolgd door de vraag waarom ik wakker was gemaakt door de persoon die naast me staat. "Wat is er?" vraag ik dan ook. Een gebaar in de richting van het meisje dient als antwoord. Ik focus mijn blik op haar. Ik zie dat ze iets sneller ademt dan een slapend persoon, ze beweegt ook een beetje. De zalf op haar wond is grotendeels ingetrokken, maar nog wel zichtbaar. Ik sta op om naast haar op de grond te gaan zitten, zodat onze ogen op gelijke hoogte zijn. Net als ik op mijn knieën zit, opent ze haar ogen. Ze heeft even nodig om alles in haar op te nemen en kijkt rond. Ook komt ze overeind. Ik blijf nog zitten, voor het geval ze terugzakt. ".. uh hoi, bedankt dat je me hielp met genezen.." zegt ze daarna bijna vragend. "Trouwens, ik ben Rain. Rain Thunder. Vrienden noemen me Rainbow." Ik voel me gelukkig dat ze weer wakker is. "Aangenaam, Rain, ik ben blij dat je weer wakker bent. Ik ben Vera Hepburn. We hebben je inderdaad genezen, je had een grote wond. Heb je nog ergens pijn?"
Does the mirror see the same as the heart?